Star Citizen får supersmidiga Xi’an-skepp

Robot
Star Citizen får supersmidiga Xi’an-skepp

If you give us 30 milliion dollars we will give you ALL THE THINGS!!!

Medlem

Jag hoppas innerligen att de kan leverera vad de lovar och inte tar sig vatten över huvudet. Vore ju fantastiskt om det här spelet släpps i ett färdigt skick och blir bra. Det hålls det tummar och stortår för.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:

Jag hoppas innerligen att de kan leverera vad de lovar och inte tar sig vatten över huvudet. Vore ju fantastiskt om det här spelet släpps i ett färdigt skick och blir bra. Det hålls det tummar och stortår för.

Blir nog säkert något i stil med EVE, att det byggs ut med tiden och fortsätter utveckas.

Medlem

Dags att sluta lova mer innehåll nu kanske, fokusera på det som redan nu är lovat och se till att det håller så spelet inte blir spelhistoriens flopp.

Får de sedan pengar över efter det så stoppa det i fickorna, det kommer de isf ha gjort sig förtjänt av.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Moderator | Testpilot

Är bara otroligt rädd över att spelet inte blir något av vad som lovats.

Bästa hade väl varit om alla "original krav" fylls, men med all skit som läggs till så hoppas jag att det finns man/women power för att göra allting.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hoppas att UI't blir någorlunda simpelt och förståeligt och inte helt über avancerat som det brukar vara i många rymdspel.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Dags att sluta lova mer innehåll nu kanske, fokusera på det som redan nu är lovat och se till att det håller så spelet inte blir spelhistoriens flopp.

Får de sedan pengar över efter det så stoppa det i fickorna, det kommer de isf ha gjort sig förtjänt av.

De har sagt att mycket av detta kommer komma efter att spelet är klart. Samma sak med Elite 4, de får ofta många frågor om saker som kan komma att komma senare men som inte kommer vara med till en början. Cloud Imperium Games blev kritiserade när de släppte hangar modulen av de som inte förstod att detta är en del av spelet, dessa trodde att den enbart gjordes i ett marknadsförings syfte och samma sak var det när de visade upp en "sälj" video för det första skeppet.

Om det är någon som jag har förtroende för inom den här industrin så är det nog Chris Roberts, hans vision är helt i linje med vad jag själv vill spela och känslan för detaljer får de stora utgivarna att verka vara rena amatörer.

Edit: Utvecklarna är Cloud Imperium Games, inte Roberts Space Industries (RSI är företaget som tillverkar skeppen i spelet).

ELF
Medlem

Hmm. Har inte räknat på det förut, men gjorde det nu. Folk har i genomsnitt get 83 dollar för spelet.
Och på tal om detta. Finns det någon statistik på exakt hur många det är som har köpt varje enskilt paket?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Hmm. Har inte räknat på det förut, men gjorde det nu. Folk har i genomsnitt get 83 dollar för spelet.
Och på tal om detta. Finns det någon statistik på exakt hur många det är som har köpt varje enskilt paket?

Nej tack, det blir bara deprimerande då..

Medlem
Skrivet av s3ng:

Hoppas att UI't blir någorlunda simpelt och förståeligt och inte helt über avancerat som det brukar vara i många rymdspel.

Kommer osökt att tänka på denna:

SE

Medlem

Jag vet inte direkt hur deras funding-goals fungerar. Ska målen som är uppfyllda vara med till release? För då blir de tidigare spelklossarna framstressade för att allt ska komma med. Jag hoppas verkligen att målen som de sätter för crowd-fundingen släpps i patcher senare så allt blir välgjort.

Medlem

Jag tror det är bara naturligt att känna lite "uh oh" när man hör om nya ambitösa features..Vi får dock inte glömma att detta är ju Chris Roberts vi pratar om, inte Derek Smart

ELF
Medlem
Skrivet av pingkonk:

Jag vet inte direkt hur deras funding-goals fungerar. Ska målen som är uppfyllda vara med till release? För då blir de tidigare spelklossarna framstressade för att allt ska komma med. Jag hoppas verkligen att målen som de sätter för crowd-fundingen släpps i patcher senare så allt blir välgjort.

De har vissa förutbestämda grejer som SKA vara med vid release. Sen om de hinner så kommer de lägga till mer annars släpps det efteråt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av s3ng:

Hoppas att UI't blir någorlunda simpelt och förståeligt och inte helt über avancerat som det brukar vara i många rymdspel.

Man kommer ha en pipboy-liknande sak som UI. Mer info om detta här.
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/133...


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Inaktiv

man kan undra om inte endel av pengarna går till en ny ferarri och lägenhet på Manhattan

Medlem
Skrivet av doom:

man kan undra om inte endel av pengarna går till en ny ferarri och lägenhet på Manhattan

Så länge spelet levereras gör väl inte det så mycket?

Medlem
Skrivet av doom:

man kan undra om inte endel av pengarna går till en ny ferarri och lägenhet på Manhattan

Det gör de garanterat inte.
Detta spel skapas av fadern bakom i stort sett alla rymd simulator spel. Han och hans team är 100% simulator nördar som lever för saker som detta. Dom behöver pengarna för att skapa vad de lovat och varenda slant kommer behövas.

Dom nya del målen är plannerade mål sen tidigare och som passar in i spel motorn och den produktions pipeline dom redan har, många är dessutom till för att stödja utvecklingen som deras mocap studio eller denna senaste uppdatering.

Medlem

Holla holla get dolla

Medlem
Skrivet av f0qnax:

Holla holla get dolla

Det var kul..... Jag vet itne varför.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Ni som tvekar inför Star Citizens storhet, oroa er icke! Chris Roberts är mannen, myten, legenden inom rymdspelsbranschen. Alla spel han varit med och utvecklat har blivit bra


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Edit: Utvecklarna är Cloud Imperium Games, inte Roberts Space Industries (RSI är företaget som tillverkar skeppen i spelet).

FZ... this ----^

Det står fortfarande fel i spelinformationen, dvs
http://www.fz.se/spel/star-citizen

Medlem
Skrivet av Javas:

Ni som tvekar inför Star Citizens storhet, oroa er icke! Chris Roberts är mannen, myten, legenden inom rymdspelsbranschen. Alla spel han varit med och utvecklat har blivit bra

Tja, det kunde man ju säga om Tim Schafer också; hans CV är ju om möjligt ännu mer fyllt av legendariska titlar, allt från The Secret of Monkey Island till Day of the Tentacle, Full Throttle och Grim Fandango. Det hindrade ju inte honom från att lova guld och gröna skogar när Double Fine Adventure/Broken Age hamnade på Kickstarter, för att sedan säga att pengarna var slut och att de behöver mer, och därför bara kommer släppa halva spelet.

Precis det är det jag är rädd för när det gäller Star Citizen. Elite: Dangerous fokuserar på en enda sak, SC ska göra allt. Det känns som att det kommer att bli en "jack of all trades", ett spel som gör det mesta helt okej, men inget riktigt bra.

Inaktiv

Jag har inte riktigt fattat grejjen med det här spelet och dom här skeppen. Vad händer om man vill spela och inte har köpt dessa skepp? Eller är köpet av ett skepp ett köp av spelet och det är det skeppet man får ha?

Medlem

Hur mycket behövs för att det ska komma till Xbox?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Parzec:

Jag hoppas innerligen att de kan leverera vad de lovar och inte tar sig vatten över huvudet. Vore ju fantastiskt om det här spelet släpps i ett färdigt skick och blir bra. Det hålls det tummar och stortår för.

Om man tror att en spel i den här storleken levererar helt klart out of the box så har man ju missat ett par år av spelhistoria. Och vad spelar det för roll om spelet inte är klart vid release? Man stagnerar inte utveckling efter release utan anledning som man gjorde förr.

Medlem
Skrivet av kzar:

Jag har inte riktigt fattat grejjen med det här spelet och dom här skeppen. Vad händer om man vill spela och inte har köpt dessa skepp? Eller är köpet av ett skepp ett köp av spelet och det är det skeppet man får ha?

Det funkar nog lite som genvägar eller mikrotransaktioner, fast man har gjort dom i samband med köp av spelet och det kallas för olika "editions"

Du kommer kunna jobba till dig skeppen efter release också. Med undantag för om det finns något som är förbokningsexklusivt.

Medlem

Jag hoppas mycket på Star Citizen, men om jag skall vara riktigt ärlig så tror jag nog mer på Elite: Dangerous.
Är det någon som skall kallas för fadern för alla rymdsimulatorer är det David Braben, för första Elite fanns flera år innan Chris Roberts började med Wing Commander.
Chris har själv sagt att Elite var en av hans största insperationskällor.

Hoppas båda blir mycket bra.

k3m
Medlem
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av f0qnax:

Holla holla get dolla

Det var kul..... Jag vet itne varför.

haha! håller med!

Medlem

Den som förväntar sig ALLT detta som lovats i Releasen lär ju bli sjukt besviken.
Ang. hur kvaliteten kommer vara så får vi helt enkelt vänta in alpha/betan och istället för att gnälla på hur buggigt och segt det är, hjälpa till och rapportera och felsöka så att fullversionen kan bli så bra som möjligt.
Det är en team effort.

12
Skriv svar