*Fixat* Meny fastnar på skärmen

Medlem
*Fixat* Meny fastnar på skärmen

Hejsan!
För några dagar sen så började jag få ett väldigt jobbigt problem att när jag högerklickar och trycker på ett av alternativen så fryser sig det alternativet som jag valde. Jag kan få bort den genom att starta upp ett spel och sen stänga av direkt, men det är ganska jobbigt att behöva göra så konstant..
Här är en bild på hur det ser ut.. http://imgur.com/eacyejS
Jag har inte den blekaste aning om varför eller hur det blir såhär, så jag skulle uppskatta alla svar jag kan få!
Tack på förhand

Medlem

Inte bara jag som har det då

Windows update har installerat 19 uppdateringar för mig så det kanske är nån bug i en av dom.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Fast jag har inaktiverat automatiska uppdateringar, så det ska inte vara därför.. Grymt irreterande är det iallafall

Medlem

KAnske för att man dragit in betadriver för att spela bf4?


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

nVidia kort med beta drivers. No such problem =o

Medlem
Skrivet av jimsam100234:

Hejsan!
För några dagar sen så började jag få ett väldigt jobbigt problem att när jag högerklickar och trycker på ett av alternativen så fryser sig det alternativet som jag valde. Jag kan få bort den genom att starta upp ett spel och sen stänga av direkt, men det är ganska jobbigt att behöva göra så konstant..
Här är en bild på hur det ser ut.. http://imgur.com/eacyejS
Jag har inte den blekaste aning om varför eller hur det blir såhär, så jag skulle uppskatta alla svar jag kan få!
Tack på förhand

Jag har exakt samma problem. Jag fick det när jag drog in TVn på HDMI. tar jag bort den så har jag inte det problemet. Ingen riktig lösning dock. Kör betadrivers nu men inte när problemet uppstod.

Medlem

Problemet är ju dock att jag inte använder någon HDMI alls, jag har inte kopplat in något nytt eller gammalt...

Skägg.
10 Chambers

Vi har haft samma på redaktionen...


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi har haft samma på redaktionen...

Skönt att höra att det är flera som har samma problem.. Nu måste vi bara hitta en lösning på detta.. Har ni gjort något speciellt innan detta hände? Det verkar som att det började efter att jag installerade beta drivers för nvidia.. (har dom inte kvar längre, då dom inte hjälpte till med fps problemen

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi har haft samma på redaktionen...

Skönt att höra att det är flera som har samma problem.. Nu måste vi bara hitta en lösning på detta.. Har ni gjort något speciellt innan detta hände? Det verkar som att det började efter att jag installerade beta drivers för nvidia.. (har dom inte kvar längre, då dom inte hjälpte till med fps problemen

Detta är på arbetsstationerna, så där har inga drivrutiner meckats med vad jag vet.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi har haft samma på redaktionen...

Skönt att höra att det är flera som har samma problem.. Nu måste vi bara hitta en lösning på detta.. Har ni gjort något speciellt innan detta hände? Det verkar som att det började efter att jag installerade beta drivers för nvidia.. (har dom inte kvar längre, då dom inte hjälpte till med fps problemen

Detta är på arbetsstationerna, så där har inga drivrutiner meckats med vad jag vet.

Har dom nvidia grafikkort? Om dom har så kan man ju fundera på om det bara är för nvidia, eller om det är nåt med windows 7 som strular, kanske nån speciell uppdatering som är dold som inte är kompitabel med nån/några saker på datorn...

Medlem

Jag har haft samma problem. Hittade en lösning som hindrar menyerna från att fastna på skärmen. Det är dock inte en 100% bra lösning och jag skulle gärna vilja veta vad det är som orsakar problemet. Hur som helst så följde jag ett exempel i denna tråd:

http://superuser.com/questions/57016/menu-command-stuck-on-sc...

Gå in via kontrollpanelen -> system och säkerhet -> system. Klicka på "avancerade systeminställningar". Därifrån går du till fliken "Avancerat", där du klickar på "inställningar" under "prestanda". Under fliken "visuella effekter" klickar du bort bocken från alternativet "dölj menyer gradvis efter klickning".

Hoppas detta kan vara till hjälp!

Medlem
Skrivet av lobotomized:

Jag har haft samma problem. Hittade en lösning som hindrar menyerna från att fastna på skärmen. Det är dock inte en 100% bra lösning och jag skulle gärna vilja veta vad det är som orsakar problemet. Hur som helst så följde jag ett exempel i denna tråd:

http://superuser.com/questions/57016/menu-command-stuck-on-sc...

Gå in via kontrollpanelen -> system och säkerhet -> system. Klicka på "avancerade systeminställningar". Därifrån går du till fliken "Avancerat", där du klickar på "inställningar" under "prestanda". Under fliken "visuella effekter" klickar du bort bocken från alternativet "dölj menyer gradvis efter klickning".

Hoppas detta kan vara till hjälp!

Tack så hemskt mycket! Det funkar än så länge för mig! Så grymt irreterrande om man ska kolla på en youtube video och så har man en text mitt i skärmen, så måste man starta upp ett spel varje gång för att få bort det..
Detta är uppskattat!

Medlem
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av lobotomized:

Jag har haft samma problem. Hittade en lösning som hindrar menyerna från att fastna på skärmen. Det är dock inte en 100% bra lösning och jag skulle gärna vilja veta vad det är som orsakar problemet. Hur som helst så följde jag ett exempel i denna tråd:

http://superuser.com/questions/57016/menu-command-stuck-on-sc...

Gå in via kontrollpanelen -> system och säkerhet -> system. Klicka på "avancerade systeminställningar". Därifrån går du till fliken "Avancerat", där du klickar på "inställningar" under "prestanda". Under fliken "visuella effekter" klickar du bort bocken från alternativet "dölj menyer gradvis efter klickning".

Hoppas detta kan vara till hjälp!

Tack så hemskt mycket! Det funkar än så länge för mig! Så grymt irreterrande om man ska kolla på en youtube video och så har man en text mitt i skärmen, så måste man starta upp ett spel varje gång för att få bort det..
Detta är uppskattat!

Ja det är verkligen ett irriterande problem! Gött att lösningen fungerar för dig också

Medlem

Då får väl Carl också pröva på detta och se om det funkar för han. Även Netherblade får se till att pröva detta!

Medlem

Ser ut att funka.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skägg.
10 Chambers

Funkar fint! Tack!


signatur

Måste bara säja att jag har samma problem och gemensam nämnare verkar vara Nvidia beta drivers till bf4


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar