Så låser du upp prylar i Battlefield 4

Medlem
Skrivet av Shakalen:
Skrivet av fARLIGT:
Skrivet av totte1015:

Vart kan man få tag på BF4 under 300kr? Eller det kanske inte finns än?

http://www.g2play.net/store/Battlefield-4-EA-Origin-Key.html
Är nog det närmsta man kan komma.

Kan ju vara värt att nämna att man handlar på egen risk därifrån. Dem använder ryska nycklar tror jag vilket inte är populärt hos steam/origin och kan leda till att dem tar bort spelen.

Jag är inte den som normalt agerar språkpolis, främst då jag löper stor risk att falla på eget grep innom det området men sannerligen är detta det sämsta användandet av "dem" som jag sätt. Just sayin'.

Medlem

Synd, som vanligt ska de som spelat mycket/betalat få rejäla fördelar/handikapp jämfört med andra, modern gaming i ett nötskal...
Tacka vet jag spel som Killzone som vågar gå en medelväg, alls vapen är upplåsta men tillbehör och modifikationer låser du upp över tid. På så sätt får du en morot att levla men du har iaf rätt till samma vapen...så rättvist det nu kan bli i moderna fps

Inaktiv
Skrivet av Segas:

Hur man låser upp? Ptja, EA lär väl erbjuda full upplåsning för strax under 200kr i vanlig ordning...

Ja det hoppas jag, dom får gärna göra det lite billigare eller t.o.m ge bort det gratis.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Har dom skippat dom där förbannade battlepacksen? Fy fan va tråkigt det är att inte kunna låsa upp alla tillbehör genom att använda vapnet utan man måste förlita sig på randomdrops och så får man skit till vapen man aldrig kommer använda.

Nej det tror jag inte dem gjort. Men det jag såg utav battlepacks i betan så innehöll de bara alternativa unlocks, exempelvis lasersikte i grön färg (medan man låste upp rött lasersikte som vanligt) och extra kamouflagemönster till vapen. Däremot så är jag inte så säker på att jag tycker att XP boost i battlepacks är så lyckat.

Medlem
Skrivet av Ophe:
Skrivet av Twalec:

Lite lustigt att folk inte gillar unlocks. Dvs att de som spelar mycket blir belönade.
Om man då sätter det i ett annat perspektiv att det inte skulle löna sig att spela mycket. Hur skulle då tex.. wow funka. Diablo? Gta 5 där man tjänar pengar för att kunna köpa saker? Nej det är inte riktigt samma sak men det handlar fortfarande om uppgraderingar som samlas över tid. Jag tycker iaf inte man ska kunna komma in dag 1 och ha samma fördelar som någon annan. Så är det ju i de flesta spelen.

Men varför räcker det inte med skill som differentierande faktor? Varför måste nykomligar vara i underläge rent innehållsmässigt också? Det är ju ändå ett PvP-spel.

Fast som nykomling ligger du ju i underläge oavsett. Det tar ett tag att komma underfund med spelet. Visst, har du spelat mycket BF3 så är det inte så hög tröskel till BF4, men oavsett vad du gör (både i spel och IRL) så blir du bättre ju mer du tränar. Personligen så tror jag skicklighet, taktik och teamplay har mycket större inverkan på hur bra/dåligt det går för dig än de relativt små skillnaderna i vapnen.
Sedan kan man ju också motivera det med att vissa vapen är svårare att hantera rätt och det kanske kräver en viss mogenhet att spelaren för att hantera. Hade man haft full access till alla vapnen från början så hade man antagligen aldrig ansträngt sig med att försöka lära sig de "krångligare" vapnen.

Och sedan är det ju bevisat att småbelöningar (som tex upplåsta vapen och utrustning) lockar spelarna att komma tillbaka och spela mer. Det är ingen slump att alla populära spel har den mekaniken i någon form.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Synd, som vanligt ska de som spelat mycket/betalat få rejäla fördelar/handikapp jämfört med andra, modern gaming i ett nötskal...
Tacka vet jag spel som Killzone som vågar gå en medelväg, alls vapen är upplåsta men tillbehör och modifikationer låser du upp över tid. På så sätt får du en morot att levla men du har iaf rätt till samma vapen...så rättvist det nu kan bli i moderna fps

Men allvarligt...självklart ska väl de som spelat mycket ha fördelar! Tänk på hur det är i övriga världen, tex sporten...ju mer man tränar ju bättre blir man. Nog måste man väl få någon lön för mödan och tid man lägger ner.

Aldrig att jag gnäller på de som har betydligt högre rank med bättre vapen....de har förtjänat det.

Då kan du spela cod istället...där kan ju vilken nolla som helst få random paket med grymma killstreaks utan att förtjäna det.

Medlem

Man är cool när man är anti unlocks huehue


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av iceblood:
Skrivet av Grumbledock:

Synd, som vanligt ska de som spelat mycket/betalat få rejäla fördelar/handikapp jämfört med andra, modern gaming i ett nötskal...
Tacka vet jag spel som Killzone som vågar gå en medelväg, alls vapen är upplåsta men tillbehör och modifikationer låser du upp över tid. På så sätt får du en morot att levla men du har iaf rätt till samma vapen...så rättvist det nu kan bli i moderna fps

Men allvarligt...självklart ska väl de som spelat mycket ha fördelar! Tänk på hur det är i övriga världen, tex sporten...ju mer man tränar ju bättre blir man. Nog måste man väl få någon lön för mödan och tid man lägger ner.

Aldrig att jag gnäller på de som har betydligt högre rank med bättre vapen....de har förtjänat det.

Då kan du spela cod istället...där kan ju vilken nolla som helst få random paket med grymma killstreaks utan att förtjäna det.

Det är precis som du säger. Inom sporten så blir man bättre ju mer man tränar. Inom dagens FPS-spel med fåniga pseudorollspelssystem så förändras statistiken av arbiträra "unlocks", spelarfärdighet är mindre viktigt än vad det borde vara.

Utvecklingen är så klart inte helt oväntad, detta är precis vad som händer när man riktar spel mot den stora massan istället för nischar. Det är en kliché, men det var bättre förr, innan "alla" började spela spel, och bara "nördar" höll på med det.

Medlem
Skrivet av iceblood:
Skrivet av Grumbledock:

Synd, som vanligt ska de som spelat mycket/betalat få rejäla fördelar/handikapp jämfört med andra, modern gaming i ett nötskal...
Tacka vet jag spel som Killzone som vågar gå en medelväg, alls vapen är upplåsta men tillbehör och modifikationer låser du upp över tid. På så sätt får du en morot att levla men du har iaf rätt till samma vapen...så rättvist det nu kan bli i moderna fps

Men allvarligt...självklart ska väl de som spelat mycket ha fördelar! Tänk på hur det är i övriga världen, tex sporten...ju mer man tränar ju bättre blir man. Nog måste man väl få någon lön för mödan och tid man lägger ner.

Aldrig att jag gnäller på de som har betydligt högre rank med bättre vapen....de har förtjänat det.

Då kan du spela cod istället...där kan ju vilken nolla som helst få random paket med grymma killstreaks utan att förtjäna det.

Förr så blev man bättre genom att träna taktik, träna upp sin reaktionsförmåga och bli bättre på att sikta.

Nu så blir man bättre genom att ges bättre saker bara för att man spelat mer. Det har ingenting med skicklighet att göra längre.

Medlem
Medlem
Skrivet av Speljohan:
Skrivet av Shakalen:
Skrivet av fARLIGT:
Skrivet av totte1015:

Vart kan man få tag på BF4 under 300kr? Eller det kanske inte finns än?

http://www.g2play.net/store/Battlefield-4-EA-Origin-Key.html
Är nog det närmsta man kan komma.

Kan ju vara värt att nämna att man handlar på egen risk därifrån. Dem använder ryska nycklar tror jag vilket inte är populärt hos steam/origin och kan leda till att dem tar bort spelen.

Det står klart och tydligt om det rör sig om ryska nycklar. I fallet Battlefield 4 så är det Europeiska.

Skrivet av Speljohan:
Skrivet av Shakalen:
Skrivet av fARLIGT:
Skrivet av totte1015:

Vart kan man få tag på BF4 under 300kr? Eller det kanske inte finns än?

http://www.g2play.net/store/Battlefield-4-EA-Origin-Key.html
Är nog det närmsta man kan komma.

Kan ju vara värt att nämna att man handlar på egen risk därifrån. Dem använder ryska nycklar tror jag vilket inte är populärt hos steam/origin och kan leda till att dem tar bort spelen.

Det står klart och tydligt om det rör sig om ryska nycklar. I fallet Battlefield 4 så är det Europeiska.

Exakt!

All the keys will be sent within 24 hours to release!

This is the EU Region FREE Version!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Så EU Region FREE betyder att det ÄR en EU version eller INTE?

123
Skriv svar