Total War: Rome II – nu med stöd för moddar

CFW
Medlem

Fryser lik förbannat vid inzoomningar och i kombinerade sjö- och land battles.

Rome 2 är en total soppa, värdelös och löjeväckande. Det (icke-existerande) politiska systemet är såååååå dåligt, känns som ett spel från början av nittiotalet med alla val man har där, fyfan, här såg man fram mot politiska intriger och nånting verkligt episkt och så blir det bara...fyfan.

Att bygga ett imperium är ungefär lika svårt, kanske lite lite svårare, som att knyta skorna, varje liten stam eller kungarike krossas och äts upp på löpande band för att deras arméer är fulla av de sämsta enheter de kan bygga.

Flottstriderna är ett skämt, ett dåligt sådant, eftersom alla militärskepp du kan bygga är mindre och sämre än de vanliga transportskeppen för en landarmé. Så varför ens bygga en flotta??

Hat, så mycket hat för CA och SEGA. Tack till er båda för ert fokuserade arbete att totalt sänka PC-spel, ett eller två spel till så kan vi lika gärna avveckla all spelutveckling till PC.

Btw, jag är inte bitter eller så..

Medlem
Skrivet av CFW:

Fryser lik förbannat vid inzoomningar och i kombinerade sjö- och land battles.

Rome 2 är en total soppa, värdelös och löjeväckande. Det (icke-existerande) politiska systemet är såååååå dåligt, känns som ett spel från början av nittiotalet med alla val man har där, fyfan, här såg man fram mot politiska intriger och nånting verkligt episkt och så blir det bara...fyfan.

Att bygga ett imperium är ungefär lika svårt, kanske lite lite svårare, som att knyta skorna, varje liten stam eller kungarike krossas och äts upp på löpande band för att deras arméer är fulla av de sämsta enheter de kan bygga.

Flottstriderna är ett skämt, ett dåligt sådant, eftersom alla militärskepp du kan bygga är mindre och sämre än de vanliga transportskeppen för en landarmé. Så varför ens bygga en flotta??

Hat, så mycket hat för CA och SEGA. Tack till er båda för ert fokuserade arbete att totalt sänka PC-spel, ett eller två spel till så kan vi lika gärna avveckla all spelutveckling till PC.

Btw, jag är inte bitter eller så..

Men.. men.. dom dirigerade ju utvecklingen för metacritic!!Hallå, Fett blejjjzzz juh!!!

Nä men det är obligatoriskt att använda någon av dom stora moddarna som dyker upp. Så är det med alla TW spel imo. "Vanilla" är helt värdelöst och ifrånkopplat från nöje. Det är väl nån ekonom som är högsta hönset på kontoret deras. $$$$$$

Medlem

Har spelar med Radious mod ända sedan den släpptes någon vecka efter release och nu på senaste tiden en mod som tar bort Victory Points från belägringarna.

Jag rekommenderar verkligen den sista. Nu är det strid tills sista man som gäller!

Lätt det bästa total war-spelet någonsin!

Inaktiv
Skrivet av CFW:

Hat, så mycket hat för CA och SEGA. Tack till er båda för ert fokuserade arbete att totalt sänka PC-spel, ett eller två spel till så kan vi lika gärna avveckla all spelutveckling till PC.

Jag har börjat ogilla Sega. De pressar CA till för tidiga releaser för att boosta sina kvartalsresultat. Tidigare totalfiaskot med Aliens Colonial Marines också.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Lolflakes:

Ni som har spelet, hur är det? Har de fixat buggarna, eller bör man vänta med köp tills det är bättre?

Nämen det fick ju 4/5 här på FZ så det borde ju tydligen vara jäkligt bra redan vid release.

<:B

Men skämt åsido, det är alltid trevligt med moddingsmöjligheter. Förhoppningsvis hoppar fler och fler utvecklare på tåget och gör sina spel modvänliga. Om inte annat så borde det ligga i deras eget intresse, då moddar har en tendens att förlänga livslängden på en titel.

SE

Inaktiv

Förresten, ska alla enheter ha exakt samma ansikte?

Förstår att det kanske inte går att ha ett ansikte per enhet, men mer än ett måste väl gå?

Medlem

Startade spelet för första gången sedan releasedagen i hopp om att alla patcher fixat mina bekymmer och välkomnades med för mig ett ännu mera ospelbart spel än innan. Nu har jag grafikbuggar överallt, ser ut ungefär som man ska ha sådana gröna och röda 3d glasögonen på sig och prestandan är sämre än innan. försökte mixtra med settings men inget händer. fortfarande 3d effekt från 1980. Mina sämst investerade 500:- ever. Försökte ta en skärmdump åt er men den blev bara svart tyvärr.

Medlem

Jag har då lyckats spela i typ 50 timmar (eller om det är mer), så det fungerar bra, rekommenderar att skaffa Radious Battle Mod som gör striderna lite långsammare och mer taktiska och sådär, om man gillar sånt.

Huruvida alla enheter har samma ansikte eller ej borde väl bero på unit detail eller så kan jag tänka mig.

Inaktiv
Skrivet av robbis:

Startade spelet för första gången sedan releasedagen i hopp om att alla patcher fixat mina bekymmer och välkomnades med för mig ett ännu mera ospelbart spel än innan. Nu har jag grafikbuggar överallt, ser ut ungefär som man ska ha sådana gröna och röda 3d glasögonen på sig och prestandan är sämre än innan. försökte mixtra med settings men inget händer. fortfarande 3d effekt från 1980. Mina sämst investerade 500:- ever. Försökte ta en skärmdump åt er men den blev bara svart tyvärr.

Har du du uppdaterat till windows 8.1? Jag hade de buggarna i alla spel efter uppdateringen innan jag installerade nya drivrutiner.

Medlem

Uninstallade spelet pga att man var tvungen att vänta ca 3 minuter på AI länderna att köra sin turn. Blev ju lite tråkigt när man väntade på sin turn i 3 minuter för att sedan bli klar med den på 2 minuter...


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Om ingen annan har skrivit så gör jag det.

Installerade just spelet och började en ny kampanj och.....
JÄÄÄÄVLAR va fort AI turn går nu!!!
Jag tänkte när jag tryckte next turn "jahopp, då går jag väl och pissar nu då"

Hann inte ens ställa mig upp innan det var klart!
Jag vart så förvånad så jag helt seröst trodde att jag inte hade tryckt eller så först... Så jag tryckte Next Turn igen och det är inte EN CHANS att jag hade hunnit att läsa vilkens tur det var, det gick så jävla fort!

Bara så att ni vet. Det har blivit betydligt mycket bättre.

Medlem

Ja, AI turns går riktigt fort nu. Dom stora faktionerna kan stanna upp lite, men dom små bara svischar förbi.

Medlem
Skrivet av CFW:

Fryser lik förbannat vid inzoomningar och i kombinerade sjö- och land battles.

Rome 2 är en total soppa, värdelös och löjeväckande. Det (icke-existerande) politiska systemet är såååååå dåligt, känns som ett spel från början av nittiotalet med alla val man har där, fyfan, här såg man fram mot politiska intriger och nånting verkligt episkt och så blir det bara...fyfan.

Att bygga ett imperium är ungefär lika svårt, kanske lite lite svårare, som att knyta skorna, varje liten stam eller kungarike krossas och äts upp på löpande band för att deras arméer är fulla av de sämsta enheter de kan bygga.

Flottstriderna är ett skämt, ett dåligt sådant, eftersom alla militärskepp du kan bygga är mindre och sämre än de vanliga transportskeppen för en landarmé. Så varför ens bygga en flotta??

Hat, så mycket hat för CA och SEGA. Tack till er båda för ert fokuserade arbete att totalt sänka PC-spel, ett eller två spel till så kan vi lika gärna avveckla all spelutveckling till PC.

Btw, jag är inte bitter eller så..

Förutom det politska systemet så är det fixat, just saying..

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Ja, AI turns går riktigt fort nu. Dom stora faktionerna kan stanna upp lite, men dom små bara svischar förbi.

Visst är det snabbare, men vänta till lategame. Då blir det segare


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av kill455:

Uninstallade spelet pga att man var tvungen att vänta ca 3 minuter på AI länderna att köra sin turn. Blev ju lite tråkigt när man väntade på sin turn i 3 minuter för att sedan bli klar med den på 2 minuter...

Är ju fixat sen förra eller förrförra patchen. Blev nog ännu bättre nu...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Tobs:

Det dryga är att spelet inte har stöd för flera kärnor och dessutom läggar rendering på CPU istället GPU. Blir ganska tungkört på äldre hårdvara

Men det är kanonbra!

Konstigt att fler än en kärna jobbar för mig.. För det kan ju inte vara så att din "information" är ganska daterad?

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Tobs:

Det dryga är att spelet inte har stöd för flera kärnor och dessutom läggar rendering på CPU istället GPU. Blir ganska tungkört på äldre hårdvara

Men det är kanonbra!

Konstigt att fler än en kärna jobbar för mig.. För det kan ju inte vara så att din "information" är ganska daterad?

Det har då inget bra stöd för flera trådar i sånna fall. I mitt fall ligger 3 kärnor på 20-30% medan en kärna är på 60-70%. Hittade en forumpost skriven av Creative Assembly där de beskrev hur svårt det var att få motorn att stödja flera kärnor men kan inte hitta den nu. Men faktumet kvarstår att spelet bara nyttjar 15-20% av GPUn (I mitt fall) vilket är lite konstigt. Det var precis samma scenario i Empire- och Shogun 2-serierna. Använder AIDA64 för att se hur all hårdvara arbetar under speltid.

Har visserligen inte kört sedan den senaste patchen så det kanske har hänt saker.

Medlem

kan inte ens starta spelet nu, kommer upp ett uppdateringsfönster som när det är klart försvinner och sen kommer det upp igen när man klickar på play =_=

går inte ens att ominstalera =_=


signatur

always use the nubs for cover

Inaktiv

Ett bra alternativ för spelmoddarna att visa framåtanda och reda upp deras problem,nu kan det bara bli bättre och bättre.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av robbis:

Startade spelet för första gången sedan releasedagen i hopp om att alla patcher fixat mina bekymmer och välkomnades med för mig ett ännu mera ospelbart spel än innan. Nu har jag grafikbuggar överallt, ser ut ungefär som man ska ha sådana gröna och röda 3d glasögonen på sig och prestandan är sämre än innan. försökte mixtra med settings men inget händer. fortfarande 3d effekt från 1980. Mina sämst investerade 500:- ever. Försökte ta en skärmdump åt er men den blev bara svart tyvärr.

Har du du uppdaterat till windows 8.1? Jag hade de buggarna i alla spel efter uppdateringen innan jag installerade nya drivrutiner.

ja det har jag faktiskt. får testa uppdatera drivisarna då

uppdatering, jag har de senaste drivrutinerna

Inaktiv
Skrivet av robbis:
Skrivet av bleak:
Skrivet av robbis:

Startade spelet för första gången sedan releasedagen i hopp om att alla patcher fixat mina bekymmer och välkomnades med för mig ett ännu mera ospelbart spel än innan. Nu har jag grafikbuggar överallt, ser ut ungefär som man ska ha sådana gröna och röda 3d glasögonen på sig och prestandan är sämre än innan. försökte mixtra med settings men inget händer. fortfarande 3d effekt från 1980. Mina sämst investerade 500:- ever. Försökte ta en skärmdump åt er men den blev bara svart tyvärr.

Har du du uppdaterat till windows 8.1? Jag hade de buggarna i alla spel efter uppdateringen innan jag installerade nya drivrutiner.

ja det har jag faktiskt. får testa uppdatera drivisarna då

uppdatering, jag har de senaste drivrutinerna

dessa borde fungera: http://www.nvidia.com/object/win8-win7-winvista-64bit-327.23-...

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Ni som har spelet, hur är det? Har de fixat buggarna, eller bör man vänta med köp tills det är bättre?

Nej allt är långt ifrån fixat, fortfarande stora problem med fps
fortfarande är det som en myrstack när man slåss men det finns en modd att tanka hem som gör att det blir mer flyt i striden och att det inte blir så grötigt i striderna

Medlem

De fixar sina spel med förstaexpansionen, tror de helt enkelt har för mycket i sina spel för att de ska kunna få dem att vara optimerade.

De skulle kört en STOR öppen beta innan de släpper nytt spel,
en månad eller så, de flesta skulle ju köpa spelet sen även om
öppna betor öppnar för piratkopiering osv...

Inaktiv
Skrivet av Bobbey:

De fixar sina spel med förstaexpansionen, tror de helt enkelt har för mycket i sina spel för att de ska kunna få dem att vara optimerade.

Om man tittar tillbaks på Empire så fixades det så det blev ok ungefär 6 månader efter release. Napoleon släpptes ett år efter release.

Att fixa så många grova problem tar tid, att släppa patchar varje vecka för att lugna folket, liknar jag med bröd och skådespel.

Laddade in spelet igen och ingen av patcharna har ökat prestandan överhuvudtaget. Jag har bara mätt med inbyggda testet, så det är strider enbart förstås. Det har fortfarande zombiesoldater (saknade ansikten som inte laddats in).

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Ni som har spelet, hur är det? Har de fixat buggarna, eller bör man vänta med köp tills det är bättre?

Dom jobbar på det, går stadigt framåt men är inte riktigt klart ännu. Mycket roligare nu än det var vid release nu dock

Skribent

Ok, nu har det gått några dagar sedan jag skrev det här. Var är Game of Thrones-modden?


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Tobs:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Tobs:

Det dryga är att spelet inte har stöd för flera kärnor och dessutom läggar rendering på CPU istället GPU. Blir ganska tungkört på äldre hårdvara

Men det är kanonbra!

Konstigt att fler än en kärna jobbar för mig.. För det kan ju inte vara så att din "information" är ganska daterad?

Det har då inget bra stöd för flera trådar i sånna fall. I mitt fall ligger 3 kärnor på 20-30% medan en kärna är på 60-70%. Hittade en forumpost skriven av Creative Assembly där de beskrev hur svårt det var att få motorn att stödja flera kärnor men kan inte hitta den nu. Men faktumet kvarstår att spelet bara nyttjar 15-20% av GPUn (I mitt fall) vilket är lite konstigt. Det var precis samma scenario i Empire- och Shogun 2-serierna. Använder AIDA64 för att se hur all hårdvara arbetar under speltid.

Har visserligen inte kört sedan den senaste patchen så det kanske har hänt saker.

Skulle skylla det mer på dålig optimering än att den inte använder flera kärnor. Hade den bara kört på en kärna så hade den gått 100% på en och 0-5% på alla andra kärnor.

Medlem

Är detta ett försök av CA att fixa det ospelbara spelet? Hoppas att moddarna i communityn är lika bra som TES com. så de kan göra Rome II speldugligt inom en snar framtid.

Inaktiv
Skrivet av Aresz:

Förresten, ska alla enheter ha exakt samma ansikte?

Förstår att det kanske inte går att ha ett ansikte per enhet, men mer än ett måste väl gå?

det gick bra i shogun 2. Men grafiken i rome 2 är så sunkig när man zoomar in iaf(troligtvis för man bara kan ha 2xAA ) ..texturerna ser ut som dom är tvättade i blekmedel .. ingen skärpa eller definition.. vad jag ser har alla samma ansikte, men 2 olika frisyrer

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Tobs:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Tobs:

Det dryga är att spelet inte har stöd för flera kärnor och dessutom läggar rendering på CPU istället GPU. Blir ganska tungkört på äldre hårdvara

Men det är kanonbra!

Konstigt att fler än en kärna jobbar för mig.. För det kan ju inte vara så att din "information" är ganska daterad?

Det har då inget bra stöd för flera trådar i sånna fall. I mitt fall ligger 3 kärnor på 20-30% medan en kärna är på 60-70%. Hittade en forumpost skriven av Creative Assembly där de beskrev hur svårt det var att få motorn att stödja flera kärnor men kan inte hitta den nu. Men faktumet kvarstår att spelet bara nyttjar 15-20% av GPUn (I mitt fall) vilket är lite konstigt. Det var precis samma scenario i Empire- och Shogun 2-serierna. Använder AIDA64 för att se hur all hårdvara arbetar under speltid.

Har visserligen inte kört sedan den senaste patchen så det kanske har hänt saker.

Skulle skylla det mer på dålig optimering än att den inte använder flera kärnor. Hade den bara kört på en kärna så hade den gått 100% på en och 0-5% på alla andra kärnor.

Njae, inte helt riktigt då windows i skrivbordsmiljö ligger på 20-25% (i mitt fall) på samtliga kärnor. Men detta är med nedklockad frekvens i och med Cool'n'quiet men klockar jag upp CPUn manuellt till 100% så håller den sig på 5-10% på samtiliga kärnor eller 10-15% om jag kör på 3 kärnor. Så antagligen finns en del beräkningar på övriga trådar i spelet men det kan inte vara mycket. Dock så märkte jag stora förbättringar i en av de senare patcherna, så spelet optimeras mer och mer oavsett om spelet stödjer en eller flera kärnor vilket är kalasbra.

12
Skriv svar