Dice blickar framåt mot Battlefield 5

Robot
Dice blickar framåt mot Battlefield 5

Patrick Bach vet redan nu vad nästa del i Battlefield-serien ska innehålla.

#battlefield-4, #battlefield-5-2, #titanfall, #battlefront


Medlem
Dice blickar framåt mot Battlefield 5

De har säkert redan börjat jobba på det.

Medlem

Det är ju kul att de blickar framåt men snälla gör inte en Activision.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

jaha? 4:an har inte ens släppts.. kan dom lugna sig lite o se hur mkt 4:an drar in?..

tat lugnt nu DICE för fan!!


signatur

//Peace out

Medlem

Kan de inte göra Bad Company 3 innan!?

Medlem

EA och deras kvantitativa business strategy (pumpa ut uppföljare till bekostnad av innovation och utvecklingstid)...

Vet dom inte att det belönar sig långt mycket mer att ha livstid på sitt spel? Ingen blir sur om expansioner till ett bra spel kommer flera år efter releasen, tvärtom.

Men aja, nu vill jag först och främst se (Star Wars) Battlefront från Dice. Allt annat kommer sen.

Avstängd

Jag hoppas att Battlefield 5 blir antingen WW2 igen en värdig uppföljare av Battlefield 1942. Alternativt en värdig uppföljare till 2142.

Medlem

Själv funderar jag på att hoppa 4an. Lite pga att jag inte har så mycket tid, men mest pga deras försäljningsstrategi. Jag vill inte köpa Premium för att få alla sakerna "billigare" så att det "bara" kostar lika mycket som grundspelet gjorde vid release. Lustigt att en del säger att konsospelen är dyra som kostar 700 kr, men att lägga 1 200 kr på BF3 var tydligen helt Ok.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Ruffsen:

jaha? 4:an har inte ens släppts.. kan dom lugna sig lite o se hur mkt 4:an drar in?..

tat lugnt nu DICE för fan!!

Dom säger ju att dom planerar att rotera 3 spel vilket betyder att ett nytt BF spel kommer ut med 3års marginal! Vilket jag kan acceptera!

Medlem

Det jag vill se är ett Bad Company 3 int ett Battlefield 5! finns säkert fler som tycker det med!

KoP
Medlem
Skrivet av Ruffsen:

jaha? 4:an har inte ens släppts.. kan dom lugna sig lite o se hur mkt 4:an drar in?..

tat lugnt nu DICE för fan!!

Finns inte många seriösa spelmakare som sitter och rullar tummarna efter dom har släppt sitt spel. Nya projekt ska i rullning.

Medlem

De ger inte lång livslängd på sina spel. Vilket är väldigt tråkigt.

Medlem

I ett bolag som tillverkar en produkt är detta inget konstigt att man funderar på vad som skall hända de nästa 4-5 åren. Detta även om folk blir nervösa och börja skrika sig hesa över att de bara vill tjäna massa pengar.

Medlem

Så länge en spelserie är rolig, underhållande och ger valuta för pengarna så ser jag inga problem med att det kommer varje, varannat eller var tredje år.
Keep it up!


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Så inte förens 2016 så kan jag spela ett mer förstörbart BF3. BF4 har ju redan visat att det är BF3 fast mer förfinat.

Inaktiv

BF börjar lika WoW på så vis att det känns som om det är expansioner som släppts, men en viss förfinade funktioner/grafik. Löjligt hur de tycks vilja släppa ett nytt spel varje år, alldeles för tidigt mellan releaserna enligt mig.

Medlem

Om de nu redan vet vad 5an ska innehålla.. varför inte lägga in dessa funktioner i 4an som inte ens är släppt än? Såna här nyheter gör iaf mig förbannad och väldigt nära på att avboka 4an för att det mest känns som att EA stressar fram produkter och gör att spelen och vi konsumenter blir lidande. Jag tänker inte köpa ett nytt bf-spel med premium så ofta som de verkar vilja släppa ett.


signatur
Medlem
Skrivet av Satheus:

Så inte förens 2016 så kan jag spela ett mer förstörbart BF3. BF4 har ju redan visat att det är BF3 fast mer förfinat.

BF4 är det bf3 skulle ha varit.

Inaktiv
Skrivet av MrStrange:

Om de nu redan vet vad 5an ska innehålla.. varför inte lägga in dessa funktioner i 4an som inte ens är släppt än? Såna här nyheter gör iaf mig förbannad och väldigt nära på att avboka 4an för att det mest känns som att EA stressar fram produkter och gör att spelen och vi konsumenter blir lidande. Jag tänker inte köpa ett nytt bf-spel med premium så ofta som de verkar vilja släppa ett.

Av just denna anledningen som jag bestämde mig för att sluta slösa tid på liknande spel.

Medlem
Skrivet av Ruffsen:

jaha? 4:an har inte ens släppts.. kan dom lugna sig lite o se hur mkt 4:an drar in?..

tat lugnt nu DICE för fan!!

Det är Electronic Arts som måste ta det lugnt, dom måste släppa piskan och börja tänka på kvalitén av det dom driver fram!

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Om de nu redan vet vad 5an ska innehålla.. varför inte lägga in dessa funktioner i 4an som inte ens är släppt än? Såna här nyheter gör iaf mig förbannad och väldigt nära på att avboka 4an för att det mest känns som att EA stressar fram produkter och gör att spelen och vi konsumenter blir lidande. Jag tänker inte köpa ett nytt bf-spel med premium så ofta som de verkar vilja släppa ett.

Ponera att man skulle släppt BF3 idag istället för 2011. Hur skulle dom finansiera det? Detta är ett sett att finansiera utvecklingen på och göra upplevelsen lite trevligare. och om du inte gillar det så kan du ju t-ex spela blockflöjt för där vet du vad du får och lär inte få några oväntade överraskningar som stökar till ditt liv.

Medlem

ww3 cold war är allt jag vill ha.


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Om dom jävla asen har nutidskrig i Battlefield 5...

Medlem

*Gäsp* Säg till när nästa battlefield med modsupport släpps. Då kanske man kan sluta spela Battlefield 2 moddar.

Medlem

Gillar inte grejen med att uttala sig om nästa spel innan Battlefield 4 ens är släppt. Det är ett antal expansioner som ska släppas till BF4 dessutom, hoppas många av dessa idéer isåfall läggs in på det viset.

Om Battlefield 5 visas vara framtid(eller dåtid) så går jag med på det. Själv hade jag föredragit framtid, i stil av 2142.

Medlem

Okej, om vi tänker på skillnaden mellan BF3 och BF4.
Nytt lag, ny kampanj, nya enheter, nya vapen, nya kartor, ny musik, nya funktioner + tweaks och fixar, stort sett samma grafik. (För att få tillgång till allt innehåll måste du även betala en massa utöver grundspelet). BF4 lanseras som ett eget spel.

Sen tänker jag tillbaka till år 2000 och Red Alert 2 som året senare fick expansionen Yuri's Revenge, denna lade till ett helt nytt lag, två nya kampanjer, nya enheter, nya kartor, ny musik, unik voiceover på alla enheter, nya funktioner, tweaks och fixar. Lanseras som en expansion.

Bra exempel är även good guy CD Projekt som står bakom The Witcher-spelen, dom släpper alltid massa extra innehåll helt kostnadsfritt.

Frågan är om man ska bojkotta BF4 och bara fortsätta med BF3... Vill gärna inte betala fullpris för att få tillgång till sisådär halva spelet ( = sans expansioner) som i grund och botten är likadant som spelet innan.

Medlem

Jag orkar verkligen inte med ännu ett spel i modern tid. Kan de inte hoppa tillbaks till Andra Världskriget eller något liknande med femman?

Medlem
Skrivet av Halvurk:

Jag orkar verkligen inte med ännu ett spel i modern tid. Kan de inte hoppa tillbaks till Andra Världskriget eller något liknande med femman?

ja för ww2 är ju inte alls uttjatat xD


signatur

always use the nubs for cover

Inaktiv

Jag hoppas verkligen ett nytt Mirror's Edge kommer, det är det enda från DICE jag verkligen vill se själv.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Halvurk:

Jag orkar verkligen inte med ännu ett spel i modern tid. Kan de inte hoppa tillbaks till Andra Världskriget eller något liknande med femman?

ja för ww2 är ju inte alls uttjatat xD

Det är det så fan inte jämfört med modernt krig.
Vad är det med alla idioter som säger att WW2 är uttjatat?

123
Skriv svar