Nvidia G-sync ger silkeslent skärmflyt

Medlem

COOOLT! men jag kommer aldrig palla köp är inte tillräckligt hardcore!

Medlem

Har väl aldrig stört mig på input lag, dock har jag oftast sparat så att jag kunnat köpa den bättre halvan av datorskalan, så jag har väl inte märkt av det. Sen jag bytte från crt till lcd/led har jag inte heller haft huvudvärk skapat av uppdateringsfrekvenserna. Jag klarar mig nog utan g-sync.

Medlem

Alltså.. .Vad menar de med detta?

Det jag stör mig på är när man skjuter med ett gevär så blir det sträck i flamman från geväret t ex.

Eller i BF4 när man åker helikopter och kollar upp mot rotorbladen så blir det en massa "hack"/sträck i rotorbladen när det snurrar.

Är det detta de skall fixa med detta??


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Alltså.. .Vad menar de med detta?

Det jag stör mig på är när man skjuter med ett gevär så blir det sträck i flamman från geväret t ex.

Eller i BF4 när man åker helikopter och kollar upp mot rotorbladen så blir det en massa "hack"/sträck i rotorbladen när det snurrar.

Är det detta de skall fixa med detta??

Ja

Du har uppfattat rätt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Demonstration.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Skitbra att grafiken äntligen kan synkas på det mest logiska sättet dvs efter grafikkortet.

När/om detta blir standard i nya skärmar så kommer det att ge en märkbart bättre spelupplevelse för ALLA, oavsett om man förstår den här nyheten eller inte.

Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Adaptive-Sync funkar ju strålande.

Nja, Adaptive Vsync är bättre än inget men grundproblemet är fortfarande kvar. Det går fortfarande inte att visa t.ex. 51 fps på en skärm som uppdateras i 60 Hz utan att det rycker och småhackar vid rörelser.

Det Gsync gör i det läget är i princip att förvandla skärmen till en 51 Hz-skärm. Perfekt synk, perfekt flyt, inget krångel eller bieffekter.

Medlem

Som vanligt så låter det bra men om det sedan funkar tillfredställande är en annan femma. Jag hetsar då inte upp mig i onödan utan spelar vidare på min 120 Hz

Medlem
Skrivet av UnorthodoxXx:

Intressant, men jag tycker han låter som en kvacksalvare. "Ser ni?, Ser ni inte det? jag hoppas ni ser det jag ser, för jag ser det, gör inte ni det"?. Skumt att han arbetar så hårt att få publiken att förstå och se det han försöker sälja, bara ett tecken att sånt här inte är nåt som folk verkar bry sig om eller behöva i allmänhet.

Medlem

för att se skilnade så bör du kolla på det IRL, inte på en film som e inspelad med en kamera....


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem

Väntar bara på personen som ska komma och skriva att mänskliga ögat inte uppfattar mer än 25 bilder per sekund....;)

Medlem

svagt att man ska behöva köpa ny skärm lr lösa delar för att bli av med problemen dom själva ger en.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Morlizer:

Väntar bara på personen som ska komma och skriva att mänskliga ögat inte uppfattar mer än 25 bilder per sekund....;)

Ganska säker på att det man brukar säga är att det är när man kommer över 60-72 som det slutar spela någon roll.

Förövrigt förstår jag inte vad du försöker säga med detta påstående. Vad har det med V-sync att göra? Du lär få tearing i vilket fall så länge spelets bilduppdateringen inte matchar skärmens.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av wibbe44:

Grejen är att det inte ens är nytt...
Eizo har haft samma teknik med separat chip i sina skärmar för att reducera input lag sedan 2010 med skärmen foris fs-2331.

Ser det bara som ett sätt att mjölka från nvidias sida...

Källa på det?

Eizo skärmen är ju bara 60hz så den är ju oanvändbar i vilket fall..

Källa: http://www.eizo.se/files/oldsite/products/foris/fs2331/foris_...

Och 60hz är inte oanvändbart. Funkar hur bra som helst att spela snabba FPS på..

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Morlizer:

Väntar bara på personen som ska komma och skriva att mänskliga ögat inte uppfattar mer än 25 bilder per sekund....;)

Ganska säker på att det man brukar säga är att det är när man kommer över 60-72 som det slutar spela någon roll.

Förövrigt förstår jag inte vad du försöker säga med detta påstående. Vad har det med V-sync att göra? Du lär få tearing i vilket fall så länge spelets bilduppdateringen inte matchar skärmens.

Jag försökte vara rolig, jag själv förstår mycket väl vilken stor skillnad det är på 25 fps och 120 fps men det finns ibland de som kommer och ska läxa upp en att mänskligt öga inte kan uppfatta mer än 25 bilder per sekund och därför behövs det inte mer.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

svagt att man ska behöva köpa ny skärm lr lösa delar för att bli av med problemen dom själva ger en.

Vad är et för skillnad på att "uppgradera" sin skärm eller sin dator?


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem

Det är smått fantastiskt att ingen kommit med denna logiska och självklara lösning på en "grafikbugg" som stört spelupplevelsen sen 1500-talet. Detta är stort. 144hz monitor med G-sync mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

om Dice, som favoriserat AMD till sitt senaste BF-spel, tycker att Nvidias produkt är bra, så borde det väl vara bra?

Medlem

CRT så har man löst det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

CRT så har man löst det.

Word!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av starboy83:

om Dice, som favoriserat AMD till sitt senaste BF-spel, tycker att Nvidias produkt är bra, så borde det väl vara bra?

Favoriserat? Det handlar ju bara om reklam.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av UnorthodoxXx:

Intressant, men jag tycker han låter som en kvacksalvare. "Ser ni?, Ser ni inte det? jag hoppas ni ser det jag ser, för jag ser det, gör inte ni det"?. Skumt att han arbetar så hårt att få publiken att förstå och se det han försöker sälja, bara ett tecken att sånt här inte är nåt som folk verkar bry sig om eller behöva i allmänhet.

Det verkar som folk i publiken har tillgång till en dator med detta demot, det är därför han beter sig sådär.

Medlem

Och jag som funderat på att skaffa ny monitor ett bra tag. Det här är helt perfekt. Jag visste väl att det fanns en anledning att vänta.

Medlem

Det var ju coolt men jag forsätter nog med min 120hz-skärm med lightboost.

Medlem

lol, pcfolk som låtsas som om den här grunkan behövs.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Hipshot:

CRT så har man löst det.

Nix. Med CRT så får man visserligen 0 input lag i själva skärmen, men det är inte det som Gsync löser. Problemet att synka varierande fps med en fast refresh rate är fortfarande exakt samma på CRT som för LCD. Även med en CRT måste du välja mellan vsync på och extra fördröjning, eller vsync av och hackiga linjer över skärmen.

Medlem
Skrivet av Frux:
Skrivet av Hipshot:

CRT så har man löst det.

Nix. Med CRT så får man visserligen 0 input lag i själva skärmen, men det är inte det som Gsync löser. Problemet att synka varierande fps med en fast refresh rate är fortfarande exakt samma på CRT som för LCD. Även med en CRT måste du välja mellan vsync på och extra fördröjning, eller vsync av och hackiga linjer över skärmen.

Nej, helt rätt. Men crt är ändå bättre.
När man växlar från en platt till en crt idag så tror man att man kommit till himlen , allt känns så jävla rätt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hade ju varit roligare om de valt att ta N-Sync istället. / Nvidia istället för Geforce.

12
Skriv svar