Battlefield kommer till mobiler

Robot
Medlem
Battlefield kommer till mobiler

Va ska vi ha ett Battlefield på mobilerna för? Sen känns det lite mjölkigt nu när dom går ut med bf5 och detta.

Skribent
Skrivet av Welo:

Va ska vi ha ett Battlefield på mobilerna för? Sen känns det lite mjölkigt nu när dom går ut med bf5 och detta.

Battlefield är ett starkt varumärke som de vill utnyttja. Jag tror rätt många skulle kunna tänka sig ett till mobiltelefoner. Att skapa ett nytt varumärke är på många sätt mer intressant, men samtidigt är det ju dessutom en större chansning.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Hoppas bara att touchkontrollerna inte är åt helvete, samt att det är gratis

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Welo:

Va ska vi ha ett Battlefield på mobilerna för? Sen känns det lite mjölkigt nu när dom går ut med bf5 och detta.

Battlefield är ett starkt varumärke som de vill utnyttja. Jag tror rätt många skulle kunna tänka sig ett till mobiltelefoner. Att skapa ett nytt varumärke är på många sätt mer intressant, men samtidigt är det ju dessutom en större chansning.

Klart det är ett starkt varumärke. Tycker ändå Battlefield på mobiler känns konstigt på nåt vis. Så länge touch kontrollerna är bra och det är gratis så kanske det kan vara nåt (Detta har redan nämnts).

Medlem

Woho! Vad grymt! Undrar om min mobil som jag bara kan ringa och texta med kan köra det..

...

Medlem

Min magkänsla säger mig att det kommer vara i stil med Arma Tactics eller Metal Gear Acid.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Welo:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Welo:

Va ska vi ha ett Battlefield på mobilerna för? Sen känns det lite mjölkigt nu när dom går ut med bf5 och detta.

Battlefield är ett starkt varumärke som de vill utnyttja. Jag tror rätt många skulle kunna tänka sig ett till mobiltelefoner. Att skapa ett nytt varumärke är på många sätt mer intressant, men samtidigt är det ju dessutom en större chansning.

Klart det är ett starkt varumärke. Tycker ändå Battlefield på mobiler känns konstigt på nåt vis. Så länge touch kontrollerna är bra och det är gratis så kanske det kan vara nåt (Detta har redan nämnts).

Tja det är givetvis att vi ordentliga gamers finner det lite knasigt, eller så är det jag som tänker knasigt nu. Jag vet inte längre...

Battlefield Free 2 Play var en relativ succé om jag inte minns fel? Igen, kanske bara jag som jämför med fel saker också.

Medlem

asså spelar folk seriöst spel på mobilen... mer än på bussen till kneget?.. har jag missat nått.. är mobil spel "stort" ?

Inaktiv

Ett självklart val i utveklingen.

Medlem
Skrivet av wallde:

asså spelar folk seriöst spel på mobilen... mer än på bussen till kneget?.. har jag missat nått.. är mobil spel "stort" ?

Att ha en iPad (eller liknande) och/eller en mobil i soffan som man kan spela lite på i reklampauserna är nice. Tryck "mute" på TV, ta upp mobilen, spela lite och sedan återgå till TV:n när skiten är över och man kan se programmet igen.

// edit

Huruvida detta är bra att spela i reklampauser är dock svårt att se då det i så fall gäller att timea rundan på ett bra sätt... Fast nu vet vi inte hur det kommer fundera än.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Man kanske inte ska stödja "Arla" genom att inte inhandla bf4 ...

Medlem
Skrivet av Hannorden:

Hoppas bara att touchkontrollerna inte är åt helvete, samt att det är gratis

Android user, i presume?

Vill tro att du menar F2P, men idag är det lite svårt att veta med folk. Även med F2P är tanken bakom att få in pengar på något sätt, så jag undrar egentligen vad du menar när du säger "gratis"

Skrivet av Welo:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Welo:

Va ska vi ha ett Battlefield på mobilerna för? Sen känns det lite mjölkigt nu när dom går ut med bf5 och detta.

Battlefield är ett starkt varumärke som de vill utnyttja. Jag tror rätt många skulle kunna tänka sig ett till mobiltelefoner. Att skapa ett nytt varumärke är på många sätt mer intressant, men samtidigt är det ju dessutom en större chansning.

Klart det är ett starkt varumärke. Tycker ändå Battlefield på mobiler känns konstigt på nåt vis. Så länge touch kontrollerna är bra och det är gratis så kanske det kan vara nåt (Detta har redan nämnts).

En till? Varför skulle det vara gratis, förstår inte :/

Håller med om att det behöver vara bra kontroller, men jag tror det är näst intill omöjligt att göra ett bra FPS till mobilen, tummarna täcker ju 20% av skärmen till att börja med. Det enda jag kan tänka mig som kan bli vettigt är ett annat format, typ RTS eller kanske ett Tower Defense

Nåja, kommer inte döma ut det innan jag sett en trailer på det iallafall.

Medlem
Skrivet av Exim:

Man kanske inte ska stödja "Arla" genom att inte inhandla bf4 ...

Hmm, jag anar en marknadsstrateg här. Säg mig, hur ska dom gå tillväga, släppa max ett spel var tredje år? Kanske ett bas-spel, gärna gratis, som dom kostnadsfritt släpper uppföljare till de nästkommande 10 åren? Förbjuda dom ifrån att tvinga folk till att köpa deras senaste släpp? Eller vänta nu...

Medlem

ZZZZzzz


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem

Tur att man tappat intresset för Battlefield så man slipper bli upprörd över denna nyhet.

Undrar om ngn har kollat in video av Nvidia's Tegra4 grafik, jämfört med Tegra3? Chipset kommer att användas i nya mobiler, Nvidia Shield samt Mad Catz MOJO. Ger ungefär samma prestanda som Xbox360/PS3 ... och de andra grafikchip tillverkare kommer att lansera även bättre chips nästa år ... Android platformen blir en bra spel platform.

Varför skulle man inte spela på sin mobil då? och med tanke på handkontrollers som Mad Catz och andra tillbehörföretag har byggt för mobiltelefoner ...

En ny generation av "spelplatform" finns runt hörnet, som kan syncas över gränserna- TV, PC/platta och mobil!

Avstängd

vänta nu.... bf4 hinner bara komma sedan ska bf5 påbörjas nu? Herregud....

Medlem
Skrivet av Welo:

Va ska vi ha ett Battlefield på mobilerna för? Sen känns det lite mjölkigt nu när dom går ut med bf5 och detta.

Har dem redan annonserat BF5?? Där blev det inget BF4 köp för min del. Börjar bli som COD, man köper samma produkt om och om igen och enda skillnaden är maps, vapen och en ny USA är bäst handling.

Medlem
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Welo:

Va ska vi ha ett Battlefield på mobilerna för? Sen känns det lite mjölkigt nu när dom går ut med bf5 och detta.

Har dem redan annonserat BF5?? Där blev det inget BF4 köp för min del. Börjar bli som COD, man köper samma produkt om och om igen och enda skillnaden är maps, vapen och en ny USA är bäst handling.

Men det sägs att BF5 ska komma 2016.

Medlem
Skrivet av Welo:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Welo:

Va ska vi ha ett Battlefield på mobilerna för? Sen känns det lite mjölkigt nu när dom går ut med bf5 och detta.

Har dem redan annonserat BF5?? Där blev det inget BF4 köp för min del. Börjar bli som COD, man köper samma produkt om och om igen och enda skillnaden är maps, vapen och en ny USA är bäst handling.

Men det sägs att BF5 ska komma 2016.

Modern warfare antar jag ? Som om de vore något vi behöver.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av wallde:

asså spelar folk seriöst spel på mobilen... mer än på bussen till kneget?.. har jag missat nått.. är mobil spel "stort" ?

Att ha en iPad (eller liknande) och/eller en mobil i soffan som man kan spela lite på i reklampauserna är nice. Tryck "mute" på TV, ta upp mobilen, spela lite och sedan återgå till TV:n när skiten är över och man kan se programmet igen.

// edit

Huruvida detta är bra att spela i reklampauser är dock svårt att se då det i så fall gäller att timea rundan på ett bra sätt... Fast nu vet vi inte hur det kommer fundera än.

Ja jo jag ser ju den, för mig som är rådata nörd är det lite svårt att förstå hela grejen med mobil spel bara, men än mär man istter på dass i nån min

1
Skriv svar