Utvecklare anmäler kritisk TotalBiscuit-video

Medlem

Kan man inte ta vad TB har att säga så ge inte spelet till honom då. Dom lär ju inte sälja fler spel nu efter detta haha..

Medlem

Och TB's video får över 2 millioner views. Han måste må riktigt bra nu.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

För tankarna till 2007 när Jeff Gerstmann gjorde en recension av Kane & Lynch för GameSpot, vilket ledde till att han fick sparken för att kritiken var för hård enligt Eidos, som vid den tiden hade pumpat in mycket reklampengar för spelet på GameSpot.
Man kan ju spekulera hur illa "review branschen" blivit på de 6 år som passerat sedan dess, när det var så korrupt redan då..

https://www.youtube.com/embed/5FuJ81sDR2o

Är Kane & Lynch och den shitstormen från 2007? Dammit, jag känner mig gammal nu.

Avstängd
Skrivet av Xzander:

Det var fan det löjligaste jag har hört. Om de skickar en kod till TB, som är känd JUST för att vara väldigt kritisk, så får de väl fan tåla sånt här? Vilka idioter det finns...

Ingen nyhet att såna här tomtar inte tål kritik, well vad jag vet så ska man ta lärdom ifall folk tycker något man gjort är horribelt, jag har själv sett en del av detta lir och kan säga inte annat än att jag håller med TB.

Spelet är stelt och verkar inte alls roligt, det har dock potential att bli bra. Bara dom fixar till det hela, men nu för tiden så får man ju inte säga vad man tycker utan att skapare ska bli helt tokiga.

zsm
Medlem
Skrivet av General Dysisa:

Nyhetstorka?

Hur tänkte du där?

Medlem

TotalBiscuit är en person som har lätt att kritisera allt och alla men kan själv inte ta en gnutta kritik själv, gillar inte den mannen så mycket fast får erkänna att han har gjort en del bra videos.

Medlem

Som jag har forstatt ar spelet riktigt risigt, och inte bara TB som Wild Games Studio hade problem med. Det dok upp en del "suspekta" ovanligt positiva recensioner av spelet pa bruten engelska (tror jag laste det hos eurogamer), kanns verkligen som att Wild Games Studio ar nagot att undvika :S

Avstängd
Skrivet av Droppz:

TotalBiscuit är en person som har lätt att kritisera allt och alla men kan själv inte ta en gnutta kritik själv, gillar inte den mannen så mycket fast får erkänna att han har gjort en del bra videos.

Ifall du tar en titt på spelet så kommer du hålla med honom, det är riktigt horribelt. Men det kan bli bra bara dom lägger ner tid på det, men att göra som dom gjorde visar ju mer att (nä vårt spel är bra gjort, alla som tycker annorlunda är efterblivna och ska bestraffas för dom kritiserar vårt spel)

Det är dock inte bara dessa utvecklare som är såhär, Tror även EA varit rätt griniga av sig ifall man kritiserat deras saker samt många andra företag.
Kritik är ju något man ska ta emot, för är folk besviken på en sak ska det ju förbättras. Folk som målar, gör musik m.m får ju ta emot kritik ifall det inte är bra och får lov att ta lärdom av det. Dessa är bara ett gäng barnrumpor som inte tål att folk verkar ogilla det dom gjort.

Don't mess with folks åsikter; sedan kan man faktiskt lita på att TB är ärlig i det han säger. Han krusar inte opinionen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Droppz:

TotalBiscuit är en person som har lätt att kritisera allt och alla men kan själv inte ta en gnutta kritik själv, gillar inte den mannen så mycket fast får erkänna att han har gjort en del bra videos.

Ifall du tar en titt på spelet så kommer du hålla med honom, det är riktigt horribelt. Men det kan bli bra bara dom lägger ner tid på det, men att göra som dom gjorde visar ju mer att (nä vårt spel är bra gjort, alla som tycker annorlunda är efterblivna och ska bestraffas för dom kritiserar vårt spel)

Det är dock inte bara dessa utvecklare som är såhär, Tror även EA varit rätt griniga av sig ifall man kritiserat deras saker samt många andra företag.
Kritik är ju något man ska ta emot, för är folk besviken på en sak ska det ju förbättras. Folk som målar, gör musik m.m får ju ta emot kritik ifall det inte är bra och får lov att ta lärdom av det. Dessa är bara ett gäng barnrumpor som inte tål att folk verkar ogilla det dom gjort.

Jag håller fullt med dig om detta.

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Och TB's video får över 2 millioner views. Han måste må riktigt bra nu.

Så klart. Alla pengar han får in för den videon ska han donera till en organisation som jobbar emot sådant här och annan internet censur.

Inaktiv

Bara jag som tycker detta är helt rätt? Total_Hypocrite är ett perfekt exempel på en ordboksdefinition utav SELLOUT. Om ni för en sekund tror att han är neutral i sina reviews eller "first looks" videos så tror ni fel. Killen är helt köpt. Finns (fanns) en aktiv tråd om honom 2011 på steam forums där det fanns överflödigt med bevis för detta. Tråden finns dessvärre inte kvar men ett par tusen läsare fick se bevis på Total BS alltid ger positiva och bättre reviews till de utgivare som betalat honom.

Till alla fritänkande gamers; var inte blinda fanboys. Lyssna inte på denna nolla.

Skrivet av User:

Bara jag som tycker detta är helt rätt? Total_Hypocrite är ett perfekt exempel på en ordboksdefinition utav SELLOUT. Om ni för en sekund tror att han är neutral i sina reviews eller "first looks" videos så tror ni fel. Killen är helt köpt. Finns (fanns) en aktiv tråd om honom 2011 på steam forums där det fanns överflödigt med bevis för detta. Tråden finns dessvärre inte kvar men ett par tusen läsare fick se bevis på Total BS alltid ger positiva och bättre reviews till de utgivare som betalat honom.

Till alla fritänkande gamers; var inte blinda fanboys. Lyssna inte på denna nolla.

Hur vet vi att du inte är köpt av "Wild Game Studio"?

www.wildgamestudio.com/DayOne/


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av User:

Bara jag som tycker detta är helt rätt? Total_Hypocrite är ett perfekt exempel på en ordboksdefinition utav SELLOUT. Om ni för en sekund tror att han är neutral i sina reviews eller "first looks" videos så tror ni fel. Killen är helt köpt. Finns (fanns) en aktiv tråd om honom 2011 på steam forums där det fanns överflödigt med bevis för detta. Tråden finns dessvärre inte kvar men ett par tusen läsare fick se bevis på Total BS alltid ger positiva och bättre reviews till de utgivare som betalat honom.

Till alla fritänkande gamers; var inte blinda fanboys. Lyssna inte på denna nolla.

Hur vet vi att du inte är köpt av "Wild Game Studio"?

www.wildgamestudio.com/DayOne/

Ja du, tekniskt sett kan ni inte veta det antar jag. Har dock ingenting med dem att göra, har ärligt talat inte ens hört talas om dem innan detta.

Vet ingenting om dem eller deras spel, mycket möjligt att det är skräp. En sak är iaf säkert, deras idé att använda sig utav en upphovsrättshävdan mot utube, den planen backfired. Nu har de istället tusentals arga fanboys som attackerar dem, sprider negativ press osv.

Det jag ville framföra med mitt inlägg hade egentligen inget att göra med utgivaren, utan med "total biscuit" som person. Han är en riktig hycklare, och om man kollar på hans videos (något jag själv gjorde länge, det var så jag kom till insikt) så ska man se sig för att blind försvara denna person.

12
Skriv svar