Se lanseringstrailern för CoD: Ghosts
Måste vara svårt att ge ett betyg till ett spel vars vapen ljud låter som Soft Air guns och gjort det i alla nyare spelen.
Det är nr1 som förstör för mig, redan i 4an trodde jag att jag hade någon ljudbugg i flera veckor för jag trodde aldrig någon kunde göra ljuden så värdelösa med flit.
IGN vet hur man sätter betyg...
HAHa komiskt. Men var det jag menade med min första post.
Ljudet i cod är så värdelöst och tråkigt och oinspirerat så att ge det 9.5/10 av 10 är ju rent ohederligt.
Högst 4 av 10 och därmed blir hela slut betyget mindre.
Det jag ville föra fram att spelet omöjligt kan få mer än 5/10 eller 2 av 5 pga ljudet är så totalt värdelöst utan någon som helst inlevelse.
Förbokat både BF4 och Ghost, gillar dem båda skarpt då BF är mer storskaligt och mer laginriktat medan CoD är mer korta snabba matcher i rätt tight miljö. Bara att spela efter tycke och tidsram istället för att bitcha om att det ena är bättre än det andra.
AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch
Förbokat både BF4 och Ghost, gillar dem båda skarpt då BF är mer storskaligt och mer laginriktat medan CoD är mer korta snabba matcher i rätt tight miljö. Bara att spela efter tycke och tidsram istället för att bitcha om att det ena är bättre än det andra.
Precis, alla har tyvärr inte förmågan att tänka så långt.
Måste vara svårt att ge ett betyg till ett spel vars vapen ljud låter som Soft Air guns och gjort det i alla nyare spelen.
Det är nr1 som förstör för mig, redan i 4an trodde jag att jag hade någon ljudbugg i flera veckor för jag trodde aldrig någon kunde göra ljuden så värdelösa med flit.
IGN vet hur man sätter betyg...
eller så kanske det är du som har fel helt enkelt?
What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
FATTIGT SKIT!
COD- och MW-serien har bara sjunkigt mer och mer i mina ögon sen man tog bort hyrda rankade servrar. Är till att spotta oss PC-gamers i ansiktet. Konsollskiten kan dom behålla för sig själv!
Ska servrar vara rankade så är det en förutsättning att alla servrar kör samma matchregler och att man kan undvika servrar där admins hittar på egna godtyckliga regler och åsikter. Annars kommer det aldrig bli rättvist. Då är det bättre man har orankade servrar som man kan köra själv, precis som de hade i MW3, där man kan ändra vilka regler man vill och spela spelet på det sätt som man önskar. Tyvärr visade det ju sig att PC-spelarna inte alls var intresserade av detta.
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
FATTIGT SKIT!
COD- och MW-serien har bara sjunkigt mer och mer i mina ögon sen man tog bort hyrda rankade servrar. Är till att spotta oss PC-gamers i ansiktet. Konsollskiten kan dom behålla för sig själv!
Ska servrar vara rankade så är det en förutsättning att alla servrar kör samma matchregler och att man kan undvika servrar där admins hittar på egna godtyckliga regler och åsikter. Annars kommer det aldrig bli rättvist. Då är det bättre man har orankade servrar som man kan köra själv, precis som de hade i MW3, där man kan ändra vilka regler man vill och spela spelet på det sätt som man önskar. Tyvärr visade det ju sig att PC-spelarna inte alls var intresserade av detta.
Det är just det som är vitsen med egna rankade servrar! Att man kan köra det spelsätt man finner kul. Personligen går Bunny jumpers fett bort för mig då jag anser att det är befängt i ett modernt krigsspel. Hör hemma i Sci-fispel som Quake och liknande. Detta är ju min åsikt naturligtvis och folk väljer ju att spela som dom vill och kan välja sina rankade servrar man spelar på efter typ av spelstil dom kör där. Det är också lättare att sparka ut fuskpacket som regerar friskt inne på t.ex MW2, MW3 och BO2 servrarna. Och varför ska man behöva sänka PC-spelarna till konsollernas nivå? Pc:n är mer flexibel än en konsol så varför ta bort detta? Inget ont om de som lirar på konsol, det gör man ju efter tycke och smak men det är inget för mig.
FATTIGT SKIT!
COD- och MW-serien har bara sjunkigt mer och mer i mina ögon sen man tog bort hyrda rankade servrar. Är till att spotta oss PC-gamers i ansiktet. Konsollskiten kan dom behålla för sig själv!
Ska servrar vara rankade så är det en förutsättning att alla servrar kör samma matchregler och att man kan undvika servrar där admins hittar på egna godtyckliga regler och åsikter. Annars kommer det aldrig bli rättvist. Då är det bättre man har orankade servrar som man kan köra själv, precis som de hade i MW3, där man kan ändra vilka regler man vill och spela spelet på det sätt som man önskar. Tyvärr visade det ju sig att PC-spelarna inte alls var intresserade av detta.
Det är just det som är vitsen med egna rankade servrar! Att man kan köra det spelsätt man finner kul. Personligen går Bunny jumpers fett bort för mig då jag anser att det är befängt i ett modernt krigsspel. Hör hemma i Sci-fispel som Quake och liknande. Detta är ju min åsikt naturligtvis och folk väljer ju att spela som dom vill och kan välja sina rankade servrar man spelar på efter typ av spelstil dom kör där. Det är också lättare att sparka ut fuskpacket som regerar friskt inne på t.ex MW2, MW3 och BO2 servrarna. Och varför ska man behöva sänka PC-spelarna till konsollernas nivå? Pc:n är mer flexibel än en konsol så varför ta bort detta? Inget ont om de som lirar på konsol, det gör man ju efter tycke och smak men det är inget för mig.
Det fanns ju möjlighet att köra egna dedikerade servrar i MW3, de var bara inte rankade. Vad är problemet då? Du kan spela med exakt vilka regler du vill, kicka vem du vill och gnälla på vad du vill på din egen server, de som spelar kommer inte behöva rankprogression för allt är redan upplåst från start.
Sen är "bunny jumping" inte möjligt i CoD-spel och har aldrig varit det heller, så sluta fantisera ihop dumheter. "Bunny jumping" är tekniken att hoppa konstant för att få högre hastighet och hoppar du konstant i ett CoD-spel så blir du istället straffad med mycket lägre hastighet och hoppen blir bara mindre och mindre för varje gång.
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
FATTIGT SKIT!
COD- och MW-serien har bara sjunkigt mer och mer i mina ögon sen man tog bort hyrda rankade servrar. Är till att spotta oss PC-gamers i ansiktet. Konsollskiten kan dom behålla för sig själv!
Ska servrar vara rankade så är det en förutsättning att alla servrar kör samma matchregler och att man kan undvika servrar där admins hittar på egna godtyckliga regler och åsikter. Annars kommer det aldrig bli rättvist. Då är det bättre man har orankade servrar som man kan köra själv, precis som de hade i MW3, där man kan ändra vilka regler man vill och spela spelet på det sätt som man önskar. Tyvärr visade det ju sig att PC-spelarna inte alls var intresserade av detta.
Det är just det som är vitsen med egna rankade servrar! Att man kan köra det spelsätt man finner kul. Personligen går Bunny jumpers fett bort för mig då jag anser att det är befängt i ett modernt krigsspel. Hör hemma i Sci-fispel som Quake och liknande. Detta är ju min åsikt naturligtvis och folk väljer ju att spela som dom vill och kan välja sina rankade servrar man spelar på efter typ av spelstil dom kör där. Det är också lättare att sparka ut fuskpacket som regerar friskt inne på t.ex MW2, MW3 och BO2 servrarna. Och varför ska man behöva sänka PC-spelarna till konsollernas nivå? Pc:n är mer flexibel än en konsol så varför ta bort detta? Inget ont om de som lirar på konsol, det gör man ju efter tycke och smak men det är inget för mig.
Det fanns ju möjlighet att köra egna dedikerade servrar i MW3, de var bara inte rankade. Vad är problemet då? Du kan spela med exakt vilka regler du vill, kicka vem du vill och gnälla på vad du vill på din egen server, de som spelar kommer inte behöva rankprogression för allt är redan upplåst från start.
Sen är "bunny jumping" inte möjligt i CoD-spel och har aldrig varit det heller, så sluta fantisera ihop dumheter. "Bunny jumping" är tekniken att hoppa konstant för att få högre hastighet och hoppar du konstant i ett CoD-spel så blir du istället straffad med mycket lägre hastighet och hoppen blir bara mindre och mindre för varje gång.
Problemet är att dom inte är just att dom inte är rankade! Vill slippa spela med kaniner och fuskare även under tiden man levlar upp.
Ok jag kanske har fel per definition vad du menar med bunny jumping men för mig inkluderar det alla hopp ut från hörn i syfte att göra det svårare att träffa. En man i full stridsutrustning gör inte det!!!
Men detta handlar ju om hur jag och mina vänner gillar spela och de som gillar spela som vi är välkomna in på den servern vi hyr och styr över så det är en win win på det. Är det svårt att acceptera att den flexibiliteten skulle vara önskvärd eller?
Det fanns ju möjlighet att köra egna dedikerade servrar i MW3, de var bara inte rankade. Vad är problemet då? Du kan spela med exakt vilka regler du vill, kicka vem du vill och gnälla på vad du vill på din egen server, de som spelar kommer inte behöva rankprogression för allt är redan upplåst från start.
Sen är "bunny jumping" inte möjligt i CoD-spel och har aldrig varit det heller, så sluta fantisera ihop dumheter. "Bunny jumping" är tekniken att hoppa konstant för att få högre hastighet och hoppar du konstant i ett CoD-spel så blir du istället straffad med mycket lägre hastighet och hoppen blir bara mindre och mindre för varje gång.
Problemet är att dom inte är just att dom inte är rankade! Vill slippa spela med kaniner och fuskare även under tiden man levlar upp.
Ok jag kanske har fel per definition vad du menar med bunny jumping men för mig inkluderar det alla hopp ut från hörn i syfte att göra det svårare att träffa. En man i full stridsutrustning gör inte det!!!
Men detta handlar ju om hur jag och mina vänner gillar spela och de som gillar spela som vi är välkomna in på den servern vi hyr och styr över så det är en win win på det. Är det svårt att acceptera att den flexibiliteten skulle vara önskvärd eller?
Nej absolut inte, jag förstår det helt och hållet, men jag säger att MW3 hade denna flexibilitet du efterfrågar. Det enda som inte fanns var just att hemmaservrarna inte var rankade, och jag personligen kan lätt förstå varför. Piratandet skulle ha blivit okontrollerbart på PC-plattformen, se bara på MW1 (och till viss del även MW2 med tanke på AlterIWnet).
Alla hyllar Call of Duty 4, men många håller tyst om orsaken. Med minst tre fungerande hjärnceller inser man VARFÖR CoD4 blev så omåttligt populärt och omhuldat (bortom bra gameplay såklart), det var för att man kunde spela det utan att betala för sig. Jag minns väl hur det var, alla spelade det, men få betalade.
Nu valde man att tillmötesgå PC-spelarnas önskemål så långt som det var möjligt genom att ge dem dedikerade hemmaservrar utan att göra avkall på säkerhet och piratskydd, och i det stora hela tycker jag att de lyckades ganska bra med det.
Det var piraterna som förstörde för de hederliga PC-spelarna, försök inte skylla det på någon annan.
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Det fanns ju möjlighet att köra egna dedikerade servrar i MW3, de var bara inte rankade. Vad är problemet då? Du kan spela med exakt vilka regler du vill, kicka vem du vill och gnälla på vad du vill på din egen server, de som spelar kommer inte behöva rankprogression för allt är redan upplåst från start.
Sen är "bunny jumping" inte möjligt i CoD-spel och har aldrig varit det heller, så sluta fantisera ihop dumheter. "Bunny jumping" är tekniken att hoppa konstant för att få högre hastighet och hoppar du konstant i ett CoD-spel så blir du istället straffad med mycket lägre hastighet och hoppen blir bara mindre och mindre för varje gång.
Problemet är att dom inte är just att dom inte är rankade! Vill slippa spela med kaniner och fuskare även under tiden man levlar upp.
Ok jag kanske har fel per definition vad du menar med bunny jumping men för mig inkluderar det alla hopp ut från hörn i syfte att göra det svårare att träffa. En man i full stridsutrustning gör inte det!!!
Men detta handlar ju om hur jag och mina vänner gillar spela och de som gillar spela som vi är välkomna in på den servern vi hyr och styr över så det är en win win på det. Är det svårt att acceptera att den flexibiliteten skulle vara önskvärd eller?
Nej absolut inte, jag förstår det helt och hållet, men jag säger att MW3 hade denna flexibilitet du efterfrågar. Det enda som inte fanns var just att hemmaservrarna inte var rankade, och jag personligen kan lätt förstå varför. Piratandet skulle ha blivit okontrollerbart på PC-plattformen, se bara på MW1 (och till viss del även MW2 med tanke på AlterIWnet).
Alla hyllar Call of Duty 4, men många håller tyst om orsaken. Med minst tre fungerande hjärnceller inser man VARFÖR CoD4 blev så omåttligt populärt och omhuldat (bortom bra gameplay såklart), det var för att man kunde spela det utan att betala för sig. Jag minns väl hur det var, alla spelade det, men få betalade.
Nu valde man att tillmötesgå PC-spelarnas önskemål så långt som det var möjligt genom att ge dem dedikerade hemmaservrar utan att göra avkall på säkerhet och piratskydd, och i det stora hela tycker jag att de lyckades ganska bra med det.
Det var piraterna som förstörde för de hederliga PC-spelarna, försök inte skylla det på någon annan.
Håller med dig till fullo! Men för mig betyder hyrda, dedikerade och rankade servrar valet mellan köp eller inte. Har upplevt för många floppar i COD- och MW-serien nu för att köpa ett nytt utan dessa ingredienser. I MW3 floppade det även med en FOV på 65 om jag inte missminner mig. Ja smaken är som baken delad och jag har haft ganska kul med alla spel i serien som jag köpt men tyvärr går det snabbt utför när man inte kan kontrollera spelarna på servrarna (läs främst fuskare). Finns aldeles för många program som körs i bakgrunden som man inte kommer åt med anti-cheatprogram.
Det fanns ju möjlighet att köra egna dedikerade servrar i MW3, de var bara inte rankade. Vad är problemet då? Du kan spela med exakt vilka regler du vill, kicka vem du vill och gnälla på vad du vill på din egen server, de som spelar kommer inte behöva rankprogression för allt är redan upplåst från start.
Sen är "bunny jumping" inte möjligt i CoD-spel och har aldrig varit det heller, så sluta fantisera ihop dumheter. "Bunny jumping" är tekniken att hoppa konstant för att få högre hastighet och hoppar du konstant i ett CoD-spel så blir du istället straffad med mycket lägre hastighet och hoppen blir bara mindre och mindre för varje gång.
Problemet är att dom inte är just att dom inte är rankade! Vill slippa spela med kaniner och fuskare även under tiden man levlar upp.
Ok jag kanske har fel per definition vad du menar med bunny jumping men för mig inkluderar det alla hopp ut från hörn i syfte att göra det svårare att träffa. En man i full stridsutrustning gör inte det!!!
Men detta handlar ju om hur jag och mina vänner gillar spela och de som gillar spela som vi är välkomna in på den servern vi hyr och styr över så det är en win win på det. Är det svårt att acceptera att den flexibiliteten skulle vara önskvärd eller?
Nej absolut inte, jag förstår det helt och hållet, men jag säger att MW3 hade denna flexibilitet du efterfrågar. Det enda som inte fanns var just att hemmaservrarna inte var rankade, och jag personligen kan lätt förstå varför. Piratandet skulle ha blivit okontrollerbart på PC-plattformen, se bara på MW1 (och till viss del även MW2 med tanke på AlterIWnet).
Alla hyllar Call of Duty 4, men många håller tyst om orsaken. Med minst tre fungerande hjärnceller inser man VARFÖR CoD4 blev så omåttligt populärt och omhuldat (bortom bra gameplay såklart), det var för att man kunde spela det utan att betala för sig. Jag minns väl hur det var, alla spelade det, men få betalade.
Nu valde man att tillmötesgå PC-spelarnas önskemål så långt som det var möjligt genom att ge dem dedikerade hemmaservrar utan att göra avkall på säkerhet och piratskydd, och i det stora hela tycker jag att de lyckades ganska bra med det.
Det var piraterna som förstörde för de hederliga PC-spelarna, försök inte skylla det på någon annan.
Håller med dig till fullo! Men för mig betyder hyrda, dedikerade och rankade servrar valet mellan köp eller inte. Har upplevt för många floppar i COD- och MW-serien nu för att köpa ett nytt utan dessa ingredienser. I MW3 floppade det även med en FOV på 65 om jag inte missminner mig. Ja smaken är som baken delad och jag har haft ganska kul med alla spel i serien som jag köpt men tyvärr går det snabbt utför när man inte kan kontrollera spelarna på servrarna (läs främst fuskare). Finns aldeles för många program som körs i bakgrunden som man inte kommer åt med anti-cheatprogram.
Vill bara tillägga en sak, det kom ganska tidigt ett program för att öka FOV i MW3 som man kunde köra i bakgrunden och som tillåts av antifusksystemet (alltså man blir inte bannad för det). Har själv kört det och den fungerar bra.
http://www.mapmodnews.com/article.php/Modern-Warfare-3-FoV-Ch...
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Det fanns ju möjlighet att köra egna dedikerade servrar i MW3, de var bara inte rankade. Vad är problemet då? Du kan spela med exakt vilka regler du vill, kicka vem du vill och gnälla på vad du vill på din egen server, de som spelar kommer inte behöva rankprogression för allt är redan upplåst från start.
Sen är "bunny jumping" inte möjligt i CoD-spel och har aldrig varit det heller, så sluta fantisera ihop dumheter. "Bunny jumping" är tekniken att hoppa konstant för att få högre hastighet och hoppar du konstant i ett CoD-spel så blir du istället straffad med mycket lägre hastighet och hoppen blir bara mindre och mindre för varje gång.
Problemet är att dom inte är just att dom inte är rankade! Vill slippa spela med kaniner och fuskare även under tiden man levlar upp.
Ok jag kanske har fel per definition vad du menar med bunny jumping men för mig inkluderar det alla hopp ut från hörn i syfte att göra det svårare att träffa. En man i full stridsutrustning gör inte det!!!
Men detta handlar ju om hur jag och mina vänner gillar spela och de som gillar spela som vi är välkomna in på den servern vi hyr och styr över så det är en win win på det. Är det svårt att acceptera att den flexibiliteten skulle vara önskvärd eller?
Nej absolut inte, jag förstår det helt och hållet, men jag säger att MW3 hade denna flexibilitet du efterfrågar. Det enda som inte fanns var just att hemmaservrarna inte var rankade, och jag personligen kan lätt förstå varför. Piratandet skulle ha blivit okontrollerbart på PC-plattformen, se bara på MW1 (och till viss del även MW2 med tanke på AlterIWnet).
Alla hyllar Call of Duty 4, men många håller tyst om orsaken. Med minst tre fungerande hjärnceller inser man VARFÖR CoD4 blev så omåttligt populärt och omhuldat (bortom bra gameplay såklart), det var för att man kunde spela det utan att betala för sig. Jag minns väl hur det var, alla spelade det, men få betalade.
Nu valde man att tillmötesgå PC-spelarnas önskemål så långt som det var möjligt genom att ge dem dedikerade hemmaservrar utan att göra avkall på säkerhet och piratskydd, och i det stora hela tycker jag att de lyckades ganska bra med det.
Det var piraterna som förstörde för de hederliga PC-spelarna, försök inte skylla det på någon annan.
Håller med dig till fullo! Men för mig betyder hyrda, dedikerade och rankade servrar valet mellan köp eller inte. Har upplevt för många floppar i COD- och MW-serien nu för att köpa ett nytt utan dessa ingredienser. I MW3 floppade det även med en FOV på 65 om jag inte missminner mig. Ja smaken är som baken delad och jag har haft ganska kul med alla spel i serien som jag köpt men tyvärr går det snabbt utför när man inte kan kontrollera spelarna på servrarna (läs främst fuskare). Finns aldeles för många program som körs i bakgrunden som man inte kommer åt med anti-cheatprogram.
Vill bara tillägga en sak, det kom ganska tidigt ett program för att öka FOV i MW3 som man kunde köra i bakgrunden och som tillåts av antifusksystemet (alltså man blir inte bannad för det). Har själv kört det och den fungerar bra.
http://www.mapmodnews.com/article.php/Modern-Warfare-3-FoV-Ch...
Kollade på det när jag spelade MW3 men det skrevs titt som tätt att folk bannades för dessa program så jag vågade aldrig prova. Nu är det skit samma, men tack för infon
Måste vara svårt att ge ett betyg till ett spel vars vapen ljud låter som Soft Air guns och gjort det i alla nyare spelen.
Det är nr1 som förstör för mig, redan i 4an trodde jag att jag hade någon ljudbugg i flera veckor för jag trodde aldrig någon kunde göra ljuden så värdelösa med flit.
Samma här. Speciellt i Treyarchs spel har jag upptäckt att ljuden är riktigt dåliga. IW är lite bättre, men de är fortfarande långt ifrån t.ex. DICE när det kommer till ljud.
Tycker dåliga skjutvapenljud genomsyrar hela spelmarknaden. Eftersom jag skjuter en hel del själv tycker jag många pang-ljud är enbart löjliga. Som någon nämnde så låter det mer som soft air guns än något annat. Nu är jag ju ingen spelkonstruktör och programmerare men skulle det vara svårt att sampla ljud från riktiga vapen och lägga in i spelen av speltillverkarna?
Nånting rätt gör de bevisligen med tanke på försäljningssiffrorna.
Förbokat både BF4 och Ghost, gillar dem båda skarpt då BF är mer storskaligt och mer laginriktat medan CoD är mer korta snabba matcher i rätt tight miljö. Bara att spela efter tycke och tidsram istället för att bitcha om att det ena är bättre än det andra.
Håller med. BF är förhandsbokat men det är inte omöjligt att det blir Ghost senare.. Som du säger. COD är lite mindre, lite snabbare. Rätt underhållande hur mycket tid folk lägger på att peka på allt som är dåligt i COD istället för fokusera på de spelen man faktiskt gillar och tänker spela