Upprörda spelare vill stoppa Day One: Garry's Incident

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av DarkZide8:

Alltså, ingen hade brytt sig om det inte hade varit just TotalBiscuit som blev nekad...

det var tur att det hände just honom då han har en väldigt stark community bakom sig, en mindre youtubare kan bli helt krossad av något sånt här, till den grad att allt innehåll man lagt upp på tuben raderas, allt som krävs är att 3 utvecklare som är missnöjda med vad du sagt gör som denna utvecklare och det är kört för din youtube karriär i princip

Hade det hänt en mindre youtubare så hade spelet fortfarande fått en massa skit på andra ställen och där hade inte varit en arme med TB-fans som skriver på en petition eftersom de är törstiga efter blod.

Det känns som spelet hade fått vad det hade förtjänat ändå, nu är det bara overkill.

TB är emot allting vad fanboys heter och detta har han sagt ett antal gånger. De gjorde även en T-Shirt som hette "All fanboys must die".

Det är bra att detta går till ytterligheter för det visar andra att sådant här inte är ok, Som jag skrev i förra tråden, bojkott på sådan här BS. Spelar ingen roll vilket bolag som står bakom, Gearbox kommer få göra mycket innan jag ens kommer överväga att köpa ett spel från dem igen oavsett vilket spel de än må ge ut eller som de utvecklar.

Man kan säga vad man vill om TB, hur duktig han är som spelare och hur han "behandlar" sina tittare men han vet iaf vad han pratar om, han är väldigt påläst och personligen är det vad han säger som är intressant inte hur bra han spelar. Han har en viss juridisk bakgrund och har tidigare pratat om liknande fall både för hans egen del (Sega) och när Nintendo gjorde det korkade beslutet att tjäna pengar på andras verk. Om han säger något om ett spel som sedan inte visar sig stämma så gör han sina tittare uppmärksammad på detta (som i fallet Takedown, som en som donerat pengar håller jag helt med om vad som sades i den videon vid tidpunkten då den gjordes).

Detta har pågått alltför länge, utvecklare/utgivare som tycks tro att spelindustrin inte spelar under samma vilkor som alla andra, att det är ok att släppa en produkt som inte är klar eller att en PR video gjord för att sälja spel inte alls behöver visa den färdiga produkten och således inte är falsk marknadsföring.

Medlem

Dumt att hoppa på spelet i sig som egentligen inte har nått med saken att göra... bara för att en idiot har gjort fel betyder de inte att vi ska hoppa på hela studion och spelet... TB vill inte få bort spelet heller då dom som jobbat på se förlorar på det... inte bara han som gjorde misstaget

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av KatOne:

årets uppsats

Okej. Jag vet inte vad det var som sårade dig så enormt att du var tvungen att använda över en timme av ditt liv för att skriva det där lite väl stroppiga svaret och dessutom hela två jpgs för att styrka dina argument.
Du kommer snart få magsår om du tar diskussioner på internet på så stort allvar

Allt jag försökte säga var att oavsett vad personen bakom den där namninsamlingen påstår så är det väl ganska uppenbart att den uppkommit på grund av att wild games (eller vad de nu heter) anmälde personen som låg bakom videon. Givetvis för att han sågade deras spel vid fotknölarna vilket alla nog kan hålla med om var ganska välförtjänt. Men även om det är ett dåligt spel så har det rätt att existera. Du måste ju se att det utvecklats till en pajkastning. Vill du delta i den så var så god.
Jag tycker det är larvigt.

Jag läste hans topprankade kommentar innan jag gick genom tråden. Blev nyfiken på hur stor idiot det var han svarade till med ett sånt gigantiskt inlägg När jag sen läst igenom tråden förstår jag inte all denna uppståndelse, för jag har inga problem med att fatta vad du menar.

Namninsamlingen hade aldrig startats om det inte var för censur-försöket som utvecklarna gav sig på - så tolkar jag hela situationen.

Medlem

Ett spel som flera olika personer har testat och tycker är mkt dåligt! När jag var ung fick man nästan aldrig några rörliga bilder från spel man tänkte sig köpa. Man chansade och köpte på snygga bilder från spelen och någon nödtorftig recension. Tack för att spelvärlden och recensionsvärlden har gått framåt. Man slipper oftast slänga bort pengar och spel. Vidrigt dåliga spel som ej hade något andrahandsvärde brukade jag ofta slita ur spelmaskinen/datorn och skrikande slå,slita,riva sönder. Fy f#n vad mycket pengar jag blivit "lurad" på.

Medlem

Ja, på den tiden fick man förlita sig till tidningar som Hemdator Nytt eller Datormagazin som var de enda svenska tidningarna som fanns tills PC Gamer släpptes. Har nog lagt ut ett par tusen kronor på bara tidningar som dessa och amerikanska diton (som även hade med demos).

Alla gamla tidningar av Hemdator Nytt (som från början kallades Hemdator Hacking) går att ladda ner från den här sidan http://hemdatornytt2.selda.se/?page_id=7. Detta var i stort sett vad man hade att gå på när man köpte spel förr men det gällde inte bara spel utan även musik, "köpa grisen i säcken" har minskat rejält tack vare Internet.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Det är lite väl extremt att gå så långt att vilja få bort spelet..

Då är man bara en hycklare.

Försök istället pressa dem att laga spelet.

Jag vet att ord är svåra, men försök använda hycklare på ett korrekt sätt. Om Sergey Titov ville att detta spel skulle tas bort från Steam på grund av dess ofullständiga skick vore han en hycklare.

Inaktiv

TB'S svar/syn på saken. Kolla på den så kanske vissa ändrar sig angående att utvecklarna bettet sig dåligt. Vilket de gjorde.

CD Project tex lyssnade på spelarna i alla fall och gav en hel del gratis när de inte vae nöjda med spelet. Hur många gör det?

Medlem
Skrivet av Brunell55:
Skrivet av totte1015:

Vad är det som gör det så dåligt?

Spela det alternativt kolla på TB's WTF is..

Jag vill inte lyssna på någon som är totalsarkastisk till allt som finns här i världen.
Har lyssnat på han en gång när han spelade MoH och det var den sista gången jag lyssnade på han. (visst, spelet sög, men det gjorde han med)

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

i grund och botten handlar detta inte om spelet i sig utan utvecklarens vidervärdiga sätt att försöka tysta en negativ preview av spelet, trots att dom själva gav honom en steam key och det faktum att det borde varit glasklart för dom vad den skulle användas för

I second that emotion.

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av KatOne:

årets uppsats

Okej. Jag vet inte vad det var som sårade dig så enormt att du var tvungen att använda över en timme av ditt liv för att skriva det där lite väl stroppiga svaret och dessutom hela två jpgs för att styrka dina argument.
Du kommer snart få magsår om du tar diskussioner på internet på så stort allvar

Allt jag försökte säga var att oavsett vad personen bakom den där namninsamlingen påstår så är det väl ganska uppenbart att den uppkommit på grund av att wild games (eller vad de nu heter) anmälde personen som låg bakom videon. Givetvis för att han sågade deras spel vid fotknölarna vilket alla nog kan hålla med om var ganska välförtjänt. Men även om det är ett dåligt spel så har det rätt att existera. Du måste ju se att det utvecklats till en pajkastning. Vill du delta i den så var så god.
Jag tycker det är larvigt.

Jag skulle gärna vilja veta hur du vet varför den där namninsamlingen så garanterat är på grund av att de tog ned TB's video. Varför kan det inte vara för att spelet inte uppfyller något av säljsnacket de har om produkten ? Jag menar, det blev ju ganska skapligt härj om Rome 2, Aliens Colonial Marines och WarZ också. Så pass mycket härj om WarZ till och med att Valve plockade bort det från Steam ett tag. Skitprodukter har rätt att vara skit och säljas för det finns alltid någon som gillar dem men då ska de inte lova saker de inte håller, eller ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Brunell55:
Skrivet av totte1015:

Vad är det som gör det så dåligt?

Spela det alternativt kolla på TB's WTF is..

Jag vill inte lyssna på någon som är totalsarkastisk till allt som finns här i världen.
Har lyssnat på han en gång när han spelade MoH och det var den sista gången jag lyssnade på han. (visst, spelet sög, men det gjorde han med)

Då kan du heller inte sätta dig in i vad det handlar om. Det är som att inte vilja läsa på om X ämne för att du inte tycker om författaren, eller ämnet. I detta fall rekommenderas att se videorna som TB lade upp, eftersom man då får en bild av ena sidan i "konflikten". Att utgå från kommentarer på forum som dessa utan att se materialet som orsakade konflikten ger inte mycket.

Och säga vad du vill, i värsta fall får du väl stänga av ljudet och bara se tragedin. Det ändrar dock inte det faktum att (den tämligen väl underbyggda) kritiken framfördes, utvecklarna använde juridiskt ohållbara (som somliga säkert må kalla rent grisiga) metoder för att få bort den. Den egentliga anledningen kan säkert bara Stephane svara på, men dåligt... det är väldigt lätt att säga att agerandet var.

Skulle faktiskt rekommendera (oavsett vad man tycker om personen bakom) att se videon från TB som faktiskt slänger upp en hel del solida påståenden (svårt att verifiera huruvida de faktiskt är bevis eller inte) som talar fruktansvärt starkt mot Wild Games Studio i allmänhet, och Stephane i synnerhet.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Känns lite som om hela såret, som heter WarZ ,startade har börjat bli infekterat igen.

Helt ärligt inte jätteupprörd över det trots att jag håller med om yttrande- och tryckfrihet på internet. Det var trots allt bara en av många videos som gav spelet dåligt betyg, men antar att det blev skrik för att det var den mest sedda.

Mest "skrik" för att man missbrukar en funktion i syfte att tysta kritiker och dessutom ljuger och förleder. Att det var uppenbart helt fel på helt fel grunder och ändå genomförs är medvetet och jag hoppas de verkligen får till det rättsligt med stämningar och konkurs som följd. Det är verkligen den äckligaste formen och missbruk som genomförts.

På internet kan man inte ta "timeout" på Mauritius på skattebetalarnas bekostnad och vänta på att stormen rider ut. Internet glömmer aldrig. Därför denna lista. Därför skriva på.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

[quote=Grimley]CD Project tex lyssnade på spelarna i alla fall och gav en hel del gratis när de inte vae nöjda med spelet. Hur många gör det?

Till och med "genomonda" EA gjorde det med Sim city...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Kleptomaniac:

Känns lite som om hela såret, som heter WarZ ,startade har börjat bli infekterat igen.

Helt ärligt inte jätteupprörd över det trots att jag håller med om yttrande- och tryckfrihet på internet. Det var trots allt bara en av många videos som gav spelet dåligt betyg, men antar att det blev skrik för att det var den mest sedda.

Mest "skrik" för att man missbrukar en funktion i syfte att tysta kritiker och dessutom ljuger och förleder. Att det var uppenbart helt fel på helt fel grunder och ändå genomförs är medvetet och jag hoppas de verkligen får till det rättsligt med stämningar och konkurs som följd. Det är verkligen den äckligaste formen och missbruk som genomförts.

På internet kan man inte ta "timeout" på Mauritius på skattebetalarnas bekostnad och vänta på att stormen rider ut. Internet glömmer aldrig. Därför denna lista. Därför skriva på.

Som jag skrev i inlägget så är jag helt och hållet för att (inom lagens gränser) vem som helst ska få skriva vad som helst. Vad jag dock har svårt att förstå är ibland hur personer orkar att ens hetsa upp sig över detta. Jag tycker väl att det är lite fult att göra så men TB tog inte särskilt stor skada av det ändå. Räcker det inte med mediastormen som har blossat upp där man ser hur jävligt dom har behandlat saken? Måste man verkligen få vd/utvecklarens huvud på ett fat för det?

Scenario:
Ifall det är så att man har köpt spelet, blivit grymt besviken på hur det var pga falsk marknadsföring/taskspel och därefter krävt pengarna tillbaka och inte fått det; Berättigad vrede och förståeliga känslor.

Ifall man bara har blivit arg pga att det kommit upp i media, att man inte ens har spelat spelet och att man anser sig själv som yttrandefrihetens sista kämpe vid tangentbordet; Finns mycket viktigare frågor att engagera sig i. (IMO)


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av KatOne:

årets uppsats

Okej. Jag vet inte vad det var som sårade dig så enormt att du var tvungen att använda över en timme av ditt liv för att skriva det där lite väl stroppiga svaret och dessutom hela två jpgs för att styrka dina argument.
Du kommer snart få magsår om du tar diskussioner på internet på så stort allvar

Allt jag försökte säga var att oavsett vad personen bakom den där namninsamlingen påstår så är det väl ganska uppenbart att den uppkommit på grund av att wild games (eller vad de nu heter) anmälde personen som låg bakom videon. Givetvis för att han sågade deras spel vid fotknölarna vilket alla nog kan hålla med om var ganska välförtjänt. Men även om det är ett dåligt spel så har det rätt att existera. Du måste ju se att det utvecklats till en pajkastning. Vill du delta i den så var så god.
Jag tycker det är larvigt.

Jag skulle gärna vilja veta hur du vet varför den där namninsamlingen så garanterat är på grund av att de tog ned TB's video. Varför kan det inte vara för att spelet inte uppfyller något av säljsnacket de har om produkten ? Jag menar, det blev ju ganska skapligt härj om Rome 2, Aliens Colonial Marines och WarZ också. Så pass mycket härj om WarZ till och med att Valve plockade bort det från Steam ett tag. Skitprodukter har rätt att vara skit och säljas för det finns alltid någon som gillar dem men då ska de inte lova saker de inte håller, eller ?

Du ska inte tolka mina åsikter som en definitiv sanning utan bara som just en åsikt. Jag tycker det är sannolikt att namninsamlingen startats pga utvecklarens agerande snarare än deras spel. Läser du nyheten så verkar jag inte vara ensam om den uppfattningen.

"Det var inte det smartaste draget Wild Games Studio kunde göra, när de anmälde TotalBiscuit på grund av att han spelat in en mycket kritisk förhandstitt på Day One: Garry's Incident. Även fast utvecklaren rätt snabbt drog tillbaka anmälan på Youtube, så har de rört upp känslorna hos en hel del spelare.

Faktum är att en namninsamling startats för att Wild Games Studios ska få smaka på sin egna medicin. I detta upprop uppmanas Valve att ta bort spelet från Steam på grund att det är ofullständigt, samt att utvecklaren betett sig illa. 3700 har i skrivande stund skrivit på, och det krävs ytterligare ett tusental för att det ska bli en lyckad namninsamling."

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Finns mycket viktigare frågor att engagera sig i. (IMO)

I stort sett undantagslöst så finns det alltid viktigare frågor. När man passeerat de uppenbara är man inne på tycke och smak.

Skillnaden mellan dig och mig i resonemang tycks vara att jag vill att man ska få stå för det man gjort. Speciellt om man blir tagen med fingrarna i kakburken. Ja, huvudet på ett fat, bildligt talat.

Joakim Posener som plundrade Trustor och smet utomlands och höll sig undean tills brottet var preskriberat kan idag chilla hårt. Att han fått "lida" av mediastorm, artikel efter artikel och offentlig polisjakt gör inte att han inte fortfarande borde kastas i fängelse. Hans huvud på ett fat, bildligt talat. Ingen jämförelse mellan dem i övrigt men att applicera argumenten man har på större och mindre brukar blotta dem.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Kleptomaniac:

Finns mycket viktigare frågor att engagera sig i. (IMO)

I stort sett undantagslöst så finns det alltid viktigare frågor. När man passeerat de uppenbara är man inne på tycke och smak.

Skillnaden mellan dig och mig i resonemang tycks vara att jag vill att man ska få stå för det man gjort. Speciellt om man blir tagen med fingrarna i kakburken. Ja, huvudet på ett fat, bildligt talat.

Joakim Posener som plundrade Trustor och smet utomlands och höll sig undean tills brottet var preskriberat kan idag chilla hårt. Att han fått "lida" av mediastorm, artikel efter artikel och offentlig polisjakt gör inte att han inte fortfarande borde kastas i fängelse. Hans huvud på ett fat, bildligt talat. Ingen jämförelse mellan dem i övrigt men att applicera argumenten man har på större och mindre brukar blotta dem.

Vad jag menade var helt enkelt att detta inte är en stor nog händelse för att jag som person ska kunna tänka mig att engagera mig, samla moben och tända facklorna. Att ett företag drog in EN video av många som gav dem negativa recensioner känns inte som nog för att börja slå på krigstrumman med protestlistor och tillbakadragna spel från Steam.

Mediastormen kommer inte att göra detta företag någonting gott. Och med det så kommer de att förlora på det både monetärt och i konsument good-will till kommande spel. Tog tidigare upp WarZ med deras kände frontman i åtanke eftersom han (enligt andras utsago) tidigare gjort världens sämsta spel och nu fulade ut sig igen. (Big Rigs? Big Rail?) I stort sett samma princip.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

haha grymt spel!

Borde släppas ihop med mästerverket big riggs!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:
Skrivet av Kane:
Skrivet av Kleptomaniac:

Finns mycket viktigare frågor att engagera sig i. (IMO)

I stort sett undantagslöst så finns det alltid viktigare frågor. När man passeerat de uppenbara är man inne på tycke och smak.

Skillnaden mellan dig och mig i resonemang tycks vara att jag vill att man ska få stå för det man gjort. Speciellt om man blir tagen med fingrarna i kakburken. Ja, huvudet på ett fat, bildligt talat.

Joakim Posener som plundrade Trustor och smet utomlands och höll sig undean tills brottet var preskriberat kan idag chilla hårt. Att han fått "lida" av mediastorm, artikel efter artikel och offentlig polisjakt gör inte att han inte fortfarande borde kastas i fängelse. Hans huvud på ett fat, bildligt talat. Ingen jämförelse mellan dem i övrigt men att applicera argumenten man har på större och mindre brukar blotta dem.

Vad jag menade var helt enkelt att detta inte är en stor nog händelse för att jag som person ska kunna tänka mig att engagera mig, samla moben och tända facklorna. Att ett företag drog in EN video av många som gav dem negativa recensioner känns inte som nog för att börja slå på krigstrumman med protestlistor och tillbakadragna spel från Steam.

Mediastormen kommer inte att göra detta företag någonting gott. Och med det så kommer de att förlora på det både monetärt och i konsument good-will till kommande spel. Tog tidigare upp WarZ med deras kände frontman i åtanke eftersom han (enligt andras utsago) tidigare gjort världens sämsta spel och nu fulade ut sig igen. (Big Rigs? Big Rail?) I stort sett samma princip.

Blir fundersam på om du alls har koll på vidden. Se filmen igen, verkar som du missat en hel del vitala delar av vad det faktiskt handlar om.

http://www.youtube.com/watch?v=QfgoDDh4kE0#t=14


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Kleptomaniac:
Skrivet av Kane:
Skrivet av Kleptomaniac:

Finns mycket viktigare frågor att engagera sig i. (IMO)

I stort sett undantagslöst så finns det alltid viktigare frågor. När man passeerat de uppenbara är man inne på tycke och smak.

Skillnaden mellan dig och mig i resonemang tycks vara att jag vill att man ska få stå för det man gjort. Speciellt om man blir tagen med fingrarna i kakburken. Ja, huvudet på ett fat, bildligt talat.

Joakim Posener som plundrade Trustor och smet utomlands och höll sig undean tills brottet var preskriberat kan idag chilla hårt. Att han fått "lida" av mediastorm, artikel efter artikel och offentlig polisjakt gör inte att han inte fortfarande borde kastas i fängelse. Hans huvud på ett fat, bildligt talat. Ingen jämförelse mellan dem i övrigt men att applicera argumenten man har på större och mindre brukar blotta dem.

Vad jag menade var helt enkelt att detta inte är en stor nog händelse för att jag som person ska kunna tänka mig att engagera mig, samla moben och tända facklorna. Att ett företag drog in EN video av många som gav dem negativa recensioner känns inte som nog för att börja slå på krigstrumman med protestlistor och tillbakadragna spel från Steam.

Mediastormen kommer inte att göra detta företag någonting gott. Och med det så kommer de att förlora på det både monetärt och i konsument good-will till kommande spel. Tog tidigare upp WarZ med deras kände frontman i åtanke eftersom han (enligt andras utsago) tidigare gjort världens sämsta spel och nu fulade ut sig igen. (Big Rigs? Big Rail?) I stort sett samma princip.

Blir fundersam på om du alls har koll på vidden. Se filmen igen, verkar som du missat en hel del vitala delar av vad det faktiskt handlar om.

http://www.youtube.com/watch?v=QfgoDDh4kE0#t=14

Börjar bli fundersam på ifall du ens läste vad jag skrev. I ovanstående inlägg så var det mina åsikter om varför det inte är en sån big deal samt att dessa problem har en förmåga att lösa sig själv utan tappra tangentbordskrigare i yttrandefrihetens namn med protestlistor i högsta hugg.

Som jag skrev tidigare: "detta inte är en stor nog händelse för att jag som person ska kunna tänka mig att engagera mig, samla moben och tända facklorna"

EDIT: Med tappra tangentbordskrigare menade jag inte dig Kane eller att hoppa på någon annan personligen. Känns bara som om det har blivit en större shit-storm runt det här än vad man rimligtvis kunde förvänta sig. Again, no offence.


signatur

Submission is for the weak

Det är ingen i den här tråden som länkat till namninsamlingen, vad jag kan se. Har någon en URL lätt tillgänglig?

Edit: Sorry, och tack 'Parsec' nedan!

Medlem
Skrivet av malte.lewan@gmail.com:

Det är ingen i den här tråden som länkat till namninsamlingen, vad jag kan se. Har någon en URL lätt tillgänglig?

Nederst i nyheten, precis under youtube-rutan.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

123
Skriv svar