Minimumkraven för Call of Duty: Ghosts

Robot
Medlem
Minimumkraven för Call of Duty: Ghosts

6 GB RAM minimum...really? förbannade next gen fiskar o ta kraft alltså. börjar ifrågasätta optimeringen om det här är minimum kraven då det ser fan inte ut som något speciellt det man skådat.


signatur

God is dead

Medlem

ja, det här var mer rimliga krav, men fortfarande ganska höga.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Ganska så stor skillnad mellan black ops 2 och ghosts, vilket borde betyda att grafiken och motorn i spelet borde vara betydligt bättre nu.

Minimum System Requirements

OS: Windows Vista SP2 or Windows 7
CPU: Intel Core2 Duo E8200 2.66 GHz or AMD Phenom X3 8750 2.4 GHz
Memory: 2GB for 32-bit OS or 4GB for 64-bit OS
Video Card: Nvidia GeForce 8800GT 512 MB


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Inaktiv

Varför funkar inte ett uppenbart DirectX 9 spel under Windows XP, Vista eller 32-bitars OS?

Medlem
Skrivet av The Gamer:

Ganska så stor skillnad mellan black ops 2 och ghosts, vilket borde betyda att grafiken och motorn i spelet borde vara betydligt bättre nu.

Minimum System Requirements

OS: Windows Vista SP2 or Windows 7
CPU: Intel Core2 Duo E8200 2.66 GHz or AMD Phenom X3 8750 2.4 GHz
Memory: 2GB for 32-bit OS or 4GB for 64-bit OS
Video Card: Nvidia GeForce 8800GT 512 MB

Eller så är det hundarnas och fiskarnas AI som behöver den extra kraften.

Medlem

Spelet ser ju inte sååååå myclet bättre ut ä det senaste
Förstår ej vart dessa krav kommer ifrån!

Medlem

Men alltså det här är ju ett ypperligt bevis på hur dålig deras motor är.

När jag körde BlOps2 SP så gick fläktarna för fullt trots att grafiken motsvarar något från 07-08.

Även om det här ser snyggare ut ser det ju långt ifrån "next-gen" ut, det mesta ser ju ut som ett finputsat BlOps2 och kommer inte i närheten andra next-gen titlar som släpps rent grafiskt, samtidigt som det kräver en jävla mastodontdator bara för att kunna köras?!

Kanske dags för dom att skrota sin jävla sunkmotor och faktiskt göra en ny och sluta bete sig som att dom är ett företag som nischat in sig på förståndshandikappade spelutvecklare!

Medlem

man klarar ju det, men det känns som att 8gb RAM börjar bli lite det med. Men 40Gb! vad har de hittat på egentligen? hur proppar de in det på 360/ps3 (eller kommer spelet inte dit?) kommer ta en stund att ladda...tur man inte kör adsl längre...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:

man klarar ju det, men det känns som att 8gb RAM börjar bli lite det med. Men 40Gb! vad har de hittat på egentligen? hur proppar de in det på 360/ps3 (eller kommer spelet inte dit?) kommer ta en stund att ladda...tur man inte kör adsl längre...

jodå det kommer till både 360 och ps3 så vet i helvete hur det där med 40 gb funkar på 360'n sen om det är en bantad version återstår att se.


signatur

God is dead

Medlem

Grabbar, det kommer inte ta upp 40Gb när du installerar det. När du installerat alla tänkta och utvecklade DLC så kommer du komma upp i det. De tänekr bara i förväg!

Medlem

Men är dom seriös? Deras nya motor måste ju vara en bland dom sämsta i världen som kräver så mycket resurser för så lite ögongodis.

Medlem

Jag tycker att kraven är rätt låga, det är ju ändå 4 år gammal instegs hårdvara dom rekomenderar. 6 gb kostar dessutom bara runt 300 kr. Använder man xp som på fredag kom ut till konsumenter för 12 år sedan är det värkligen dax att skaffa att skaffa W7 eller W8.

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Varför funkar inte ett uppenbart DirectX 9 spel under Windows XP, Vista eller 32-bitars OS?

För att 32-bitar OS stöder max 4GB i RAM.

Medlem

Herregud asså, jag behöver en ny dator

Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av Propy:

man klarar ju det, men det känns som att 8gb RAM börjar bli lite det med. Men 40Gb! vad har de hittat på egentligen? hur proppar de in det på 360/ps3 (eller kommer spelet inte dit?) kommer ta en stund att ladda...tur man inte kör adsl längre...

jodå det kommer till både 360 och ps3 så vet i helvete hur det där med 40 gb funkar på 360'n sen om det är en bantad version återstår att se.

Det är för att ps3 och 360 kommer vara grymt ner skalat med mindre saker på kartorna, färre ai och mycket sämmre grafik. Dessutom kommer det säkert inte ens köra i riktig 720p. Typ som här http://www.youtube.com/watch?v=VjCeldh15iY och http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20131016/jamfor-pc-och-kons....

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Spelet ser ju inte sååååå myclet bättre ut ä det senaste
Förstår ej vart dessa krav kommer ifrån!

Det ska vara nytt. Det ska kännas bättre än vad det är.

Medlem

Bwuh? 6GB RAM? Inte ens BF4 eller Crysis 3 kräver den mängden O.o

Medlem

Det är skönt att kravet för RAM har börjat gå upp. Det och att spel börjar kräva 64-bit kan göra att spelen inte blir så tomma runt omkring utan att de faktiskt kan få inte en del resurser på banorna.

Folk klagar på hur mycket spelet kräver. Men det kräver ju ingen superdator direkt. CPU kravet är inte direkt en modern processor. GPU kravet är inte heller särskilt högt.

Det som krävs är alltså ett modernt operativsystem. En CPU som inte alls behöver vara särskilt ny och en gpu som har DX11 och som inte var det billigaste man kunde få tag på 2010. 6gb RAM borde man ha i datorn idag om man tänkt spela, så det är inte heller särskitl höga krav. Jag kan verkligen inte förstå vad ni klagar på här

Om ens dator inte klarar de här minimikraven så har man en riktigt dålig dator.

Geeks Gaming

Väntar fortfarande på att dom ska säga något om servrar till PC. Vill inte bli fast med den jävla playlist skiten som har varit i de senaste spelen.

Medlem

haha , det är ju ett skämt kolla bara på CPU och sen grafikkort? men help plöttsligt 6GB ram MINIMUM? jo tjena det vill jag se...

Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Det är skönt att kravet för RAM har börjat gå upp. Det och att spel börjar kräva 64-bit kan göra att spelen inte blir så tomma runt omkring utan att de faktiskt kan få inte en del resurser på banorna.

Folk klagar på hur mycket spelet kräver. Men det kräver ju ingen superdator direkt. CPU kravet är inte direkt en modern processor. GPU kravet är inte heller särskilt högt.

Det som krävs är alltså ett modernt operativsystem. En CPU som inte alls behöver vara särskilt ny och en gpu som har DX11 och som inte var det billigaste man kunde få tag på 2010. 6gb RAM borde man ha i datorn idag om man tänkt spela, så det är inte heller särskitl höga krav. Jag kan verkligen inte förstå vad ni klagar på här

Om ens dator inte klarar de här minimikraven så har man en riktigt dålig dator.

det är ingen som direkt gnäller på att det är höga krav i sig utan att ett cod med en motor från 1999 som presterar fram en rätt medelmåttig grafik kräver så här pass mycket för knappt någon grafisk skillnad sedan föra titlar.

jag kommer klara det fint om jag nu skulle skaffat det till pc det är inte det.

bara o jämför med dessa bilder försökte hitta ungefär samma miljöer. och skillnaden är inte såpass stor att minimum är 6 gb ram

Call of duty black ops 2

Call of duty Ghost

Call of duty black ops 2

Call of duty Ghost


signatur

God is dead

Medlem

Nu är ju det screenshots ifrån konsolversionen och de gick ut och sa att till skillnad från de senaste CoD spelen så ska PC versionen ha egna assets och inte återanvända texturer etc ifrån konsolversionerna. Så ingen vet än exakt hur PC versionen ser ut när det kommer till grafiken annat än att iaf modellerna är väl samma med möjligtvis nya texturer och ljus/skugg modeller.

Sen käkar tydligen Dual-Render sikterna en hel del vilket skulle vara en av anledningarna till att det nästan bara används i spel som annars har låga systemkrav (mest kända Killing Floor och Red Orchestra). Dock svårt att se att det skulle gå på RAM minnet snarare än GPU. Kan ju vara en leftover ifrån konsolerna dock då så mycket som möjligt måste läsas in i RAM innan man spelar.

Medlem

Folk som klagar på att man måste ha sex gigabyte ram vad sitter ni egentligen på för gamla stenåldersmaskiner? Eller ni kanske trodde att det skulle räcka med kraften från en vanlig Xbox 360 för att få allt att se så bra ut som alla screenshots ni har sett? Nu när de faktiskt ger oss en direkt PC version och ingen ctrl+c ctrl+v från konsollen så är det klart det kräver hårdvara därefter.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

En P4'a alltså..

Moderator | Testpilot
Skrivet av MiLeS:

Folk som klagar på att man måste ha sex gigabyte ram vad sitter ni egentligen på för gamla stenåldersmaskiner? Eller ni kanske trodde att det skulle räcka med kraften från en vanlig Xbox 360 för att få allt att se så bra ut som alla screenshots ni har sett? Nu när de faktiskt ger oss en direkt PC version och ingen ctrl+c ctrl+v från konsollen så är det klart det kräver hårdvara därefter.

Tycker själv det är bra, min dator är 4 år gammal nu och var inte en monsterdator när den köptes heller. Jag får helt enkelt vänta tills jag uppgraderar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av matnojje:

Jag tycker att kraven är rätt låga, det är ju ändå 4 år gammal instegs hårdvara dom rekomenderar. 6 gb kostar dessutom bara runt 300 kr. Använder man xp som på fredag kom ut till konsumenter för 12 år sedan är det värkligen dax att skaffa att skaffa W7 eller W8.

Det är inte kraven i sig som upprör folk, utan det är det att dom har så höga och orealistiska krav för sån gammal last-gen grafik. Spelet ser ju ut som Black Ops 2 som redan det låg flera år efter när det gäller grafik. Inget spel idag kräver 6GB, inte ens dom snyggaste spelen. Men det här min sina high tech NSA fiskar kräver det tydligen.

Man tror kanske att CoD inte är så krävande, men när jag testade MW3 med nya feta datorn, var det som ett helt nytt spel grafiskt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av MiLeS:

Folk som klagar på att man måste ha sex gigabyte ram vad sitter ni egentligen på för gamla stenåldersmaskiner? Eller ni kanske trodde att det skulle räcka med kraften från en vanlig Xbox 360 för att få allt att se så bra ut som alla screenshots ni har sett? Nu när de faktiskt ger oss en direkt PC version och ingen ctrl+c ctrl+v från konsollen så är det klart det kräver hårdvara därefter.

Men en ctrl+c ctrl+v är ju precis vad vi får ändå, hade vi fått något för kraven så visst, men när tillochmed E3 presentationen ser medioker ut så är det lite skamligt.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Varför funkar inte ett uppenbart DirectX 9 spel under Windows XP, Vista eller 32-bitars OS?

Varför ska någon utvecklare göra sina spel för 32-bits OS numera? WinXP 64-bit kom för 12 år sedan.

Folk gnäller på att konsollerna är gamla redan innan de släpps, så sitter de och vill spela på 32-bits OS...

123
Skriv svar