Rykte – Call of Duty och Titanfall i 720p på Xbox One

Inaktiv
Skrivet av Oneone:

alltså "next gen" my ass...

1280x720px med 30fps år 2013 är minst sagt en besvikelse.

Medlem

1080p ska det vara *PUNKT* dock får jag välja mellan 720p i +60fps eller 1080p i 30fp väljer jag hellre det första.

Medlem
Skrivet av Muthoz:
Skrivet av NaxoS:

Det är mer än dubbla antalet pixlar i 1080p, så JA det spelar stor roll.

Kör 4k ist. gnäll spik ^^

Gillar hur du tagit på dig rollen att stå upp för Xbox one och försvara den som om ni hade blods band.

Medlem

Om det här stämmer så lär det som har sagts om att det inte finns någon skillnad mellan plattformarnas prestanda vara en lögn.

Inaktiv
Medlem

Kör på 104" så ja det är enorm skillnad

Medlem

Jag säger bara en sak...
FISH AI IS "NEXT GEN"

Medlem
Skrivet av AmiZ:

Jag säger bara en sak...
FISH AI IS "NEXT GEN"

Glöm inte hunden.


signatur

Jäh!

Medlem

Vilken upplösning har alla cod spel till konsol? Känns som bäst 800 x 600. Flyter bra men ser bedrövligt ut

Medlem

60 tum 3 meter ifrån. JA det märks som in i helvete!

Men som folk säger man blir lite imponerad av next gen

Fun facts:
1280x720 är ungefär halva antalet pixlar jämfört med 1920x1080. Halva antalet pixlar betyder dubbelt så mycket beräkningskapacitet till modellkomplexitet, snygga shaders, posteffekter och annat som ofta gör ett spel "snyggt". Samma gäller för halverad framerate.
Det som säljer spel i dagens retailmarknad är uteslutande beroende på marknadsföringens förmåga att bygga höga förväntningar genom trailers, screenshots och löften och ett riktigt tufft spel. Det är väl känt att man säljer färre exemplar om man låter spelarna testa spelupplevelsen i förväg.
Med andra ord så gör lägre upplösning och minimal framerate att man säljer fler spel.

Så tänkte ni att vi skulle få hög upplösning i den nya generationens spel? Tror ni att det kommer hända i NÄSTA generation av sitta-i-soffan-och-spela-på-tv-spel?

Tänk igen.

Medlem

1995-2004ish Meh högupplösta spel är ju typ bara en gimmick, man får ju inte bättre grafik för det derp.

2005-2006ish Omg 720p is the shit, haha up yours PC gamers, ni kan behålla eran "högupplösning" vad nu där är... vi har HD! Herp derp! ,´D

2006-2012ish Vadå man kan ju visst köra 1080p... aja man ser ju inte skillnaden ändå! Eh... deeeeerply [=P

2013-20xx OMG 1080p is tha most important shit evar! Om men lägg av med eran 4k och 120hz man ser ju ingen skillnad ändå! Är ju bara en gimmick...

Osv in i evigheten...

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:

Så tänkte ni att vi skulle få hög upplösning i den nya generationens spel? Tror ni att det kommer hända i NÄSTA generation av sitta-i-soffan-och-spela-på-tv-spel?

Tänk igen.

Nästa generation i soffan och hög upplösning? Tja, jag funderade på att köpa en mellanklass Steam Machine för runt 5000:- och den tror jag klarar 1080p på alla spel. Motsvarande en billig gaming-PC.

Medlem

Framrate is king, but resolution is superman!

Medlem

Ja jag är less på den bedrövliga grafiken dagens konsoler ger. Hoppas verkligen det blir bättre med nästa generation.


signatur

Jäh!

Medlem
Medlem
Skrivet av Oneone:

alltså "next gen" my ass...

Det här får inte stämma, kan man inte driva ett cod spel i 1080p år 2013/14 så är det årtiondets skämt, och vi är inte ens halvvägs igenom!


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av Pretorian24:

Jag har 1080p-projektor och TV. Jag vill att next gen ska ha 1080p.

4k kan jag vänta med men 1080p känns lite "bread-and-butter".

Det bör sägas en gång för alla, så lyssna nu: Att det blir 720p har inte med Microsoft eller Sony att göra. Det handlar om utvecklarens prioriteringar. Spel till PS3 hade 1080p för utvecklarna prioriterade det över andra saker. Du kan ha världens snabbaste maskin men det kan ändå vara 720p om utvecklarna prioriterar andra saker.

Jag struntar i vem som är ansvarig: Jag vill ha 1080p på next gen!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

har ju hälldre 60fps 720p än 1080p med 30 fps. Men går 60fps på 1080p tar jag det framför allt annat.

Medlem
Skrivet av Tvättbjörn:

...och källan är fortfarande Eurogamers artikel från juni - det är inte så att de gått ut och dementerat dessa rykten.

Medlem

Det är ju ändå en multiplatformstitel som släpps till alla nuvarande format så spelet i sig är ju långt från next gen i vilket fall som helst.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

12
Skriv svar