Total War: Rome II – gratis dlc har släppts

Inaktiv

Mycket gnäll för något vi alla borde veta vid det här laget, CA släpper ofärdiga spel. Det sagt så är Rome 2 på god väg att bli det bästa Total War spelet hittills.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Javas:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av IceDusT:

Men ... vilka sår? FZ fastslog ju att detta var alldeles utmärkt spel utan några som helst fel och brister och gav det stabila 4/5. Konstigt ...

Rätt många säger att sill är jättegott också. Vi tycker, tänker och gillar olika. Det är det som gör oss till människor.

Jo precis. Och när sillen är rutten tycker FZ fortfarande att den är god. För att dom inte smakat på den.

Precis, ni recenserar en produkt som kostar konsumenten pengar, då är det er uppgift att upplysa läsaren om att produkten dom planerar att köpa är en big piece of crap vid release som i det här fallet så läsaren kan spara sina slantar

Mycket märkligt att de inte förstår skillnaden mellan åsiker och fakta. Rome var de facto trasigt vid release. Varför ens försöka stoppa ner huvudet i sanden och bara mumla på om olika åsiker?

Om det görs en dålig rescension som neglegerar fakta och bara försöker sälja nån sorts hype, så ska man hängas ut och ta åt sig av kritiken.

Man blir inte en duktigare sida eller rescensör om man inte kan ta legitim kritik och göra nåt åt den.

Nä ok, så få folk att slösa pengarna på en trasig produkt istället!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av bleak:

Mycket märkligt att de inte förstår skillnaden mellan åsiker och fakta. Rome var de facto trasigt vid release. Varför ens försöka stoppa ner huvudet i sanden och bara mumla på om olika åsiker?

Om det görs en dålig rescension som neglegerar fakta och bara försöker sälja nån sorts hype, så ska man hängas ut och ta åt sig av kritiken.

Man blir inte en duktigare sida eller rescensör om man inte kan ta legitim kritik och göra nåt åt den.

Well, jag personligen är fullt medveten om att det fanns en hel hög buggar när spelet släpptes att döma av alla trådar på support forumet men jag blev aldrig direkt lidande av någon bugg annat än att det var galet segt att göra end turn i co-op kampanjen.

Det är nog betydligt fler personer det fungerade "OK" för än folk som hade problem som gjorde spelet ospelbart. Kan hända att det fungerade alldeles utmärkt för vem som nu recenserade spelet på FZ precis som för många andra?

(Notis: Jag säger inte att det är bra att det var fullt av problem, jag försöker illustrera att det var långt ifrån alla som hade enorma problem med spelet utan snarare en (stor) vocal minority, vilket är illa nog men ja.)

Per definition är recensioner åsikter, det är fullt möjligt att lista fakta men betyg, slutsatser och intryck är helt åsiktsbaserat. Man får väl ta sitt ansvar och bilda en egen uppfattning, en recension kan vara en riktlinje men är aldrig någonsin en garanti.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av IceDusT:

Men ... vilka sår? FZ fastslog ju att detta var alldeles utmärkt spel utan några som helst fel och brister och gav det stabila 4/5. Konstigt ...

Rätt många säger att sill är jättegott också. Vi tycker, tänker och gillar olika. Det är det som gör oss till människor.

Det finns ingen subjektivitet när det gäller buggar och en glitchad AI


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av iNemeq:
Skrivet av bleak:

Mycket märkligt att de inte förstår skillnaden mellan åsiker och fakta. Rome var de facto trasigt vid release. Varför ens försöka stoppa ner huvudet i sanden och bara mumla på om olika åsiker?

Om det görs en dålig rescension som neglegerar fakta och bara försöker sälja nån sorts hype, så ska man hängas ut och ta åt sig av kritiken.

Man blir inte en duktigare sida eller rescensör om man inte kan ta legitim kritik och göra nåt åt den.

Well, jag personligen är fullt medveten om att det fanns en hel hög buggar när spelet släpptes att döma av alla trådar på support forumet men jag blev aldrig direkt lidande av någon bugg annat än att det var galet segt att göra end turn i co-op kampanjen.

Det är nog betydligt fler personer det fungerade "OK" för än folk som hade problem som gjorde spelet ospelbart. Kan hända att det fungerade alldeles utmärkt för vem som nu recenserade spelet på FZ precis som för många andra?

(Notis: Jag säger inte att det är bra att det var fullt av problem, jag försöker illustrera att det var långt ifrån alla som hade enorma problem med spelet utan snarare en (stor) vocal minority, vilket är illa nog men ja.)

Per definition är recensioner åsikter, det är fullt möjligt att lista fakta men betyg, slutsatser och intryck är helt åsiktsbaserat. Man får väl ta sitt ansvar och bilda en egen uppfattning, en recension kan vara en riktlinje men är aldrig någonsin en garanti.

Är inte bara buggar och prestanda som var problemen utan saker som inte fungerade eller fattades. Typiska exempel är AI som ingen människa påstå fungerade trots att de påstod att det var den bästa AI av alla deras tidigare spel. Sen så har vi ju politiken som var i stort sett obetydlig, familjeträdet borta och diplomatin trasig.

Bara några av de många problem spelet lider av. Angry Joe var den som vågade ta upp allt det negativa med spelet som de flesta recensioner inklusive Fz medvetet valde att inte skriva om.

Medlem
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av IceDusT:

Men ... vilka sår? FZ fastslog ju att detta var alldeles utmärkt spel utan några som helst fel och brister och gav det stabila 4/5. Konstigt ...

Rätt många säger att sill är jättegott också. Vi tycker, tänker och gillar olika. Det är det som gör oss till människor.

Det finns ingen subjektivitet när det gäller buggar och en glitchad AI

Internet beg to differ.

Inaktiv

Hur länga kan man vara sur över att ett spel släpptes ofärdigt? Visst är det för jävligt men hallå! Det är ju CA vi pratar om.
Lite mer fokus på att spelet faktiskt fixas och att CA försöker lägga plåster på såren?

Köpte man inte vid release så finns ju nu spelet så som det borde ha varit.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av matte89:

Mycket gnäll för något vi alla borde veta vid det här laget, CA släpper ofärdiga spel. Det sagt så är Rome 2 på god väg att bli det bästa Total War spelet hittills.

Shogun 2 var riktigt bra redan vid release. Dum som jag var trodde jag att CA skulle kunna göra om bedriften med Rome 2. Men, nej, spelet vid release hade så många fel att alla recensenter borde skämmas.

12
Skriv svar