Star Citizen – Anvil Aerospace visar upp sitt skepp

Medlem

Det gör ont i mig.... Jag vill ha detta nu!


signatur

Niet.

Testpilot

Underbart skepp.

Kolla bara de SMÅ Gatlingsprutorna man får per default på en Super Hornet!!

[ia=866222]

Pixel-porr!

Medlem

Har reggat mig på sidan, men jag tycker att det är jävligt rörigt och lite dålig information om vad man faktiskt betalar för. (Kul koncept dock).


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

fråga till er som har mer koll än jag. jag är en "original backer" och har köpt minsta paketet, dvs en Aurora för 30$.
Min fråga är nu, man kan jag "lösa in" den och på så sätt få de 30$ på deras konto; innebär det att jag kan göra så för att istället lägga till och få en superhornet?
förlorar jag ngt då?(dvs ex. att min status som original backer försvinner etc?)

Medlem

Ni är ju för fan inte kloka som hostar upp 500 spänn för ett skepp i ett spel ni ö.h.t. inte vet kommer vara spelbart eller inte.

Ursäkta att jag svor.

Testpilot
Skrivet av WhiteWolf68:

fråga till er som har mer koll än jag. jag är en "original backer" och har köpt minsta paketet, dvs en Aurora för 30$.
Min fråga är nu, man kan jag "lösa in" den och på så sätt få de 30$ på deras konto; innebär det att jag kan göra så för att istället lägga till och få en superhornet?
förlorar jag ngt då?(dvs ex. att min status som original backer försvinner etc?)

Jepp du loggar in , klickar på "Exchange for store credits" då har du 30$ tillgodo du sedan kan fylla i då du köper nåt annat , kom ihåg dock att köpa ett komplett paket så du får en karaktärsslot och tillgång till Alpha/Beta.
Så i ditt fall smälter du ner Auroran och skaffar Weekend Warrior paketet.
Nej som original backer behåller du allt och får livstids försäkring på grundskeppet om du köper skepp innan 26 november.

Skrivet av Eight08:

Ni är ju för fan inte kloka som hostar upp 500 spänn för ett skepp i ett spel ni ö.h.t. inte vet kommer vara spelbart eller inte.

Ursäkta att jag svor.

Jag betalar 500 spänn för utvecklingen av ett grymt spel som jag är säker på kommer vara spelbart och dessutom utvecklas och bli större under kommande år.
Att jag sedan får ett skepp jag redan nu kan gå in i hangarmodulen och titta på är ren bonus , till jul kommer dessutom dogfighting modulen där man kan provköra skeppen och då kan jag tänka mig spelet kommer få ännu mer uppmärksamhet.

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av WhiteWolf68:

fråga till er som har mer koll än jag. jag är en "original backer" och har köpt minsta paketet, dvs en Aurora för 30$.
Min fråga är nu, man kan jag "lösa in" den och på så sätt få de 30$ på deras konto; innebär det att jag kan göra så för att istället lägga till och få en superhornet?
förlorar jag ngt då?(dvs ex. att min status som original backer försvinner etc?)

Jepp du loggar in , klickar på "Exchange for store credits" då har du 30$ tillgodo du sedan kan fylla i då du köper nåt annat , kom ihåg dock att köpa ett komplett paket så du får en karaktärsslot och tillgång till Alpha/Beta.
Så i ditt fall smälter du ner Auroran och skaffar Weekend Warrior paketet.

Det kanske kan vara värt dock att kolla upp så man verkligen inte förlorar något... Lifetime insurance är t.ex. en sådan sak som du har på din Aurora nu men som förmodligen inte hänger med om du byter in det mot ett annat. Man kan ju alltid kolla med supporten, dom kan säkert hjälpa dig om du vill slänga mer pengar på dom

EDIT: Glöm vad jag sa, lifetime insurance får man ju om man köper nytt fortfarande så det får du ju, trodde det var enbart för original backers.

Testpilot
Skrivet av warh0g:

Har reggat mig på sidan, men jag tycker att det är jävligt rörigt och lite dålig information om vad man faktiskt betalar för. (Kul koncept dock).

Håller med dig där , det finns ingen riktig bra FAQ som på ett enkelt vis berättar om spelet och vad som man skall kunna göra.
Enkelt är det så att Star Citizen består av 3 delar.
1: Singleplayerdel som kallas Squadron 42
2: Multiplayerdel i ett gemensamt universum (Star Citizen) , där ca 90% av allt du möter är NPC och resten är spelare , man är ett visst maxantal spelare per shard/instans eftersom detta är 1st person och kräver mer resurser av servrarna. Tror gränsen var runt 30-40 spelare eller om det var 30-40 skepp oavsett spelare eller NPC.
3: Multiplayerdel på egna servrar , samma som det ovan men där du själv kan modda , vad jag förstått kommer egna servrar släpa lite i release av nytt material & patchar för att förhindra att folk hittar saker i det gemensamma universat genom att hacka i serverfiler och annat.

Denna tråd på forumet anser jag vara den som ger bäst översikt av spelet även om den bara täcker "explorer" biten av spelet (som dessutom enligt undersökningar var den inriktning folk var mest intresserade av , edit: 67%)
https://forums.robertsspaceindustries.com/discussion/38624/ex...

Medlem
Skrivet av Eight08:

Ni är ju för fan inte kloka som hostar upp 500 spänn för ett skepp i ett spel ni ö.h.t. inte vet kommer vara spelbart eller inte.

Ursäkta att jag svor.

En del av oss föddes snygga med stor plånbok och gigantisk.... uhm ja ni vet

Medlem

hmm, känns ju lite jobbigt att hosta upp med ytterligare ca 1000:- för att få en superHornet....(144€-30$ inbyte)
det blir i så fall dyraste spel jag någonsin köpt, och då vet jag inte ens om det blir bra....

Medlem
Skrivet av Spiff:
Skrivet av Eight08:

Ni är ju för fan inte kloka som hostar upp 500 spänn för ett skepp i ett spel ni ö.h.t. inte vet kommer vara spelbart eller inte.

Ursäkta att jag svor.

En del av oss föddes snygga med stor plånbok och gigantisk.... uhm ja ni vet

Jag har en liten snopp men faktiskt ganska bra inkomst. Så där föll ditt argument...

Medlem

I must have it!

Medlem
Skrivet av Ahris:

Måste säga att det där klippet ser helt fantastiskt ut

Ja, hade jag inte varit en backer innan så hade jag nog blivit det efter att ha kollat på den videon=).

Skrivet av rostigspik:

Rätt såld på hypen för detta nu. Hoppas man inte blir besviken.

Så jag gav dem en massa pengar. Funderar dock över limited edition Hornet. Kostar $55 att uppgradera men det måste väl vara möjligt att köpa för ingame pengar sedan?

De kommer ha en modell som liknar verkligheten, det vill säga att vissa skepp kommer endast finnas i ett få exemplar och varje skepp tar en viss tid att tillverka. Detta är anledningen till att de vissa skepp endast går att "köpa" i en begränsad upplaga. Men det kommer att gå att ta över dessa skepp och det tror jag många ser som en utmaning. Dock ska man komma ihåg att detta inte är BF eller CoD, man går inte upp i "level", det vill säga det finns inga RPG-element i spelet där ens karaktär blir bättre på att träffa ju mer han "låser upp". Det system som finns är till för att avgöra om man har rätt behörighet att anta ett visst uppdrag precis som i Freelancer och även Elite. SC kommer alltså inte vara som Eve Online där man verkar vara rätt så chanslös om man kommer in som en helt ny spelare idag och det är något som jag verkligen gillar, hur mycket tid man lagt ner på ett visst spel ska inte vara avgörande för hur bra man är, har man spelat liknande spel så är man mer erfaren än en som inte gjort det.

Hur som helst detta var lite OT, svaret är detta (från deras FAQ)

"After the end of the grace period some limited ships were removed from the store. All limited ships will be able to obtained in game and could be available again at a later date before release but we will have to wait and see."

Medlem
Skrivet av WhiteWolf68:

fråga till er som har mer koll än jag. jag är en "original backer" och har köpt minsta paketet, dvs en Aurora för 30$.
Min fråga är nu, man kan jag "lösa in" den och på så sätt få de 30$ på deras konto; innebär det att jag kan göra så för att istället lägga till och få en superhornet?
förlorar jag ngt då?(dvs ex. att min status som original backer försvinner etc?)

Från Star Citizen Wiki:FAQ
"Can I upgrade to a bigger ship?
Yes! You will always have your ‘pledge’ ship which you can upgrade by pledging additional money through launch, and you can purchase and fly others to your heart’s content in the finished game. Star Citizen will feature plenty of other ships and we expect players will want to earn credits and figure out which suits their particular style of play best."

Jag är rätt säker på att du inte kommer förlora LTI, dock har de sagt att LTI gäller fram tills ett visst datum (såvida inget ändrats) för alla och det kommer inte heller påverka din acess till Alpha/Beta om det var det du undrade över.

Medlem
Skrivet av Eight08:

Ni är ju för fan inte kloka som hostar upp 500 spänn för ett skepp i ett spel ni ö.h.t. inte vet kommer vara spelbart eller inte.

Ursäkta att jag svor.

Det säger en hel del om det förtroende Chris har, tvivlar på att många andra utvecklare hade lyckats med samma sak. Varför lägger många pengar på sådant här? Antagligen för att de tröttnat rejält på AAA-spelen som ofta bara går ut på att visa upp en massa grafk och väldigt lite innovation. Tack vare att man kan följa utecklarna varje vecka får man inblick i spelet som få andra spel erbjuder. Utvecklarna har en direkt kommunikation med sina köpare och behöver således inte göra saker för att en stor utgivare ska kunna förstå vad de pratar om. Jag har svårt att se hur detta skulle kunna misslyckas, allting jag sett från det pekar på ett spel som kommer kunna bli det bästa spelet på länge.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av WhiteWolf68:

fråga till er som har mer koll än jag. jag är en "original backer" och har köpt minsta paketet, dvs en Aurora för 30$.
Min fråga är nu, man kan jag "lösa in" den och på så sätt få de 30$ på deras konto; innebär det att jag kan göra så för att istället lägga till och få en superhornet?
förlorar jag ngt då?(dvs ex. att min status som original backer försvinner etc?)

Från Star Citizen Wiki:FAQ
"Can I upgrade to a bigger ship?
Yes! You will always have your ‘pledge’ ship which you can upgrade by pledging additional money through launch, and you can purchase and fly others to your heart’s content in the finished game. Star Citizen will feature plenty of other ships and we expect players will want to earn credits and figure out which suits their particular style of play best."

Jag är rätt säker på att du inte kommer förlora LTI, dock har de sagt att LTI gäller fram tills ett visst datum (såvida inget ändrats) för alla och det kommer inte heller påverka din acess till Alpha/Beta om det var det du undrade över.

Tack för svar! Jag är ganska pepp på detta nu. Hoppas striderna är bra. Jag har ju spelat ett rymd-MMO tidigare i form av Jumpgate och väldigt mycket av mekaniken därifrån tycks även gälla för detta spelet (JG var väldigt Elite-inspirerat). Får fixa en super hornet vid senare tillfälle. Kanske köper en bara för att backa dem innan 4e november men annars är det ju ganska kul egentligen, och stor del av spelet, att arbeta sig uppåt och få nya grejer genom att spela.

Men det här citerat ovan, att uppgradera, tror jag blir fel. Om du returnerar hela bas-paktet (= digital download av spelet) måste du ändå köpa ett helt nytt baspaket för att ens kunna spela.

Har du inget baspaket (för du lämnat tillbaka det) måste du då alltså köpa "digital colonel" för $125 + $55 extra för super-varianten. Då förlorar du väl antagligen också life time insuarance som man fick tidigare.

Är du orginal backer och lägger till ett skepp till det existarande kostar en super-hornet (utan baspaket) $110 + $55 istället. Så hela tanken är väl att man ska uppgradera billigare om man redan är backer.

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Eight08:

Ni är ju för fan inte kloka som hostar upp 500 spänn för ett skepp i ett spel ni ö.h.t. inte vet kommer vara spelbart eller inte.

Ursäkta att jag svor.

Det säger en hel del om det förtroende Chris har, tvivlar på att många andra utvecklare hade lyckats med samma sak. Varför lägger många pengar på sådant här? Antagligen för att de tröttnat rejält på AAA-spelen som ofta bara går ut på att visa upp en massa grafk och väldigt lite innovation. Tack vare att man kan följa utecklarna varje vecka får man inblick i spelet som få andra spel erbjuder. Utvecklarna har en direkt kommunikation med sina köpare och behöver således inte göra saker för att en stor utgivare ska kunna förstå vad de pratar om. Jag har svårt att se hur detta skulle kunna misslyckas, allting jag sett från det pekar på ett spel som kommer kunna bli det bästa spelet på länge.

Ja... och Titanic var osänkbart. Jag tror många av er höjer detta spel, till skyarna alldeles för mycket. Inget fel med att se fram emot något nytt. Men risken är stor ni blir besvikna, när det väl är släppt.

Medlem

Ja man måste ha själva speldelen för att kunna spel spelet, detta har de varit ganska dåliga med att informera om på sidan.

Kan rekommendera deras 24 timmars Live Stream där man får svar på många frågor, en sådan fråga var just om detta. Ska se om jag kan hitta delen som den var med i och isf lägga upp den.

Medlem

Är det bara jag som stör mig på alla ljudeffekter i rymden?

Medlem
Skrivet av deep9:

Ja... och Titanic var osänkbart. Jag tror många av er höjer detta spel, till skyarna alldeles för mycket. Inget fel med att se fram emot något nytt. Men risken är stor ni blir besvikna, när det väl är släppt.

Jag har ingen övertro till spelet, det är inte som så att jag inte är medveten om att spelet mycket väl kan bli en rejäl besvikelse men än så länge har jag inte sett något som pekar på att så kommer ske.

Ett annat spel som jag backat är Godus, det är nog det spel jag är mest besviken på (iaf baserat på när jag senast spelade Betan), inte alls som jag hade hoppats på men detta var något jag redan misstänkte innan de släppte Betan. Inte ens Takedown är en lika stor besvikelse i nuläget som Godus är. Men jag ångrar inte mitt beslut att ha backat Godus eftersom det fortfarande kan komma att bli ett bra spel och även om det inte blir det så är det just möjligheten för ett sådant spel som gör det värt att backa spelet.

Cloud Imperium Games däremot har inte visat eller pratat om något som pekar mot ett sådant spel, allting jag sett får mig bara att vilja spela spelet nu. Jag skulle för tusan bli helt lyrisk om jag fick "leka" lite med motorn som i klippet ovan=).

Medlem
Skrivet av Eight08:

Ni är ju för fan inte kloka som hostar upp 500 spänn för ett skepp i ett spel ni ö.h.t. inte vet kommer vara spelbart eller inte.

Ursäkta att jag svor.

Haha, det är ju klart som tusan att man inte är klok - det är det ingen som är som har en riktig hobby.

Och satsar man inte så det märks på bankkontot så är det ingen hobby...

Testpilot
Skrivet av neocon:
Skrivet av Harakiri:

Kolla bara de SMÅ Gatlingsprutorna man får per default på en Super Hornet!!

Vi kommer troligtvis bli av med gatling gunsen eftersom dom inte ingår i en Super Hornets grundutförande. Antingen blev något fel innan senaste patchen eller så fick dom lägga dit gatlings tills de egentliga kanonerna är klara. Det kommer givetvis att fixa sådana in-game sen.

NOOOOO! , jag som diggar de där gatlingsprutorna.
Fast på många bilder så sitter de på vingarna med en annan typ av kanoner i turret , hoppas det är vad standardbestyckningen blir.
Iofs inte hela världen att själv sen bygga med de vapen man själv vill ha.

Testpilot
Skrivet av neocon:
Skrivet av Harakiri:

NOOOOO! , jag som diggar de där gatlingsprutorna.
Fast på många bilder så sitter de på vingarna med en annan typ av kanoner i turret , hoppas det är vad standardbestyckningen blir.
Iofs inte hela världen att själv sen bygga med de vapen man själv vill ha.

Tyvärr ej på vingarna heller. Bestyckningen ser du i broschyren:
https://robertsspaceindustries.com/media/e89t7l6bef97hr/sourc...

Ash! så det är alltid brochyren som är det rätta. Bra o veta inför andra släpp av skeppsvarianter.

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Eight08:

Ni är ju för fan inte kloka som hostar upp 500 spänn för ett skepp i ett spel ni ö.h.t. inte vet kommer vara spelbart eller inte.

Ursäkta att jag svor.

Haha, det är ju klart som tusan att man inte är klok - det är det ingen som är som har en riktig hobby.

Och satsar man inte så det märks på bankkontot så är det ingen hobby...

Ja, jag hoppas av hela mitt hjärta att ni alla får utdelning. Själv väntar jag tålmodigt på att kunna se hur bra spelet egentligen är.

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Eight08:

Ni är ju för fan inte kloka som hostar upp 500 spänn för ett skepp i ett spel ni ö.h.t. inte vet kommer vara spelbart eller inte.

Ursäkta att jag svor.

Haha, det är ju klart som tusan att man inte är klok - det är det ingen som är som har en riktig hobby.

Och satsar man inte så det märks på bankkontot så är det ingen hobby...

Ja, jag hoppas av hela mitt hjärta att ni alla får utdelning. Själv väntar jag tålmodigt på att kunna se hur bra spelet egentligen är.

Helt rätt, är man inte säker så ska man absolut inte backa ett spel. Som jag skrev ovan så vart tyvärr Takedown inte vad jag hade hoppats på och det verkar ha berott på att de lyssnade på helt fel personer (de som insisterade på att spelet absolut inte skulle ha ett scoreboard system för det är overkligt och andra saker som många nu kritiserar). När det kommer till SC däremot så har merparten av förslagen och frågorna som kommit från backers varit väldigt bra och helt i linje med vad jag själv vill se i spelet. Men det som skiljer SC från Takedown är egentligen inte dess community eller ens den budget spelet har utan att det redan från början finns en klar vision av hur spelet ska vara. Med Takedown verkar de inte riktigt bestämt vad för typ av spel de skulle göra för det är verkligen inte (i mina ögon) en andlig uppföljare till Ravenshield eller SWAT 4, de har missat vad som gjorde dessa spel roliga och det är att kunna planera och styra sin AI.

Jag hoppas också på det här spelet och andra spel som jag har backat men även de som jag inte har backat. Det som är så bra med SC är att det verkar bli ett spel som man kan komma in som ny i även efter att spelet funnits ute, inte som andra spel där man är i ett mycket sämre läge om man inte varit med från början.

Medlem
Skrivet av starboy83:

Är det bara jag som stör mig på alla ljudeffekter i rymden?

Rent tekniskt sett så är det så mycket partiklar och skit där uppe så du har rätt mycket ljud även fast det är vakuum.
Nu har jag inte lyssnat själv dock.

12
Skriv svar