Medlem
Sommar musik

Snön smälter, träd och buskar knoppas, fåglar sjunger och blommor reser sig glatt upp ur marken och sprider sin skönhet till alla som går förbi. Våren är här:D Denna låtsas sommar kan inte annat än få en att längta till sommaren.

För att riktig komma i stämning så lyssnar jag givetvis på härlig musik speciellt förknippad med denna underbara årstid. Mitt tips till alla sommarälskare kan inte vara annat än Gyllene Tider.

Vad är ditt?

Inaktiv

signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

a)

Skrivet av Wikipedia:

Felaktig särskrivning innebär att ett sammansatt ord felaktigt skrivs som två eller flera ord. [...] De flesta felaktiga särskrivningar har sitt ursprung i okunskap om i dag vedertagna skrivregler.

b) Skulle aldrig i mitt liv LYSSNA på Gyllene Tider frivilligt.

c) För att tipsa om en av de låtar som främst för tankarna till våren som kommit på nyare tid ger jag er:


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av bjosarn:

a)

Skrivet av Wikipedia:

Felaktig särskrivning innebär att ett sammansatt ord felaktigt skrivs som två eller flera ord. [...] De flesta felaktiga särskrivningar har sitt ursprung i okunskap om i dag vedertagna skrivregler.

b) Skulle aldrig i mitt liv LYSSNA på Gyllene Tider frivilligt.

Pessimist! Ingen sommar utan Gyllene Tider.

Ska inte säga att jag är smått dyslektisk eller så för alla som säger det ljuger. Jag suger bara på att skriva. Peka gärna ut felen jag gör dock.

Medlem

Försöker klura ut den ultimataste låten som bara skriker ut sommarn, men jag kommer ingen vart
Får återkomma när man klurat klart det hela.

Under sommarna blir det nog mest 70,80 och en del 90 tals musik för min del

Queen - its some kind of magic

George Mcrae - Rock you baby

Alicia Bridges - I love the nightlife

Alicia Bridges - I love the nightlife

Men without Hats - Saftey Dance

Blondie - Hear of Glass

Och självklart måste man ju ha lite Gangsta shit för pumpa i bilen när man crusiar/glider genom staden

Above the law - The g in me

Medlem

Mina favoriter:

The Who - Baba O'Riley

Tom Petty - Learning To Fly

Tom Petty - American Girl

Bruce Springsteen - Born In The U.S.A.

Finns många fler som jag diggar, men dessa är de som kom upp i huvudet direkt.

Edit: Det mesta med The Beach Boys är ju väldigt sommrigt också.

Edit #2: Slog på en skiva jag hittade i bilen och ut ur högtalarna kom Millencolin. Ett band jag älskade ett tag och musiken känns ganska sommrig för mig, men det beror säkert på att de konserter med Millencolin jag såg var under sommaren.

Medlem

En låt som för mig är synonym med sommaren är Tomas Ledin - Sommaren är kort. Spelade den på gitarr i skolavslutningen i 5e klass så den är lite speciell för mig.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Keep up the good work gubbs. Kommer få till en lovande spotifylista nu.

Till supertank: Har redan sommaren är kort. Går ju inte utan den;)

Medlem
Skrivet av bjosarn:

a)

Skrivet av Wikipedia:

Felaktig särskrivning innebär att ett sammansatt ord felaktigt skrivs som två eller flera ord. [...] De flesta felaktiga särskrivningar har sitt ursprung i okunskap om i dag vedertagna skrivregler.

Du menar som t.ex Besser Wisser?


signatur
Medlem

Visan, jag skrev en liten guide till alla som särskriver:

http://www.fz.se/bloggar/intresset/20100122/sarskrivning-sar-...

Läs och lär.

"Sommaren är kort" spelas upp i mitt huvud så fort sommaren närmar sig. Det gillas inte. (Jag är optimist, sommaren är faktiskt lång)

Medlem
Inaktiv

Jävlar i mig.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Nice cover !

Hur kunde jag glömma lägga in originalet, satt ju och lyssnade på den 30 minuter innan jag skrev inlägget här

Första dagen när shortsen åker på och man måste sätta på sig solglasögonen...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Inaktiv

Skulle aldrig lyssna på Tomas Ledin eller Gyllene Tider, har aldrig riktigt förstått vad det är som ska vara så bra med dem..(?)

När jag tänker sommarmusik vill jag ha med Nina Simone - Here comes the sun, några The National (<---exempel) och DCFC - Summerskin, exempelvis. Äkta kärlek!!

Medlem

Den här från 1987 känns somrig i melodin. Innebörden är en annan femma. Ska inte säga att jag förstår texten fullt ut men den verkar handla om att man ska ta vara på den tid man har tillsammans med de man älskar(?)


signatur

Rösta på det parti DU tror på.

Medlem

Det är ju snart fotbolls VM i Sydafrika


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Den låten är så himmla lik en annan från spelet robinson när man åker i luftballongen. Om nån nu har spelat det.

Medlem

Valfri Metallica låt.

Medlem
Medlem

^ SERIÖST bästa låten hittills.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

ZZ Top är sommarrock:)

Skönt gung i låten nedan.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Den här tycker jag är skön nu när solen tittar fram:)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

[http://www.youtube.com/watch?v=gc8N_KJEFKE]

Hoppas länken funka. Sommrigare kan det inte bli:D

Medlem

signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Koi no Mega Lover har alltid känts som en sommarlåt för mig av nån anledning. Är det nån annan som hör det? Bra grejor hursomhelst.


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Inaktiv
Medlem

Veneno Para Las Hadas med Steven Wilson.


signatur

Övning ger träning.

12
Skriv svar