CCP vägrar bekräfta EVE: Valkyrie till PC

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av MatsDahlgren:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av JonteMyra:
Skrivet av genma:
Skrivet av WolfGrin:

Tja med tanke på hur bra deras spel till PS3 var så är det inget man kan bry sig mindre om, konsol kanske inte ställer lika höga krav på att göra ett bra spel. Lite ironisk är det dock när deras IP(EVE) är ett PC spel och knappt någon utanför PC känner till EVE. Men strunta i PC så kan jag spela Star Citizen istället, dom verkar ju veta vad dom gör så fan mycket bättre än CCP.

Eve och star citizen kommer vara två rättså olika spel dock.

Du har rätt, kommer bli mer action i Star Citizen

Beror väll på vad man menar med action... SC kommer aldrig få lika stora strider och kommer aldrig ha lika många spelare på samma ställe.

Spännade - det där var två "aldrig" om något som jag har svårt att tro att du kan ha någon som helst aning om (om du inte är väldigt bra kompis med Chris Roberts?). Om man var mer än 200 personer i samma system i EVE runt 2004 så var det ingen höjdarupplevelse direkt. Vem vet var och vad SC är om 5 år, kan vara massivt...

Jag är högst tveksam till att det ens finns någon som pratar om SC fem år framåt i tiden. Jag har hittills inte hört något särskilt som skulle peka på motsatsen.

Du har naturligtvis rätt till din åsikt men är du säker på att du inte var ironisk nu?
Det som talar för motsatsen (men ingen garanti självklart) är Chris Roberts, mannen som givit mig och ganska många några av våra mest minnesvärda åka-eget-rymdskeppsupplevelser + den ohotat största backning som crowdfunding någonsin sett, av ett spel som är tänkt att vara mmo från börja, vilket Freelancer kanske inte riktigt var. Med en inte allt för tuff månadspeng så kan det hålla ut lika länge som både EVE och WoW - tror iallafall jag.

Jao, alla har sin åsikt.

Storhetsvansinne och för många bollar i luften utan någon tydlig riktning är allt jag ser.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

ELF
Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av ELF:

De borde släppa det till PC med tanke på Star Citizen. De lär ju förlora massvis med nya spelare när det släpps.

Att det inte har rapporterats om jordskalv runt deras kontor. Med SC inklampandes så lär ju hela kvarteret skaka i takt med deras knän

Star citizen kommer vara lika mycket en EVE-killer som andra MMO'n har varit WoW-killers...

Det går inte att komma ikapp ett MMO som varit igång så länge där folk lagt ner såna ofantliga mängder tid och pengar i.

Absolut, EVE kommer stanna kvar flera år framöver tack vara de gamla rävarna som äger företag, fregatter, etc, etc. men nya spelare som max har spelat ett år kommer mycket troligt att till en början vänstra lite smått med SC för att sedan byta partner helt och hållet. Helt nya rookies där emot som aldrig spelat EVE kan mycket möjligt skippa EVE helt och hållet pga SC.

Jag själv har en hatkärlek till EVE. Vill så hemskt gärna fortsätta spela, men gör det inte då det kommer ta flera år att komma ikapp de största spelarna. Med SC så kan jag få vara med från början och bli en av de äldsta rävarna i flocken.

EDIT:
Skrev om en mening som lät pårökt


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av ELF:

De borde släppa det till PC med tanke på Star Citizen. De lär ju förlora massvis med nya spelare när det släpps.

Att det inte har rapporterats om jordskalv runt deras kontor. Med SC inklampandes så lär ju hela kvarteret skaka i takt med deras knän

Star citizen kommer vara lika mycket en EVE-killer som andra MMO'n har varit WoW-killers...

Det går inte att komma ikapp ett MMO som varit igång så länge där folk lagt ner såna ofantliga mängder tid och pengar i.

Absolut, EVE kommer stanna kvar flera år framöver tack vara de gamla rävarna som äger företag, fregatter, etc, etc. men nya spelare som max har spelat ett år kommer mycket troligt att till en början vänstra lite smått med SC för att sedan byta partner helt och hållet. Helt nya rookies där emot som aldrig spelat EVE kan mycket möjligt avvakta med att testa det till SC har släppts.

Jag själv har en hatkärlek till EVE. Vill så hemskt gärna fortsätta spela, men gör det inte då det kommer ta flera år att komma ikapp de största spelarna. Med SC så kan jag få vara med från början och bli en av de äldsta rävarna i flocken.

Fast det där stämmer inte. Det tar inte flera år, det är bara en knepig ursäkt som allt för många okunniga använder sig av.

Det tar någon månad innan du kommit ikapp tillräckligt i en av grenarna för att kunna utmana på riktigt. Visst, komma ikapp i totala mängden skillpoints kommer ta lång tid (kommer aldrig hända), men då handlar det om att vara stark på ALLT. Det behöver man inte vara.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av ELF:

De borde släppa det till PC med tanke på Star Citizen. De lär ju förlora massvis med nya spelare när det släpps.

Att det inte har rapporterats om jordskalv runt deras kontor. Med SC inklampandes så lär ju hela kvarteret skaka i takt med deras knän

Star citizen kommer vara lika mycket en EVE-killer som andra MMO'n har varit WoW-killers...

Det går inte att komma ikapp ett MMO som varit igång så länge där folk lagt ner såna ofantliga mängder tid och pengar i.

Absolut, EVE kommer stanna kvar flera år framöver tack vara de gamla rävarna som äger företag, fregatter, etc, etc. men nya spelare som max har spelat ett år kommer mycket troligt att till en början vänstra lite smått med SC för att sedan byta partner helt och hållet. Helt nya rookies där emot som aldrig spelat EVE kan mycket möjligt avvakta med att testa det till SC har släppts.

Jag själv har en hatkärlek till EVE. Vill så hemskt gärna fortsätta spela, men gör det inte då det kommer ta flera år att komma ikapp de största spelarna. Med SC så kan jag få vara med från början och bli en av de äldsta rävarna i flocken.

Håller med här gällande rookies och nya spelare.
Har lirat EVE många gånger enda sedan det var i beta till och med. Det har dock aldrig lyckats hålla mig kvar mer än ett par 1-3 månader åt gången. Visst de må finnas möjlighet till enormt stora slag då allt sker på ett och samma kluster av serverar om man lyckas vara med och änns vill det. Men då "action" enligt vad jag gillar så var "Star Wars Galaxies" med "Jump to lightspeed" det närmaste jag lyckats lirat hittills. Fanns mycket att göra plus action. Inte bara fokus på credits, mining, och man fick sitta i skeppet och styra det själv. Inte bara klicka runt på objekt och ange vad som skulle användas för navigering, och sen hoppas att de vapen kombinationer man agnet var goda nog för att lyckas med vad som önskades.

Man kan ju se det så här, stämmer det med att CCP inte kommer lansera Valkyrie till PC och dessutom inte får Oculus stöd så är det ju bra. Då kommer SC få härja ännu mer fritt när det gäller live-action (lite ironisk där ). Kanske får lite kokurnans av "Elite: Dangerus" som jag också stödjer. Men dessa två kommer nog utan problem kunna rulla på bredvid varandra under många år.

Medlem
Skrivet av JonteMyra:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av ELF:

De borde släppa det till PC med tanke på Star Citizen. De lär ju förlora massvis med nya spelare när det släpps.

Att det inte har rapporterats om jordskalv runt deras kontor. Med SC inklampandes så lär ju hela kvarteret skaka i takt med deras knän

Star citizen kommer vara lika mycket en EVE-killer som andra MMO'n har varit WoW-killers...

Det går inte att komma ikapp ett MMO som varit igång så länge där folk lagt ner såna ofantliga mängder tid och pengar i.

Absolut, EVE kommer stanna kvar flera år framöver tack vara de gamla rävarna som äger företag, fregatter, etc, etc. men nya spelare som max har spelat ett år kommer mycket troligt att till en början vänstra lite smått med SC för att sedan byta partner helt och hållet. Helt nya rookies där emot som aldrig spelat EVE kan mycket möjligt avvakta med att testa det till SC har släppts.

Jag själv har en hatkärlek till EVE. Vill så hemskt gärna fortsätta spela, men gör det inte då det kommer ta flera år att komma ikapp de största spelarna. Med SC så kan jag få vara med från början och bli en av de äldsta rävarna i flocken.

Håller med här gällande rookies och nya spelare.
Har lirat EVE många gånger enda sedan det var i beta till och med. Det har dock aldrig lyckats hålla mig kvar mer än ett par 1-3 månader åt gången. Visst de må finnas möjlighet till enormt stora slag då allt sker på ett och samma kluster av serverar om man lyckas vara med och änns vill det. Men då "action" enligt vad jag gillar så var "Star Wars Galaxies" med "Jump to lightspeed" det närmaste jag lyckats lirat hittills. Fanns mycket att göra plus action. Inte bara fokus på credits, mining, och man fick sitta i skeppet och styra det själv. Inte bara klicka runt på objekt och ange vad som skulle användas för navigering, och sen hoppas att de vapen kombinationer man agnet var goda nog för att lyckas med vad som önskades.

Man kan ju se det så här, stämmer det med att CCP inte kommer lansera Valkyrie till PC och dessutom inte får Oculus stöd så är det ju bra. Då kommer SC få härja ännu mer fritt när det gäller live-action (lite ironisk där ). Kanske får lite kokurnans av "Elite: Dangerus" som jag också stödjer. Men dessa två kommer nog utan problem kunna rulla på bredvid varandra under många år.

Vad har du spelat för spel där det bara är fokus på credits och mining?

"Hoppas...", ja, som nybörjare hoppades man, kanske


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Vad har du spelat för spel där det bara är fokus på credits och mining?
"Hoppas...", ja, som nybörjare hoppades man, kanske

Förstår att du gillar EVE, dess 3:e persons perspektiv och mer klicka-vänta scenarion när det gäller lira oavsätt om du slåss, fraktar eller mine:ar.
Finns dock inte mycket till MMO just nu som levererar live-action där fokus ligger mer på skills än det du lyckats utrusta med. Dess utom har lite bra story. Skulle helt klart prova lira "Valkyrie" då det skulle fylla ett ENORMT håll som EVE sakar just nu när det gäller action.
Men det vet du säkert att de själva sagt att de är rädda för att göra för stora förändringar som kan påverka EVE, då det skulle kunna betyda förlora folk som spelar. Det förstår jag helt klart! Gott exempel är just SWG. Helt ok lir tills WoW kom och det blev en sån hysteri om det hela att någon stjärna hos dem på SOE fick ideen att göra om hela systemet med "New Game Engine". Väldigt många försvann. Dök upp privata servrar till och med som var PreNGE för det var ju fortfarande ett bra spel.

Tror dock fortfarande att det kommer kunna försvinna en del EVE spelare då det inte finns mycket annat att välja på just nu som sci-fi fan av rymden. Kanske inte så många gamla rävar, men nya och såna som inte börjat kommer nog lättare blicka åt andra håll.

Medlem
Skrivet av JonteMyra:
Skrivet av Newklear:

Vad har du spelat för spel där det bara är fokus på credits och mining?
"Hoppas...", ja, som nybörjare hoppades man, kanske

Förstår att du gillar EVE, dess 3:e persons perspektiv och mer klicka-vänta scenarion när det gäller lira oavsätt om du slåss, fraktar eller mine:ar.
Finns dock inte mycket till MMO just nu som levererar live-action där fokus ligger mer på skills än det du lyckats utrusta med. Dess utom har lite bra story.

Story finns det mängder av i EVE.

Du menar alltså att det inte behövs så mycket skills i EVE som att veta vad man bör utrusta skeppen med?

Du var bra lustig, du ^^,


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av JonteMyra:
Skrivet av Dunder:

Vad har du spelat för spel där det bara är fokus på credits och mining?
"Hoppas...", ja, som nybörjare hoppades man, kanske

Förstår att du gillar EVE, dess 3:e persons perspektiv och mer klicka-vänta scenarion när det gäller lira oavsätt om du slåss, fraktar eller mine:ar.
Finns dock inte mycket till MMO just nu som levererar live-action där fokus ligger mer på skills än det du lyckats utrusta med. Dess utom har lite bra story.

Story finns det mängder av i EVE.

Du menar alltså att det inte behövs så mycket skills i EVE som att veta vad man bör utrusta skeppen med?

Du var bra lustig, du ^^,

OMG. Börjar bli roligt detta. *ler stort*
"Finns dock inte mycket till MMO just nu som levererar live-action där fokus ligger mer på skills än det du lyckats utrusta med"

Men det är ju vad jag försöker förklara. Ger du samma summa credits till en snubbe som spelat en vecka 1 som till en som spelat 5 år eller mer, kommer han som lirat 5 år, med nästan garanterad säkerhet döda killen som lirat en vecka. Just för att han lyckats få mer på den tids-baserade research och vad han kan bruka för sitt skepp. Detta då EVE är fokuserat på hur ditt skepp är riggat påverkat av din 'research-level'. Pilot-skills behövs inte mycket av en en miljö som EVE.

Skulle nästan kunna jämföras med fight i WoW och BF3.
WoW, din gear och level avgör den procentsats som avgör om du vinner.
BF3, din skicklighet att få head-shot (exemepvlis) avgör om du vinner.

Ok, du vill kalla det storys, fine. Jag var besviken på dem i alla fall, sorry.

Så fortfarande, EVE online. ingen live-action...

*in next episode...*

Tror jag lägger ner nu gällande detta. Dude, keep on gaming!

Medlem
Skrivet av JonteMyra:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av JonteMyra:
Skrivet av Newklear:

Vad har du spelat för spel där det bara är fokus på credits och mining?
"Hoppas...", ja, som nybörjare hoppades man, kanske

Förstår att du gillar EVE, dess 3:e persons perspektiv och mer klicka-vänta scenarion när det gäller lira oavsätt om du slåss, fraktar eller mine:ar.
Finns dock inte mycket till MMO just nu som levererar live-action där fokus ligger mer på skills än det du lyckats utrusta med. Dess utom har lite bra story.

Story finns det mängder av i EVE.

Du menar alltså att det inte behövs så mycket skills i EVE som att veta vad man bör utrusta skeppen med?

Du var bra lustig, du ^^,

OMG. Börjar bli roligt detta. *ler stort*
"Finns dock inte mycket till MMO just nu som levererar live-action där fokus ligger mer på skills än det du lyckats utrusta med"

Men det är ju vad jag försöker förklara. Ger du samma summa credits till en snubbe som spelat en vecka 1 som till en som spelat 5 år eller mer, kommer han som lirat 5 år, med nästan garanterad säkerhet döda killen som lirat en vecka. Just för att han lyckats få mer på den tids-baserade research och vad han kan bruka för sitt skepp. Detta då EVE är fokuserat på hur ditt skepp är riggat påverkat av din 'research-level'. Pilot-skills behövs inte mycket av en en miljö som EVE.

Skulle nästan kunna jämföras med fight i WoW och BF3.
WoW, din gear och level avgör den procentsats som avgör om du vinner.
BF3, din skicklighet att få head-shot (exemepvlis) avgör om du vinner.

Ok, du vill kalla det storys, fine. Jag var besviken på dem i alla fall, sorry.

Så fortfarande, EVE online. ingen live-action...

*in next episode...*

Tror jag lägger ner nu gällande detta. Dude, keep on gaming!

Okej, det är dock fel.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Okej, det är dock fel.

Så jag antar det fortsätter en sväng till då jag blev nyfiken på en förklaring som det låter som att du har en.

UPDATE: hittade en så underbar föklaring av EVE online.

Medlem
Skrivet av JonteMyra:
Skrivet av Newklear:

Okej, det är dock fel.

Så jag antar det fortsätter en sväng till då jag blev nyfiken på en förklaring som det låter som att du har en.

UPDATE: hittade en så underbar föklaring av EVE online.

https://www.youtube.com/embed/US92PR1tI1o

Rolig, absolut, men inte så mycket mer då de bara verkar vara ute efter att få views istället för att ärligt ge sina tankar.

De påpekar saker som de inte tycker om, men inte varför och det mesta som pekas ut är sånt som gör spelet så fantastiskt och unikt.

Det är få MMO'n som lyckats, och kommer lyckas, med vad Eve byggt upp.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar