The Witcher fyller sex år – har sålt sex miljoner exemplar

Robot
The Witcher fyller sex år – har sålt sex miljoner exemplar
Medlem
The Witcher fyller sex år – har sålt sex miljoner exemplar

Jag har haft The Witcher 2 liggandes här hemma i snart ett år nu, men har ännu inte tagit mig tiden att ta mig igenom det.

Medlem

Är det verkligen sex år sedan?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

CD Projekt Red har förstått vad vi vill ha och hur vi vill ha det. Lyssna på dem EA!

Grattis, och lycka till med Witcher 3.

Medlem

Längtar till 3an

Medlem

Tror tusan dom har sålt så många ex när dom har mer eller mindre gett bort spelet ( i olika bundles på Gog.com ) samt sålt det för 1-5 dollar även det borta på Gog.com


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag har haft The Witcher 2 liggandes här hemma i snart ett år nu, men har ännu inte tagit mig tiden att ta mig igenom det.

I så fall har du verkligen något att se fram emot
Storyn kan vara lite rörig i början, men är helt otroligt när man väl kommit in i den!

Valmöjligheterna och konsekvenserna känns mycket autentiska (bortsett från att det handlar om ett fantasy-spel)

Redaktör
Ponny

Sex välförtjänta miljoner! Måtte de leva ut i hundrade år


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Sex välförtjänta miljoner! Måtte de leva ut i hundrade år

Hear hear!

Medlem

Hurra, hurra!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Jozo:

Jag har haft The Witcher 2 liggandes här hemma i snart ett år nu, men har ännu inte tagit mig tiden att ta mig igenom det.

Fyfan, det längsta jag låtit godis ligga är runt en kvart.

Medlem

Håller faktist på att spela igenom 2'an för andra gången nu.
Helt suveräna spel men Witcher 2 är hur skönt som helst.
Dock suger ubersampling musten ur grafikkortet!

Medlem

6 miljoner kopior sålda, 6 år gammal serie, du kan ha sex i spelet..

666 = 3 siffror..

Half-life 3 confirmed.

Medlem

Typ 1 miljon sålda The Witcher och 5 miljoner sålda The Witcher 2?

k3m
Medlem

välförtjänt, grattis cpr

Medlem

Absolut min favoritstudio just nu, de har helt enkelt känsla för kvalitet med en sund affärsinställning. Ser fram emot Cyberpunk 2077 så galet mycket!!

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Jozo:

Jag har haft The Witcher 2 liggandes här hemma i snart ett år nu, men har ännu inte tagit mig tiden att ta mig igenom det.

Fyfan, det längsta jag låtit godis ligga är runt en kvart.

Hehe, den som väntar på något gott...

Skribent
Skrivet av Dizzz:

6 miljoner kopior sålda, 6 år gammal serie, du kan ha sex i spelet..

666 = 3 siffror..

Half-life 3 confirmed.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Håller faktist på att spela igenom 2'an för andra gången nu.
Helt suveräna spel men Witcher 2 är hur skönt som helst.
Dock suger ubersampling musten ur grafikkortet!

Haha, ja übersampling settingen är nog menad för dom som har det allra senaste i hårdvaruväg, eller för framtiden. Vad jag förstått det som renderar spelet i 4k upplösning i motorn med det på och skalar ner till vad du kör. Så inte så konstigt att det är krävande

Men det är oftast inte värt det, kör allt annat på max och sänk det en nivå så ser det fint ut. Man ser knappt skillnaden, men framerateskillnaden är enorm . ( med det på hade jag runt 30fps, med det av ligger jag cappad på 120 med vsync på )


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Nja, den renderar spelet 4x upplösningen du har ställt in och skalar ned det.
En gammal metod faktiskt, och mer allmänt känt som supersampling, och det behöver inte bara vara 4x utan kan kan vara högre eller lägre, finns till och med 16x supersampling, och det är verkligen extremt!.

Medlem

Fel av mig, det är sant, jag utgick från min standardupplösning 1920x1080, då blir det 4k.

Men det är 4x upplösningen som du säger.

Dom faktiska effekterna av det kvarstår dock

Den typen av "anti-aliasing" är den mest exakta, men extremt krävande om jag förstått det rätt.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Sexigt. 8D


signatur

Tokyo, Japan reporting in!

Medlem

Grattis, grattis. Även om jag i min enfald trodde att serien sålt betydligt mer än sex miljoner. Men jag antar att det var en viss skillnad på ettan och tvåan. Gissar att tvåan står för de flesta miljonerna där, även om ettan uppenbarligen sålde tillräckligt bra för att kicka igång allting.

1
Skriv svar