Lista på vad spel kräver?

Medlem
Lista på vad spel kräver?

Efter att ha spelat World of Warcraft sen början så fick jag en mindre chock när jag i början av förra året köpt Dawn of War 2...

Det krävdes en massa grejer som Steam och Windows Live för att ens kunna spela single player.

Så jag undrar om det finns någon lista på vilka spel som kräver vad?


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Nae. Men står väl oftast när du köper spelet. (på kartongen)

Medlem

Finns väl en hel del sidor som listar en hel del grejer? Tips är att googla något sådant.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Can You Run It är en bra sida för att testa din dator om du klarar spelet!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Can You Run It är en bra sida för att testa din dator om du klarar spelet!

Fast den verkar bara kolla hårdvaran? Jag vill ju veta vilka spel jag kan spela utan att behöva krångla med en massa annan skit. Fast det kanske inte finns längre, dvs. spel som man bara installerar och sen spelar?


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Alla fysiska exemplar är det väl bara att installera och köra? Med lite undantag:)

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Alla fysiska exemplar är det väl bara att installera och köra? Med lite undantag:)

Utan att behöva installera och klabba med Steam eller annan dynga? I så fall låter det ju positivt, för min upplevelse av Dawn of War 2 blev ju inte direkt positiv pga. allt runt omkring.


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Förstår verkligen inte denna aversion mot Steam.
Inget krångel, inget strul. Funkar toppen.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Förstår verkligen inte denna aversion mot Steam.
Inget krångel, inget strul. Funkar toppen.

Håller med Nestor här. Jag har köpt spel från varje digital distribution nästan, och det funkar skitbra varje gång. Ladda ner, installera och spela.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Inget krångel, inget strul. Funkar toppen.

Tills den dag tjänsten läggs ner.

Medlem

Steam är toppen, dock börjar jag utveckla svår allergi mot IWNet för MW2 som körs via Steam. Det krånglar om något.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av Nestor:

Inget krångel, inget strul. Funkar toppen.

Tills den dag tjänsten läggs ner.

Och samma sak om skivan spricker eller datorn tar eld.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Förstår verkligen inte denna aversion mot Steam.
Inget krångel, inget strul. Funkar toppen.

Dock så ville han slippa alla tredjepartsprogram.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av Nestor:

Inget krångel, inget strul. Funkar toppen.

Tills den dag tjänsten läggs ner.

Och samma sak om skivan spricker eller datorn tar eld.

Olyckor kan jag aktivt motverka. Ett företags beslut att lägga ner en tjänst har jag ingen kontroll över.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Förstår verkligen inte denna aversion mot Steam.
Inget krångel, inget strul. Funkar toppen.

Enda jag har emot Steam är att de oftast är dyrare att handla där än i en fysisk butik eftersom dom kör med 1$= 1€.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Avstängd

Steam är ju skitbra! Visst, om man inte vill ha det kanske det blir lite omständigt, men jag tycker att det är lite väl hårt att ta det som en anledning att inte köpa ett spel. Det är ju inte mycket jobb direkt.

Skrivet av Thumba:
Skrivet av Nestor:

Förstår verkligen inte denna aversion mot Steam.
Inget krångel, inget strul. Funkar toppen.

Enda jag har emot Steam är att de oftast är dyrare att handla där än i en fysisk butik eftersom dom kör med 1$= 1€.

Mjo. Fast inte riktigt. Det är ingen moms (men prishöjningen blir ändå ~15 % mot vad den var med dollar).

Medlem

Jag har själv steam för ett par enstaka spel och det har för det mesta fungerat bra men..

Det finns vissa (inklusive jag) som inte är intresserade av alla tilläggstjänster eller alla tredjepartsprogram/tjänster, utan bara vill ha det man betalat för "utan extra krångel".
Du köper spelet i butik, installerar och sedan spelar det, varken mer eller mindre.

Nej, jag säger inte att det Skall vara så, utan att ibland hade det bara varit mycket simplare/smidigare på det viset, det är ju fortfarande upp till var och en att köpa spelen.


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Steam är smidigare än att köpa i butik. Bara att klicka på spelet du vill köpa. Automatisk installation och patchning av alla dina spel.

Brinner din bostad ned så har du kvar dina spel på steam. Bara låt steam installera alla dina spel på en ny dator.

Nackdelen är dock att deras fullpris här högt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar