Robot
Warface

Crytek ger sig in i free-to-play-branschen och vi kan konstatera att ibland får man precis vad man betalar för.

#warface, #crytek, #half-life-counter-strike, #left-4-dead, #chivalry-medieval-warfare, #team-fortress-2


Warface

Frågan som alla ställer sig, när kommer den svenska polisen börja använda claymore minor?

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Frågan som alla ställer sig, när kommer den svenska polisen börja använda claymore minor?

Svenska dialog-polisen använder halakorv.

Medlem

"Crytek ger sig in i free-to-play-branschen och vi kan konstatera att ibland får man precis vad man betalar för."

Haha, vilken sågning! Gjorde min dag ^^ Förhoppningsvis kommer betan trycka på svaga punkter som utvecklarna kan fixa för att göra spelet mer attraktivt.

Klockrent det där med att det inte har någon puls. Det stämmer till punkt och pricka. Förutom det ovannämnda är kontrollerna sega och soldaten rör sig som i slowmotion.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

FFS, inte ännu ett F2P! Det blir som vanligt, ungar med störst plånbok köper sig till fördelar och därmed försvinner det roliga i ett spel. Spelet blir inte på lika vilkor.

Det räcker med WOT är full med wallet wariors, spelet var kul i början men sen när det allt mer inriktades mot att kunna köpa fördelar så försvann det roliga.

Inaktiv

Gillar inte " free-to-play". Dock var Wolfenstein: Enemy Territory väldigt bra och roligt då det blev gratis.

Medlem
Skrivet av Grimley:

Gillar inte " free-to-play". Dock var Wolfenstein: Enemy Territory väldigt bra och roligt då det blev gratis.

ET och RtCW var fan svinkul eftersom allt handlade om skicklighet och att inte köpa uppgraderingar, nya vapen o.dyl.

Jag saknar dom två spelen som fan. Ofta önskar jag att någon vänlig själ tog och uppgraderade de spelen med en modern spelmotor, och dessutom tillät communityt husera sina egna servrar och modda, mappa som de ville.

Inaktiv
Skrivet av Capitan:
Skrivet av Grimley:

Gillar inte " free-to-play". Dock var Wolfenstein: Enemy Territory väldigt bra och roligt då det blev gratis.

ET och RtCW var fan svinkul eftersom allt handlade om skicklighet och att inte köpa uppgraderingar, nya vapen o.dyl.

Jag saknar dom två spelen som fan. Ofta önskar jag att någon vänlig själ tog och uppgraderade de spelen med en modern spelmotor, och dessutom tillät communityt husera sina egna servrar och modda, mappa som de ville.

Precis, bara och hoppa in i spelet. Gillade eldkastaren, dock mestadels för att den var så "cool".

Medlem
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Capitan:
Skrivet av Grimley:

Gillar inte " free-to-play". Dock var Wolfenstein: Enemy Territory väldigt bra och roligt då det blev gratis.

ET och RtCW var fan svinkul eftersom allt handlade om skicklighet och att inte köpa uppgraderingar, nya vapen o.dyl.

Jag saknar dom två spelen som fan. Ofta önskar jag att någon vänlig själ tog och uppgraderade de spelen med en modern spelmotor, och dessutom tillät communityt husera sina egna servrar och modda, mappa som de ville.

Precis, bara och hoppa in i spelet. Gillade eldkastaren, dock mestadels för att den var så "cool".

Hehe, den var användbar på många sätt. Det var kul att elda runt hörnet med den

Avstängd
Skrivet av Capitan:
Skrivet av Grimley:

Gillar inte " free-to-play". Dock var Wolfenstein: Enemy Territory väldigt bra och roligt då det blev gratis.

ET och RtCW var fan svinkul eftersom allt handlade om skicklighet och att inte köpa uppgraderingar, nya vapen o.dyl.

Jag saknar dom två spelen som fan. Ofta önskar jag att någon vänlig själ tog och uppgraderade de spelen med en modern spelmotor, och dessutom tillät communityt husera sina egna servrar och modda, mappa som de ville.

Inget som hindrar dig att lira enemy territory ännu, massvis som spelar det än idag, lirade det ock tror jag i vintras som var men tror knappast alla har lämnat spelet på den korta stunden

Avstängd

Spelet är ingen höjdare kan jag hålla med om, men med tanke på att det är en beta så får man räkna med att det är få banor och kontrollerna är inte som man förväntat sig.

Jag lär inte lira något mer för tillfället tills dom släppt mer nytt för det är samma saker som sist när det var closed, bara att man får ha andra vapen nu och bara en m4a1 när man kör support.

Dock blir jag anti alla barn som ska köra rambostyle i det när det spelet ändå kräver att man ska hålla sig i en grupp.

Medlem

Haha ja det var ju inte så oväntat dock.

Medlem

Jag har alltid förhållit mig väldigt tveksam till det här spelet... verkar tyvärr ha varit en kompetent bedömning :S

Medlem

F2p är djävulens påfund


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Moderator | Testpilot
Skrivet av Capitan:

FFS, inte ännu ett F2P! Det blir som vanligt, ungar med störst plånbok köper sig till fördelar och därmed försvinner det roliga i ett spel. Spelet blir inte på lika vilkor.

Det räcker med WOT är full med wallet wariors, spelet var kul i början men sen när det allt mer inriktades mot att kunna köpa fördelar så försvann det roliga.

Brukar oftast bli så, men League of Legends är ett bra exempel att om man bara skapar ett bra spel och sedan endast säljer kosmetiska saker och dylikt för riktiga pengar så kan det gå bra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Capitan:
Skrivet av Grimley:

Gillar inte " free-to-play". Dock var Wolfenstein: Enemy Territory väldigt bra och roligt då det blev gratis.

ET och RtCW var fan svinkul eftersom allt handlade om skicklighet och att inte köpa uppgraderingar, nya vapen o.dyl.

Jag saknar dom två spelen som fan. Ofta önskar jag att någon vänlig själ tog och uppgraderade de spelen med en modern spelmotor, och dessutom tillät communityt husera sina egna servrar och modda, mappa som de ville.

Glöm inte bort ETQW

Avstängd
Skrivet av nudedude:
Skrivet av Capitan:
Skrivet av Grimley:

Gillar inte " free-to-play". Dock var Wolfenstein: Enemy Territory väldigt bra och roligt då det blev gratis.

ET och RtCW var fan svinkul eftersom allt handlade om skicklighet och att inte köpa uppgraderingar, nya vapen o.dyl.

Jag saknar dom två spelen som fan. Ofta önskar jag att någon vänlig själ tog och uppgraderade de spelen med en modern spelmotor, och dessutom tillät communityt husera sina egna servrar och modda, mappa som de ville.

Glöm inte bort ETQW

Ett spel som mer försökte härma battlefield men misslyckades totalt, quake ska ine vara likt bf

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av nudedude:
Skrivet av Capitan:
Skrivet av Grimley:

Gillar inte " free-to-play". Dock var Wolfenstein: Enemy Territory väldigt bra och roligt då det blev gratis.

ET och RtCW var fan svinkul eftersom allt handlade om skicklighet och att inte köpa uppgraderingar, nya vapen o.dyl.

Jag saknar dom två spelen som fan. Ofta önskar jag att någon vänlig själ tog och uppgraderade de spelen med en modern spelmotor, och dessutom tillät communityt husera sina egna servrar och modda, mappa som de ville.

Glöm inte bort ETQW

Ett spel som mer försökte härma battlefield men misslyckades totalt, quake ska ine vara likt bf

Jag tyckte iallafall att det var riktigt bra, kanske det var för att jag inte spelat ET spel tidigare...

Avstängd
Skrivet av nudedude:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av nudedude:
Skrivet av Capitan:
Skrivet av Grimley:

Gillar inte " free-to-play". Dock var Wolfenstein: Enemy Territory väldigt bra och roligt då det blev gratis.

ET och RtCW var fan svinkul eftersom allt handlade om skicklighet och att inte köpa uppgraderingar, nya vapen o.dyl.

Jag saknar dom två spelen som fan. Ofta önskar jag att någon vänlig själ tog och uppgraderade de spelen med en modern spelmotor, och dessutom tillät communityt husera sina egna servrar och modda, mappa som de ville.

Glöm inte bort ETQW

Ett spel som mer försökte härma battlefield men misslyckades totalt, quake ska ine vara likt bf

Jag tyckte iallafall att det var riktigt bra, kanske det var för att jag inte spelat ET spel tidigare...

q4 och etqw var båda fiaskon av egen åsikt, blev besviken på båda och då körde jag bara quake wars under beta perioden. Men tyckte spelet var stelt och jävligt

Medlem

De 30 minuterna jag spelade tyckte jag var skitroligt!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Planetside 2 är det enda FPS-F2P för mig som verkligen är värt pengarna, de har lyckats väldigt bra med det spelet, det är inte Pay to win alls, man har inga fördelar i gameplay som betalande. Plus att det är det enda spelet där man kan uppleva enorma och storslagna krigsscener på flera hundra spelare samtidigt. Kan verkligen rekommendera det.

Enda smolket i bägaren är att det är rätt dåligt optimerat och har man inte en bra PC så får man dålig framerate i de där stora intensiva striderna. Men det är på väg att ändras, utvecklarna optimerar för fullt, kommer vara klart om några veckor.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Instämmer med dotque, det jag har spelat var riktigt kul.

Spelet är väl optimerat. Däremot så kan man konstatera att det mest bygger på redan solida koncept inom FPS och inte bryter så mycket ny mark.

Men jag spelar spelet som varv mellan andra spel som är mina huvudspel och spelet är perfekt för 30-40 minuters pass.

Rekommenderar definitivt att testa spelet först innan ni avfärdar bara för att ha läst en negativ recension.
Detta betyder inte att Mattias har "fel", bara att det finns olika åsikter och det kan vara värt var du hamnar. Av det jag har läst så har de som spelat spelet och tyckt det var kul sett spelet som det är: ett casual FPS lir med relativt högt produktionsvärde.

Medlem

Spelat lite grann, men mitt första intryck av det var att det var otroligt tamt och "lagom" på något sätt. Grafiken var inget att hurra för, kontrollen kändes lite awkward men gjorde väl sitt, vapnen hade absolut ingen tyngd i vare sig ljud eller animationer.

Kompetent f2p som gör sitt, men precis som Frost skriver är det bara ett tidsfördriv.

Medlem

Provade Warface och det är faktiskt rätt så kul.

Medlem
Skrivet av dotque:

De 30 minuterna jag spelade tyckte jag var skitroligt!

Mjea, then again.. du har ingen vidare smak så vitt jag förstått

JK

Skämt å sido :

Körde ungefär två timmar, enbart pvp delen och nej. Jag spenderar hellre tid i Blacklight i så fall, väldigt ointressant.

PVE / coop har jag inte testat, men alla jag känner som har kört det har tyckt att det varit hållbart i ca 2 timmar, sen har dom gett upp.

Så mjea, vill inte vara den som är den men : Ryssland?

Inaktiv

En bra Fråga om varför detta motiverar mina pengar.

Medlem

Just another FPS game. Vad är det som gör att det här sticker ut ur mängden vill jag fråga.

Medlem

Läste lite kvickt i EULA'n och försökte sedan ta bort mitt konto.
Det ger Crytek rättigheten att samla personlig information, och använda hur de vill. Jag har bättre saker för mig. :/

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Capitan:

FFS, inte ännu ett F2P! Det blir som vanligt, ungar med störst plånbok köper sig till fördelar och därmed försvinner det roliga i ett spel. Spelet blir inte på lika vilkor.

Det räcker med WOT är full med wallet wariors, spelet var kul i början men sen när det allt mer inriktades mot att kunna köpa fördelar så försvann det roliga.

Brukar oftast bli så, men League of Legends är ett bra exempel att om man bara skapar ett bra spel och sedan endast säljer kosmetiska saker och dylikt för riktiga pengar så kan det gå bra.

Fast I lol så kan du ju köpa saker som påverkar dig i spelet och gör dig bättre (runes, snabbare tillgång till champions etc.) det är ju bara det att man även kan få sakerna utan att spendera riktiga pengar. Dock tar det ju mycket längre tid

1
Skriv svar