Stockholm återskapas i Minecraft

Robot
Medlem
Stockholm återskapas i Minecraft

Hoppas bara inte att folk kommer trolla och förstöra

Skribent
Skrivet av Hadrianuz:

Hoppas bara inte att folk kommer trolla och förstöra

De har infört vissa begränsningar och man har ju sin tomt. Fast, man ska inte underskatta folks vilja att sabba något fint. Hoppas projektet blir lyckat. En riktigt cool idé med Blockholm.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Vaddå da, kanske är en granne jag inte är så förtjust i

Medlem

Grymt projekt, ser fram emot att se det när det är klart


signatur

Game long and prosper

Medlem

Roligt! Gissar att Blockholm kommer innehålla fler skyskrapor än sitt motstycke.

Medlem

Så man får bygga vad man vill, det är bara platsen/positionen som gör det liknande stockholm?

Medlem

Aaah, skulle så gärna se Sthlm som en map i BF4

Medlem

Så, egentligen handlar det inte om att "bygga upp Stockholm" utan bara få tomter tilldelade efter tomtindelningen och sedan kan dom bygga vad dom vill? Inte direkt samma sak, men kul idé i alla fall.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Ge mig Slussen så ska jag visa hur det borde se ut!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Fräckt helt enkelt!

Medlem

Haha, "Blockholm". En lite ordvits där.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Ska bli intressant och se det blir när det är färdigt.

Avstängd

kan ju säga det inte är en höjdare att bygga på servern, besökte den och mer lagg på en server har jag aldrig stött på. Tappade tålamodet och lär aldrig besöka servern igen.

Medlem

Blockholm i mitt bjärta!

Medlem

Jösses, 100000 tomter. Fascinerande att folk orkar. Ska bli intressant att se resultatet.


signatur
Avstängd
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Hadrianuz:

Hoppas bara inte att folk kommer trolla och förstöra

De har infört vissa begränsningar och man har ju sin tomt. Fast, man ska inte underskatta folks vilja att sabba något fint. Hoppas projektet blir lyckat. En riktigt cool idé med Blockholm.

Du kan inte förstöra för andra, du delas ut en tomt där endast du kan bygga. Du kan inte slå sönder andra personers grejer eller bygga egna saker på deras tomter.

Dock kan du vad jag erfarat hälla vatten på andras saker, men tror inget förstörs vad jag sett på vissa ställen där det skett.

Dock verkar det existera en hel del omogna ungar på servern som sitter i denna offantliga snoppfixering och diarré fixering. Blev granne med två såna som byggt en gubbe som blir tagen bakifrån av en annan blockgubbe samt en som har ståfräs och skiter.
Det förstörde lite på servern anser jag

Medlem
Skrivet av Hadrianuz:

Hoppas bara inte att folk kommer trolla och förstöra

Det borde gå att lösa, ifall man startar en server som är formad efter Malmö, samma dag.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Hadrianuz:

Hoppas bara inte att folk kommer trolla och förstöra

De har infört vissa begränsningar och man har ju sin tomt. Fast, man ska inte underskatta folks vilja att sabba något fint. Hoppas projektet blir lyckat. En riktigt cool idé med Blockholm.

Du kan inte förstöra för andra, du delas ut en tomt där endast du kan bygga. Du kan inte slå sönder andra personers grejer eller bygga egna saker på deras tomter.

Dock kan du vad jag erfarat hälla vatten på andras saker, men tror inget förstörs vad jag sett på vissa ställen där det skett.

Dock verkar det existera en hel del omogna ungar på servern som sitter i denna offantliga snoppfixering och diarré fixering. Blev granne med två såna som byggt en gubbe som blir tagen bakifrån av en annan blockgubbe samt en som har ståfräs och skiter.
Det förstörde lite på servern anser jag

Tja, finns det enbart ett urval utav dessa sen när de ska välja så lär väl den där utställningen bli lite intressant iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar