Vem vill bli miljonär?

Inaktiv
Vem vill bli miljonär?

Vem vill bli miljonär?

Det måste vara den mest korkade frågan och det mest korkade tv program som någonsin har gjorts!

Medlem

Vad är det du vill diskutera?
Frågesportens inverkan på hur samhällets funktioer i ett genusperspektiv?

Ett eventuellt omoraliskt beteende i att "värdesätta" kunskap med pengar i en tv-lek?

Orättvisan att somliga med lite tur kan bli rikare än sina medmänniskor?

Frågesportens varande som ett resultat av den kapitalistiska världsordningens företräde?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Eller Rickard Sjöberg?

Medlem

Jag gillar frågesport, speciellt Vem vet mest(?). En av få saker på tv som fortfarande gör en lite smartare varje gång.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Fråge sport är något av det roligaste man kan titta på tycker jag. Synd bara att det inte finns fler. Tittar ofta på Vem vet mest, ett mycket bra program, tittar också på Weakest Link när jag har till gång till BBC.


signatur

Martin "The Sage"

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Jag gillar frågesport, speciellt Vem vet mest(?). En av få saker på tv som fortfarande gör en lite smartare varje gång.

Och att Rickard Olsson är suverän som programledare. Småtyken så man kan skratta sig fördärvad.:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv
Skrivet av Nestor:

Vad är det du vill diskutera?
Frågesportens inverkan på hur samhällets funktioer i ett genusperspektiv?

Ett eventuellt omoraliskt beteende i att "värdesätta" kunskap med pengar i en tv-lek?

Orättvisan att somliga med lite tur kan bli rikare än sina medmänniskor?

Frågesportens varande som ett resultat av den kapitalistiska världsordningens företräde?

Jag tycker mest att själva frågan "vem vill bli miljonär?" är fånig.

För att bli rik så krävs till 99.99% att man ska ha tur och bra timing.

Lol @ genus snacket tog du påp viktig mössan där

@ Rickars Sjöberg som program ledare sitter själv och garvar när han häver ur sig ap roliga fraser kommer dock icke på någon just nu.. Men ja han e kul.

Vem vet mest nja inte min favorit direkt...

Där e mot något som e sjukt kul och det tycker jag ni ska göra nu [http://www.vetgirig.nu] detta är bra skit.

Men åter till ämnet och till frågan.

Jag vill bli miljonär och jag vill bli det nu.

Medlem

Tröttnade på vetgirig. Massa mail från dem hela tiden..orka.com.

"tog på viktigmössan"

Jag tycker programet är kul. Finner nöje i dessa människor som failar skitenkla frågor.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Jag gillar frågesport, speciellt Vem vet mest(?). En av få saker på tv som fortfarande gör en lite smartare varje gång.

+1
Frågorna kommer snabbt med. Inga jäkla pauser i 5 minuter medan man ser på hur personen tänker.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Numera heter det postkodmiljonären. Själv älskar jag det, alltid lika spännande. Saknar gamla programledaren bara...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Avstängd

Ja, absolut! Vem vet mest är ju skitbra! Synd att jag aldrig ser det, bara.

Alltså Vem vill bli miljonär? är ju faktiskt underhållande att titta på. Precis som alla andra frågesportsprogram får jag små egoboostar varje gång jag kan svaret. 8)
Frågesport har faktiskt alltid varit min favoritsport. ^^

Medlem

Söndagar är ju officiella Vem vet mest?-dagen. Då visas alla fem avsnitten på raken, i lagom tid efter att man vaknat.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

"Vem vet mest?" är guld. Hade dock gärna kunna skippa snacket inför finalerna i varje avsnitt. Men annars är det precis som ett bra frågesportprogram ska vara.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Söndagar är ju officiella Vem vet mest?-dagen. Då visas alla fem avsnitten på raken, i lagom tid efter att man vaknat.

hahahah! kan tänka mig ex antal FZ'are som sitter på söndagarna i sin beiga morgonrock, sippar te och sitter och högljutt rättar och skriker svaren innan personen i programmet gör det (eller failar varpå FZ'arna hånfullt garvar och pekar finger+skakar på huvudet/facepalmar)


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

RagNy: En HELT vanligt söndag i mitt hem.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

känner igen mig, men då brukar det vara mina konspirationer med klasskamraterna... du vet gamla goda "onda vetenskapsmäns plan att ta över världen..." klurat ut några.... konstiga saker....

men vem vet mest är bra, klassföreståndaren var med i det så det var ju härligt. åkte ur sist innan finalen på en fråga om mysteriet på greveholm...

skulle bara vara konstigt om någon som närmar sig 40gränsen och är utan barn vet något om det :S


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Inaktiv

Miljonär kan vem som helst bli.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

"Vem vet mest?" är underskattat. Riktigt bra program faktiskt.

Postkodmiljonären brukar jag också kolla på. Frågesport är bra underhållning. Det är inte bara underhållande - man lär sig nåt också.

Tips om du gillar frågesport och har ett playstation: Köp Buzz. Bästa partyspelet ever.

Medlem
Skrivet av RagNy:
Skrivet av bjosarn:

Söndagar är ju officiella Vem vet mest?-dagen. Då visas alla fem avsnitten på raken, i lagom tid efter att man vaknat.

hahahah! kan tänka mig ex antal FZ'are som sitter på söndagarna i sin beiga morgonrock, sippar te och sitter och högljutt rättar och skriker svaren innan personen i programmet gör det (eller failar varpå FZ'arna hånfullt garvar och pekar finger+skakar på huvudet/facepalmar)

Nej nej, helt fel! Min morgonrock är rödsvart

Men som sagt, Vem vet mest-maraton är guld värt på söndagarna när man är yrvaken och behöver kunskap

Det är samma fråga som "vem vill bli oberoende"? Två räcker upp handen?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Programmet har tappat fokus. Det har blivit lite mera som Bingolotto var. Folk blir lurade på pengar. Dom går runt i bland hus och ger dom en check och filmar lite.

Dom får inga pengar. Skit program.

Saknar Bengt Magnusson.

Medlem
Skrivet av L3thal:

Vem vill bli miljonär?

Det måste vara den mest korkade frågan och det mest korkade tv program som någonsin har gjorts!

OK...


signatur

yolo

Medlem

"Vem vet mest?" är som ni säger guld!
Man slipper allt skit snack och lull-lull runt omkring, vi _Bryr_ oss inte, give us frågor!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Vem vill bli miljonär var bland det bästa på tv när man var liten (på kvällarna alltså). Älskade programmet med dem till synes enkla frågorna.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Jag brukade tycka att "Vem vet mest" var kul, ända tills jag upptäckte "The weakest link". Samma typ av frågesport fast högre tempo och betydligt hårdare. "Vem vet mest" är småmysigt, "The weakest link" är elakt.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

1
Skriv svar