Inget onlinespel i Super Mario 3D World

Robot
Medlem
Inget onlinespel i Super Mario 3D World

De vill sälja fler kontroller.

Men ja vist CO-OP är alltid trevligt, men så är det ibland att spela spel online också. Blir lite jobbigt att spela med vänner när man ibland är flera tusen mil emellan.

Medlem

Gör inte så mycket, spelar mest local ändå.

Synd, känner några på några mils avstånd som jag skulle vilja lira med.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Hade kunnat tänka mig typ ett Speedrun onlinesystem.

Annars så gör det inget för mig. Har ändå nästan inga polare som spelar Nintendos spel.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Det är ju betydligt roligare att spela local, men synd att möjligheten för online inte ens existerar...

Medlem

Alla spel passar inte för online. Det är nog rätt val ändå.

Skrivet av Luftman:

Det är ju betydligt roligare att spela local, men synd att möjligheten för online inte ens existerar...

Nintendo slog oss på fingrarna! Tillbaka till Trucken Luftman, vi behöver en sändning spannmål till Holland!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Avstängd

Av egen åsikt så är alltid lokalt trevligare än online, känns dessutom mer socialt att sitta kanske 4 pers och spela tillsammans.
Har alla glömt bort hur trevligt det var under n64ans storhetstid? Tror inte precis alla ogillade det då man lirade mariokart tillsammans eller andra titlar som t.e.x bond, duke nukem 64 och liknande.

Finns så mycket spel med onlinestöd så stöd lite mer för den lokala delen.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:

Av egen åsikt så är alltid lokalt trevligare än online, känns dessutom mer socialt att sitta kanske 4 pers och spela tillsammans.
Har alla glömt bort hur trevligt det var under n64ans storhetstid? Tror inte precis alla ogillade det då man lirade mariokart tillsammans eller andra titlar som t.e.x bond, duke nukem 64 och liknande.

Finns så mycket spel med onlinestöd så stöd lite mer för den lokala delen.

Och varför inte bägge?

Tycker den här idén är idiotiskt. Att ha lokal co-op är skit bra, men varför begränsa oss?

Varför kan det inte vara lokalt och Online, så som det brukade vara för några år sedan?


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:

Av egen åsikt så är alltid lokalt trevligare än online, känns dessutom mer socialt att sitta kanske 4 pers och spela tillsammans.
Har alla glömt bort hur trevligt det var under n64ans storhetstid? Tror inte precis alla ogillade det då man lirade mariokart tillsammans eller andra titlar som t.e.x bond, duke nukem 64 och liknande.

Finns så mycket spel med onlinestöd så stöd lite mer för den lokala delen.

Blev så rädd och arg för ett tag sedan när en polare berättade att han FÖREDROG att spela med kompisar via nätet än att spela med kompisar på lan eller liknande. Inte att det är så att han inte får tycka så. Men jag har bara så svårt att förstå det.... det låter inte logiskt i mina öron.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Luftman:

Det är ju betydligt roligare att spela local, men synd att möjligheten för online inte ens existerar...

Nintendo slog oss på fingrarna! Tillbaka till Trucken Luftman, vi behöver en sändning spannmål till Holland!

Kan inte köra truck, mina fingrar gör ont ...

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

De vill sälja fler kontroller.

Men ja vist CO-OP är alltid trevligt, men så är det ibland att spela spel online också. Blir lite jobbigt att spela med vänner när man ibland är flera tusen mil emellan.

Ja inte har ju online eller inte med att sälja fler kontroller. Svårt att umgås med vänner med som är flera tusen mil bort.

Inaktiv

Jag är lite rädd för den dåliga ping Wii U hade fått i ett hyfsat snabbt spel, med tanke på att det bara finns trådlös anslutning (om man inte köper en USB-konverter) och dessutom inte ens använder sig av n-protokoll. Sjukt förlegad teknik för en ny konsol - skadeskjutnlng!

Medlem

Nintendos målgrupp (barn/föräldrar/caduals) nöjer dig nog med att bara ha "soff co-op" men att erbjuda online som en möjlighet hade breddat publiken och gett fler möjligheten att lira co-op, såvida det inte beror på bristande onlinekapacitet i Wii U eller ren snålhet från Nontendo så känns det i vilket fall som synd, förlegad begränsning...

Inaktiv

Majoriteten av dom jag spelar med bor inte i närheten längre, så lite synd att det bara är lokalt coop då man missar det helt troligen.

MT
Medlem

Är nog pga av ping. Tänk er spela Mario med +30ms... hade ju inte gått att göra precisions hopp ect.

Medlem

Tycker Nintendo gjorde rätt i att inte inkludera online co-op i detta spel. Visst, kan låta snålt, tråkigt och bakåtsträvande, men faktum är att dom förmodligen bara har tänkt "skulle det vara kul att spela detta spel med folk du inte kan se eller kommunicera med?".

Enligt mig tror jag inte det hade varit särskilt kul alls, då co-op i detta fall inte nödvändigtvis betyder att man måste samarbeta. Att döma av videos dom visat och även hur likt det verkar vara co-op i NSMB-serien kommer det vara mycket kaos och frustration, något som jag inte tror hade funkat bra i en online-miljö. Det hade helt enkelt inte varit särskilt underhållande och folk hade klagat på det av den anledningen istället.

Konceptet fungerar mycket bättre i soffan, då man kan skoja och skratta tillsammans och ha kul på ett mer fysiskt socialt plan. Alla spel lämpar sig inte för online-spelande, och jag tycker det är bra när utvecklarna själva är medvetna om det. Hade dom utvecklat det med online co-op i åtanke från början så visst, kanske, men då hade dom fått gå ifrån originalkänslan dom strävade efter.

Tänk också på att det är första gången med co-op i ett Mariospel i 3D. Ett steg i taget är bättre än inget steg alls. Tycker folk om det får vi säkert se det igen, eller kanske till och med ett med online co-op också i framtiden?


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

Vad onödigt att de ska bestämma det åt oss. En praktiskt vanlig funktion som de gott kunde ta med även såklart local med närhet slår online. De verkar fortfarande inte riktigt fattat tiderna.

Men mario är mario och detta ska bli kul att prova!

Medlem

Även om möjligheten att spela online troligtvis inte skulle utnyttjas flitigt på detta spel, så är det fortfarande det här tankesättet som gör att Nintendo har stannat av i utvecklingen. De kommer aldrig återfå sin position på marknaden om dom inte börjar modernisera sig.

Hade jag varit lead designer hade jag lagt möjligheten för online co-op, sedan försökt skapa roliga online versus-lägen. Man måste börja nånstans.

Avstängd
Skrivet av frlarsen:

Även om möjligheten att spela online troligtvis inte skulle utnyttjas flitigt på detta spel, så är det fortfarande det här tankesättet som gör att Nintendo har stannat av i utvecklingen. De kommer aldrig återfå sin position på marknaden om dom inte börjar modernisera sig.

Hade jag varit lead designer hade jag lagt möjligheten för online co-op, sedan försökt skapa roliga online versus-lägen. Man måste börja nånstans.

Enligt dig själv eller? Vad jag vet så är det inte online som får folk att älska spelen, eller är folk så beroende av onlinestöd att snart måste ett toalettbesök kräva online co-op?
Jag tycker det var vettigt gjort av nintendo, mario ska avnjutas i soffan med vänner. Inte över nätet

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av frlarsen:

Även om möjligheten att spela online troligtvis inte skulle utnyttjas flitigt på detta spel, så är det fortfarande det här tankesättet som gör att Nintendo har stannat av i utvecklingen. De kommer aldrig återfå sin position på marknaden om dom inte börjar modernisera sig.

Hade jag varit lead designer hade jag lagt möjligheten för online co-op, sedan försökt skapa roliga online versus-lägen. Man måste börja nånstans.

Enligt dig själv eller? Vad jag vet så är det inte online som får folk att älska spelen, eller är folk så beroende av onlinestöd att snart måste ett toalettbesök kräva online co-op?
Jag tycker det var vettigt gjort av nintendo, mario ska avnjutas i soffan med vänner. Inte över nätet

Ja. Om man inte vill modernisera sig. Jag har jobbat med spelförsäljning i 6 år, det är inte bara jag. Om du inte upptäckt det redan, så går det inte så bra för Nintendo just nu. Däremot går det väldigt bra för de som satsar på att utvecklas

Medlem
Skrivet av frlarsen:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av frlarsen:

Även om möjligheten att spela online troligtvis inte skulle utnyttjas flitigt på detta spel, så är det fortfarande det här tankesättet som gör att Nintendo har stannat av i utvecklingen. De kommer aldrig återfå sin position på marknaden om dom inte börjar modernisera sig.

Hade jag varit lead designer hade jag lagt möjligheten för online co-op, sedan försökt skapa roliga online versus-lägen. Man måste börja nånstans.

Enligt dig själv eller? Vad jag vet så är det inte online som får folk att älska spelen, eller är folk så beroende av onlinestöd att snart måste ett toalettbesök kräva online co-op?
Jag tycker det var vettigt gjort av nintendo, mario ska avnjutas i soffan med vänner. Inte över nätet

Ja. Om man inte vill modernisera sig. Jag har jobbat med spelförsäljning i 6 år, det är inte bara jag. Om du inte upptäckt det redan, så går det inte så bra för Nintendo just nu. Däremot går det väldigt bra för de som satsar på att utvecklas

I beg to differ. Kolla bara på 3DS:en och spelen till den. Säljer som smör i solsken om du inte märkt det.

Enda problemet är Wii U, men försäljningen kommer nog äntligen sätta fart nu när det börjar dyka upp nya spel till den så att folk faktiskt har något att spela.

Att bara döma efter hur det gått för Wii U räcker inte för att säga att det går dåligt för Nintendo. Kan lova dig att detta Mario-spelet kommer sälja hyggligt bra (i relation till antal sålda konsoler i alla fall) trots att det inte har online co-op, och tror inte enbart den funktionen hade påverkat något direkt även om den funnits.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem
Skrivet av Eqweex:

Tycker Nintendo gjorde rätt i att inte inkludera online co-op i detta spel. Visst, kan låta snålt, tråkigt och bakåtsträvande, men faktum är att dom förmodligen bara har tänkt "skulle det vara kul att spela detta spel med folk du inte kan se eller kommunicera med?".

Enligt mig tror jag inte det hade varit särskilt kul alls, då co-op i detta fall inte nödvändigtvis betyder att man måste samarbeta. Att döma av videos dom visat och även hur likt det verkar vara co-op i NSMB-serien kommer det vara mycket kaos och frustration, något som jag inte tror hade funkat bra i en online-miljö. Det hade helt enkelt inte varit särskilt underhållande och folk hade klagat på det av den anledningen istället.

Konceptet fungerar mycket bättre i soffan, då man kan skoja och skratta tillsammans och ha kul på ett mer fysiskt socialt plan. Alla spel lämpar sig inte för online-spelande, och jag tycker det är bra när utvecklarna själva är medvetna om det. Hade dom utvecklat det med online co-op i åtanke från början så visst, kanske, men då hade dom fått gå ifrån originalkänslan dom strävade efter.

Tänk också på att det är första gången med co-op i ett Mariospel i 3D. Ett steg i taget är bättre än inget steg alls. Tycker folk om det får vi säkert se det igen, eller kanske till och med ett med online co-op också i framtiden?

Jag håller inte med. Det är ju bara att prata med varandra genom voice-chat medans man spelar, löser alla kommunikations-problem. WiiU-kontrollen har ju t.o.m inbyggd mikrofon och kamera.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Jag håller inte med. Det är ju bara att prata med varandra genom voice-chat medans man spelar, löser alla kommunikations-problem. WiiU-kontrollen har ju t.o.m inbyggd mikrofon och kamera.

Okej, visst, dom hade kunnat utnyttja kommunikationsfunktionerna i plattan (vilket är tråkigt att dom inte gjort mer...), men jag är ändå inte övertygad. Säg att man sitter två i varje hus då? Hur löser man kommunikationen mellan dom som har vanliga Wii-kontroller?

Det är inte så enkelt som att "bara att", tyvärr. Tror dock fortfarande inte att det hade varit särskilt underhållande om man inte satt i samma rum. Det kan låta kul på pappret, men i praktiken hade det nog inte varit så kul som det låter. Säger inte att det inte hade gått att lösa, men för att få hela modellen att fungera tror jag dom hade fått designa spelet på ett helt annat sätt med online co-op i åtanke från början.

Kom också ihåg att mycket av konceptet med Wii och Wii U syftar på att föra tillbaks folk till samma soffa igen, något vi glidit ifrån mycket dom senaste ~10 åren. Nintendo håller som vanligt fast vid sin vision, på gott och ont.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

1
Skriv svar