Slåss mot aliens i Call of Duty: Ghosts

Medlem
Skrivet av Deli:

Man jämför pga att dom är konkurrenter. Fast jag kanske var lite otydlig, jag menade aldrig på att BF inte lider av samma igen-syndromet precis som COD. Jag menar bara att COD tar samma igen till en helt ny nivå, med tanke på hur otroligt jävla fult det är för att snart vara år 2014. COD hade svängutrymmet att blir 45x snyggare än vad det är, 45x mer optimerad motor osv utan nu för att spelet skulle ändra art style och bli något det inte är.

Och det är det som stör mig, BF hade inte samma svängutrymme som COD för dom har "nyss" kommit med en ny motor, BF3 var redan snyggare än vad COD: Ghosts är och bättre optimerat förmodligen. Det fanns bara så mycket man kunde göra med dagens teknik när man gjorde BF4. Den begränsningen har inte COD, för skitutvecklarna på IW och Trey sitter mest och drar i tasken hela dagarna istället för att anstränga sig och faktiskt uppgradera motorn rejält för att bli en riktig next-gen motor, istället sitter dom och gör småuppdateringar på en pissgammal motor och sätter efterblivna systemkrav för att deras motor är så värdelös

Att deras "nya" motor suger är ingen underdrift. Så mycket kan jag definitivt skriva under på.

Videon har en lite trollig attityd men den är icke desto mindre teknologiskt faktuell.

Avstängd
Skrivet av Deli:

MY MIND IS BLOWN!!!
Tyckte den här trailern, mer än någon annan visade hur otroligt jävla fult och icke next-gen CoD: Ghosts är!

Jag blir nästan mållös när man ser hur fantastiskt lite dom "uppgraderat" sin motor. Visst är det mycket skämt om BF3.5 istället för 4, men alltså i jämförelse så var ju BF3 såpass snyggt ändå att de blir svårt att få det så mycke snyggare atm än vad det är i BF4.

Det här däremot, latheten och den bristande respekten för sina fans tar oanade höjder!

Well jag tycker skämten om bf är aningen fräschare än allt detsamma tjat det är om hur cod ser ut. Sedan för att vara en glädjedödare så ser inte precis bf så jäkla bättre ut grafikmässigt.

Men tillbaka om skämt, det har pågått samma skämt om cod som bara blir tjatigare och tjatigare, som att en cd skiva har börjat gå på repeat.

Avstängd
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Ballong:

Något nytt iaf istället för zombiemode

Det lär nog kännas väldigt likadant ändå. Jag skulle tro att i princip allt utom fienderna kommer att vara likadant som förut.

Skrivet av Deli:

MY MIND IS BLOWN!!!
Tyckte den här trailern, mer än någon annan visade hur otroligt jävla fult och icke next-gen CoD: Ghosts är!

Jag blir nästan mållös när man ser hur fantastiskt lite dom "uppgraderat" sin motor. Visst är det mycket skämt om BF3.5 istället för 4, men alltså i jämförelse så var ju BF3 såpass snyggt ändå att de blir svårt att få det så mycke snyggare atm än vad det är i BF4.

Det här däremot, latheten och den bristande respekten för sina fans tar oanade höjder!

Fansen gillar ju att spela samma spel om och om igen

well gör man inte det i dom flesta spelen? I bf spelen gör du exakt samma sak förutom att dom varit häftiga och lagt in rush och tdm som inte är precis något att hurra över.

Men conquest är exakt som i dom äldre bf liren, fast ni tycker väl det är skillnad för man kan blåsa sönder några väggar? Nej justja den scriptade delen i bf4 är ju riktigt häftigt! ser samma sak om och om igen där med

cs är detsamma som alltid bara att grafiken uppgraderats där också.

Nämn ett spel som det blivit fortsättning på som inte är det samma inom mp läge.

Så less allt gnäbb om cod, kan inte folk göra vettigare saker istället för att haka upp sig på grejer ni ändå inte lär köpa?

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Deli:

MY MIND IS BLOWN!!!
Tyckte den här trailern, mer än någon annan visade hur otroligt jävla fult och icke next-gen CoD: Ghosts är!

Jag blir nästan mållös när man ser hur fantastiskt lite dom "uppgraderat" sin motor. Visst är det mycket skämt om BF3.5 istället för 4, men alltså i jämförelse så var ju BF3 såpass snyggt ändå att de blir svårt att få det så mycke snyggare atm än vad det är i BF4.

Det här däremot, latheten och den bristande respekten för sina fans tar oanade höjder!

Well jag tycker skämten om bf är aningen fräschare än allt detsamma tjat det är om hur cod ser ut. Sedan för att vara en glädjedödare så ser inte precis bf så jäkla bättre ut grafikmässigt.

Men tillbaka om skämt, det har pågått samma skämt om cod som bara blir tjatigare och tjatigare, som att en cd skiva har börjat gå på repeat.

Ja ärligt talat är varken skämt om BF eller CoD särskilt fräscha, och mitt inlägg handlade inte om skämt, det var bara för att dra ett exempel på hur lite BF förändrats.

Nog finns det brister i BF4 rent grafikmässigt, fönster ser patetiskt ut när man skjuter sönder dom, och jag vet inte om jag blivit bortskämd med vattnet i GTAV för i Bf4 så ser de då ut som allt annat än vatten, och även om BF4 är väldigt snyggt kan jag inte undgå en viss besvikelse att dom inte fick till det lite snyggare!

Men nog behöver du glasögon eller en bättre dator om du inte kan se att BF3-4 ser grafiskt bättre ut än Valfritt CoD.

Medlem
Skrivet av Deli:

MY MIND IS BLOWN!!!
Tyckte den här trailern, mer än någon annan visade hur otroligt jävla fult och icke next-gen CoD: Ghosts är!

Jag blir nästan mållös när man ser hur fantastiskt lite dom "uppgraderat" sin motor. Visst är det mycket skämt om BF3.5 istället för 4, men alltså i jämförelse så var ju BF3 såpass snyggt ändå att de blir svårt att få det så mycke snyggare atm än vad det är i BF4.

Det här däremot, latheten och den bristande respekten för sina fans tar oanade höjder!

Fick en känsla av att du överdrev, men efter att ha tittat på filmen, wow! Kunde lika gärna varit den gamla motorn.

Medlem

Kul med nya grejer, men jävlar vad dålig grafik...

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Spel i en spelserie måste se ut, eller i varje fall "kännas" som de tidigare spelen, annars är det inte en spelserie.

Absolut, till viss del måste känslan finnas kvar, gärna också karaktärer och liknande, men det hindrar inte spelen från att introducera nyheter, ändra gameplay och göra nya spel...nya.
Samma spel om igen med minimala förändringar passar vissa, själv ser jag hellre en rejäl skillnad mellan spelen och klara ändringar, förbättringar och nyheter istället, mer spel för pengarna

Som han säger i klippet, att utveckla en ny grafisk motor skulle ta många år och kräva resurser, något som de inte har tid med. De kanske hade haft den tiden om de inte pumpat ut spelen i tid och otid. Deras "nex-gen engine"; kommer säkert följa med fem år till.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Deli:

Man jämför pga att dom är konkurrenter. Fast jag kanske var lite otydlig, jag menade aldrig på att BF inte lider av samma igen-syndromet precis som COD. Jag menar bara att COD tar samma igen till en helt ny nivå, med tanke på hur otroligt jävla fult det är för att snart vara år 2014. COD hade svängutrymmet att blir 45x snyggare än vad det är, 45x mer optimerad motor osv utan nu för att spelet skulle ändra art style och bli något det inte är.

Och det är det som stör mig, BF hade inte samma svängutrymme som COD för dom har "nyss" kommit med en ny motor, BF3 var redan snyggare än vad COD: Ghosts är och bättre optimerat förmodligen. Det fanns bara så mycket man kunde göra med dagens teknik när man gjorde BF4. Den begränsningen har inte COD, för skitutvecklarna på IW och Trey sitter mest och drar i tasken hela dagarna istället för att anstränga sig och faktiskt uppgradera motorn rejält för att bli en riktig next-gen motor, istället sitter dom och gör småuppdateringar på en pissgammal motor och sätter efterblivna systemkrav för att deras motor är så värdelös

Att deras "nya" motor suger är ingen underdrift. Så mycket kan jag definitivt skriva under på.

https://www.youtube.com/embed/1yYoDuVMDyI

Videon har en lite trollig attityd men den är icke desto mindre teknologiskt faktuell.

jag håller med om att mkt ser skit ut, men känslan i movementen och allt quake enginen för med sig gör cod riktigt kul och personligen för mig så känns movementet i bf3/4 lite klumpigt etc. Men battlefield är nog det snyggaste spe jag sett som lyckats ha så många spelare i ett multiplayer och ändå se så bra ut.
Men med det sagt så tkr jag att quake's engine är så jävla bra för multiplayer fps och jag har inte sett en bättre för själva snabb fps multiplayer. Sen att den ser förjävlig ut håller jag med om.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Avstängd
Skrivet av Deli:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Deli:

MY MIND IS BLOWN!!!
Tyckte den här trailern, mer än någon annan visade hur otroligt jävla fult och icke next-gen CoD: Ghosts är!

Jag blir nästan mållös när man ser hur fantastiskt lite dom "uppgraderat" sin motor. Visst är det mycket skämt om BF3.5 istället för 4, men alltså i jämförelse så var ju BF3 såpass snyggt ändå att de blir svårt att få det så mycke snyggare atm än vad det är i BF4.

Det här däremot, latheten och den bristande respekten för sina fans tar oanade höjder!

Well jag tycker skämten om bf är aningen fräschare än allt detsamma tjat det är om hur cod ser ut. Sedan för att vara en glädjedödare så ser inte precis bf så jäkla bättre ut grafikmässigt.

Men tillbaka om skämt, det har pågått samma skämt om cod som bara blir tjatigare och tjatigare, som att en cd skiva har börjat gå på repeat.

Ja ärligt talat är varken skämt om BF eller CoD särskilt fräscha, och mitt inlägg handlade inte om skämt, det var bara för att dra ett exempel på hur lite BF förändrats.

Nog finns det brister i BF4 rent grafikmässigt, fönster ser patetiskt ut när man skjuter sönder dom, och jag vet inte om jag blivit bortskämd med vattnet i GTAV för i Bf4 så ser de då ut som allt annat än vatten, och även om BF4 är väldigt snyggt kan jag inte undgå en viss besvikelse att dom inte fick till det lite snyggare!

Men nog behöver du glasögon eller en bättre dator om du inte kan se att BF3-4 ser grafiskt bättre ut än Valfritt CoD.

Varför handlar allt om synfel? Så fort man inte håller med om hur bf ser ut rent grafiskt så måste man ha glasögon, jag sa aldrig cod ser bättre ut. Inget spel ser så snyggt ut att man blir till sig i byxan.
Spel kan se bra ut men den hype som kommer så fort man får se nya bilder av bf är så fruktansvärt löjlig enligt min egen åsikt, för bf är inte skitsnyggt. Visst folk får tycka som dom själva vill,men man måste inte skaffa glasögon för att man inte tycker grafiken är något speciellt.

Tycker crytek spelen ser definitivt bättre ut rent grafiskt om man ska jämföra bfs och cods grafik, till och med crysis 1 och 2 klår ut bf 3 och bf4 i grafik.

Och skämten om bf är faktiskt mer fräscht, det har varit samma tjat om cods utseende i något år nu så man blir rätt less att läsa samma sak gång på gång för ingen har något vettigare att framföra.
Nu törs då folk yttra sig om bfs utseende utan att hundratals nästan börjar mordhota folket som ogillar spelet.

För jag vet bara vilken shitstorm jag fick för jag kommenterade hur bf3 såg ut efter det kom, tror 20 personer hotade att slå ihjäl mig, varav 6 stycken bodde här i västerbotten nära umeå.

Nu säger jag inte det var här utan på andra ställen, men här har jag fått utstå shitstorm med för jag klankade ner på bfs grafik för fanboys inte stod ut med att få läsa att man inte höll med dom.

Cod har inte heller någon speciell grafik, men jag spelar inte spel för grafiken. Det är rätt lamt att bara skaffa spel för hur dom ser ut och skita i dom viktigaste delarna, jag spelar både cod och bf. Men bf har det blivit mindre av då jag stöter på mer otrevligt folk där än i cod.

Avstängd
Skrivet av 92_slayer:
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Deli:

Man jämför pga att dom är konkurrenter. Fast jag kanske var lite otydlig, jag menade aldrig på att BF inte lider av samma igen-syndromet precis som COD. Jag menar bara att COD tar samma igen till en helt ny nivå, med tanke på hur otroligt jävla fult det är för att snart vara år 2014. COD hade svängutrymmet att blir 45x snyggare än vad det är, 45x mer optimerad motor osv utan nu för att spelet skulle ändra art style och bli något det inte är.

Och det är det som stör mig, BF hade inte samma svängutrymme som COD för dom har "nyss" kommit med en ny motor, BF3 var redan snyggare än vad COD: Ghosts är och bättre optimerat förmodligen. Det fanns bara så mycket man kunde göra med dagens teknik när man gjorde BF4. Den begränsningen har inte COD, för skitutvecklarna på IW och Trey sitter mest och drar i tasken hela dagarna istället för att anstränga sig och faktiskt uppgradera motorn rejält för att bli en riktig next-gen motor, istället sitter dom och gör småuppdateringar på en pissgammal motor och sätter efterblivna systemkrav för att deras motor är så värdelös

Att deras "nya" motor suger är ingen underdrift. Så mycket kan jag definitivt skriva under på.

https://www.youtube.com/embed/1yYoDuVMDyI

Videon har en lite trollig attityd men den är icke desto mindre teknologiskt faktuell.

jag håller med om att mkt ser skit ut, men känslan i movementen och allt quake enginen för med sig gör cod riktigt kul och personligen för mig så känns movementet i bf3/4 lite klumpigt etc. Men battlefield är nog det snyggaste spe jag sett som lyckats ha så många spelare i ett multiplayer och ändå se så bra ut.
Men med det sagt så tkr jag att quake's engine är så jävla bra för multiplayer fps och jag har inte sett en bättre för själva snabb fps multiplayer. Sen att den ser förjävlig ut håller jag med om.

Akta dig, du talar gott om en motor som cod byggs på. Jag håller inte med dig dock om bf för jag tycker grafiken där är skit med för inget spel har riktigt awesome grafik så enligt mig själv.

Eller enda spelen som har grafik som får mig at höja en bit på ögonbrynen av förbryllan är crysis spelen samt far cry, tycker dom spelen har grafik som tilltalar mer än vad bf 3 och 4 har.
Cod spelar jag inte för grafiken utan endast för att jag finner det roligt.

12
Skriv svar