Star Citizen når 25 miljoner dollar

Robot
Medlem
Star Citizen når 25 miljoner dollar

Snart släppa lite gameplay, så man inte sitter i en hangar och kollar på fiskar kanske? Eller fortsätta lova en massa men har inget och visa för det.!!

Medlem

Jag la in 40 för nån vecka sedan, skulle ge access till alfa/beta och hela spelet.
Man hoppas ju att det blir något av detta och att de inte har för dyra ambitioner, så att säga, och det resulterar i att de måste få tag i mer cash mot slutet

Medlem

Hypen är alltid roligast för ett spel innan det kommer ut.

Medlem

Tror detta kommer leda till en stor besvikelse för många när det släpps. Visst, spelet kanske blir bra men när det byggs upp på löften som ofta har ganska stora tolkningsmöjligheter så kommer det garanterat att leda till att saker och ting inte blir så som de betalande spelarna själva tänkt sig att det ska bli. Sådant leder ofta till besvikelse.

Jag hoppas de lyckas leverera ett riktigt bra spel och det som visats upp hittills ser onekligen bra ut. Däremot är det nog många som lägger för mycket pengar på detta och skulle nog rekommendera alla att tänka till en eller två gånger innan man betalar alternativt vänta till spelet släpps och köp det då.

Medlem

hoppas att vid 30miljoner att dom släpper ett ingame klipp så man kan se ifall detta är ett spel som är något att ha

Testpilot
Skrivet av Dracoian:

Snart släppa lite gameplay, så man inte sitter i en hangar och kollar på fiskar kanske? Eller fortsätta lova en massa men har inget och visa för det.!!

I December släpps dogfighting modulen , då får man se ingame strider.

Medlem

Jag hoppas att alla fattar att allt som de har lovat inte kommer vara med vid release utan det kommer läggas till senare.

Medlem
Skrivet av neocon:

Vid 26 miljoner:

"Enhanced Capital Ship Systems – In addition to the command and control systems we’ve already outlined, we’re going to expand capital ship functions! Lead a damage control team to fight fires and repair key systems during battle, control internal bulkheads to slow boarders and man a number of consoles, like navigation and engineering, that will make commanding a capital ship feel even more immersive."

Bara att hoppas att de snackar med utvecklaren bakom Artemis.

Medlem
Skrivet av Mabec:

Hypen är alltid roligast för ett spel innan det kommer ut.

svårt att göra annat


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv
Skrivet av Dracoian:

Snart släppa lite gameplay, så man inte sitter i en hangar och kollar på fiskar kanske? Eller fortsätta lova en massa men har inget och visa för det.!!

Skrivet av Thane:

Jag hoppas att alla fattar att allt som de har lovat inte kommer vara med vid release utan det kommer läggas till senare.

Uppenbarligen inte.

Medlem
Skrivet av Dracoian:

Snart släppa lite gameplay, så man inte sitter i en hangar och kollar på fiskar kanske? Eller fortsätta lova en massa men har inget och visa för det.!!

Lugn du, i december så släpper dom dogfighting modulen, och till våren så släpper dom planetside modulen som kommer vara den sociala delen av spelet

Medlem

Har en SuperHornet, 350r och en Aurora. Det räcker gott för mig hehe. (skit samma om det kostar lite pengar, det är roligt att känna denna spänning inför spelet)

Medlem

Jag vill "bara" ha en riktigt bra space-sim.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

ELF
Medlem
Skrivet av Wintermist:

Har en SuperHornet, 350r och en Aurora. Det räcker gott för mig hehe. (skit samma om det kostar lite pengar, det är roligt att känna denna spänning inför spelet)

Ska vi mäta våra epeens....
Jag har:
RSI Aurora MR
Drake Interplanetary Cutlass
RSI Constellation


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Wintermist:

Har en SuperHornet, 350r och en Aurora. Det räcker gott för mig hehe. (skit samma om det kostar lite pengar, det är roligt att känna denna spänning inför spelet)

Ska vi mäta våra epeens....
Jag har:
RSI Aurora MR
Drake Interplanetary Cutlass
RSI Constellation

Åh ! Åh! Får jag vara med?!? Jag har en Cobra Mk.III. Nej vänta ett tag....


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

ELF
Medlem

Ååååh, vad sugen jag är på att göra som Fredik. Ett nördvitrinskåp för alla fysiska spelprylar

Skrivet av Parzec:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Wintermist:

Har en SuperHornet, 350r och en Aurora. Det räcker gott för mig hehe. (skit samma om det kostar lite pengar, det är roligt att känna denna spänning inför spelet)

Ska vi mäta våra epeens....
Jag har:
RSI Aurora MR
Drake Interplanetary Cutlass
RSI Constellation

Åh ! Åh! Får jag vara med?!? Jag har en Cobra Mk.III. Nej vänta ett tag....

Elite Dangerous eller bilen?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Parzec:

Åh ! Åh! Får jag vara med?!? Jag har en Cobra Mk.III. Nej vänta ett tag....

Elite Dangerous eller bilen?

Nja, tänkte på första Elite jag

Kände mig lite utanför bara när ni slängde er med en massa fräna namn och grejjer.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Kommer man kunna namnge skepp, som man gör med båtar?

Inaktiv

Med den budgeten kan de ju redan göra vad som helst? Det är väldigt mycket pengar för några löften, som kanske aldrig infrias.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Mycket snack liten verkstad, skulle inte förvåna mig om dom tar pengarna och sticker... Hoppas verkligen att spelet blir av, ser grymt ut.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Kommer man kunna namnge skepp, som man gör med båtar?

Om jag inte minns helt fel så kommer man kunna göra det.

Medlem

Chris Roberts har mitt fulla förtroende. Men hur i helskotta skall de lyckas leva upp till hypen? Hur de än vänder sig kommer folk att bli besvikna.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Wintermist:
Skrivet av Fiddi:

Kommer man kunna namnge skepp, som man gör med båtar?

Om jag inte minns helt fel så kommer man kunna göra det.

Då hoppas jag att du minns rätt

Hade inte varit helt fel med ett mer personligt skepp, hoppas namnet då skrivs på sidan av skeppet.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Chris Roberts har mitt fulla förtroende. Men hur i helskotta skall de lyckas leva upp till hypen? Hur de än vänder sig kommer folk att bli besvikna.

Kommer nog bli som vanligt; Att de som bidragit minst till spelet är de som klagar högst och mest.

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av Fiddi:

Kommer man kunna namnge skepp, som man gör med båtar?

Det är inte bestämt än. Förmodligen kommer man kunna göra det men i så fall är det inte helt hundra att systemet låter alla se namnet. Kan bli att det bara syns för vänner/klan. Detta p.g.a. vissas tendens att välja "icke-barnvänliga" namn Beror på hur de löser kontrollerandet. Om det blir manuell kontroll från deras sida, vilket lär bli en del jobb, så syns det nog för alla.

Källa: ett avsnitt av Wingman's Hangar.

Hmmm, jag har för mig att man skulle kunna namnge sina skepp, men att det inte var helt 100 om man kunde se det på skeppet ännu. För många Wingman's Hangar att se igenom nu men jag har för mig att det var så, kan förstås ha fel dock

Hursomhelst så hoppas jag verkligen man kan trycka dit sitt skeppsnamn.

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av Wintermist:

Hursomhelst så hoppas jag verkligen man kan trycka dit sitt skeppsnamn.

Jag med. Det finns en Youtube-användare som heter AnythingFPS som lagt upp en hel del Star Citizen-relaterade klipp där han modifierat omgivningar, skins etc. etc. och hans arbete imponerade så mycket på Chris Roberts att han nu fått jobberbjudande. Han har gjort en egen variant av en stealth-speccad Super Hornet som är riktigt snygg! Hoppas att vi får se hans skins i spelet. Vad jag vill komma till är att jag gärna vill ha en sådan Super Hornet Ghost med mitt skeppsnamn på, förslagsvis under cockpit-glaset där man klättrar in.

Spana in! http://www.youtube.com/watch?v=rMsPbJ9buCI

Holy crap! Det var det läckraste skin, ever! Mattsvart, gjorde sig så bra!! Man ska ju kunna göra egna skin var det tänkt, men hur det skulle implementeras vet de inte ännu heller, men jag gissar att på ett sånt sätt kan man väl få dit sitt namn, men det är ju knappast optimalt ur serversynpunkt. Bästa vore ju en "dekal" liksom.

Men wow alltså, vilken video!

Medlem

Längtar som fan att spela SC!

Medlem

"It turns out the that hangar module for Star Citizen actually contains a hidden level that lets you fly some of the ships, although this is clearly early in development and not really supposed to be accessible to end users. The actual mechanics of flying are unlikely to be representative of the official release, but it's fun to mess around with this nevertheless."

Medlem

Otroligt intressant vad många är skeptiska till att det kommer funka eller inte.
Chris Roberts är ingen rookie direkt när det gäller denna form av spel.
De delar med sig väldigt tidigt av vad de själva har för ideer. Har varit diverse röstningar om vad folk tycker om kontenta och vad folk vill ha lite extra fokus på för att få det just så roligt som möjligt.
De låter oss som signat upp för alpha/beta testa tidigt så de får feedback om vad folk tycker och tänker.
Har varit flertalet tillfällen då de fått lite alternativa ideer för att kunna få saker och ting ännu bättre.

Just för att de delar med sig om processen och lyssnar så pass mycket på dem som vill spela detta till slut som de fått så pass stort förtroende.

Är mer eller mindre hur jag ser det och varför jag tycker om att stödja och följa detta. Inte ett stängt projekt som folk först uppskattar efter ett par stora patchar och/eller expansion då det fixar vad spelarna reagerat på vid lansering.

12
Skriv svar