Router - bättre än Airport Extreme?

Redaktör
Router - bättre än Airport Extreme?

Tar tacksamt emot tips på en router med möjlighet att koppla in en usb-hårddisk på. Det stora kravet är att den ska kunna dela en usb-hårddisk till både Windows- och Mac OS X-datorer i hemmanätverket (kör Windows 7 och OS 10.6).

Har kollat på Airport Extreme, men det verkar som att NTFS-formaterade hårddiskar inte funkar med den, och då går den mer eller mindre bort. Så... tips på lämpliga routrar är jag tacksam för.

Eller... är det klokt att formatera hårddisken med Mac-filformatet (HFS+?). Eller köpa en Time Machine istället (jag behöver inte mer diskutrymme)? Och, har Mac-routrarna några andra nackdelar om man använder dem i blandad Win- och OS X-miljö?


signatur

Det stora problemet borde vara att Windows inte känner igen nåt annat format än sina egna. Men det verkas fixas rätt enkelt endå.

" For Windows, the AirPort Base Station Agent software will make the network drive for you or you can browse for it using the network browser, as long as you have Bonjour installed on the machine."

Redaktör

Det tycks inte gå att uppnå det jag vill: att kunna skriva till en och samma hårddisk/partition från både Windows- och Mac-datorer. Verkar som att jag får lägga ner detta.


signatur
1
Skriv svar