Problem med datorn, röda streck och konstiga tecken HJÄLP!

Inaktiv
Problem med datorn, röda streck och konstiga tecken HJÄLP!

Hej allihopa jag vet inte om det passar här men jag skriver ändå för nu får jag panik snart.

Mitt problem började imorse när jag satt och lira League of Legends när datorn plötsligt crasha och efter omstart så syntes det röda streck på skärmen och bokstäverna i bios och från början när man startar datorn ser ut som nånting från the matrix.

Hälften av ordet är normalt medan resten kan va nåt streck eller procent tecken, tex Klicka här för a#¤ s%arta D#¤rn i S#¤rt läg% <--- sådär kan det stå från början sedan så har jag formaterat datorn och installerat windows 7 men då crasha den halvvägs in i installationen, däremot när jag installerade en äldre version av xp och vista så gick det men när jag installerade drivrutiner till grafikkortet så vägra den starta igen.

Jag skriver detta i felsäkert läge just nu, så vad tror ni det kan va för fel?

Tacksam för alla svar.

Medlem

När grafikkortet beter sig så där, heller köpa nytt än ominstallera Windows. Har du tur kanske det löser sig att trycka in kortet ordentligt mot porten (om det satt löst), kollar att ev strömkablar sitter i ordentligt.

Haft ett 7900GT som visade såna symptom, klockade till lägre MHz samt hade fläktar som blåste på det...funkade några dagar, men til lslut gick inte datorn igång - kortet var dött


signatur

Make a hole !

1
Skriv svar