Battlefield 4 – FZ jämför pc- och PS4-grafiken

Inaktiv
Skrivet av ingen aning:

Bildkvaliten på videon är för dålig för att man ska kunna se några större skillnader.

https://www.youtube.com/watch?v=jJuz8pCfNJk&feature=youtube_g...

Redaktör
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Dave Lister:

"Sorry there was a issue with playback" två gånger nu ^^

I vår interna spelare eller från Vimeo? Stäng av adblocks, testa annan browser än Firefox.

Var från Vimeo-inbäddade filmerna som ligger här, och jag kör inte Firefox, jag kör Google Chrome sen evigheter.
Gissar att det kan vara något från Vimeo:s håll då, dock har jag aldrig stött på det tidigare från en enda Vimeo-video sen dom först togs i bruk annat än på denna video här.

Ren gissning, videorna är satta som "Private" även om dom länkas härifrån. Kan det orsaka problem med någon plugin kanske?

Oops! Kolla gärna om det funkar nu.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Natrium:

konsollerna kommer aldrig vara "ikapp" PC för PC'n hålls tillbaka alltid nuförtiden av att spelen måste funka på konsol.. kan en ps4 köra högre upplösning än 1080p bf4 t,ex? svaret är nej.

Om du nu tycker det så varför äger du en eller flera spelkonsoler?

Redaktör
Skrivet av Wortex:

Ja, visst spelade ni in när ni spelade. Men ni blev även INSPELADE när ni spelade! FZ-SE blir fraggade 1:10 in i denna filmen av Jack Frags:
http://www.youtube.com/watch?v=9oWkgNO2coc&feature=youtu....

The hunter becomes the hunted. Eller, @12 The Redaktör becomes the arbetslös.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Wortex:

Ja, visst spelade ni in när ni spelade. Men ni blev även INSPELADE när ni spelade! FZ-SE blir fraggade 1:10 in i denna filmen av Jack Frags:
http://www.youtube.com/watch?v=9oWkgNO2coc&feature=yo...

The hunter becomes the hunted. Eller, @12 The Redaktör becomes the arbetslös.

OCH tog hans vapen! Vilken förnedring!


signatur

Videomupp

Medlem

Är säker på att om DICE hade mer tid på sig så hade säkert PS4-versionen sett bättre ut.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Snyggt som fan på båda Borde göras en PS4 vs 360/Ps3 jämföring

Medlem

tycker det är svårt att se skillnad, personligen tycker jag iaf att i början var det stor skillnad. Tex vatten droppar ser sjukt mycke bättre ut på PS4 versionen. Men sen vet man inte hur mycke detaljer som försvinner vid inspelningen av respektive format.
För min del blir det ett köp till PC iaf.
Vem har tid att se på detaljer när man ändå bara lirar multiplayer.

Medlem
Skrivet av Qvisten:

Konsol är ifatt pc nice.. Ajja 3mån till så har pc sprungit runt och ifrån igen
Ingen diss bara faktum
Dock blir det nog en ps4 för min del.

Ifatt PC? Hahahahahahaha.... HAHAHAHAHAHAHHA.... HAHAHAHAHHAHAH.. Vänta vänta vänta... HAHAHA. Ursäkta.. Var du seriös?

Skrivet av Pholiage:
Skrivet av johan.falt:

Ser helt klart ballt ut, sugen som fan, men som vanligt med BF så ser det så segt och trögstyrt ut tillskillnad från CoD, men är väl vanesak.

Segt och trögstyrt?? Menar du att BF faktiskt har kroppsanimationer?

Och realistiska vapen, realistiska animationer och framförallt du kan inte springa i 90 km/h för att sedan spreja från höften och lik förbannat träffa som du stod still när man i verkligheten inte ens skulle kunna träffa en ladugårdsdörr.

Skrivet av Muthoz:
Skrivet av NaxoS:

Finns mycket intressant. PS4 har 50% mer pixlar i output, bättre AA även ca 5 mer i FPS på multiplayer än Xbox.

Läs!

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-battlefield-...

Gillar den logiken när PS4/Xbone har samma innehåll xD

Förutom GPU:n som är betydligt kraftigare i PS4. Och just ja, snabbare minnen i form av GDDR5 istället för DDR3 med en liten cache som finns i Xbone.

Medlem
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av hellspooned:
Skrivet av Qvisten:

Konsol är ifatt pc nice.. Ajja 3mån till så har pc sprungit runt och ifrån igen
Ingen diss bara faktum
Dock blir det nog en ps4 för min del.

Förutom att du har fel. Just att de måste skippa på drawdistance och fysik visar att den fortfarande är en bra bit bakom. Men detta är "trick" som är svåra att märka om man inte vet vad man letar efter.

Jag var lite snäll så inte konsollnissarna hoppar på en nä men jag tycker ändå de är typ lika mot vad gemeneman har för pc och vad den klarar. Går ju inte jämföra mot vad en riktigt pc gamer har för dator/grafik.

Okej, det köper jag.
Men samtidigt får man komma ihåg att PCspel har hållits tillbaka i nästan ett årtionde av åldrande konsoller, undrar hur långt PC hade kommit utan det problemet.

Medlem
Skrivet av Qvisten:

Konsol är ifatt pc nice.. Ajja 3mån till så har pc sprungit runt och ifrån igen
Ingen diss bara faktum
Dock blir det nog en ps4 för min del.

Självklart kan man få en fetare dator (om man har pengarna) jämfört med PS4:an. Men samtidigt är detta ett av de första spelen, vänta bara ett par år så ska du få se Då kommer vi småskratta åt hur BF4 såg ut på PS4:an.

Kolla bara hur God of War 3 och 4, Uncharted 2 och 3 ser ut på PS3:an.. Alltså, på 7 år gammal hårdvara.

Än idag är t.ex Uncharted 2 bland det snyggaste jag spelat, och det kom ut 2009.

Man kan aldrig gå på rena hårdvaran när man jämför en dator med en konsol. När man utvecklar för konsol så kan man (när man väl lärt sig) krama ur så mycket mer, än när man utvecklar för PC. Många utvecklare föredrar faktiskt att utveckla för konsol, för att det är så mycket mer komplicerat att behöva göra ett spel som fungerar på hundratals olikt byggda datorer.

Jag känner en Senior Animator, som alldeles nyss blev klar med Killzone: Shadowfall till PS4, men som alldeles efter det faktiskt började jobba på Remedy (som har fullt upp med Quantum Break till Xbox One), och han har innan det jobbat på DICE (med diverse storspel) men även på Starbreeze, med Syndicate och en bit av Brothers. Han har alltså utvecklat för alla de "stora" formaten, och han föredrar att utveckla för konsol (och han är inte ensam).

Oavsett vad man tycker och tänker dock, så ser det ljust ut för PS4, lite mindre så för Xbox One... Men man slutar väl med båda till slut såklart

123
Skriv svar