Oculus Rift kommer till Android-mobiler

Robot
Oculus Rift kommer till Android-mobiler
Medlem
Oculus Rift kommer till Android-mobiler

Tänka sig, android som första val.

Medlem

Haha,vad annars skulle det bli för inlägg till en sådan nyhet?

Men helt klart står android som bättre val än ios i detta fallet. Ios är för låst system för att det ska smidigt gå att pusha ut stöd för OR. Men kommer säkert senare till ios om OR nu slår bra på mobilmarknaden.

Medlem

Brukar använda mobilen för mp3 och vissa spel när jag är ute, men detta verkar ju rent av livsfarligt...

Medlem
Skrivet av Gaara:

Brukar använda mobilen för mp3 och vissa spel när jag är ute, men detta verkar ju rent av livsfarligt...

Kan tänka mig att det går att göra en del hefftiga saker med den.
så klart får det ju vara ett område så är anpasat för att detta skall användas för det dock.
men att cykla med detta lär ju bli totalt livsfarligt


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Vem skulle vilja lira candy crush med oculus rift?

Medlem

Tanken är ju att inte bara PC folk skall kunna prova utan en 1000ggr större marknad.

phi
Medlem

Känns ju som att hårdvaran är för klen för Oculus Rift på mobiler än så länge. Inte så jätteintressant kan jag tycka men visst, hårdvaran blir ju bättre för varje år så det kan säkert bli något inom en snar framtid.

Då lär det ju utan tvekan dyka upp för iOS också.

Inaktiv
Skrivet av Gaara:

Brukar använda mobilen för mp3 och vissa spel när jag är ute, men detta verkar ju rent av livsfarligt...

Jag tror det redan finns någon prototyp av något liknande där det räcke med ett visst stort fält för att det ska fungera så är det designat så man går runt i cirklar.

Medlem

Vet inte riktigt vad poängen är, är det för att ha tillgång till saker som chat, telefon etc samtidigt som man använder rift? (borde väl vara lättare att ha ett program på datorn för det)
Inte är det väll för mobilspel? De som spelar mobilspel gör väll det på resande fot, tror inte rift lämpar sig då

Edit: Film verkar dock jäkligt intressant, men det vore coolare om filmer spelas in med stöd för VR. Nu så blir det ju inte mycket mer än bra 3D.

Inaktiv

Rift till mobilen? Att åka kommunalt kan bli rena cirkusen numera - vilken syn att se ungdomar med dessa hjälmar på huvudet på väg till skolan, haha!

Medlem

Android är ju ett horribelt Os. Tror inte att det kommer vara något vidare.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Gaara:

Brukar använda mobilen för mp3 och vissa spel när jag är ute, men detta verkar ju rent av livsfarligt...

Kan tänka mig att det går att göra en del hefftiga saker med den.
så klart får det ju vara ett område så är anpasat för att detta skall användas för det dock.
men att cykla med detta lär ju bli totalt livsfarligt

Träningscykling blev just roligare:) Koppla ihop alla cyklars hastighet så kan man tävla mot varandra på gymmet. Lanen i framtiden kan se annorlunda ut;)

Medlem
Skrivet av 413X:

Vem skulle vilja lira candy crush med oculus rift?

Film

Medlem
Skrivet av kill455:

Android är ju ett horribelt Os. Tror inte att det kommer vara något vidare.

Det är världens vanligaste OS för mobila enheter och bygger dessutom på Linux precis som tex. SteamOS. Det har dessutom en öppen marknad, vilket innebär att det tillåter ett mycket rikare utbud av appar för Oculus Rift.

Sen tänker man inte nödvändigtvis i första hand på telefonienheter, utan surfplattor och smartboxar för TV.

Valet är ganska logiskt.

Medlem

Och här, mina damer och herrar, ser vi möjligtvis början på en ny trend och era: Den kommer till Android FÖRE iPhone istället för tvärt om.

Inte för att häckla iPhoneanvändare, men jag måste ju erkänna att det är skönt att vara på vinnande laget för en gångs skull.

Medlem

Men hallå! Utveckla klart den till PC först så jag kan köpe en nån gång!

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av kill455:

Android är ju ett horribelt Os. Tror inte att det kommer vara något vidare.

Det är världens vanligaste OS för mobila enheter och bygger dessutom på Linux precis som tex. SteamOS. Det har dessutom en öppen marknad, vilket innebär att det tillåter ett mycket rikare utbud av appar för Oculus Rift.

Sen tänker man inte nödvändigtvis i första hand på telefonienheter, utan surfplattor och smartboxar för TV.

Valet är ganska logiskt.

Bara för att det är det vanligaste OSet betyder det inte att det är bra. Rikare utbud? Google play store eller vad det nu heter är full av virus, spam och annat skräp. Det enda positiva är väll att man kan få vilken app som helst utan kostnad.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Right, så man ska sitta på bussen med det där efter skolan? Vad hände med att sitta och gagga med kompisarna påväg hem efter skolan? Aja... Vill inte höra något jävla tjafs sen om hur osociala ungdomar är när vi får tillgång till sånt här


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem
Skrivet av kill455:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av kill455:

Android är ju ett horribelt Os. Tror inte att det kommer vara något vidare.

Det är världens vanligaste OS för mobila enheter och bygger dessutom på Linux precis som tex. SteamOS. Det har dessutom en öppen marknad, vilket innebär att det tillåter ett mycket rikare utbud av appar för Oculus Rift.

Sen tänker man inte nödvändigtvis i första hand på telefonienheter, utan surfplattor och smartboxar för TV.

Valet är ganska logiskt.

Bara för att det är det vanligaste OSet betyder det inte att det är bra. Rikare utbud? Google play store eller vad det nu heter är full av virus, spam och annat skräp. Det enda positiva är väll att man kan få vilken app som helst utan kostnad.

Har du några exempel på det spam och de virus du talar om? Jag hör på ditt svar att du inte har någon vidare koll på Android, själv jobbar jag med båda OS'en sedan flera år tillbaka och jag har aldrig sett spam och virus varken på Android market eller Apple store (Båda har skräp, Android har givetvis mer eftersom utbudet är större) men du får såklart tro vad du vill.

Skägg.
10 Chambers

50-tums youtubeskärm framför sig på pendeln. Gief!


signatur
Medlem

Raderade några anmälda inlägg som inte tillförde något till diskussionen. <3


signatur

Have a good time!

1
Skriv svar