1,5 miljoner spelare i Final Fantasy XIV

Robot
Medlem
1,5 miljoner spelare i Final Fantasy XIV

Hur detta kan vara möjligt efter att ha spelat spelet är en gåta.

Medlem

"Första gången Square Enix gav sig in i mmo-branschen gick det inget vidare."

Nu gick väl FFXI rätt bra, eller?

Medlem
Skrivet av Ballong:

Hur detta kan vara möjligt efter att ha spelat spelet är en gåta.

Kan du utveckla är du snäll? Inte kört något av seriens MMO-varianter, men är lite nyfiken.

Medlem
Skrivet av Lepr:

"Första gången Square Enix gav sig in i mmo-branschen gick det inget vidare."

Nu gick väl FFXI rätt bra, eller?

Tänkte samma sak

Medlem

Jag har precis börjat spela, är lvl 18 bara. Jag både gillar och ogillar det. Köpte det till ps3 när dom skrev att man kunde flytta över och fortsätta spela på ps4 sen, var även sugen på att testa ett mmo på konsol. Världen är väldigt mysig och handlingen är helt okey. Verkar finnas en del att göra även om det är ganska repetivt. En av de största fördelarna är väl att man kan byta klass när man vill. Har dock bara kört ranger än så länge men funderar på att levla lite på något healer aktigt sen.

Medlem

Jag har precis börjat spela, är lvl 18 bara. Jag både gillar och ogillar det. Köpte det till ps3 när dom skrev att man kunde flytta över och fortsätta spela på ps4 sen, var även sugen på att testa ett mmo på konsol. Världen är väldigt mysig och handlingen är helt okey. Verkar finnas en del att göra även om det är ganska repetivt. En av de största fördelarna är väl att man kan byta klass när man vill. Har dock bara kört ranger än så länge men funderar på att levla lite på något healer aktigt sen.

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Lepr:

"Första gången Square Enix gav sig in i mmo-branschen gick det inget vidare."

Nu gick väl FFXI rätt bra, eller?

Tänkte samma sak

Jo, tycker fz tappat det rätt rejält på på sistone när det kommer till nyheter och inte minst recensioner...

Det var inte så många med tanke på spel-seriens popularitet, eller?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Ballong:

Hur detta kan vara möjligt efter att ha spelat spelet är en gåta.

Hahaha, är det så illa? Jag har inte spelat det ännu men i stort sett bara intresserad av Pvp och det såg oerhört långsamt ut, ryser vid tanken och för tankarna tillbaka till Aion. Jag har inte vågat slösa cash på samt tid på det, låter som jag gjort en vettig bedömning för just pvp som ändamål. Annars ser det rätt trevligt ut.

Medlem
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Lepr:

"Första gången Square Enix gav sig in i mmo-branschen gick det inget vidare."

Nu gick väl FFXI rätt bra, eller?

Tänkte samma sak

Jo, tycker fz tappat det rätt rejält på på sistone när det kommer till nyheter och inte minst recensioner...

Mjo, tyvärr


signatur

Game long and prosper

Moderator | Testpilot
Skrivet av walter_iego:

Det var inte så många med tanke på spel-seriens popularitet, eller?

Inte mycket alls, men det här spelet har inget med original serien att göra heller om man tänker sig i Gameplay. Oftast turbaserade strider med olika karaktärer till ett MMO i WoW Stuk.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Ballong:

Hur detta kan vara möjligt efter att ha spelat spelet är en gåta.

Alla har ju sin åsikt givetvis.

Jag tycker spelet är kanon (spelar på min PS3:a men funderar på att även köpa det till PC för att kunna variera beroende på om resten av familjen kanske vill använda TV:n.

Snyggt, roligt och svin mycket att göra.

Sen är Class och Job systemet riktigt riktigt bra och kul uppbyggt. Jag körde Gladiator tills level 25 innan jag insåg att jag nog hellre vill vara healer. Sagt och gjort och nu gick jag och började levla som Conjurer utan att för den sakens skull börja om då min Gladiator ju finns kvar om jag bara byter vapen. Superbt!

k3m
Medlem
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Lepr:

"Första gången Square Enix gav sig in i mmo-branschen gick det inget vidare."

Nu gick väl FFXI rätt bra, eller?

Tänkte samma sak

Jo, tycker fz tappat det rätt rejält på på sistone när det kommer till nyheter och inte minst recensioner...

Ja, recensionerna är då inga höjdare precis.

Medlem

lvl 40 o tycker d e kul, inte lika kul som när wow kom men det blir svårslaget. Testat alla möjliga mmorpg men fastnar inte för något men denna kommer jag köra till 50 o köra lite endgame. En del man stör sig på o en del man tycker e nytt o häftigt. Miljöerna är skitmysiga

Medlem
Skrivet av Fl3xus:
Skrivet av Ballong:

Hur detta kan vara möjligt efter att ha spelat spelet är en gåta.

Hahaha, är det så illa? Jag har inte spelat det ännu men i stort sett bara intresserad av Pvp och det såg oerhört långsamt ut, ryser vid tanken och för tankarna tillbaka till Aion. Jag har inte vågat slösa cash på samt tid på det, låter som jag gjort en vettig bedömning för just pvp som ändamål. Annars ser det rätt trevligt ut.

Det är inte så illa. Folk har en viss förväntning av ett spel, om spelet inte lever upp till förväntningen så ter sig spelet sämre än vad det egentligen är. Är det perfekt? Tyvärr inte. Finns det något perfekt spel? Tyvärr inte. Alla spel har ju sina olika svagheter. Men som PvP spel, nja jag kan inte se det passa faktiskt, men detta återstår att se

Inaktiv

Önskar att spelet fanns till Xbox360.

Medlem

Hej!

Nu är spelet ca. 7 månader gammalt och jag undrar om FZ någonsin kommer att släppa en recension på det här spelet? Är det fortfarande många som spelar det här spelet?


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Moderator | Testpilot
Skrivet av The Gamer:

Hej!

Nu är spelet ca. 7 månader gammalt och jag undrar om FZ någonsin kommer att släppa en recension på det här spelet? Är det fortfarande många som spelar det här spelet?

Som jag fattat det har väl spelet en helt okej spelarbas? Hade spelat själv om inte min dator sög.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar