Steam – 100 nya spel har fått grönt ljus

Robot
Steam – 100 nya spel har fått grönt ljus
Medlem
Steam – 100 nya spel har fått grönt ljus

Trevligt, kan förövrigt nämna Tale: A tale of two brothers har rea på steam för den som inte inhandlat.

Medlem

Bra tips, tack : )

Avstängd

3079 an action rpg är något jag rekommenderar

Medlem

Måste kolla in vad Half Life Before är för nåt


signatur

Game long and prosper

Avstängd
Skrivet av Javas:

Måste kolla in vad Half Life Before är för nåt

Av vad jag sett så verkar det vara en gammal hl 1 mod som blivit ett eget spel nu samt håller man till typ på en stor båt.

Tyckte det inte verkade så tilltalande dock

Medlem
Skrivet av Fl3xus:

Trevligt, kan förövrigt nämna Tale: A tale of two brothers har rea på steam för den som inte inhandlat.

Köptes igår, med hjälp av Helix funkar det prima i 3D, riktigt läckert!

Medlem

Roligt att indiespel får lite av rampljuset.

Medlem

Half-Life Before?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Fl3xus:

Trevligt, kan förövrigt nämna Tale: A tale of two brothers har rea på steam för den som inte inhandlat.

Köptes igår, med hjälp av Helix funkar det prima i 3D, riktigt läckert!

Hade det inte varit för handkontrollskravet hade det tveklöst inhandlats.

Medlem
Skrivet av Inpieces:

Half-Life Before?

Ett filosofiskt äventyr om hur halva våra liv var innan Half-Life släpptes.

Medlem

fistful of frags är grymt roligt.

Medlem

YES SUB ROSA ÄNTLIGEN!

Avstängd
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Fl3xus:

Trevligt, kan förövrigt nämna Tale: A tale of two brothers har rea på steam för den som inte inhandlat.

Köptes igår, med hjälp av Helix funkar det prima i 3D, riktigt läckert!

Hade det inte varit för handkontrollskravet hade det tveklöst inhandlats.

Handkontroll tycker jag inte är någon större fara, vissa spel passar bäst med kontroll måste jag få påpeka. Sate of decay är bland annat ett spel som bör spelas med kontroll.
Jag spelar inte ens ett rally spel längre med tangentbord, utan med ratt eller hand kontroll.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Fl3xus:

Trevligt, kan förövrigt nämna Tale: A tale of two brothers har rea på steam för den som inte inhandlat.

Köptes igår, med hjälp av Helix funkar det prima i 3D, riktigt läckert!

Hade det inte varit för handkontrollskravet hade det tveklöst inhandlats.

Handkontroll tycker jag inte är någon större fara, vissa spel passar bäst med kontroll måste jag få påpeka. Sate of decay är bland annat ett spel som bör spelas med kontroll.
Jag spelar inte ens ett rally spel längre med tangentbord, utan med ratt eller hand kontroll.

Kör en trådlös Xbox 360 handkontroll till vissa spel som tex Dead Space, Batman, Alan Wake mm. Flygspel med min Warthog

Medlem

Själv tycker jag att greenlight är ett ganska korkat system.

Spel som är färdiga, spelbara och redo att levereras skall röstas mot spel som bara finns i fantasin på någon som kanske aldrig öht kan leverera något. Men sålänge personen med en idé är bättre på att marknadsföra den kommer ett spel som aldrig ens hade en chans att bli verklighet att bli greenlightat istället för en färdig produkt.

Det borde finnas 3 kategorier av greenlight.

1. Direkt Release
2. Early access där en tidig spelbar alfa version finns inom räckhåll.
3. Idéer, där vi inte behöver rösta men kan komma med input och förslag.

Medlem

Skriver samma sak som i alla green Light trådar: När kommer pinball arcade?!?

Medlem

*Skriv lite fel heter ju givetvis Brothers: A tale of two sons.

Rätt skall vara rätt:)

Medlem
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Fl3xus:

Trevligt, kan förövrigt nämna Tale: A tale of two brothers har rea på steam för den som inte inhandlat.

Köptes igår, med hjälp av Helix funkar det prima i 3D, riktigt läckert!

Jag körde också in Helix, och spelet är bland det finaste jag sett i 3D. Fågelperspektivet och 3D går verkligen bra ihop. Synd bara att det inte finns så många utvecklare som kan fixa ett bra 3D-stöd redan från början.

Avstängd
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Fl3xus:

Trevligt, kan förövrigt nämna Tale: A tale of two brothers har rea på steam för den som inte inhandlat.

Köptes igår, med hjälp av Helix funkar det prima i 3D, riktigt läckert!

Hade det inte varit för handkontrollskravet hade det tveklöst inhandlats.

Handkontroll tycker jag inte är någon större fara, vissa spel passar bäst med kontroll måste jag få påpeka. Sate of decay är bland annat ett spel som bör spelas med kontroll.
Jag spelar inte ens ett rally spel längre med tangentbord, utan med ratt eller hand kontroll.

Kör en trådlös Xbox 360 handkontroll till vissa spel som tex Dead Space, Batman, Alan Wake mm. Flygspel med min Warthog

Lirar själv mycket legends of dungeon med hand kontroll samt andra spel, tycker vissa spel funkat bäst med det

Avstängd
Skrivet av Zerp:

Själv tycker jag att greenlight är ett ganska korkat system.

Spel som är färdiga, spelbara och redo att levereras skall röstas mot spel som bara finns i fantasin på någon som kanske aldrig öht kan leverera något. Men sålänge personen med en idé är bättre på att marknadsföra den kommer ett spel som aldrig ens hade en chans att bli verklighet att bli greenlightat istället för en färdig produkt.

Det borde finnas 3 kategorier av greenlight.

1. Direkt Release
2. Early access där en tidig spelbar alfa version finns inom räckhåll.
3. Idéer, där vi inte behöver rösta men kan komma med input och förslag.

Det är inte korkat någonstans, tycker det är en av dom bättre sakerna som finns på steam. Fantasi? Många lägger ut för att se om det finns ett intresse över huvudtaget och ger då oss chansen att få rösta om det ska släppas då på steam eller ej.

Medlem
Skrivet av Fl3xus:

*Skriv lite fel heter ju givetvis Brothers: A tale of two sons.

Rätt skall vara rätt:)

Finns en liten "redigera"-länk längst upp till höger i din post, bara ett tips så slipper man skriva rättelse-posts.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Fl3xus:

Trevligt, kan förövrigt nämna Tale: A tale of two brothers har rea på steam för den som inte inhandlat.

Köptes igår, med hjälp av Helix funkar det prima i 3D, riktigt läckert!

Hade det inte varit för handkontrollskravet hade det tveklöst inhandlats.

Handkontroll tycker jag inte är någon större fara, vissa spel passar bäst med kontroll måste jag få påpeka. Sate of decay är bland annat ett spel som bör spelas med kontroll.
Jag spelar inte ens ett rally spel längre med tangentbord, utan med ratt eller hand kontroll.

Säg det till någon (jag) som inte äger en handkontroll.

Det är synd att spelbranschen dränks i spel, det är inte lika "kul" som det var förr i världen. Spelen får inte ens bli färdiga innan de ska ut på marknaden.

Nåväl, jag är inte bitter.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:

Fantasi? Många lägger ut för att se om det finns ett intresse över huvudtaget och ger då oss chansen att få rösta om det ska släppas då på steam eller ej.

Och om intresset finns och är stort så kommer spelet kanske utvecklas och bli spelbart om 3 år?

I de flesta fallen kommer det inte alls eftersom det finns gott om idéer men få som faktiskt kan genomföra dem.

Och då blir realiteten att idéen som inte gick att göra i praktiken tar en greenlight plats från ett riktigt färdigutvecklat spel som en riktig indie utvecklare slitit i år med, och förmodligen investerat sina sista pengar i.

Tycker du det är rättvist och att ett sådant system är en av de bättre sakerna med Steam?

Jag tycker att en dröm/fantasi/oprövad idé aldrig skall få döda eller knuffa undan en färdig produkt, det är två helt olika saker och måste behandlas som sådanna.

Avstängd
Skrivet av Zerp:
Skrivet av olafpawbelt:

Fantasi? Många lägger ut för att se om det finns ett intresse över huvudtaget och ger då oss chansen att få rösta om det ska släppas då på steam eller ej.

Och om intresset finns och är stort så kommer spelet kanske utvecklas och bli spelbart om 3 år?

I de flesta fallen kommer det inte alls eftersom det finns gott om idéer men få som faktiskt kan genomföra dem.

Och då blir realiteten att idéen som inte gick att göra i praktiken tar en greenlight plats från ett riktigt färdigutvecklat spel som en riktig indie utvecklare slitit i år med, och förmodligen investerat sina sista pengar i.

Tycker du det är rättvist och att ett sådant system är en av de bättre sakerna med Steam?

Jag tycker att en dröm/fantasi/oprövad idé aldrig skall få döda eller knuffa undan en färdig produkt, det är två helt olika saker och måste behandlas som sådanna.

Du har verkligen inte förstått hur greenlight funkar, du bör ta och kolla upp det där innan du spyr ur dig åsikter. Greenlight är inte tänkt endast för redan gjorda spel, greenlight är tänkt att man delar ut info om ett spel man funderar på att skapa och ser om det ens finns intressen. Finns det så gör man, men visst lev du i din värld hur den är och ska vara. Greenlight funkar perfekt.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:

Greenlight funkar perfekt.

Inte ens Valve själva tycker att det fungerar speciellt bra:

http://www.rockpapershotgun.com/2013/07/23/valve-admits-to-gr...
http://www.shacknews.com/article/80307/valve-working-to-fix-s...
http://www.pcgamer.com/2013/02/09/valve-gabe-newell-steam-gre...

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:

Du har verkligen inte förstått hur greenlight funkar, du bör ta och kolla upp det där innan du spyr ur dig åsikter. Greenlight är inte tänkt endast för redan gjorda spel, greenlight är tänkt att man delar ut info om ett spel man funderar på att skapa och ser om det ens finns intressen. Finns det så gör man

Jag hade knappast "spytt ur mig åsikter" om jag inte personligen känner till flera utvecklare som inte fått sina lovande färdiga spel greenlightade, samtidigt som vi tvingast se på hur totala skämt som sannolikt aldrig kommer få ihop ett färdigt spel (åtminstånde inte de närmsta 3 åren) blir greenlightade istället.

Enligt Steam själva så är syftet: "Greenlight is a system that enlists the community's help in picking some of the new games to be released on Steam".

Läs långsamt och repetera för dig själv: GAMES TO BE RELEASED, alltså vilka spel som skall släppas.

Vidare kan vi läsa i FAQn:

"What happens after my game gets Greenlit?
Once your game is Greenlit, we will reach out to you to setup an NDA, get a build of your game and start talking through the process of launching your game on Steam."

Alltså, såfort spelet blivit greenlightat så hör de av sig för att släppa ditt spel...

Vem av oss är det som inte har en aning om vad greenlight är tänkt för?

Avstängd
Skrivet av Zerp:
Skrivet av olafpawbelt:

Du har verkligen inte förstått hur greenlight funkar, du bör ta och kolla upp det där innan du spyr ur dig åsikter. Greenlight är inte tänkt endast för redan gjorda spel, greenlight är tänkt att man delar ut info om ett spel man funderar på att skapa och ser om det ens finns intressen. Finns det så gör man

Jag hade knappast "spytt ur mig åsikter" om jag inte personligen känner till flera utvecklare som inte fått sina lovande färdiga spel greenlightade, samtidigt som vi tvingast se på hur totala skämt som sannolikt aldrig kommer få ihop ett färdigt spel (åtminstånde inte de närmsta 3 åren) blir greenlightade istället.

Enligt Steam själva så är syftet: "Greenlight is a system that enlists the community's help in picking some of the new games to be released on Steam".

Läs långsamt och repetera för dig själv: GAMES TO BE RELEASED, alltså vilka spel som skall släppas.

Vidare kan vi läsa i FAQn:

"What happens after my game gets Greenlit?
Once your game is Greenlit, we will reach out to you to setup an NDA, get a build of your game and start talking through the process of launching your game on Steam."

Alltså, såfort spelet blivit greenlightat så hör de av sig för att släppa ditt spel...

Vem av oss är det som inte har en aning om vad greenlight är tänkt för?

Gillar inte din otrevliga attityd, ska du komma med svart på vitt kanske du ska har en trevligare ton. Annars kan du hålla truten, välkommen tillbaka att diskutera med mig när du inte är en otrevlig unge.

1
Skriv svar