Assassin's Creed IV - se skillnaden mellan versionerna

Robot
Assassin's Creed IV - se skillnaden mellan versionerna
Medlem
Assassin's Creed IV - se skillnaden mellan versionerna

Riktigt bra jämförelse, blir nog att kika på lite mer videos från henne.

Medlem

Ganska onödig jämförelse eftersom grafiken är gammal ändå.

Medlem

Så vad videon i praktiken visar är att "Next-gen" är ett mycket, mycket mindre dramatiskt skutt i kvalitet och prestanda än;
1) Skuttet mellan Xbox/PS2 och 360/PS3 var
2) Skuttet mellan One/PS4 och PC är

Medlem
Skrivet av KatOne:

Så vad videon i praktiken visar är att "Next-gen" är ett mycket, mycket mindre dramatiskt skutt i kvalitet och prestanda än;
1) Skuttet mellan Xbox/PS2 och 360/PS3 var
2) Skuttet mellan One/PS4 och PC är

Håller mig till current-gen iaf 1 - 2 år till. Såg ingen skillnad mellan versionerna.

Blir väl en PS4 då priset ligger kring 1500 - 2000.

Inaktiv

Lite underligt är det att de visar en jämförelsevideo i 720p när PS4-versionen av ACIV är i 1080p vilket är en av de stora fördelarna.

k3m
Medlem
Skrivet av starbuckxks:
Skrivet av KatOne:

Så vad videon i praktiken visar är att "Next-gen" är ett mycket, mycket mindre dramatiskt skutt i kvalitet och prestanda än;
1) Skuttet mellan Xbox/PS2 och 360/PS3 var
2) Skuttet mellan One/PS4 och PC är

http://s2.postimage.org/aw7des57t/299868_481701208551802_1251...

ett tankeväckande inlägg. jag tackar!

Medlem

Lolz, var e regnet i Xbone versionen?

Medlem

Hon säger i filmen att spelet i första hand utvecklats till current gen, därför är det inte så stor skillnad..

Inaktiv

Nvidia har precis släppt en video och bilder, en del i 4K-upplösning av hur det kommer se ut på PC som bäst.

http://www.geforce.com/whats-new/articles/assassins-creed-iv-...

Skrivet av Comstedt:

Lolz, var e regnet i Xbone versionen?

Nu har jag inte sett Xbone versionen, men antar att det kommer finnas regn även i den liksom i PS4 versionen.

Xie
Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av starbuckxks:
Skrivet av KatOne:

Så vad videon i praktiken visar är att "Next-gen" är ett mycket, mycket mindre dramatiskt skutt i kvalitet och prestanda än;
1) Skuttet mellan Xbox/PS2 och 360/PS3 var
2) Skuttet mellan One/PS4 och PC är

http://s2.postimage.org/aw7des57t/299868_481701208551802_1251...

ett tankeväckande inlägg. jag tackar!

Det har ju långt ifrån med bara mängden polygoner att göra. Finns ju saker som post processing och upplösningen som är förbättrat kan jag tänka mig etc. Dessutom är ju den där sista modellen bara meshsmooth från den med 6,000 det är så mycket slösade polygoner i den med 60,000 triangles som hadde kunnat användas till detaljer att det är löjligt.

Medlem
Skrivet av Ziecore:
Skrivet av k3m:
Skrivet av starbuckxks:
Skrivet av KatOne:

Så vad videon i praktiken visar är att "Next-gen" är ett mycket, mycket mindre dramatiskt skutt i kvalitet och prestanda än;
1) Skuttet mellan Xbox/PS2 och 360/PS3 var
2) Skuttet mellan One/PS4 och PC är

http://s2.postimage.org/aw7des57t/299868_481701208551802_1251...

ett tankeväckande inlägg. jag tackar!

Det har ju långt ifrån med bara mängden polygoner att göra. Finns ju saker som post processing och upplösningen som är förbättrat kan jag tänka mig etc. Dessutom är ju den där sista modellen bara meshsmooth från den med 6,000 det är så mycket slösade polygoner i den med 60,000 triangles som hadde kunnat användas till detaljer att det är löjligt.

Hade kunnat användas ja. Men görs det? Väntar med spänning på fler next gen spel och jämförelser.

Inaktiv

Varför görs det en video på skillnaden mellan Xbox 360 och PS4? Varför inte One vs PS4, eller 360 vs PS3?

Medlem
Skrivet av Ziecore:

Dessutom är ju den där sista modellen bara meshsmooth från den med 6,000 det är så mycket slösade polygoner i den med 60,000 triangles som hadde kunnat användas till detaljer att det är löjligt.

Det tror jag inte. Tror det är originalet modellerad i zbrush som dom sedan minskat antalet polygoner på.

Hade man lagt en meshsmooth på 6k polygonmodellen hade du inte fått med detaljerna och detaljerna hade inte magiskt blivit mer detaljerade.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av starbuckxks:
Skrivet av KatOne:

Så vad videon i praktiken visar är att "Next-gen" är ett mycket, mycket mindre dramatiskt skutt i kvalitet och prestanda än;
1) Skuttet mellan Xbox/PS2 och 360/PS3 var
2) Skuttet mellan One/PS4 och PC är

http://s2.postimage.org/aw7des57t/299868_481701208551802_1251...

Tänk dock på att Polygon nivån ligger på samma nivå på PS4 som xbox360/ps3.

Medlem
Skrivet av nils45:

Tänk dock på att Polygon nivån ligger på samma nivå på PS4 som xbox360/ps3.

Möjligtvis per modell men knappast sammanlagt på skärmen. Vid en viss nivå hjälper det inte att kasta polygoner på en modell (som exemplet ovan visar) men att istället visa flera modeller kan ge bättre resultat.

Jag skulle istället önska att utvecklarna fokuserade mera på a.i eller nya spelsätt. Men det är som det alltid har varit, grafik gör sig bättre på screenshots som säljer spelet.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av gurkoz:
Skrivet av nils45:

Tänk dock på att Polygon nivån ligger på samma nivå på PS4 som xbox360/ps3.

Möjligtvis per modell men knappast sammanlagt på skärmen. Vid en viss nivå hjälper det inte att kasta polygoner på en modell (som exemplet ovan visar) men att istället visa flera modeller kan ge bättre resultat..

Tror det är ganska lika när det gäller polygoner på skärmen. Den lilla skillnaden mellan PS3 och PS4 versionen som videon nämner om polygoner är bättre grönska och annat som stenar och skit i buskarna.

Den stora märkbara skillnaden jag såg direkt var högre upplösning på bilden och på texturerna samt bättre shaders och en aning ambient occlusion men det kanske bara var inbillningar.
Det ser man tydligt på längre avstånd där PS3 versionen har dimma för att dölja skarpa kanter på grund av den dåliga upplösningen.

Men i övrigt är det inget som verkligen säger "wow next gen" över det hela. Bokade spelet till PS4 när det var billigt så ser fram emot att få köra spelet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av gurkoz:
Skrivet av nils45:

Tänk dock på att Polygon nivån ligger på samma nivå på PS4 som xbox360/ps3.

Möjligtvis per modell men knappast sammanlagt på skärmen. Vid en viss nivå hjälper det inte att kasta polygoner på en modell (som exemplet ovan visar) men att istället visa flera modeller kan ge bättre resultat..

Tror det är ganska lika när det gäller polygoner på skärmen. Den lilla skillnaden mellan PS3 och PS4 versionen som videon nämner om polygoner är bättre grönska och annat som stenar och skit i buskarna.

Den stora märkbara skillnaden jag såg direkt var högre upplösning på bilden och på texturerna samt bättre shaders och en aning ambient occlusion men det kanske bara var inbillningar.
Det ser man tydligt på längre avstånd där PS3 versionen har dimma för att dölja skarpa kanter på grund av den dåliga upplösningen.

Men i övrigt är det inget som verkligen säger "wow next gen" över det hela. Bokade spelet till PS4 när det var billigt så ser fram emot att få köra spelet.

Du har så rätt. Jag fick ett temporärt hjärnsläpp och trodde vi pratade om PS3 vs PS4 i stort. Självklart handlar artikeln om specifikt AC4


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Alla tycks ligga runt denna last-gen nivå av nån trist anledning.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Inaktiv

Kul för den som prioriterar grafik, i slutändan är det ändå spelens underhållningsvärde som avgör.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Segas:

Varför görs det en video på skillnaden mellan Xbox 360 och PS4? Varför inte One vs PS4, eller 360 vs PS3?

Tycker att syftet klargjordes i filmen. Det är en jämförelse för att hjälpa de som funderar på att vänta med ett köp av ACIV ett par veckor när PS4-versionen kommer. Enligt kommentatorn vinner man inte jättemycket ögongodis på att köpa just den här titeln till nästa generation.

Till PC, däremot. Oj! Hoppas att laddningstiderna optimerats. Tycker att de var ovanligt slöa i AC3, särskilt för oss med SSD.

Inaktiv
Skrivet av Megaloman:
Skrivet av Segas:

Varför görs det en video på skillnaden mellan Xbox 360 och PS4? Varför inte One vs PS4, eller 360 vs PS3?

Tycker att syftet klargjordes i filmen. Det är en jämförelse för att hjälpa de som funderar på att vänta med ett köp av ACIV ett par veckor när PS4-versionen kommer. Enligt kommentatorn vinner man inte jättemycket ögongodis på att köpa just den här titeln till nästa generation.

Till PC, däremot. Oj! Hoppas att laddningstiderna optimerats. Tycker att de var ovanligt slöa i AC3, särskilt för oss med SSD.

Jag tittade aldrig på klippet, utan hängde upp mig lite på artikels innehåll. Tänkte det kanske var ett fel som smugit sig in.

Hoppas inte för mycket när det gäller PC; det går inte synonymt med Ubisoft tyvärr.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Megaloman:
Skrivet av Segas:

Varför görs det en video på skillnaden mellan Xbox 360 och PS4? Varför inte One vs PS4, eller 360 vs PS3?

Tycker att syftet klargjordes i filmen. Det är en jämförelse för att hjälpa de som funderar på att vänta med ett köp av ACIV ett par veckor när PS4-versionen kommer. Enligt kommentatorn vinner man inte jättemycket ögongodis på att köpa just den här titeln till nästa generation.

Till PC, däremot. Oj! Hoppas att laddningstiderna optimerats. Tycker att de var ovanligt slöa i AC3, särskilt för oss med SSD.

Jag tittade aldrig på klippet, utan hängde upp mig lite på artikels innehåll. Tänkte det kanske var ett fel som smugit sig in.

Hoppas inte för mycket när det gäller PC; det går inte synonymt med Ubisoft tyvärr.

Är ändå nyfiken på vad den nya motorn kan göra för prestandan. Så jag hoppas på att den är mer optimerad än den gamla och att de haft detta i åtanke under utvecklingen.

Skrivet av Segas:

Varför görs det en video på skillnaden mellan Xbox 360 och PS4? Varför inte One vs PS4, eller 360 vs PS3?

För att dom gjorts i tusental och det är ingen skillnad?
Det är ju en jämförelse mellan generationerna


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Var ju ingen superduper skillnad och vart imponerad att det ser såpass funt ut som det gör på den gamla 360n.
Men fin video iaf.
Hon var bra.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Gnällman:

Kul för den som prioriterar grafik, i slutändan är det ändå spelens underhållningsvärde som avgör.

Ja dock så är även underhållningsvärdet baserat på pland annat grafiken.
Många som inte har spelat spel från nes/snes etc klarar inte av grafiken och därför sjunker underhållnigen även ifall kontrollerna , gamplayen etc skulle vara ett mästervärk för dom.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Har varit en trogen konsollpojke hela mitt liv. Jag tror nog att det är dags att investera i en bra dator istället. Är så löjligt besviken över "next gen"-konsollerna.

Nej tack.

1
Skriv svar