Battlefield 4 redan patchat

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Då kanske du ERIAND kan svara mig, vad var det för fel på BF3? Alltså lite mer konkret än, "det var en bad company kopia"? Jag är nyfiken, så jag trollar inte.

Kära du, låt mig hjälpa dig.

För det första så var inte BF3 en BFBC kopia, Eriand har inte en blekaste aning vad han pratar om. Då börjar vi min lärling.

-Riktigt kassa vanilla banor (små, dåligt placerade flaggor)
-Ingen Commander
-Små squads
-Buggigt
-Ingen rekyl på vapen
-Fordon alltför lätta att bemästra samt riktigt tråkiga unlocks.
-Rubberbanding (dör bakom väggar)
-Inte mycket teamwork
-Suppression dåligt implementerat
-Bara 4 klasser
-Assault klassen obalanserad
-Lite förstörbara föremål
-Vad åker runt, runt och runt vid alla tillfällen, jo, flygplan i BF3
- Piiiiiiiiiiiiiiiiip piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip

Jag tror det räcker för idag!

Medlem

enda stora minuset sedan bf2 är ju att dom inte har mod support, och det suger ju verkligen.

Annars tycker jag bf3 och bc 2 varit bra spel, och totalt utklassat många andra online shooters, både med grafik och gameplay. Dock var det ju mer destruction i förhållande till mappen i bc 2, och det var ju lite utav en downer när man började lira bf3, give us more houses to blow up!!

Medlem
Skrivet av PaperPlane:
Skrivet av HaZe303:

Då kanske du ERIAND kan svara mig, vad var det för fel på BF3? Alltså lite mer konkret än, "det var en bad company kopia"? Jag är nyfiken, så jag trollar inte.

Kära du, låt mig hjälpa dig.

För det första så var inte BF3 en BFBC kopia, Eriand har inte en blekaste aning vad han pratar om. Då börjar vi min lärling.

-Riktigt kassa vanilla banor (små, dåligt placerade flaggor)
-Ingen Commander
-Små squads
-Buggigt
-Ingen rekyl på vapen
-Fordon alltför lätta att bemästra samt riktigt tråkiga unlocks.
-Rubberbanding (dör bakom väggar)
-Inte mycket teamwork
-Suppression dåligt implementerat
-Bara 4 klasser
-Assault klassen obalanserad
-Lite förstörbara föremål
-Vad åker runt, runt och runt vid alla tillfällen, jo, flygplan i BF3
- Piiiiiiiiiiiiiiiiip piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip

Jag tror det räcker för idag!

Är du en klanspelare?

För det första, banorna håller högre klass i BF3 än nåt annat spel, säg nåt spel som har bättre(mer realistiska, snygga, balanserade, roliga banor)? Små banor? Vilka banor har du spelat, för dom enda små banorna är är eh, kommer faktiskt inte på någon just nu? Alla banor är större än dom i BF2, BC1-2, Call Of duty, så vilka spel syftar du på som har större banor?

Ja ingen commander, det var synd, men alla idioter som inte kunde spela commander i BF2, för dom bara höll på löjla sig, förstörde spelet för många i BF2?! Så det var ingen större förlust, hoppas det funkar bättre i bF4?

Små squads, ja där håller jag med, men samtidigt så var det nog en balanserings grej, då om squads hade varit större, så hade vissa squads varit omöjliga att stoppa om varje spelare hade en egen "perk" på. Med fyra spelare, så hade alla varsin perk på, så var det lagom, 1 har xtra granater, 1 har sprint, 1 har explosives och en har suppression? Hade squadsen varit större, så hade ju man kunnat ha varje perk påslagen, så inte ens där kan jag säga att det förstör BF3 på något sätt. Ibland får man anpassa sig, din mamma kanske sade att alllt är möjligt när du var liten och så trodde du att världen var rättvis. Men nu vet du bättre...

buggigt, BF3 för att vara sån komplicerad stycke av kod, där 64 spelare samtidigt förstör byggnader m.m, så är det otroligt att spelet inte bugga mer! Jag har inte kännt av mass abuggar, du måste ha spelat 1 vecka och sen lagt av??? För det funkar perfekt för mig, eller så kanske din dator suger apa, så skyller du på spelet för att slippa ta ansvar?

Ingen rekyl, är du blåst? Det är visst rekyl, men du har lirat för mycket BF2 antar jag, där rekylen och bulletspray är löjligt overklig och enormt frustrerande, och super overkligt! Och är det spel som ARMA eller nåt du jämför med, så vet, BF3 är ingen simulator av krig, det är en krigspel/mp, som emulerar krig, DICE har aldrig påstått att det är 100% realism dom är ute efter, utan det är en blandning mellan arkad och realism, för dom vet att det blir som roligast då.

Fordon för lätta att bemästra?? Jämfört med vad? Det är ett action spel, inte ett spel för att träna inför körkortet? Fan BF2 var enklare lära sig, BF2 lärde jag mig flyga helin på 5 minuter, jag suger fortfarande som pilot i BF3, enda helin jag kan flyga lite halvbra är Z-11W och little bird? Så jag vet inte vad du pratar om, än en gång, BF spelen är inte och ska inte vara någon ARMA kopia!? Spela ARMA då... det är för realistiskt, och tråkigt!

INGEN TEAMWORK? Hur är det spelets fel? Det är alla idioter som spelar RAMBO style, och bara bryr sig om sina stats (aka små snorungar med ingen heder och känsla av teamwork), jag gillar också teamwork, men det är inte DICE/EA´s fel... Det är alla bortskämda skitungar och mongos som inte fattar att teamwork gör spelen roligare...

Suppression dålig, hur då??? DU gnäller för gnällandets skull låter det som? Fick du inte tillräckligt med uppmärksamhet när du var liten?

Bara 4 klasser? Tyckte det var precis lagom, och so what? Skit i hur många klasser det är, och stör dig på viktiga saker istället som (dåligt hit detection)? Vilket jag håller med om ibland, inte alltid.

Hur är Assault oblanserad? Tycker den är lika balanserad som alla andra klasser i 3an, det ska inte vara PERFEKT, det ska vara kul och man ska lära sig alla klasser, jag är lika bra med heavy, assault, engineer, sämst med sniper, men mest för jag spelat minst som sniper? Så det där är skitsaker du klagar på, och jag tycker synd om dig om du inte spelar bra spel, för att dom inte är "EXAKT" som du vill? Världen är orättvis, get used to it?! Sooner than later!

Lite förstörbara grejer, visst, men mer än i nåt annat spel i den här genren, säg nåt annat spel där du kan ens försöra nånting. COD har bara skott som går genom väggar, inte ens ARMA har någon förstörelse, inte heller BF2, och BC1 & 2 hade det, men mycket sämre och mer scriptat? Du lever i nån fantasivärld, om vi dom gav oss full förstörelse av banorna, så skulle du inte kunna spela spelet, för din dator skulle dö av överansträning och pingen skulle ligga på 1000 för oss alla, dom måste balansera mellan, prestanda, nätverkskod som är acceptabel, att många har inte samma hårdvara så det måste hitta en balans på allting. DIna höga krav är inte förankrade med verkigheten, och du behöver få en reality check, för om du kanske drar ner dina förväntningar, så kommer du gilla spelen mer också. DU bara förstör för dig själv när du sätter såna omöjliga förväntngar, så sjävklar kommer du alltid vara missnöjd tyvärr! Psykologi, tankekraften är starkare än stål!

FLYGPLANEN OCH HELIS, VAR MED I 2;AN, hade varit konstigt om vi inte haft dom i 3;an? Och jag hatar alla äckliga heli/jet piloter till fegisar som mörsar oss riktiga "soldater" på marken, men det är inte nåt skäl att hata spelet för!? Du verkar vilja ha allting perfekt, så bara du ska kunna scora så mycket som möjligt? Men alla känner inte som du, vissa spelar BF bara för att flyga, vissa bara för att snipa. OCh BF spelen är kända just för att det är så många olika saker du kan göra, och inget annat spel i världen, gör det så bra tekniskt och snyggt som DICE med sina spel!? Så wrong again!

PIIIP PIIP PIIIP, VET jag inte vad du syftar på? Vad är det, att spelet inte har en väckarklocka när man spelat för länge???

Det var dina skäl, men om du orkat läsa mina motargument, så tycker jag du låter bli spela ett nästintill perfekt spel (i mina ögon visst), av idiotiska och själviska skäl? DU verkar vilja spela ett spel, bara om det är exakt som du vill ha det? Välkommen till klubben, ingen har fått spel som är exakt som man vill ha, man får kompromissa, och halva nöjet med spel är just att få lära sig anpassa sig och sin spelstil efter "reglerna". Om du påstår att BF3 är ett dåligt spel, då vill jag gärna veta vilka spel du tycker är bra, för då måste jag ha missat en jävla massa mästerverk? För det finns inga spel som jag vet om, som gör allt det du säger och ser lika snyggt ut som BF3, låter lika bra som BF3, är så bra optimerat som bf3 (för att vara så tekniskt avancerat som det ändå är), och har samma produktions värde som BF3, BF BC1 BC2?????? Snälla säg vart är dom spelen då???

Vem är vems lärling?? Allt jag skrivit, har inte varit för att såra, håna eller liknande, även fast såna känslor kan komma upp. Jag tycker bara att det är så mycket gnäll över saker som är så banala och löjliga, att det är inte konstigt att folk tar självmord och knarkar, för förväntningar på många är så löjligt höga, så det kan kännas som folk gillar klaga för klagandets skull??

Ett exempel, folk som gnäller på PS4/XBone, och tycker att dom är för "svaga" rent tekniskt? Hallååå, en PS4 kostar mindre/lika mycket som en mellanklass gpu, men för det priset, får ni hela konsollen, med CPU/GPU/RAM/Moderkort/Hårddisk/Kontroller/BLUERAY/SKALET/KABLAR/ m.m, och ni förväntar er att den ska vara bättre än en GTX780, klara av 4k (vilket knappt 2st 780 klarar av högre fps;er), vad fan om ni är så blåsta och hypade att ni inte fattar att om PS4 ska klara av allt det ni vill med 4k m.m, så skulle n få pynta 20.000kr minst för den!? Tror ni Sony/MS skulle få några maskiner sålda då? Alltså vilka drömvärldar vissa lever i verkar det som?? Fan vakna upp, ta inte allt så allvarligt, och försök istället leva för dagen och ha så kul du kan utan att tänka om det är tillräckligt med Anti-aliasing, eller 1080p/720p, 60fps/30fps? Jag har en fet laptop, och en fet stationär dator, och jag ser jätte mycket fram emot min PS4, för att, konsoler är roliga på sitt sätt, pc på sitt.

Sorry blev lite offtopic, drack nog lite för mycket kaffe, och lite för mycket ritalina lite för sent på dygnet? (Ritalina är min A.D.D medicin, som kan göra en lite speedad ibland).....

Och lång blev det också!!?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

That textwall...

Medlem
Skrivet av Urbandurban:

Varför är releasen ens sen till Sverige? Vilken anledning?

Jag såg ett avsnitt av Pach-Attack med Michael Pachter (minns tyvärr inte exakt vilket avsnitt) han förklarade i alla fall att det har och göra med hur USA och Europa fraktar saker på olika sätt (tyvärr minns jag inte vilka skillnader det var).

Alltså det gäller inte bara spel, utan i regel allt (mer eller mindre).

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Felaktig fakta och falska antaganden.

Battlefield 3 är perfektion.

Vilken värld lever du i?

Medlem
Skrivet av PaperPlane:

Då kanske du ERIAND kan svara mig, vad var det för fel på BF3? Alltså lite mer konkret än, "det var en bad company kopia"? Jag är nyfiken, så jag trollar inte.

Skrivet av HaZe303:

Kära du, låt mig hjälpa dig.

Bla bla bla.......
Så mycket text att en normal person skulle hoppa från närmsta bro eller hus tak av ren ångest.
bla bla bla.....

Sorry blev lite offtopic, drack nog lite för mycket kaffe, och lite för mycket ritalina lite för sent på dygnet? (Ritalina är min A.D.D medicin, som kan göra en lite speedad ibland).....

Och lång blev det också!!?

Försök sköta medicineringen kompis

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Atlas Tasume:

Haha, fail.

BF3 dödade helt mitt intresse för Battlefield som byggdes upp i och med att jag spelat massor av BFBC2 med kompisar.

tänkt då på mig som spelat BF på allvar sedan BF2

BF2, det var grejer det. Jag har inte spelat ett battlefield med samma sköna och grymma känsla som det.

Medlem
Skrivet av Satheus:
Skrivet av Lesnitsky:

U Jelly? USA är bästa landet.

Hur är USA bästa landet?

Bourbon
Billig Alkohol
Starbucks
KFC
Wallmart
Bensin 6kr litern
Mat och då menar jag inte bara skräpmat.
Billig Taxi
Varmt året om (På en del ställen) Hatar kyla
Finns stor efterfrågan på jobb i städerna (särskilt om du har utbildning)
Stora möjligheter
Låg skatt
Bra klubbar
Modernt
Teknologin

Iaf bästa landet om du har mycket pengar eller om du har ambitionerna att bli rik.
Har man inte mycket pengar och inte är motiverad så är USA inte bästa landet.

Medlem
Skrivet av Lesnitsky:
Skrivet av Satheus:
Skrivet av Lesnitsky:

U Jelly? USA är bästa landet.

Hur är USA bästa landet?

Bourbon
Billig Alkohol
Starbucks
KFC
Wallmart
Bensin 6kr litern
Mat och då menar jag inte bara skräpmat.
Billig Taxi
Varmt året om (På en del ställen) Hatar kyla
Finns stor efterfrågan på jobb i städerna (särskilt om du har utbildning)
Stora möjligheter
Låg skatt
Bra klubbar
Modernt
Teknologin

Iaf bästa landet om du har mycket pengar eller om du har ambitionerna att bli rik.
Har man inte mycket pengar och inte är motiverad så är USA inte bästa landet.

wow.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Lesnitsky:
Skrivet av Satheus:
Skrivet av Lesnitsky:

U Jelly? USA är bästa landet.

Hur är USA bästa landet?

Bourbon
Billig Alkohol
Starbucks
KFC
Wallmart
Bensin 6kr litern
Mat och då menar jag inte bara skräpmat.
Billig Taxi
Varmt året om (På en del ställen) Hatar kyla
Finns stor efterfrågan på jobb i städerna (särskilt om du har utbildning)
Stora möjligheter
Låg skatt
Bra klubbar
Modernt
Teknologin

Iaf bästa landet om du har mycket pengar eller om du har ambitionerna att bli rik.
Har man inte mycket pengar och inte är motiverad så är USA inte bästa landet.

Rank 2 av hur många mord som begås % i världen också, är ju rätt schyst
eller ?

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Lesnitsky:
Skrivet av Satheus:
Skrivet av Lesnitsky:

U Jelly? USA är bästa landet.

Hur är USA bästa landet?

Bourbon
Billig Alkohol
Starbucks
KFC
Wallmart
Bensin 6kr litern
Mat och då menar jag inte bara skräpmat.
Billig Taxi
Varmt året om (På en del ställen) Hatar kyla
Finns stor efterfrågan på jobb i städerna (särskilt om du har utbildning)
Stora möjligheter
Låg skatt
Bra klubbar
Modernt
Teknologin

Iaf bästa landet om du har mycket pengar eller om du har ambitionerna att bli rik.
Har man inte mycket pengar och inte är motiverad så är USA inte bästa landet.

Rank 2 av hur många mord som begås % i världen också, är ju rätt schyst
eller ?

Nä inte så nice om du är en junkie eller lånar stora summor av maffiabossar. Folk blir inte mördade för skojjs skull du måste göra någon som är kababel att mörda sur först.

Medlem
Skrivet av Lesnitsky:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Lesnitsky:
Skrivet av Satheus:
Skrivet av Lesnitsky:

U Jelly? USA är bästa landet.

Hur är USA bästa landet?

Bourbon
Billig Alkohol
Starbucks
KFC
Wallmart
Bensin 6kr litern
Mat och då menar jag inte bara skräpmat.
Billig Taxi
Varmt året om (På en del ställen) Hatar kyla
Finns stor efterfrågan på jobb i städerna (särskilt om du har utbildning)
Stora möjligheter
Låg skatt
Bra klubbar
Modernt
Teknologin

Iaf bästa landet om du har mycket pengar eller om du har ambitionerna att bli rik.
Har man inte mycket pengar och inte är motiverad så är USA inte bästa landet.

Rank 2 av hur många mord som begås % i världen också, är ju rätt schyst
eller ?

Nä inte så nice om du är en junkie eller lånar stora summor av maffiabossar. Folk blir inte mördade för skojjs skull du måste göra någon som är kababel att mörda sur först.

Det är ju tex många barn, som lånar pengar av sina maffia boss kompisar i skolan, för att sedan bli nedmejjade i skjutningar i skolan.

Du kan ju inte förneka att det finns gott om psykon i usa, tycker mig att det är nya skjutningar varje månad som inte har någon klar anledning och oskyldiga som dödas.

12
Skriv svar