Ingen DRM till pc-versionen av The Witcher 3

Medlem

förbeställdes till PS4 för 3 månader sedan....

Medlem

Oväntat att en utvecklare som även har en hell hemsida där de säljer hundratals DRM fria spel, väljer att inte ha DRM på sitt nya spel.


signatur

Rwa?

k3m
Medlem

Jag tycker att det är dåligt av CPR att släppa drm-fri media. För det finns olika drm-lösningar. Där vissa av lösningarna faktist är till godo. Att släppa Witcher 3 utan minsta drm, kommer olyckligt att bidra till fler piratkopior.

Inaktiv

Kommer trean ha samla(r)gs-kort? Annars avbokar jag direkt. Grymt besviken på att detta inte var med i tvåan.

Medlem
Skrivet av k3m:

Jag tycker att det är dåligt av CPR att släppa drm-fri media. För det finns olika drm-lösningar. Där vissa av lösningarna faktist är till godo. Att släppa Witcher 3 utan minsta drm, kommer olyckligt att bidra till fler piratkopior.

Care to elaborate?

k3m
Medlem
Skrivet av hewra:
Skrivet av k3m:

Jag tycker att det är dåligt av CPR att släppa drm-fri media. För det finns olika drm-lösningar. Där vissa av lösningarna faktist är till godo. Att släppa Witcher 3 utan minsta drm, kommer olyckligt att bidra till fler piratkopior.

Care to elaborate?

Det finns de som laddar hem ett spel ist för att köpa det om det är extremt lättillgängligt vid släpp. Det är de som inte kan eller vill tjafsa med cracks o patchar.

det finns ju bl.a. drm som patchas bort en tid efter släpp. det är ju en mycket bra drm lösning.

Medlem
Skrivet av Xrick6:

Day one buy

Jag svär på mitt liv, ingen köper ett spel eller inte köper det beronede på om det har DRM eller inte.

k3m
Medlem
Skrivet av Lesnitsky:
Skrivet av Xrick6:

Day one buy

Jag svär på mitt liv, ingen köper ett spel eller inte köper det beronede på om det har DRM eller inte.

ha ett kort liv då. för jag hoppar över spel som har drakoniska drm.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av hewra:
Skrivet av k3m:

Jag tycker att det är dåligt av CPR att släppa drm-fri media. För det finns olika drm-lösningar. Där vissa av lösningarna faktist är till godo. Att släppa Witcher 3 utan minsta drm, kommer olyckligt att bidra till fler piratkopior.

Care to elaborate?

Det finns de som laddar hem ett spel ist för att köpa det om det är extremt lättillgängligt vid släpp. Det är de som inte kan eller vill tjafsa med cracks o patchar.

det finns ju bl.a. drm som patchas bort en tid efter släpp. det är ju en mycket bra drm lösning.

CPR har sagt att de helt enkelt tar den risken, eftersom de är övertygade om att ett bra spel säljer tillräckligt ändå. De som vill pirata spelen hittar vägar runt ändå, och ofta ger ju DRM mer problem till de ärliga köparna än vad det ger till snyltarna.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

jag skulle köpa spel from cdp även om det sög...bara för att visa att man uppskattar dom....dangit måste ju leta upp mitt gog inloggning snart

Medlem
Skrivet av k3m:

det finns ju bl.a. drm som patchas bort en tid efter släpp. det är ju en mycket bra drm lösning.

A.k.a. ett crack?

Det finns inga bra DRM, antingen så funkar de inte eller så skapar de enorma problem endast för de betalande kunderna. Vanligen både och.

Medlem

Så. Jävla. Bra.

Givet köp!

Inaktiv

Vettiga utvecklare. Minns när jag köpte Witcher 2 till PC. Ingen kod, ingen drm ingenting. Var bara att installera och spela. Det kändes skumt och märkligt först men sen slog det mig: Det är ju så det SKA vara egentligen.

Medlem
Skrivet av Xrick6:

Day one buy

+1


signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

k3m
Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av k3m:

det finns ju bl.a. drm som patchas bort en tid efter släpp. det är ju en mycket bra drm lösning.

A.k.a. ett crack?

Det finns inga bra DRM, antingen så funkar de inte eller så skapar de enorma problem endast för de betalande kunderna. Vanligen både och.

du är väl medveten om att steam är bl.a. drm!? och steams drm är så där, men det fungerar. sen så finns det bättre drm än steams som oxå fungerar.

Medlem

jag skulle vilja se hur måycket the withcer säljer till pc gämfört med liknande stor spel med dmr.

kanske kunde få tyst en gång för alla om att pirater bara snor

k3m
Medlem
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av k3m:
Skrivet av hewra:
Skrivet av k3m:

Jag tycker att det är dåligt av CPR att släppa drm-fri media. För det finns olika drm-lösningar. Där vissa av lösningarna faktist är till godo. Att släppa Witcher 3 utan minsta drm, kommer olyckligt att bidra till fler piratkopior.

Care to elaborate?

Det finns de som laddar hem ett spel ist för att köpa det om det är extremt lättillgängligt vid släpp. Det är de som inte kan eller vill tjafsa med cracks o patchar.

det finns ju bl.a. drm som patchas bort en tid efter släpp. det är ju en mycket bra drm lösning.

CPR har sagt att de helt enkelt tar den risken, eftersom de är övertygade om att ett bra spel säljer tillräckligt ändå. De som vill pirata spelen hittar vägar runt ändå, och ofta ger ju DRM mer problem till de ärliga köparna än vad det ger till snyltarna.

jag kommer då att köpa deras spel.

de jag talar om piratar endast spel som är extremt lättillgängliga, de spel som saknar drm. det finns såna personer.

Medlem

CD Project är som en oas av doftande blommor, i ett annars stinkande träsk.

ELF
Medlem

Man blir alldeles varm i kroppen när man tänker på att CPR avstår från DRM och att deras spel dessutom är så kvalitativa.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av k3m:
Skrivet av hewra:
Skrivet av k3m:

Jag tycker att det är dåligt av CPR att släppa drm-fri media. För det finns olika drm-lösningar. Där vissa av lösningarna faktist är till godo. Att släppa Witcher 3 utan minsta drm, kommer olyckligt att bidra till fler piratkopior.

Care to elaborate?

Det finns de som laddar hem ett spel ist för att köpa det om det är extremt lättillgängligt vid släpp. Det är de som inte kan eller vill tjafsa med cracks o patchar.

det finns ju bl.a. drm som patchas bort en tid efter släpp. det är ju en mycket bra drm lösning.

CPR har sagt att de helt enkelt tar den risken, eftersom de är övertygade om att ett bra spel säljer tillräckligt ändå. De som vill pirata spelen hittar vägar runt ändå, och ofta ger ju DRM mer problem till de ärliga köparna än vad det ger till snyltarna.

jag kommer då att köpa deras spel.

de jag talar om piratar endast spel som är extremt lättillgängliga, de spel som saknar drm. det finns såna personer.

Ja, jag läste lite slarvigt. Håller med dig helt


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Givet köp till ps4 då min PC inte längre kan görs spelet rättvisa

Medlem
Skrivet av k3m:

jag kommer då att köpa deras spel.

Jag med - det vore skandalöst att inte stödja deras DRM-fria attityd.

Skrivet av k3m:

de jag talar om piratar endast spel som är extremt lättillgängliga, de spel som saknar drm.

Inget spel har fungerande DRM så i praktiken alla spel är extremt lätttillgängliga.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av k3m:
Skrivet av hewra:
Skrivet av k3m:

Jag tycker att det är dåligt av CPR att släppa drm-fri media. För det finns olika drm-lösningar. Där vissa av lösningarna faktist är till godo. Att släppa Witcher 3 utan minsta drm, kommer olyckligt att bidra till fler piratkopior.

Care to elaborate?

Det finns de som laddar hem ett spel ist för att köpa det om det är extremt lättillgängligt vid släpp. Det är de som inte kan eller vill tjafsa med cracks o patchar.

det finns ju bl.a. drm som patchas bort en tid efter släpp. det är ju en mycket bra drm lösning.

CPR har sagt att de helt enkelt tar den risken, eftersom de är övertygade om att ett bra spel säljer tillräckligt ändå. De som vill pirata spelen hittar vägar runt ändå, och ofta ger ju DRM mer problem till de ärliga köparna än vad det ger till snyltarna.

jag kommer då att köpa deras spel.

de jag talar om piratar endast spel som är extremt lättillgängliga, de spel som saknar drm. det finns såna personer.

Varken Witcher 1 eller 2 hade DRM, vilket ledde till att stora piratgrupper såsom Reloaded och Razor gick ut och uppmuntrade sina fans att KÖPA spelet istället för att tanka det.

Inget DRM betyder att CD Projekt respekterar att kunderna KÖPER och ÄGER spelet. Inte att man bara hyr det som så många andra företag gör.

Medlem

Jag köpte deras förra spel fast jag lätt kunde laddat ner det, bara för jag vill stödja ett företag som behandlar sina kunder med respekt och gör sjukt bra spel så klart. Keep it up!

k3m
Medlem

första disc utgåvan av Witcher 2 hade drm, som sedan patchades bort. Är rätt säker på att ettan oxå hade nån form av drm från början.

att många spel bara är ett hyrlån i dag råder det ingen diskussion om. det är så jävla omoraliskt det bara kan bli. men de som köper såna spel man bara kan spela en viss tid är lika skyldiga som de som säljer tidsbegränsade spel. enligt mig.

Medlem

Ska bli intressant att höra om dragon age 3:s drm-planer
Att andra spelföretag inte lär sig att ett spel kan sälja bra även utan drm.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Jag har inte spelat ettan eller tvåan. Är det som Dragon Age?

Sparas det man gjort till nästa?

Nej, detta är inte som Dragon Age. Dessa spelen är bra. (Ok, DA 1 var bra, men DA 2 var bara hemskt)


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av k3m:

Jag tycker att det är dåligt av CPR att släppa drm-fri media. För det finns olika drm-lösningar. Där vissa av lösningarna faktist är till godo. Att släppa Witcher 3 utan minsta drm, kommer olyckligt att bidra till fler piratkopior.

Du menar precis som media och spelbolagen gråter blod över att piratkopieringen kommer förstöra dem och tvinga dem i konkurs, trots att deras föräljning ökar år efter år samt att forskning visar att fildelning ÖKAR försäljningen?


signatur

I drank what?

k3m
Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av k3m:

Jag tycker att det är dåligt av CPR att släppa drm-fri media. För det finns olika drm-lösningar. Där vissa av lösningarna faktist är till godo. Att släppa Witcher 3 utan minsta drm, kommer olyckligt att bidra till fler piratkopior.

Du menar precis som media och spelbolagen gråter blod över att piratkopieringen kommer förstöra dem och tvinga dem i konkurs, trots att deras föräljning ökar år efter år samt att forskning visar att fildelning ÖKAR försäljningen?

de flesta spelbolagen har ju drm på sitt media. så det är klart att försäljningen ökar. hur säker är den här forskningen du talar om? finns säkert forskning som visar på motsatsen oxå. finns många spelbolag, där några nyligen konkat. ditt resonemang håller inte. sist, jag bryr mig om cpr eftersom jag tror det är sista spelutvecklaren som låter dig faktist äga ett spel i dag. sen att dice o rockstar förlorar pengar struntar jag blankt i.

Medlem
Skrivet av Lesnitsky:
Skrivet av Xrick6:

Day one buy

Jag svär på mitt liv, ingen köper ett spel eller inte köper det beronede på om det har DRM eller inte.

Jag har hoppat över att köpa många spel på grund utav DRM, dags att skaffa dig lite koll på omvärlden nu.

OnT: Detta blir därmed ett garanterat köp. Måste stödja de som väljer att gå den här vägen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

123
Skriv svar