Dag 2: Cosplay på Gamex

Robot
Dag 2: Cosplay på Gamex

Judge Death, ett tvåsiffrigt antal League of Legends-dräkter och Minecraft-Mario kunde ses på mässgolvet.


Medlem
Dag 2: Cosplay på Gamex

Såg inte Dredd på någon av bilderna, däremot hans nemesis Judge Death.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Ja cosplay:are verkar inte vara blyga av sig...

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Ja cosplay:are verkar inte vara blyga av sig...

Ja... Tjejen på första bilden. Nästan gränsfall till nudity ju


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Finns det inte närbilder på cosplayarna som stod på scenen? Kunde knappt se vilken någon skulle föreställa förrutom minecraft-mario pga avståndet.

Avstängd
Skrivet av Apministern:
Skrivet av skogsvilden:

Ja cosplay:are verkar inte vara blyga av sig...

Ja... Tjejen på första bilden. Nästan gränsfall till nudity ju

Tolkningen jag får av sådant är att småpojkar ska bli helt till sig i byxan, kanske äldre med vad vet jag?
Förstår att man vill klä ut sig till en spelkaraktär, men att visa nästan allt på kroppen är bara rent ut sagt överdrivet.
Ser mer ut som att folket vill försöka få sig ett ligg på en spelmässa.

Medlem

Hellre tuttar än vapen!


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Trevliga bilder

Btw;

Bildvisningen beter sig lite skumt för mig. Jag klickar på den där 1a knappen av tre som är till vänster om Bild X / Y för att visa albumet... so far so good. Sedan, när jag klickar på knappen "Fler bilder" längst ned så visas istället sista bilden i albumet på egen sida.

*Sverker-röst* Skall det vara så?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av Apministern:
Skrivet av skogsvilden:

Ja cosplay:are verkar inte vara blyga av sig...

Ja... Tjejen på första bilden. Nästan gränsfall till nudity ju

Man skulle vart Kratos som cosplay.

Medlem

Vafan gråter folk över att det visas lite hud? Snälla.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av skogsvilden:

Ja cosplay:are verkar inte vara blyga av sig...

Ja... Tjejen på första bilden. Nästan gränsfall till nudity ju

Imba

Avstängd
Skrivet av hastapan:

Vafan gråter folk över att det visas lite hud? Snälla.

Lite hud? Lite hud hade varit en sak, men på cosplay saker så brukar folk (vanligast tjejer) klä sig nästan så att tuttarna ramlar fram eller dylikt. Sådant ser jag som onödigt, för det ser mer ut som att dom är ute efter ett ligg än att visa vad dom ska föreställa.

Medlem

Jag ÄLSKAR Cosplay-tjejer

Medlem

Crime is life - Sentence is death


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av hastapan:

Vafan gråter folk över att det visas lite hud? Snälla.

Lite hud? Lite hud hade varit en sak, men på cosplay saker så brukar folk (vanligast tjejer) klä sig nästan så att tuttarna ramlar fram eller dylikt. Sådant ser jag som onödigt, för det ser mer ut som att dom är ute efter ett ligg än att visa vad dom ska föreställa.

Ve och fasa! Vem skall tänka på barnen? PÅ BARNEN!?!

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av hastapan:

Vafan gråter folk över att det visas lite hud? Snälla.

Lite hud? Lite hud hade varit en sak, men på cosplay saker så brukar folk (vanligast tjejer) klä sig nästan så att tuttarna ramlar fram eller dylikt. Sådant ser jag som onödigt, för det ser mer ut som att dom är ute efter ett ligg än att visa vad dom ska föreställa.

Glöm inte, sharing is caring!

Avstängd
Skrivet av Yabba:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av hastapan:

Vafan gråter folk över att det visas lite hud? Snälla.

Lite hud? Lite hud hade varit en sak, men på cosplay saker så brukar folk (vanligast tjejer) klä sig nästan så att tuttarna ramlar fram eller dylikt. Sådant ser jag som onödigt, för det ser mer ut som att dom är ute efter ett ligg än att visa vad dom ska föreställa.

Vem bryr sig, vill hon visa brösten är det upp till henne. Tillbaka till klostret med dig så så.

Så jag får inte tycka en sak utan att jag tydligen är en munk? Jag tycker synd om vissa här, men jag glömde. Man måste tycka som ni

Avstängd
Skrivet av kebbe:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av hastapan:

Vafan gråter folk över att det visas lite hud? Snälla.

Lite hud? Lite hud hade varit en sak, men på cosplay saker så brukar folk (vanligast tjejer) klä sig nästan så att tuttarna ramlar fram eller dylikt. Sådant ser jag som onödigt, för det ser mer ut som att dom är ute efter ett ligg än att visa vad dom ska föreställa.

Ve och fasa! Vem skall tänka på barnen? PÅ BARNEN!?!

Herregud, ha ni era åsikter och låt mig ha mina, jag sitter inte och dömer ut er för vad ni tycker. Fast här måste man tycka likadant, annars är man efterbliven och bör dö på fläcken.

Jag säger bara vad jag tycker är onödigt på spelmäsor, jag syftar inte rent allmänt. Finns saker såna här lättklädda saker passar bättre in i.

Så lägg ner med dumförklaringen av folk

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:

Finns saker såna här lättklädda saker passar bättre in i.

Tjejer har genom tiderna haft kläder som visar hud. Så länge som cosplay varit populärt har tjejerna varit extrema.

Förstår därför inte varför du tycker det finns andra saker lättklädda tjejer passar in men inte här.

Jag tycker det är helskoj att tjejer som vill ska få klä ut sig och visa upp sig för andra bäst dom vill och känna sig som modeller för en dag.

Men jag tycker det är synd att det ska finnas så många som lägger sig i hur andra väljer att leva sina liv.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Hade vart fint men en liten bildtext så man vet vilka spel de hör till.


signatur

IDKFA

Medlem

Killen på den första bilden ser ut som en av gubbarna i dödspatrullen från den gamla Herman Hedning-serien Werner Warhead

Skrivet av Jozo:

Killen på den första bilden ser ut som en av gubbarna i dödspatrullen från den gamla Herman Hedning-serien Werner Warhead

Haha ja jävlar


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Avstängd
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av olafpawbelt:

Finns saker såna här lättklädda saker passar bättre in i.

Tjejer har genom tiderna haft kläder som visar hud. Så länge som cosplay varit populärt har tjejerna varit extrema.

Förstår därför inte varför du tycker det finns andra saker lättklädda tjejer passar in men inte här.

Jag tycker det är helskoj att tjejer som vill ska få klä ut sig och visa upp sig för andra bäst dom vill och känna sig som modeller för en dag.

Men jag tycker det är synd att det ska finnas så många som lägger sig i hur andra väljer att leva sina liv.

Jag säger bara min åsikt, jag säger inte att dom inte får, men jag tycker folk är patetiska att som kallar en för munk bara för en viss grej.
Men här måste man tydligen tycka som alla, man måste tycka om att folk klär sig på ett sätt. Gör man inte det hör man inte hemma någonstans.

Inaktiv
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av olafpawbelt:

Finns saker såna här lättklädda saker passar bättre in i.

Tjejer har genom tiderna haft kläder som visar hud. Så länge som cosplay varit populärt har tjejerna varit extrema.

Förstår därför inte varför du tycker det finns andra saker lättklädda tjejer passar in men inte här.

Jag tycker det är helskoj att tjejer som vill ska få klä ut sig och visa upp sig för andra bäst dom vill och känna sig som modeller för en dag.

Men jag tycker det är synd att det ska finnas så många som lägger sig i hur andra väljer att leva sina liv.

Jag säger bara min åsikt, jag säger inte att dom inte får, men jag tycker folk är patetiska att som kallar en för munk bara för en viss grej.
Men här måste man tydligen tycka som alla, man måste tycka om att folk klär sig på ett sätt. Gör man inte det hör man inte hemma någonstans.

Förstår hur du tänker, samt beror det väl på vilken karaktär man ska föreställa. Samt, så är jag också en munk, en munk som kan kung fu!

Medlem

Man kan föra en diskussion utan att ta till persongrepp och tarvligheter. Från och med nu kommer inlägg som innehåller otrevligheter att raderas.


signatur

Have a good time!

Inaktiv
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av hastapan:

Vafan gråter folk över att det visas lite hud? Snälla.

Lite hud? Lite hud hade varit en sak, men på cosplay saker så brukar folk (vanligast tjejer) klä sig nästan så att tuttarna ramlar fram eller dylikt. Sådant ser jag som onödigt, för det ser mer ut som att dom är ute efter ett ligg än att visa vad dom ska föreställa.

Har jag missat något här? Ska man inte klä ut sig för att likna en karaktär så tydligt som möjligt? Med tanke på att tjejer i dagens spel är halvnakna så vore det ju konstigt ifall slutresultatet inte var det.

Kolla tjejerna i Tera. Där har vi något som skulle sitta fint i cosplay.

Medlem
Skrivet av cinort:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av hastapan:

Vafan gråter folk över att det visas lite hud? Snälla.

Lite hud? Lite hud hade varit en sak, men på cosplay saker så brukar folk (vanligast tjejer) klä sig nästan så att tuttarna ramlar fram eller dylikt. Sådant ser jag som onödigt, för det ser mer ut som att dom är ute efter ett ligg än att visa vad dom ska föreställa.

Har jag missat något här? Ska man inte klä ut sig för att likna en karaktär så tydligt som möjligt? Med tanke på att tjejer i dagens spel är halvnakna så vore det ju konstigt ifall slutresultatet inte var det.

Kolla tjejerna i Tera. Där har vi något som skulle sitta fint i cosplay.

Även om flesta tjejerna i Tera har väldigt lite armor så är det ändå inte det spelet som har "sexigast" cosplay.
Kan bero på att tjejerna vill ha något att ta på sig och inte allt för jobbigt att tillverka. Tror inte det är lätt att göra en full plate armor med en urringning ner till plåttrosorna utan att den ramlar av.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Avstängd
Skrivet av cinort:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av hastapan:

Vafan gråter folk över att det visas lite hud? Snälla.

Lite hud? Lite hud hade varit en sak, men på cosplay saker så brukar folk (vanligast tjejer) klä sig nästan så att tuttarna ramlar fram eller dylikt. Sådant ser jag som onödigt, för det ser mer ut som att dom är ute efter ett ligg än att visa vad dom ska föreställa.

Har jag missat något här? Ska man inte klä ut sig för att likna en karaktär så tydligt som möjligt? Med tanke på att tjejer i dagens spel är halvnakna så vore det ju konstigt ifall slutresultatet inte var det.

Kolla tjejerna i Tera. Där har vi något som skulle sitta fint i cosplay.

Varför får inte jag ha en åsikt som är tvärt om eran? När blev det emot allt som står för spel? Jag har väl full rätt att tycka en viss grej är onödigt eller hur? Dom får väl se sig som modeller om dom vill eller vad nu känner sig som när dom går utklädda, det hindrar inte mig att anse att det känns onödigt med sådant på mässor.

Vem är ni att döma vad man ska tycka och inte? Och varför blir det ett sådant jäkla liv för jag tyckte en viss grej?
Så jävla less att folk inte acceptera andras åsikter utan att dom ska vräka ur sig saker, nu syftar jag inte på att du gjort det. Utan det finns några andra här som valde att inte använda hjärnan och betedde sig illa.
Folk verkar se en som en mindre gamer för att man ogillar lättklädda tjejer på spelmässor. Jag lever varken på stenåldern eller på medeltiden där bara vrister kunde anses stötande.

Jag står för min åsikt och det får folk ta och acceptera, för jag ratar inte era åsikter utan accepterar dom. Gör det samma då eller gå och bete er omogen någon annanstans.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:

Varför får inte jag ha en åsikt som är tvärt om eran? Vem är ni att döma vad man ska tycka och inte? Och varför blir det ett sådant jäkla liv för jag tyckte en viss grej?
Så jävla less att folk inte acceptera andras åsikter utan att dom ska vräka ur sig saker, nu syftar jag inte på att du gjort det.

[ia=871381; large]


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av cinort:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av hastapan:

Vafan gråter folk över att det visas lite hud? Snälla.

Lite hud? Lite hud hade varit en sak, men på cosplay saker så brukar folk (vanligast tjejer) klä sig nästan så att tuttarna ramlar fram eller dylikt. Sådant ser jag som onödigt, för det ser mer ut som att dom är ute efter ett ligg än att visa vad dom ska föreställa.

Har jag missat något här? Ska man inte klä ut sig för att likna en karaktär så tydligt som möjligt? Med tanke på att tjejer i dagens spel är halvnakna så vore det ju konstigt ifall slutresultatet inte var det.

Kolla tjejerna i Tera. Där har vi något som skulle sitta fint i cosplay.

Varför får inte jag ha en åsikt som är tvärt om eran? När blev det emot allt som står för spel? Jag har väl full rätt att tycka en viss grej är onödigt eller hur? Dom får väl se sig som modeller om dom vill eller vad nu känner sig som när dom går utklädda, det hindrar inte mig att anse att det känns onödigt med sådant på mässor.

Vem är ni att döma vad man ska tycka och inte? Och varför blir det ett sådant jäkla liv för jag tyckte en viss grej?
Så jävla less att folk inte acceptera andras åsikter utan att dom ska vräka ur sig saker, nu syftar jag inte på att du gjort det. Utan det finns några andra här som valde att inte använda hjärnan och betedde sig illa.
Folk verkar se en som en mindre gamer för att man ogillar lättklädda tjejer på spelmässor. Jag lever varken på stenåldern eller på medeltiden där bara vrister kunde anses stötande.

Jag står för min åsikt och det får folk ta och acceptera, för jag ratar inte era åsikter utan accepterar dom. Gör det samma då eller gå och bete er omogen någon annanstans.

Det är väl ingen som sagt att du inte får ha din åsikt, precis som att andra får ha sin.

Lite paradoxalt blir det dock när du inte vill bli "dömd" för dina åsikter när du gör precis samma sak mot de tjejer (och killar ?) som har lagt ned mycket tid och pengar på att klä ut sig för att dom vill göra något dom tycker är kul.

12
Skriv svar