FZ Play - Se Battlefield 4-premiären

Medlem
Skrivet av Gungnir:

Verkar vara ganska misslyckat spelsläpp. Har inte kunnat spela särskilt mycket MP då det crashar nästan konstant, fryser, ljudet loopar och det enda som fungerar är ctlr+alt+del.
Ytterligera ett spel som buggar som fan vid release, förstår inte hur bolagen gång på gång lyckas med detta även efter betatester... Ger det helgen på sig, annars blir det kontrollera Origins pengarna-tillbaka-garanti.

Har nu testat att starta spelet genom IE istället för Opera och har då fungerat galant i någon timme. Åtminstone fram till servern crashade, men det är kanske inte helt och hållet DICE fel

Medlem

Inte varit med om några crasher än. Verkar ha tur när de gäller såna här releaser. Mina intryck är mycket goda. Spelet är mycket svårare än BF3 om jag får säga det själv, vilket är bra.

Inaktiv
Skrivet av von_lidl:

Snälla FZ, man har stått ut länge med era konstiga videouppspelare. Byt en gång för alla...

Instämmer till 110%!

Medlem

Gjorde misstaget att avinstallera spelet för att installera på min SSD - tog hela dagen med Origin....

dmn
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Nånting säger mig att de har vimeo för den kräver att man inaktiverar flashblock (och adblocker?) för att kunna se på skiten. Annars fungerar bara ljudet. Och eftersom reklamen spärras av adblocker/flashblocker så... Synd att vi som inte gillar få reklam upptryckt i nyllen inte kommer kunna se filmerna. Finns ju andra spelsidor. Har dock hängt på fz sen de började på quaketiden. *lite bitter på reklam*

Funkar fint för mig att se på video via Vimeo, även här på fz, och jag kör ad-block i fyra olika lager (tre metoder i browsern, plus en via en Privoxy-proxy).

Medlem
Skrivet av Krayze:

Är rätt så missnöjd med spelet tyvärr :/

japp håller med, får dc, server crashar, ljudet dör på vissa kartor, gummibandslagg så jag det känns som att jag betalade för att köra beta åt dom...riktigt besviken =/

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av von_lidl:

Snälla FZ, man har stått ut länge med era konstiga videouppspelare. Byt en gång för alla...

Vi har ju just bytt till Vimeo istället för den egna, just för att vissa haft problem med filmerna. Har du stängt av adblock, flashblock och liknande? Testat annan browser?

Japp, adblocker stängde jag av för ett bra tag sedan. Problemet för mig är att dem ofta buffrar väldigt dåligt.

Skrivet av Tompa:
Skrivet av fragwolf:

Nånting säger mig att de har vimeo för den kräver att man inaktiverar flashblock (och adblocker?) för att kunna se på skiten. Annars fungerar bara ljudet. Och eftersom reklamen spärras av adblocker/flashblocker så... Synd att vi som inte gillar få reklam upptryckt i nyllen inte kommer kunna se filmerna. Finns ju andra spelsidor. Har dock hängt på fz sen de började på quaketiden. *lite bitter på reklam*

Nej, det har inget med det att göra. Vi letar alternativ till vår egen spelare eftersom vissa har problem med den. Youtube har automatiska copyright-jägare som stoppar en hel del av det material vi vill lägga upp, även egenproducerat. Därför är tuben inget bra alternativ för oss, olch därför testar vi Vimeo.

Okej men då förstår jag varför ni inte andvänder youtube. Det är synd för youtube buffrar oftast väldigt bra.
Då är väl kanske Vimeo det bästa alternativet endå.

Medlem

Om dom bara kunde fixa en stabilare uppdatering till spelet så hade det varit bra. Varit halvt omöjligt att slutföra matcher på sistånde och flera matcher och levels har gått försvunna

Det som är lite trist är att banorna är lite väl tighta och mindre varierade, dock finns det ett par riktigt roliga men vill ha fler stora banor. Det är också något som är lite snett med netcoden, även om du anseer dig in först i en fight och skjuter först - tar det typ ett skott eller två från en motståndare så är du död fast du lagt ett halvt mag i ryggen från någon meter. Så det är inte riktigt tajmat ännu känns det som. (Obs - även om jag inte är grymmast så finns det tillräckligt med sådana händelser )


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

redan uttråkad av bf4.
tyvärr har dice sålt sin själ till ea.
bf3/bf4 har blivit en call of duty klon.

Redaktör
Skrivet av flopper:

redan uttråkad av bf4.
tyvärr har dice sålt sin själ till ea.
bf3/bf4 har blivit en call of duty klon.

Låt oss anta att EA aldrig köpt Dice, utan Dice är ett fristående företag med full kreativ kontroll och pengar nog att dista och marknadsföra sina egna spel. De kan antingen göra en BF2-klon som de inte vet hur mycket den kommer sälja eftersom konceptet är gammalt, eller så kan de göra BF4 som det nu blev och sälja 10-15 miljoner ex.

Dice är ett kommersiellt företag, och äldre BF-lir var inga hardcore-indie-titlar. Jag tycker inte de säljer sin själ, de gör vad de flesta företag skulle ha gjort.


signatur
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Om dom bara kunde fixa en stabilare uppdatering till spelet så hade det varit bra. Varit halvt omöjligt att slutföra matcher på sistånde och flera matcher och levels har gått försvunna

Det som är lite trist är att banorna är lite väl tighta och mindre varierade, dock finns det ett par riktigt roliga men vill ha fler stora banor. Det är också något som är lite snett med netcoden, även om du anseer dig in först i en fight och skjuter först - tar det typ ett skott eller två från en motståndare så är du död fast du lagt ett halvt mag i ryggen från någon meter. Så det är inte riktigt tajmat ännu känns det som. (Obs - även om jag inte är grymmast så finns det tillräckligt med sådana händelser )

Medlem

Ungefär tämligen exakt så ja...

Grym snubbe som spelar dock, enligt min standard


signatur

A badly drawn wolf

dmn
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av flopper:

redan uttråkad av bf4.
tyvärr har dice sålt sin själ till ea.
bf3/bf4 har blivit en call of duty klon.

Låt oss anta att EA aldrig köpt Dice, utan Dice är ett fristående företag med full kreativ kontroll och pengar nog att dista och marknadsföra sina egna spel. De kan antingen göra en BF2-klon som de inte vet hur mycket den kommer sälja eftersom konceptet är gammalt, eller så kan de göra BF4 som det nu blev och sälja 10-15 miljoner ex.

Dice är ett kommersiellt företag, och äldre BF-lir var inga hardcore-indie-titlar. Jag tycker inte de säljer sin själ, de gör vad de flesta företag skulle ha gjort.

De sålde sin själ när de slutade ha modsupport till förmån för att sälja DLC.

12
Skriv svar