osmaklig reklam!

Medlem
osmaklig reklam!

Hej fz fklart jag fattar ni måste ha era pengar genom annonser men jag som konsument har all rätt att välja att inte ta del av den med hjälp av adblocker bla.

men nu har ni lakt reklam som fast bakgrundsbilden och dne går inte endvika oma man inte vill blocka fz helt,,tycker detta är högst osmakligt och ett sätt att tvinga reklam på folk!

Medlem

Sidan är reklamfinansierad. Vill du inte ta del av reklamen kan du bli FZ-supporter som du hittar i menyn.

Ingen reklam: Inga pengar: Ingen sida.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Vad är syftet med tråden? Du är sur över att en gratis hemsida har reklam?
Bli FZ Supporter så slipper du reklamen helt, så stödjer du FZ samtidigt. Win win.

Medlem
Skrivet av Lillasandra:

Hej fz fklart jag fattar ni måste ha era pengar genom annonser men jag som konsument har all rätt att välja att inte ta del av den med hjälp av adblocker bla.

men nu har ni lakt reklam som fast bakgrundsbilden och dne går inte endvika oma man inte vill blocka fz helt,,tycker detta är högst osmakligt och ett sätt att tvinga reklam på folk!

Du är inte konsument det här är en gratis service du betalar 0kr. Och sedan är det så att känar pengar per view vad jag förstått det lite som iaf. "Monetized Views". Om de inte knar pengar så förlorar de sina jobb och vi förlorar vår favorit svensk spelsida. Tyvärr finns det åsdana som dig som använder adblock vilket i slutändan kommer resultera slutet av gratis underhållning om inte sidor åtgärdar det som nu då fz gjort. Youtube specifikt om du använder adblock och kollar på youtube så räknas din view som unmonotized vew vilket betyder att youtubern och övriga inblandade får 0kr men om du har avstängt adblock så räknas din view som monotized view och du får reklam varje-varannan video. Det är därför vi börjat se betalkanaler på youtube osv. Som sagt det är ledsamt att det finns personer som dig då ni är the bane of internet och eran sympati och empati är under all kritik.

Medlem

Det enda jag kan störa mig på är att vart man än klickar på sidan, så är det något som "aktiveras". Det behöver inte just vara reklam. Men om har haft flera sidor, mappar eller liknande igång och Fz ligger ur fokus och man vill markera den som huvudsida då slutar det med att det antingen poppar upp en ny reklamsida eller att man råkar gå in på särskild del av FZ eller att en svarsruta till ett särskilt inlägg kommer fram osv.

Smått störande kan det vara


signatur

Everybody needs help.

phi
Medlem
Medlem
Skrivet av Lillasandra:

Hej fz fklart jag fattar ni måste ha era pengar genom annonser men jag som konsument har all rätt att välja att inte ta del av den med hjälp av adblocker bla.

men nu har ni lakt reklam som fast bakgrundsbilden och dne går inte endvika oma man inte vill blocka fz helt,,tycker detta är högst osmakligt och ett sätt att tvinga reklam på folk!

You're drunk... Go home!

Mvh, Dykmasken.

Medlem

Tron någon eller möjligen jag dyng skrivit här. Älskar fz över allt annat och vill självklart dom får in sina pengar.
dock använder jag addblocker men stör mig inte på reklam på fz

mod kan ta bort tråden så går jag och skäms med skallebank

Medlem

[quote=Lillasandra]Hej fz fklart jag fattar ni måste ha era pengar genom annonser men jag som konsument har all rätt att välja att inte ta del av den med hjälp av adblocker bla.

men nu har ni lakt reklam som fast bakgrundsbilden och dne går inte endvika oma man inte vill blocka fz helt,,tycker detta är högst osmakligt och ett sätt att tvinga reklam på folk![/quote

Skrivet av Lillasandra:

Hej fz fklart jag fattar ni måste ha era pengar genom annonser men jag som konsument har all rätt att välja att inte ta del av den med hjälp av adblocker bla.

men nu har ni lakt reklam som fast bakgrundsbilden och dne går inte endvika oma man inte vill blocka fz helt,,tycker detta är högst osmakligt och ett sätt att tvinga reklam på folk!

Snälla! När ska folk lära sig att läsa igenom det dom skrivit innan dom postar, ska det vara så svårt.

Medlem

Du vill inte betala för tjänsten och du vill inte se reklam och fz.se ska göra ett tidskrävande professionellt jobb på dina villkor... Tolkar jag dig rätt nu?

Medlem

Finns en poäng med bakgrundsreklamen, oerhört irriterande.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

:OI kina och andra länder är man duktiga på sånt här.

Medlem

Förslagsvis får du lära dig att använda adblock på riktigt

Tog mig 3 klick att få bort den "bakgrunden" med assassins creed.
Dock stör dessa inte mig, så den åkte tillbaka !

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Förslagsvis får du lära dig att använda adblock på riktigt

Tog mig 3 klick att få bort den "bakgrunden" med assassins creed.
Dock stör dessa inte mig, så den åkte tillbaka !

Är ju för fan snart 40, jag kan knappt logga in på intrawebbet. Har köpt saker via fz reklam tidigare, det är bara bakgrundreklamen som stör mig. T.ex. när jag byter från ett icke maximerat fönster (irc) och klickar på fönstret för att fokusera så blir det en redirect. suck. Men kan jag bara ta bort bakgrundsklicket så vore det toppen.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

tycker inte att reklam från webhallen är speciellt jobbigt. det är ju ett gött företag med schysta leveranstider

Medlem

Jag använde adblock en del förut, men när jag fick reda på att skaparna ville börja göra reklam själva (med hjälp av Kickstarter), blev det omedelbar avinstallering. För mycket hyckleri för min del.

Medlem

Var det bara jag som skrattade? Skallebank? Haha!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Lillasandra:

Hej fz fklart jag fattar ni måste ha era pengar genom annonser men jag som konsument har all rätt att välja att inte ta del av den med hjälp av adblocker bla.

men nu har ni lakt reklam som fast bakgrundsbilden och dne går inte endvika oma man inte vill blocka fz helt,,tycker detta är högst osmakligt och ett sätt att tvinga reklam på folk!

Go drunk you're home
mvh KH


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av Lillasandra:

Hej fz fklart jag fattar ni måste ha era pengar genom annonser men jag som konsument har all rätt att välja att inte ta del av den med hjälp av adblocker bla.

men nu har ni lakt reklam som fast bakgrundsbilden och dne går inte endvika oma man inte vill blocka fz helt,,tycker detta är högst osmakligt och ett sätt att tvinga reklam på folk!

Go drunk you're home
mvh KH

You're home go drunk


signatur

Man måste klippa det långa strået långsamt, annars halkar man i hinken.

Redaktör
Skrivet av Lillasandra:

Hej fz fklart jag fattar ni måste ha era pengar genom annonser men jag som konsument har all rätt att välja att inte ta del av den med hjälp av adblocker bla.

men nu har ni lakt reklam som fast bakgrundsbilden och dne går inte endvika oma man inte vill blocka fz helt,,tycker detta är högst osmakligt och ett sätt att tvinga reklam på folk!

Hej,

Du har inte "rätt" att slippa reklamen på FZ - det är vi som driver sajten som bestämmer hur den ska fungera. Däremot kan du kringgå den om du så vill. Men när du gör det försämrar du vår finansiering - vi finansieras till absolut största delen av annonser. Utöver det har vi vårt supporterprogram, där du för 300 kr/år får en annonsfri sajt och en rad andra fördelar.


signatur
Medlem

har jag smakat nog på käppen nu när själva tompa svarar..ingen som såg min andra post tro?

jag får nog överväga suportet som straff

Redaktör
Skrivet av Lillasandra:

har jag smakat nog på käppen nu när själva tompa svarar..ingen som såg min andra post tro?

jag får nog överväga suportet som straff

Missade ditt andra inlägg.

Det är så här vi jobbar med supporterprogrammet - förtroende genom förnedring!


signatur
1
Skriv svar