Rykte: Datum för kommande reor på Steam

Robot
Rykte: Datum för kommande reor på Steam
Medlem
Rykte: Datum för kommande reor på Steam

Ryssar och fransmän verkar vara de största sensationssökarna. Det känns som att det alltid är en fransos eller ryss som läcker ut någonting...

Medlem

Känns ju lite horigt av dem att läcka informationen... Valve ber dem ju artigt att inte göra det och har ju erbjudit dem plats på deras plattform.

Jag menar, en sak om de läckte att kunderna skulle bli blåsta på en massa pengar av Valve.

Allt läckan verkar göra nu är väl istället att ta bort lite av glädjen från reorna. Och ja, de låter väl rent tekniskt sett folk planera sitt spenderande lite bättre I guess.

Men Steam har regelbundna reor som avlöper varandra, och helt förutsägbart under alla högtider.

Men skit samma. Konsumentupplysning är väl alltid bra. Känns bara inte direkt som en Snowden-läcka, vare sig moraliskt eller informationsmässigt.

Medlem

Låter bra det, hoppas senaste Metro kommer med

Medlem

Nej! Jag har ju precis börjat återhämta mig från sommarrean.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

har fortfarande inte ens spelat hälften av allt jag köpte under sommarrean =_=


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Detta kan ju faktiskt ha en riktigt stor negativ effekt på valves försäljning tyvärr. Som någon så smart skrev på reddit, det handlar inte om att folk kommer vänta med att köpa grejer på steam tills rean kommer, för det gör väldigt många redan. det handlar om att deras konkurrenter troligtvis kommer ta detta tillfälle i akt och dra igång sin egen rea innan valve, så att folk köper från dem istället.

Inaktiv
Skrivet av Puscifer:

Nej! Jag har ju precis börjat återhämta mig från sommarrean.

Haha, blir du en shopaholic igen?

Inaktiv
Skrivet av moberg:

Detta kan ju faktiskt ha en riktigt stor negativ effekt på valves försäljning tyvärr. Som någon så smart skrev på reddit, det handlar inte om att folk kommer vänta med att köpa grejer på steam tills rean kommer, för det gör väldigt många redan. det handlar om att deras konkurrenter troligtvis kommer ta detta tillfälle i akt och dra igång sin egen rea innan valve, så att folk köper från dem istället.

Kom och tänka på att många kanske skyndar sig att köpa massa spel pga rea. Sedan när ett nytt spel med "fullt pris" så har rea köparna inte råd eller inte tid för fler spel. Vilket försämrar försäljningen för utvecklaren?

Medlem

Som utvecklare får man reda på massa saker och det är inte meningen att man skall berätta det så klart.

Det som är dumt när folk läcker är ju att andra drabbas, andra utvecklare. Valve kanske slutar att berätta så tidigt och då kan man inte förbereda sig ordentligt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

hatar folk som detta.. första där står "snälla - sprid inte detta"... första han gör... sprider de... skitunge med noll respekt

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Nej! Jag har ju precis börjat återhämta mig från sommarrean.

Sommarrean var ju katastrofalt dålig. Var knappt några spel på rea som man inte kunde hitta billigare på GMG.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Puscifer:

Nej! Jag har ju precis börjat återhämta mig från sommarrean.

Sommarrean var ju katastrofalt dålig. Var knappt några spel på rea som man inte kunde hitta billigare på GMG.

Jag har en tendens att spendera pengar vare sig jag vill det eller inte.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av moberg:

Detta kan ju faktiskt ha en riktigt stor negativ effekt på valves försäljning tyvärr. Som någon så smart skrev på reddit, det handlar inte om att folk kommer vänta med att köpa grejer på steam tills rean kommer, för det gör väldigt många redan. det handlar om att deras konkurrenter troligtvis kommer ta detta tillfälle i akt och dra igång sin egen rea innan valve, så att folk köper från dem istället.

Skrivet av wallde:

hatar folk som detta.. första där står "snälla - sprid inte detta"... första han gör... sprider de... skitunge med noll respekt

Två alldeles utmärkta argument för att shoppa loss på Steam och ingen annanstans!


signatur

// P

Medlem

Så var det dags igen.

Inaktiv

Det är såhär det kommer att bli säger jag till min gråtande plånbok, så länge Steam sänder rea på rea så blir det att leva på nudlar och vatten:) Nä skämt åtsido så skippar jag nog höstrean, fick många fina spel på Halloween rean. Eller något spel blir det säkert... eller två.

Medlem

Blir ju bara sämre med varje rea.

1
Skriv svar