Film - lördagens Oculus Rift-fest på Gamex

Robot
Film - lördagens Oculus Rift-fest på Gamex

Trots en kö på tre timmar var de få som lämnade FZ-båset utan ett leende på läpparna.


Medlem
Film - lördagens Oculus Rift-fest på Gamex

Jag vill ha en nu!!!


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

First day buy, helt klart.

Jag vill spela (bland annat) Amnesia på den, så hoppas att Oculus-utvecklarna utökar sitt OpenGL-stöd i framtiden.

Medlem

Grattis till succén, FZ - mässans längsta köer var till er monter!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Helt galet vilken kö det var till FZ !
Orkade inte med det så det blev The Division istället...lite kortare kö och tog väl ca 20 minuter.

Medlem

klart man ska ha en oculus rift, lira lite battlefield och sånt på alla fps som finns rent av.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

klart man ska ha en oculus rift, lira lite battlefield och sånt på alla fps som finns rent av.

Undrar hur många som kommer spy ner sig efter att provflygt i bf och haft en OR på sig. Åksjuka out of this world.


signatur
Medlem
Skrivet av MrStrange:
Skrivet av monsterbenke:

klart man ska ha en oculus rift, lira lite battlefield och sånt på alla fps som finns rent av.

Undrar hur många som kommer spy ner sig efter att provflygt i bf och haft en OR på sig. Åksjuka out of this world.

But totally worth it

Medlem

Vilken kö det var, men måste säga att OR var riktigt häftig.

Medlem

Dumma 3 timmars kö! tillät mig inte in! fick bara kolla igenom fönstret. men de var kul att se minerna ändå!

ELF
Medlem

OR+Colin Mc Rae (spelet alltså) = sant


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Inaktiv

Stödjer Oculus Rift 1920x1080px eller är det en fortsatt värdelös enhet?

Medlem

nog den längsta kötiden nånsin jag varit i men grymt värt det xD the division båset var också sjukt värt det, och son of rome.

Och yey det blåa laget som spöade 3 lag på raken å vann ett nyckelband från bf4 xD


signatur

always use the nubs for cover

Skribent

Gillade OR skarpt. Blir dock dyrt om man ska köpa en Fredrik Eriksson för att simulera spindlar som kryper på armen.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

vad är det för headset ser grymt nice ut

tsk
Medlem

Musiken i klippet var som taget ur en svensk porris och kontringen "Det kan man ju debatera" till påståendet "FZ Sveriges bästa spelsajt" .... priceless!

Medlem

Längst ner i hörnet på samma rad som fz så fanns det en till oculus rift, utan någon kö alls

Medlem

1080p lurv. Jag väntade genom hela videon bara för att höra något angående skägget. I was not disappointed.

Väldigt nyfiken på hur det kommer att bli. (..Oculus Rift, inte skägget. Kanske.)

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Stödjer Oculus Rift 1920x1080px eller är det en fortsatt värdelös enhet?

Konsument versionen ska ha 1920x1080 men eftersom att skärmen delas på mitten blir det 960x1080.

Medlem

Gillar Hillbilly-musiken i bakgrunden

Medlem
Skrivet av MrStrange:
Skrivet av monsterbenke:

klart man ska ha en oculus rift, lira lite battlefield och sånt på alla fps som finns rent av.

Undrar hur många som kommer spy ner sig efter att provflygt i bf och haft en OR på sig. Åksjuka out of this world.

Flyga är jag säker på att det passar bättre som än att springa omkring på marken och skjuta.

Åk sjukan kommer inte bara så där, om man inte rör på sig mer än nacken så ska man inte få någon åksjuka. Med tanke på hur lite kunskap har om denna grejen och dessutom står upp när dom använder den är det inte konstigt att dom blir åksjuka..

Börja med att använda den rätt

Medlem

Skönt att det finns en på kontoret så man slipper stå i kö...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tack FZ för att man fick tillfälle och testa Oculus Rift! Passade på under söndagen, en bra köplats blev lättare åtkomlig precis vid öppnandet. Väldigt bra presentation, och kul grej att testa. Självklart valde man skräcktemat. Hoppas ni gillade spindeln lika mycket som jag! Man visste ju att den var i programmet, men hade vart skoj och ha den klättrande på armen.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

Hade ni den lågupplösta dev-kit-versionen eller något lite fräschare?

Redaktör
Skrivet av TruB:
Skrivet av MrStrange:

Undrar hur många som kommer spy ner sig efter att provflygt i bf och haft en OR på sig. Åksjuka out of this world.

Flyga är jag säker på att det passar bättre som än att springa omkring på marken och skjuta.

Åk sjukan kommer inte bara så där, om man inte rör på sig mer än nacken så ska man inte få någon åksjuka. Med tanke på hur lite kunskap har om denna grejen och dessutom står upp när dom använder den är det inte konstigt att dom blir åksjuka. Börja med att använda den rätt

Oculus känns redan som byggd för flyg, trots att den saknar vissa rörelser (funkar inte att flytta skallen framåt för att komma närmare instrumenten i cockpit). En revolution jämfört med annars utmärkta flygtillbehör som TrackIR.

Det där med obehag är individuellt. Kollega Calle blir ofta åksjuk, men han klarar det mesta i Oculus. Andra har känt obehag nästan direkt. Kalibrering kan förstås spela in, men jag tror mer det är lite som med åskjuka: vissa blir det, andra inte. Sen spelar förstås spelen stor roll också - tror inte nån klarar snabba fps nån längre tid.

Skrivet av ChosenByGod:

Tack FZ för att man fick tillfälle och testa Oculus Rift! Passade på under söndagen, en bra köplats blev lättare åtkomlig precis vid öppnandet. Väldigt bra presentation, och kul grej att testa. Självklart valde man skräcktemat. Hoppas ni gillade spindeln lika mycket som jag! Man visste ju att den var i programmet, men hade vart skoj och ha den klättrande på armen.

Hörde väldigt få som var missnöjda, trots att många köat bortåt tre timmar. Kul!

Skrivet av Katana:

Hade ni den lågupplösta dev-kit-versionen eller något lite fräschare?

Den lågupplösta - 1280x800. Snyggt är det inte, ändå gör den sitt jobb - dema potentialen - alldeles förträffligt.


signatur
Medlem
Skrivet av monsterbenke:

klart man ska ha en oculus rift, lira lite battlefield och sånt på alla fps som finns rent av.

Jag har lånat hem ett ex och testat en del spel. Tyvärr blir man åksjuk av i stort sett alla fps, då gubben rör sig för ryckigt och ofta går frammåt i sprinthastighet. BF4 skulle nog får en att kräkas på studs, men det hade varit kul att flyga AH64 med oculus!

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:
Skrivet av monsterbenke:

klart man ska ha en oculus rift, lira lite battlefield och sånt på alla fps som finns rent av.

Jag har lånat hem ett ex och testat en del spel. Tyvärr blir man åksjuk av i stort sett alla fps, då gubben rör sig för ryckigt och ofta går frammåt i sprinthastighet. BF4 skulle nog får en att kräkas på studs, men det hade varit kul att flyga AH64 med oculus!

Har hör att det är en vanesak och olika för olika personer. Men det återstår och se.

Medlem
Skrivet av matnojje:
Skrivet av KnäckeHäxan:
Skrivet av monsterbenke:

klart man ska ha en oculus rift, lira lite battlefield och sånt på alla fps som finns rent av.

Jag har lånat hem ett ex och testat en del spel. Tyvärr blir man åksjuk av i stort sett alla fps, då gubben rör sig för ryckigt och ofta går frammåt i sprinthastighet. BF4 skulle nog får en att kräkas på studs, men det hade varit kul att flyga AH64 med oculus!

Har hör att det är en vanesak och olika för olika personer. Men det återstår och se.

Ja det är en vanesak, men de flesta blev som testade blev yra av att bara gå runt i fps spel. Speciellt om man roterar karaktären med musen eller vänster analog styrspak.

Men jag tror spel som är gjorda för oculus kommer att ha detta i åtankte och animera karaktärerna så de går lika fort och accelererar lika fort som i verkligheten. Då kommer hjärnan inte skrika "NOOOOOOOOOOOOOOOOOO" så fort man rör sig.

Medlem

Kommer det byggas in stöd för folk med glasögon? Såg ju att folk som satt bredvid en ta av sig glasögoen för och passa till OR. Antingen om man kunde programmera in de olika skärmarna för att korrigera synfel på ögonen eller göra dem mera mottagliga för bågar på insidan. Nu testade man ju iofs bara själva OR, och pillade inte på några inställningar, så det kanske finns. Vet inte om folk skulle få huvudvärk efter en längre stund utan glasögon om de behöver. (Linser finns ju, men alla har ju inte det)


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

1
Skriv svar