efter byte till platt tv

Inaktiv
efter byte till platt tv

tjatja
Jag bytte nyss från en gammal tjock tv till en 42 tummare och kopplade in xboxet men till min förfäran så är kontrollen mycket mindre precis upplever jag det som:\ även om jag ställer ner kontrollen så hoppar skiktet alldeles för mycket i till exempel cod 4
och även i gta 4 upplever jag detta.

Är det någon annan som har upplevt det är eller är jag ensam. det känns ju ganska naturligt att hoppen blir större på en större skärm men vafan det här är ju asskummt:O

Medlem

Se till att du kör med rätt kablar (HDMI eller komponent) och att boxen är inställd på tevens nativeupplösning (720p eller 1080p, beroende på om den e HD-ready eller FullHD)

Se även till att slå av allt vad bildefterbehandling heter på teven (eller slå på "Game Mode" om det är en Samsung t.ex.)

Men om du tycker att det fortfarande är för känsligt efter det så är det nog bara att du behöver vänja dig vid den större skärmen / högre upplösningen.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

jaa det är nog en vane sak men jag har ingen hdmi kabel uta kör med den gammla vanliga som följde med när jag köpte xboxet kan det göra någon skillnad?

Medlem
Skrivet av Granen:

jaa det är nog en vane sak men jag har ingen hdmi kabel uta kör med den gammla vanliga som följde med när jag köpte xboxet kan det göra någon skillnad?

Om du kör med komponent (röd grön blå) och har switchen på dosan satt på HD så ska det inte inverka.

Kör du däremot med komposit (den gula som man sätter i en scartadapter) eller äkta RGBscart(särskild sladd) så kör du inte i HD, och då kan det ju kännas knasigt eftersom bilden då skalas upp och konverteras i teven.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

jag kör med röd grön och blå och på hd så då äre ju tydligen inte det som är problemet utan mest en vane sak skulle jag tro, att bilden hoppar upp och ner på min tv är en annan femma för jag har aouto fokus inställt

Medlem

Dels upplösningen men garanterat ghosting och input lag som gör att det känns fucked up jämfört med en crt-tv.

Inaktiv
Skrivet av THEPROTEANSELF:

Dels upplösningen men garanterat ghosting och input lag som gör att det känns fucked up jämfört med en crt-tv.

och vad sjutton ska det betyda?:P

Inaktiv

men vänta lite här nu det verkar ju som om min nya tv är olämplig att spela på, vafan det här är ju förjävligt!

Medlem
Skrivet av Granen:

men vänta lite här nu det verkar ju som om min nya tv är olämplig att spela på, vafan det här är ju förjävligt!

Skriv ner märka och modell här så vi vet vad du har för något.

Inaktiv
Medlem

varför är tv inte lämplig?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Är den för dålig på det här med millisekunder ?
Över 8 ms så är det inte bra eller nåt,
har inte så bra koll på sånt, har bara läst här på FZ att folk nämnt att för hög ms gör bilden lite laggig ?

Inaktiv

grejen är ju att tex när man rör sig i fps så är kameran mycket känsligare än på en gammal tjocktv. Det blir helt omöjligt att kunna sikta ordentligt när man bara kan röra styrspaken lite grann för att sikten inte ska hoppa tre gånger så långt som man är van vi. Det har väl inget med lagg att göra?

Medlem

du har inte ändrat kännsligheten på spaken då?
annars sänk


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Att ändra känsligheten i spelet hjälper lite men det är ändå helt off.
Kan man ändra känsligheten i inställningar på själva xboxen?

Medlem

Låter mer som en vanesak. Spela på du det är inget fel på din tv.

Inaktiv

tja
Idag löste jag äntligen problemet:O
teven ska vara en 100hertz tv men jag prova att ställa om den till 50hz och då fungerade det som det ska:P

någon som har en teori varför det är som det är?

KoP
Medlem
Skrivet av Granen:

tja
Idag löste jag äntligen problemet:O
teven ska vara en 100hertz tv men jag prova att ställa om den till 50hz och då fungerade det som det ska:P

någon som har en teori varför det är som det är?

Ingen aning. Men gjorde själv samma sak (ställde om från 100 hertz till en lägre hertz) pga att jag tyckte bilden vart lite släpig.. både på 360 och ps3'an.

Medlem

Kan bero på att konsollen skickar ut 50hz(PAL) eller 60hz(NTSC) - om teven sitter på 100hz så blir det lite släpigt. Samma på både konsoll och teve ska det vara.


signatur

In war, truth is the first casualty

1
Skriv svar