Destiny är inte på gång till PC

Robot
Medlem
Destiny är inte på gång till PC

Låter vettigt. Vill inte ha en värdelös konsolport så när de inte känner sig säkra på att leverera så borde de inte porta. Fler borde lära sig av Bungie på den punkten.

Medlem

Destiny är ett spel jag definitivt kommer skaffa om jag köper en PS4, men jag tror inte det kommer hända. Deras förlust eller min? Återstår att se.

(Antagligen min. Jag är inte backad av Activision.)


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

[Trasig bildlänk, gg]

Ja det är ju tufft med redan 4 format så

Medlem

Jag vill inte att PC-spelarna heller ska få en värdelös portning och jag ser hellre att dom fokuserar sina resurser på det dom har för händerna utan att blanda in nått mer just nu. När dom är klara och ser hur det rullar då kan det ju bli nått till PC om (som jag hoppas) det blir bra.

Medlem

Skippa dom anakronistiska formaten så skall ni se att det finns tid för en PC-version Bungie.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

pallar inte att köra fps med handkontroll, för mig är mus+tangentbord överlägset och jag förstår inte varför jag skulle vilja använda något som är mindre bra.
Destiny ser dock kul ut och synd att det inte kommer till PC

Medlem

Handkontrolls-fps brukar inte vara nån höjdare på PC ändå.

Inaktiv

Synd, ser ju intressant ut. Men någon halvdan port hade ju inte varit någon höjdare, så är nog lika bra.

Medlem

Precis, gör som med Mass Effect och vänta ett år medan de finslipar en förbättrad version till PC.

Medlem

Även om vi brukar hata på konsollportar för det mesta så vore det intressant att se hur portar på dom nya konsollerna kan tänkas bli med tanke på att det är mycket mindre skillnader mellan konsoll och PC.

Medlem

Fan va bra, hade ändå aldrig spelat det.
Konsoll-fps är ungefär lika utmanande som The Sims.

Medlem
Skrivet av Fozboz:

Fan va bra, hade ändå aldrig spelat det.
Konsoll-fps är ungefär lika utmanande som The Sims.

Snaeast tvärt om då det är så otroligt svårt/omöjligt att sikta på konsol vilket medför en större utmaning, spciellt i de spel som kör utan hjälpmedel som som assist och liknande (killzone). Men så klart, det är en utmaning och därför passar det inte alla

Medlem

Det var väl ingen nyhet egentligen. De har väl redan sagt att kommer destiny till PC så blir det inte förrän del 2.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Fozboz:

Fan va bra, hade ändå aldrig spelat det.
Konsoll-fps är ungefär lika utmanande som The Sims.

Snaeast tvärt om då det är så otroligt svårt/omöjligt att sikta på konsol vilket medför en större utmaning, spciellt i de spel som kör utan hjälpmedel som som assist och liknande (killzone). Men så klart, det är en utmaning och därför passar det inte alla

Det är ingen utmaning, det är ett handikapp

Medlem

Så bra, då har jag åtminstone en titel spikad för PS4!

Geeks Gaming

Känns som det ändå inte kommer bli som dom har utgjort de till att vara ändå.

Medlem

Så om en pc version blir lidande av för mycket konsol fokus är det helt okej.
Men skulle pc version ta så mycket som en bråkdel av konsolernas resurser måste man vänta minst ett år innan de ens börjar tänka på att porta spelet.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Inaktiv
Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Fozboz:

Fan va bra, hade ändå aldrig spelat det.
Konsoll-fps är ungefär lika utmanande som The Sims.

Snaeast tvärt om då det är så otroligt svårt/omöjligt att sikta på konsol vilket medför en större utmaning, spciellt i de spel som kör utan hjälpmedel som som assist och liknande (killzone). Men så klart, det är en utmaning och därför passar det inte alla

Jag är av åsikten att dåliga kontroller inte är ett substitut för svårighetsgrad.

Medlem
Medlem

Vilken tur. Verkar ju helt ointressant ändå.

Medlem
Skrivet av kzar:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Fozboz:

Fan va bra, hade ändå aldrig spelat det.
Konsoll-fps är ungefär lika utmanande som The Sims.

Snaeast tvärt om då det är så otroligt svårt/omöjligt att sikta på konsol vilket medför en större utmaning, spciellt i de spel som kör utan hjälpmedel som som assist och liknande (killzone). Men så klart, det är en utmaning och därför passar det inte alla

Jag är av åsikten att dåliga kontroller inte är ett substitut för svårighetsgrad.

Haha så jävla rätt sagt!

Testpilot

Det är ju inte så att vi garvade PC FPS veteraner tyckte HALO var en sån fet nyhet heller.

Ställer mig skeptisk till Destiny och hur pass nydanande de är på FPS fronten.

Medlem
Medlem

Borde fixa mus/tangentbord kompatibilitet asap eller har PS4 det? *been livin in a hole*

Avstängd
Skrivet av MadHatter:

pallar inte att köra fps med handkontroll, för mig är mus+tangentbord överlägset och jag förstår inte varför jag skulle vilja använda något som är mindre bra.
Destiny ser dock kul ut och synd att det inte kommer till PC

Man spelar ju med handkontroll just för att det känns mer avslappnat, jag är för båda delarna tangentbord och mus samt handkontroll, jag sitter och spelar vissa spel på datorn med en xbox kontroll.
Samt vissa spel på pc kräver handkontroll med, köpte I Am Alive i förrgår och spela med mus var inte någon höjdare då spelet inte ville hänga med i svängarna, samt ibland så hackade det när man skulle svänga runt.
Så fort jag kopplade in xbox dosan så flöt det på felfritt.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av MadHatter:

pallar inte att köra fps med handkontroll, för mig är mus+tangentbord överlägset och jag förstår inte varför jag skulle vilja använda något som är mindre bra.
Destiny ser dock kul ut och synd att det inte kommer till PC

Man spelar ju med handkontroll just för att det känns mer avslappnat, jag är för båda delarna tangentbord och mus samt handkontroll, jag sitter och spelar vissa spel på datorn med en xbox kontroll.
Samt vissa spel på pc kräver handkontroll med, köpte I Am Alive i förrgår och spela med mus var inte någon höjdare då spelet inte ville hänga med i svängarna, samt ibland så hackade det när man skulle svänga runt.
Så fort jag kopplade in xbox dosan så flöt det på felfritt.

Men det beror mer på utvecklarna tillkortakommanden än att
mus+tgb i sig skulle vara sämre eller inte passa spelmekaniken.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Avstängd
Skrivet av bionicman:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av MadHatter:

pallar inte att köra fps med handkontroll, för mig är mus+tangentbord överlägset och jag förstår inte varför jag skulle vilja använda något som är mindre bra.
Destiny ser dock kul ut och synd att det inte kommer till PC

Man spelar ju med handkontroll just för att det känns mer avslappnat, jag är för båda delarna tangentbord och mus samt handkontroll, jag sitter och spelar vissa spel på datorn med en xbox kontroll.
Samt vissa spel på pc kräver handkontroll med, köpte I Am Alive i förrgår och spela med mus var inte någon höjdare då spelet inte ville hänga med i svängarna, samt ibland så hackade det när man skulle svänga runt.
Så fort jag kopplade in xbox dosan så flöt det på felfritt.

Men det beror mer på utvecklarna tillkortakommanden än att
mus+tgb i sig skulle vara sämre eller inte passa spelmekaniken.

Tog hur som helst upp ett exempel, men oavsett så anser jag inte det är dåligt att använda handkontroll om du spelar på pc. Madhatter anser ju nästan som att det är totalt fel att använda sig av en xbox kontroll till datorn. Man spelar ju med det för det är slappt, det är inte lika slappt att lira med tangentbord och mus.

Jag lirar farcry 3, skyrim samt några andra spel med handkontroll då jag inte har suget att lira med standard sakerna.

1
Skriv svar