Vilket FPS ska jag ha till 360?

Medlem
Vilket FPS ska jag ha till 360?

Jag ställer många frågor nu i denna del av forumet (ny 360-ägare) men jag undrar vilket FPS jag ska välja till 360n?
Läser lite recensioner på spel jag missat, tex Far Cry 2, F.E.A.R. 2 (spelat ettan på PC), Bad Company, Soldier of Fortune, Doom 3 etc.

Har ni någon erfarenhet av dessa? Det är främst singleplayer jag är intresserad av.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Gears of war är inte FPS men fungerar stort sett som ett sådan fast med coverfunktion det rekomenderar jag i singleplayer, det funkar bra multiplayer också.

Bad company är helt ok i singleplayer också men MP är klart bättre, detsamma gäller väll cod-spelen.

Enda spelet av dom du skrivit jag tycker du ska undvika är helt klart soldier of fortune (3an) det är en ren våldtäckt på tidigare SOF spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har du inte lirat Bad Company så kör på det. Väldigt bra och rolig kampanj.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Köp Call Of Duty 4: Modern Warfare eller Bad Company men varför inte båda;)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

COD4 har jag spelat på PC så jag väntar på MF2 istället. Just nu ska jag testa Far Cry 2 och sen kanske det blir BC.

Men jag får inte skaffa för många spel för då hinner jag inte spela dem. jag vill alltid ha nya. Måste försöka lugna mig lite och klara ett i taget.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

F.E.A.R. 2 är taget. Andra FPS som jag gillat på 360 är The Orange Box (så klart), TimeShift och The Darkness. Även Clive Barker's Jericho är godkänt.

Undvik Hour of Victory hehe.

Jag spelar uteslutande single player så jag vet inte hur deras online-bitar är.


signatur
Medlem

Ett självklart FPS till 360:n är ju Halo 3, eller ODST.. Vilket du vill
Sen ett icke FPS men ett grymt häftigt och roligt spel är ju Assassins Creed.. Har du inte spelat 1:an å finns det för en billig peng, men också tvåan lär vara minst lika bra som släpps i november..

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

COD4 har jag spelat på PC så jag väntar på MF2 istället. Just nu ska jag testa Far Cry 2 och sen kanske det blir BC.

Men jag får inte skaffa för många spel för då hinner jag inte spela dem. jag vill alltid ha nya. Måste försöka lugna mig lite och klara ett i taget.

Far Cry 2 är riktig dåligt och då menar jag det.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

COD4 har jag spelat på PC så jag väntar på MF2 istället. Just nu ska jag testa Far Cry 2 och sen kanske det blir BC.

Men jag får inte skaffa för många spel för då hinner jag inte spela dem. jag vill alltid ha nya. Måste försöka lugna mig lite och klara ett i taget.

COD World at war är annars ett riktigt bra spel,
ruskigt kul online,
ofta är det typ 100 000 spelare inne på kvällarna så det är fullt röj på servrarna.

Men eftersom du föredrar singelplay så är även det grymt bra.

1
Skriv svar