Fienderna från Reaper of Souls

Robot
Medlem
Fienderna från Reaper of Souls

Ska man ge det en till chans tro?

Medlem

I allafall på PS4!


signatur

Niet.

Medlem

Lägger dom in endgame, roligare setbonusar osv så kan det bli succé.

Flyter runt mycket bra idéer på dom olika D3forumen som existerar, hoppas Blizzard kollar in dom.

Medlem

För er som blev besvikna på D3 kan jag bara säga välkommen tillbaka när RoS kommer. Mycket av det ni saknade är på väg in i expansionen.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Kommer inte köpa expantionen. Tycker orginalspelet var aldeles för kort och trist. Har börjat spela Path of Exile vilket jag personligen har roligare i.

Medlem

Någon som vet om FZ har någon fin person som täcker Blizzcon? (för info angående Blizzard spelen/filmen?)

Diablo 3 nyheter är alltid spännande dock är jag inte där än att jag vill lägga tid på det igen.

Medlem

Ja, färgtonen börjar iallfall bli mer "Diablo"... dock fortfarande samma cartoon-stil som Warcraft nyttjar (och även Starcraft närmar sig) som bara funkar med Warcraft, för det är där den hör hemma. Samma still som Torchlight, för att nämna en av tusen, försökt klona.

Blizzard har gett Samwise för mycket kreativ kontroll. Universumen har flytit ihop totalt, visuellt.

Hoppas RoS blir bra iallfall, jag vill ha ett bra Diablo igen. Tacka vet jag Path of Exile tills vidare (eller för alltid?), "the real Diablo 3".

Medlem
Skrivet av KatOne:

Ja, färgtonen börjar iallfall bli mer "Diablo"... dock fortfarande samma cartoon-stil som Warcraft nyttjar (och även Starcraft närmar sig) som bara funkar med Warcraft, för det är där den hör hemma. Samma still som Torchlight, för att nämna en av tusen, försökt klona.

Blizzard har gett Samwise för mycket kreativ kontroll. Universumen har flytit ihop totalt, visuellt.

Hoppas RoS blir bra iallfall, jag vill ha ett bra Diablo igen. Tacka vet jag Path of Exile tills vidare (eller för alltid?), "the real Diablo 3".

Starka färger är inte samma sak som att det är "cartoon-stil".

Medlem
Skrivet av MiLeS:

För er som blev besvikna på D3 kan jag bara säga välkommen tillbaka när RoS kommer. Mycket av det ni saknade är på väg in i expansionen.

Jo, håller med, nästan allt som man klagade på när spelet släpptes fixas på ett sätt eller annat i expansionen och patchen innan den.

Hoppas att ryktet med ett No-Story mode eller liknande är sant. Man blir verkligen trött på all dialog.

Medlem
Skrivet av MiLeS:

För er som blev besvikna på D3 kan jag bara säga välkommen tillbaka när RoS kommer. Mycket av det ni saknade är på väg in i expansionen.

Jag hoppas att du har rätt. Diablo III kvalar in till sämsta köp någonsin tillsammans med Too Human och andra minnesvärda klassiker.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Bara jag som ser alla ärketypiska poseringar för typ krigare o pilbågsskytt osv när man ser fienderna?


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Är äkligt taggad på RoS! Visst, D3 hade sina brister men har ändå spenderat otaliga timmar med det så för mig iaf har det vart ett bra spel. Det som sabba det mesta var ändå kass loot drop kombinerat med AH. Båda skall vara fixade i RoS.

Medlem
Skrivet av MiLeS:

För er som blev besvikna på D3 kan jag bara säga välkommen tillbaka när RoS kommer. Mycket av det ni saknade är på väg in i expansionen.

och hur får man fråga vet du det, diablo 3 va ju ett riktigt clusterfuck. det ska mkt till för att man skall välja det istället för path of exile.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Kan det bli en LoD ressurection all over again? Jag tänker iaf hålla hoppet uppe, och jag tänker banemig testa.


signatur

Nämen!

Medlem

PoE före detta

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av KatOne:

Ja, färgtonen börjar iallfall bli mer "Diablo"... dock fortfarande samma cartoon-stil som Warcraft nyttjar (och även Starcraft närmar sig) som bara funkar med Warcraft, för det är där den hör hemma. Samma still som Torchlight, för att nämna en av tusen, försökt klona.

Blizzard har gett Samwise för mycket kreativ kontroll. Universumen har flytit ihop totalt, visuellt.

Hoppas RoS blir bra iallfall, jag vill ha ett bra Diablo igen. Tacka vet jag Path of Exile tills vidare (eller för alltid?), "the real Diablo 3".

Starka färger är inte samma sak som att det är "cartoon-stil".

Nope, men överdimensionerade detaljer och grunda texturer är det.

Metzen har till och med definierat denna nya estetik som Blizzards officiella.

Icke-autentisk, over the top, överdrivna dimensioner och starka (saturerade) färger:

Diablo 3

Autentisk, simplistisk, starka kontraster, utspädda (urvattnade) färger:

Diablo 2

Hur diablo 3 borde se ut:

Path of exile

Till och med Jay Wilson erkänner att stilen är mer tecknad än han ville ha den, men att den uppfyller spelmekaniken:

"Wilson also addressed a few of the concerns that critics of the new art direction had. Many blamed "World of Warcraft" for the change and the influence. But Wilson didn't see that as a bad thing. "I think it's impossible for us to not be influenced by our other creations," he said. "There's a lot of back and forth between the two games, and I don't think there's anything wrong with that. We look at 'World of Warcraft' and the art style there is more cartoony than we wanted, but in terms of target identification and having a world that feels like you can move through it and spend lots of time in it, there's a lot of elements to the art style that really work."

Källa:
http://multiplayerblog.mtv.com/2008/07/31/diablo-iii-designer...

Medlem
Skrivet av Draug:

Precis vad jag menade men med källhänvisningar

Tack för att du klarade upp det, fina exempel! Du var spot on på vad jag åsyftade.

Trots att det framgick enormt tydligt från min originalpost att val av färg och generell art direction (alltså konceptualiseringen) var två separata saker.

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Draug:

Precis vad jag menade men med källhänvisningar

Tack för att du klarade upp det, fina exempel! Du var spot on på vad jag åsyftade.

Trots att det framgick enormt tydligt från min originalpost att val av färg och generell art direction (alltså konceptualiseringen) var två separata saker.

Bara för att jag kan fortsätta slå på en död häst.

Medlem

En av de huvudsakliga anledningarna till att jag köpte Diablo III överhuvudtaget var p.g.a. PvP-systemet som Blizzard pratade om och t.o.m. visade en demonstration av.

Har man sagt något gällande detta inför Reaper of Souls?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av KatOne:

Ja, färgtonen börjar iallfall bli mer "Diablo"... dock fortfarande samma cartoon-stil som Warcraft nyttjar (och även Starcraft närmar sig) som bara funkar med Warcraft, för det är där den hör hemma. Samma still som Torchlight, för att nämna en av tusen, försökt klona.

Blizzard har gett Samwise för mycket kreativ kontroll. Universumen har flytit ihop totalt, visuellt.

Hoppas RoS blir bra iallfall, jag vill ha ett bra Diablo igen. Tacka vet jag Path of Exile tills vidare (eller för alltid?), "the real Diablo 3".

Starka färger är inte samma sak som att det är "cartoon-stil".

Nope, men överdimensionerade detaljer och grunda texturer är det.

Metzen har till och med definierat denna nya estetik som Blizzards officiella.

Icke-autentisk, over the top, överdrivna dimensioner och starka (saturerade) färger:

Diablo 3
http://diablo.incgamers.com/wp-content/uploads/2013/06/Xbox_M...

Autentisk, simplistisk, starka kontraster, utspädda (urvattnade) färger:

Diablo 2
http://src.battlenet.pl/diablo2/newsy/diablo2_future.jpg

Hur diablo 3 borde se ut:
http://www.darkestofangels.com/wp-content/uploads/wm-media/da...

Path of exile
http://indiestatik.com/wp-content/uploads/2013/01/POI1.jpg

Till och med Jay Wilson erkänner att stilen är mer tecknad än han ville ha den, men att den uppfyller spelmekaniken:

"Wilson also addressed a few of the concerns that critics of the new art direction had. Many blamed "World of Warcraft" for the change and the influence. But Wilson didn't see that as a bad thing. "I think it's impossible for us to not be influenced by our other creations," he said. "There's a lot of back and forth between the two games, and I don't think there's anything wrong with that. We look at 'World of Warcraft' and the art style there is more cartoony than we wanted, but in terms of target identification and having a world that feels like you can move through it and spend lots of time in it, there's a lot of elements to the art style that really work."

Källa:
http://multiplayerblog.mtv.com/2008/07/31/diablo-iii-designer...

Älskar att du använde Lords of Shadow och deras Butcher, den biten av spelet påminner bra starkt om Diablo :P.
Faktiskt, spelet själv har ju faktiskt en röd och blå mätare i hörnen som för tankarna till just Diablo

1
Skriv svar