Battlefield 4 om man har tröttnat på 3:an?

Medlem
Battlefield 4 om man har tröttnat på 3:an?

Jag har spelat betan några timmar och var inte speciellt imponerad, spelade mig trött på BF3 och trodde att DICE skulle ha fixat till ganska mycket inför 4:an. Hur skiljer sig release mot betan? Jag kommer bara att kunna spela ett par tre timmar i veckan, kommer det vara kul ändå (konstant noob)? Är det många som fuskar? Är det mer förstörelse på andra banor än seghet i shanghai?

Är tacksam för lite info från er som spelat det färdiga spelet!
/Viktor

#blogg


signatur

Tempus fugit.

Battlefield 4 om man har tröttnat på 3:an?

Jag tycker du nog ska avstå då. Jag har spelat ca. 20 timmar nu, och är redan lite trött på det. Trevliga spelupplevelser handlar alltid om de man spelar mot.

Köp spelet om ett par månader så är säkert de sista småbuggarna fixade och så har CoD-spelarna gått över till CoD:Ghosts som släpps imorgon.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

BF4 är mer eller mindre en expansion i beta-stadiet. Ångrar att jag köpte det.

Medlem

Under förutsättning att du ens kan spela spelet, vilket inte är en självklarhet då det lider av frekventa krashar för många på PC, så är nätkoden i nuläget om möjligt ännu värre än i BF3. Räkna med mycket rubber-banding och att ofta bli dödad runt hörn etc.

Vad jag vet så finns det dessutom fungerande cheats (det gjorde det till betan i alla fall), men då nätkoden är så katastrofalt dålig så spelar det knappt någon roll IMO.

Grovt förenklat skulle jag säga att du får ett BF3 men snyggare (på en hyfsad burk) med mer förstörelsebarhet, commander-mode och ett gäng nya fordon.

Jag skulle ABSOLUT INTE rekommendera att köpa spelet i nuläget, framför allt då det kan vara praktiskt taget ospelbart om du har otur. För mig krashar det i princip varje match och när det funkar så ger nätkoden och den ohyggliga frånvaron av exakthet och precision mig bara magsår.

Vänta hellre tills de flesta problemen är åtgärdade, då kan det kanske vara värt att ta en närmare titt på.

SE

Medlem

Jag tycker att det är betydligt bättre än 3:an, jag tycker inte ens att 3:an är särskilt kul. Bättre "känsla"(här är jag lite vag..) i 4:an. Destruction finns i större mängd på andra banor där det är lite fler förstörbara småhus.

Fusk har jag inte stött på hittills, gällande folks attityd så har det varit helt OK tycker jag. Inte särskilt mycket kommunikation inom lagen vilket är lite trist. När man spelat Project Reality(en Battlefield 2 mod) så mycket som jag har gjort så ställer man lite högre krav på samarbete än vad som tillfredställs här. I övrigt skulle jag rekommendera spelet, men om du är trött på BF3 så kan det vara värt att vänta lite tills spelet är mer stabilt(kraschar en hel del).

Om du kan tänka dig en annan sorts upplevelse, en lite långsammare och samarbetskrävande men otroligt belönande, då skulle jag tipsa om att gå till http://www.realitymod.com/ och kolla in det. BF2 är otroligt billigt idag och Project Reality har en rätt stabil spelarbas.

Medlem
Skrivet av deep9:

BF4 är mer eller mindre en expansion i beta-stadiet. Ångrar att jag köpte det.

Och medans jag knappade in min ROMAN till beskriving så tillhandahöll deep9 den definitiva TLDR versionen.

Kan bara instämma.

SE

Medlem

Tycker att spelet skiljer sig märkbart från betan och än mer från föregångaren. Det är mer eller mindre den riktiga uppföljaren till tvåan, även om kartorna är alldeles för få.

Skrivet av kebbe:

Tycker att spelet skiljer sig märkbart från betan och än mer från föregångaren. Det är mer eller mindre den riktiga uppföljaren till tvåan, även om kartorna är alldeles för få.

Det kommer 20 till


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av kebbe:

Tycker att spelet skiljer sig märkbart från betan och än mer från föregångaren. Det är mer eller mindre den riktiga uppföljaren till tvåan, även om kartorna är alldeles för få.

Det kommer 20 till

Köper inte premium så det är inget jag ser någonting av. Dömer bara slutprodukten och där är kartorna för få.

Medlem

Jag ogillar BF3 på grund av lagget med "död runt hörn" och sådant, har upplevt en total avsaknad av detta i BF4, vilket är väldigt skönt.

Medlem

Hade 150 glada timmar i BF3 och tror på lika många i BF4. Serverkrascherna som alla har tagit del av ska patchas nu, resten kommer precis som med alla spel nu för tiden. Paracel Storm är en av mina kandidater till topp 3 bästa multiplayerbanor i Battlefield någonsin. Skoj!

Medlem
Skrivet av Ankpelle:
Skrivet av Athaleos:

Jag ogillar BF3 på grund av lagget med "död runt hörn" och sådant, har upplevt en total avsaknad av detta i BF4, vilket är väldigt skönt.

Förstår inte hur du kunnat undgå det? Det är 2-3 ggr värre än i bf3. Jag blir dödat runt hörn hela tiden, och skjuten av spelare man möter innan jag ser dom.

Kan faktiskt inte säga att jag är drabbad heller. Upplever mindre "nätlagg" i BF4 också, även om jag inte tyckte att det var dåligt i BF3.

Inaktiv
Skrivet av Ankpelle:
Skrivet av Athaleos:

Jag ogillar BF3 på grund av lagget med "död runt hörn" och sådant, har upplevt en total avsaknad av detta i BF4, vilket är väldigt skönt.

Förstår inte hur du kunnat undgå det? Det är 2-3 ggr värre än i bf3. Jag blir dödat runt hörn hela tiden, och skjuten av spelare man möter innan jag ser dom.

va det som fick mig att avinstallera bf 3 efter några timmar.

Medlem
Skrivet av doom:
Skrivet av Ankpelle:
Skrivet av Athaleos:

Jag ogillar BF3 på grund av lagget med "död runt hörn" och sådant, har upplevt en total avsaknad av detta i BF4, vilket är väldigt skönt.

Förstår inte hur du kunnat undgå det? Det är 2-3 ggr värre än i bf3. Jag blir dödat runt hörn hela tiden, och skjuten av spelare man möter innan jag ser dom.

va det som fick mig att avinstallera bf 3 efter några timmar.

doom, detsamma gäller mig. I BF4 har jag som jag tidigare nämnt dock inte upplevt det problemet överhuvudtaget.

Medlem

Tack för alla bra synpunkter, jag tar och följer era råd och väntar med ett inköp. Det finns ändå en hel hög med spel på min backlog som väntar på att spelas.


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Vänta tills de har fixat lite buggar samt netcoden. Netcoden, netcoden, netcode, jävla netcode.

Medlem

Inte mött på "rubber banding" speciellt mycket, inte i närheten av lika mycket som i bf 3.

Inaktiv

BYT BORT SPELET ISTÄLLET OCH KÖP NÅGOT ROLIGARE SPEL SOM GER DIG VALUTA FÖR PENGARNA.:down:

1
Skriv svar