Inaktiv
Trött på MAG?

Någon mer som börja bli trött på det? xD
Sorligt nog är jag nära på att gå ner till närmast spelbutik o byta in det -.-

Är valor lvl 54 nån som lira nån dag innan jag byta in det?


signatur

Psn name:Demodemo222

Inaktiv

Som du kanske märkt så har jag tröttnat för ett bra tag sen ;), spelar det aldrig nu mera. Sjukt trött på skiten... och nej det är inte för att det finns "snipers" i det XD

Ivf.. har jag inte bytt in det än utan ska göra det i helgen nu är det tänkt på EB-games.

Byt in 2 spel när du förbokar ett annat spel
( i mitt fall så är det Heavy Rain ) och få det för 1 kr .
Det är den enda anledningen att jag fortf har kvar mitt mag.

Dock lever jag i Dragon Age världen nu eller Spränger noobs i Bfbc2 demot


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Ni har helt enkelt lirat för mycket på för kort tid så att det blivit lite tjatigt. Jag skulle inte lämna in det, för ni kommer säkert att bli sugna på att lira det om ett tag!

Medlem

ta en paus i typ 1-2 dagar sen äre lika roligt igen så har jag gjort iaf

Medlem

Har själv inte tröttnat alls. Kört SVER till 60 och nu veteran Raven på lvl 20.

Medlem

eh.. ta pauser.. spela 1 dag, vänta 2 dagar (eller 1 vecka), kör igen osv..

Medlem
Skrivet av Demodemo:

Någon mer som börja bli trött på det? xD
Sorligt nog är jag nära på att gå ner till närmast spelbutik o byta in det -.-

Är valor lvl 54 nån som lira nån dag innan jag byta in det?

Bytte in det i tisdags när bioshock kom.. fick 360kr för det, köpte det för 199kr med gamestops deal.

Tröttnade fort alltså.. kom bara till lvl 30.. sen kändes det gammalt och segt, samma gamla banor.. inget nytt som lockade.
Fan, MW2 höll längre (bytte in det efter 6 veckor) trots alla "rushers" och "grenade spammers".


signatur

"High life on low budget"

Inaktiv

Men varför byta in spelen? :S Man vill ju ha sakerna kvar

Medlem

Jag måste erkänna att det kan bli tjatigt väldigt lätt. Det blir ofta att man får uppgiften att försvara A, på samma bana, mot samma lag 5-10 ggr i sträck... Sen så tycker jag att det är synd att man inte kan Respec oftare, det kan lätt bli lite tråkigt att använda samma vapen dag ut och dag in!

Medlem

Förresten, är det någon som kan förklara hur Gamestops deals fungerar? Har knappt aldrig handlat där, så jag har ingen aning. PM:a mig så slipper vi gå alltför OT.

Medlem

alltså, sorgligt o se er ge upp på spelet redan, ni förstår väl att det troligen inte är långt bort innan utvecklarna börjar släppa patcher och nedladdningsbart material, gratis eller för låg kostnad.

Fler kartor, funktioner, vapen, utrustning, spelsätt, jag tror MAG kommer ha 3-4 gånger så mycket innehåll innan årets slut.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag måste erkänna att det kan bli tjatigt väldigt lätt. Det blir ofta att man får uppgiften att försvara A, på samma bana, mot samma lag 5-10 ggr i sträck... Sen så tycker jag att det är synd att man inte kan Respec oftare, det kan lätt bli lite tråkigt att använda samma vapen dag ut och dag in!

Håller med om respec, tycker också om att respeca ofta. Dels för att testa alla vapen men också för omväxling.

Medlem

respecen borde vara tidsbaserad och inte poängbaserad; om man respecat måste man vänta 24 timmar innan man kan göra om det.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

@jozo

Det är enkelt , byt in 2 spel och få det spelet du förbokar för 1 kr (om det är heavy rain / Gow III tex ) så får du det för 119kr.

*OBS* Dom har en lista på spel som INTE gäller när du ska göra detta. Dock är det oftast spelen som kom i början av Ps3 tiden.

@soulless.

Du sa det just själv eller?
Patchar KOMMER, kartor KOMMER, vapen KOMMER, ballans tweekz KOMMER, fordon m.m m.m KOMMER

Så vem har sagt att man inte köper spelet IGEN när ALLT ÄR UTE? istället för att köra det nu när det är .

1. sjukt med obalans mellan lagen .
2. Sjukt tråkiga vapen ( för få )
3. Sjukt med lagg i fordonen
4. Samma jävla kartor om och om igen
5. INGEN TEAMWORK *
6. INGA HAR MIC*

5* Köper man spelet SENARE så är det oftast bara VETERANER som fortf spelar som FÖRSTÅR TEAMWORK och har MIC. Därav att spelupplevelsen blir roligare, (titta bara på Socom)

6. Inga har mic, för att mer eller mindre alla som spelar nu spelar RAMBO style, förneka det hur mycket du / ni vill..
Så köper nog spelet senare skulle jag tro när det är ett spel som spelas av dom som förstår vad teamwork går ut på , inte har lagg , flera kartor, mera fordon m.m ...


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem
Skrivet av Red_Gr3mlin:

@jozo

Det är enkelt , byt in 2 spel och få det spelet du förbokar för 1 kr (om det är heavy rain / Gow III tex ) så får du det för 119kr.

*OBS* Dom har en lista på spel som INTE gäller när du ska göra detta. Dock är det oftast spelen som kom i början av Ps3 tiden.

@soulless.

Du sa det just själv eller?
Patchar KOMMER, kartor KOMMER, vapen KOMMER, ballans tweekz KOMMER, fordon m.m m.m KOMMER

Så vem har sagt att man inte köper spelet IGEN när ALLT ÄR UTE? istället för att köra det nu när det är .

1. sjukt med obalans mellan lagen .
2. Sjukt tråkiga vapen ( för få )
3. Sjukt med lagg i fordonen
4. Samma jävla kartor om och om igen
5. INGEN TEAMWORK *
6. INGA HAR MIC*

5* Köper man spelet SENARE så är det oftast bara VETERANER som fortf spelar som FÖRSTÅR TEAMWORK och har MIC. Därav att spelupplevelsen blir roligare, (titta bara på Socom)

6. Inga har mic, för att mer eller mindre alla som spelar nu spelar RAMBO style, förneka det hur mycket du / ni vill..
Så köper nog spelet senare skulle jag tro när det är ett spel som spelas av dom som förstår vad teamwork går ut på , inte har lagg , flera kartor, mera fordon m.m ...

Varför vill du ha mer fordon? Spelet är ju INF baserat och de fordon som finns är mer än tillräckligt, mer fordon skulle bara förstöra spelet.

Själv har jag då knappt märk av något lagg överhuvudtaget, vid nått enstaka tillfälle har jag tappat servern och någon enstaka gång laggar det till litegranna, även på de största kartorna.

Aja hoppas inte alla ger upp på spelet, det erbjuder mer än de flesta fps som släppts de senaste åren och förtjänar att bli en succe.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Nej ok ok

Inga fordon då.. ska säga IMO så tycker jag att fordonen borde tas bort helt ... så sry... inga fordon


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

hehe ok


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hur är det annars att köra 256 spelare samtidigt ?
Det måste väl va ett jäkla röj ?

Inaktiv

@ skummis

Du ser aldrig att det är 256 spelare inne, och du får inte häller känslan av det tyvär ( imo )

Det känns alltid som du slåss i en 32 vs 32 match förutom i vissa enstaka fall,

( oftast då mot slutet i matchen när du väl har tryckt tillbaka fi långt in i deras bas, så kan det kännas som att det är 64 vs 64 )

men aldrig ALDRIG att du spelar med 254 andra spelare...

Dock kan det bero på att varje "squad" eller "lag" börjar på sin del av kartan....

Som jag tycker e GROFT fel i det här spelet, skulle varit roligare om alla startade på samma ställe så du verkligen får se alla spelare som ska slåss, och därav får känslan av att M.A.G dvs MASSIVE ACTION GAME... nu är det mera som:

A normarl multiplayer game with normal caos and normal teamwork ( that is no teamwork at all )


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Red Gremlin, jag känner inte alls igen mig i din beskrivning

Personligen tycker jag att Domination känns helt makalöst stort.
Folk springer runt överallt (förhoppningsvis målmedvetet) och artilleri och granater slår ner överallt. Smatter från kulsprutor och folk som stupar runt omkring.

Är väl suppression och sabotage som känns lite tomt i jämnförelse (dessa är 32v32) men det är väl också tanken.

Och jag välkommnar att de delat upp laget på olika spawnpoints, det ger varje squad ett eget område att försvara/anfalla vilket inbjuder och förenklar teamplay och taktiker även i publika matcher utan klaner.
Men det stoppar inte vem som helst att springa vartsomhelst på kartan endå och rätt ofta mixar och blandas spelare från olika squads på slagfältet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

jag har varvat spelet nu lvl 60 valor sätter igång veteran läge o bom nu är ens gubbe gone,ny start med en ny faction,s.v.e.r eller raven?är fråga.

Jag tog de som ser ut som luffare,den enda skillnaden var jag slapp lira suppression för allt var redan upplåst o jag får 10% mer exp frågan är orka man lira upp en till lvl 60 xD

jag ä lvl 21 s.v.e.r atm.


signatur

Psn name:Demodemo222

Medlem

Jag tycker att spelet har skön känsla när man väl kommit in i det. I början var det mediokert men när man väl lär sig grunderna är det väldigt kul. Vad som fattas är egentligen lagarbete som i grunden är nyckel till seger. Det är sällan man kommer i kontakt med någon annan person som har headset och kan kommunicera fram bättre strategiska lösningar. Det är ju det spelet mycket bygger på: strategi.

Jag skulle gärna vilja få igång ordentligt lir med några schyssta grabbar (eller tjejer) och bara ha kul lite då och då. Jag saknar den där teamkänslan och vill gärna hitta någon buddy som vill ägna någon timme då och då för att lira och piska motståndarlaget. Jag kör VALOR.

Inaktiv

Kort sagt:

Jag väntar på ett spel på ps3 som har samma lag och team anda som : Project Reality på PC.

Snälla devs som gör fps till ps3...

Slå på era pc,s och ladda hem project reality..
Sen använd det som en grund sten att gå på..


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

1
Skriv svar