Datum för Broken Sword: The Serpent's Curse

Robot
Medlem
Datum för Broken Sword: The Serpent's Curse

Nice, inte klar med det senaste än dock. Får ta upp det igen. Trevligt att spela på N7 plattan.

Medlem

Wunderbaar! Can't wait.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Båda episoderna? Det är endast två alltså, inte typ fem?

Det gör inte så mycket, men känns lite otippat att släppa en säsong i två delar när fem blivit kutym, norm, standard och oskriven regel. Men det viktiga är ju antalet speltimmar, inte antalet episoder.

Och innan någon hinner skriva något, ser man lite bredare än så är det kanske inte speltimmarna som är det viktiga heller, utan kvaliteten.

Medlem

Fan så fint, mer äventyr i väntan på TWD s2 och andra episoden av the wolf among us!

Medlem
Skrivet av Banjo:

Båda episoderna? Det är endast två alltså, inte typ fem?

Det gör inte så mycket, men känns lite otippat att släppa en säsong i två delar när fem blivit kutym, norm, standard och oskriven regel. Men det viktiga är ju antalet speltimmar, inte antalet episoder.

Och innan någon hinner skriva något, ser man lite bredare än så är det kanske inte speltimmarna som är det viktiga heller, utan kvaliteten.

Som backer fick jag veta att varje episod i sig är stor som ett klassiskt broken sword. De har tydligen kunnat vara väldigt ambitiösa iom alla stretch goals och därmed nästan dubblat speltiden totalt. MYCKET broken sword för (de alldeles för många för min del) pengarna. Är det en av ens favoritspelserier får man väl bjuda till lite..

Citat från mailet: "Thanks to your support, we have been able to be hugely ambitious – each episode is a full sized game in its own right."

Medlem

Visst är det där fettot från 2an som man super ner så han ramlar och förstör halva konstgallerian? Vilket som så längtar jag så sjukt mycket efter det här spelet. Spelen som var i 3D föll mig aldrig i smaken, men 1an och 2an tillhör mina favoritspel

Medlem
Skrivet av motionfield:
Skrivet av Banjo:

Båda episoderna? Det är endast två alltså, inte typ fem?

Det gör inte så mycket, men känns lite otippat att släppa en säsong i två delar när fem blivit kutym, norm, standard och oskriven regel. Men det viktiga är ju antalet speltimmar, inte antalet episoder.

Och innan någon hinner skriva något, ser man lite bredare än så är det kanske inte speltimmarna som är det viktiga heller, utan kvaliteten.

Som backer fick jag veta att varje episod i sig är stor som ett klassiskt broken sword. De har tydligen kunnat vara väldigt ambitiösa iom alla stretch goals och därmed nästan dubblat speltiden totalt. MYCKET broken sword för (de alldeles för många för min del) pengarna. Är det en av ens favoritspelserier får man väl bjuda till lite..

Citat från mailet: "Thanks to your support, we have been able to be hugely ambitious – each episode is a full sized game in its own right."

Låter ju trevligt

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Visst är det där fettot från 2an som man super ner så han ramlar och förstör halva konstgallerian? Vilket som så längtar jag så sjukt mycket efter det här spelet. Spelen som var i 3D föll mig aldrig i smaken, men 1an och 2an tillhör mina favoritspel

Instämmer helhjärtat. Spelat alla, och älskar serien som helhet, men ettan och tvåan är definitivt (!) favoriterna.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Ser fram emot liret. Minns än hur jag blockerade familjens enda dator mellan jul och nyår efter att ha fått Broken Sword 1 i julklapp. Gillar att de kör den klassiska stilen. 3an la jag ner rätt snabbt då det inte alls var samma känsla i't.

Medlem

Är inte det här typ samma sak som hände med Tim Schafers Broken Age? Där blev ju folk rätt ilskna istället. Men så är det ju inte nå värst länge man behöver vänta. Kul att datum har kommit och den 4 december är ju snart, nästan.

Medlem
Skrivet av Caravaggio:

Är inte det här typ samma sak som hände med Tim Schafers Broken Age? Där blev ju folk rätt ilskna istället. Men så är det ju inte nå värst länge man behöver vänta. Kul att datum har kommit och den 4 december är ju snart, nästan.

Broken Age skulle ju bli ett spel först men sedan delade de upp det i två för att släppa den första halvan först så att intäkterna från den kunde finansiera den andra.

I fallet Broken Sword låter det mer som om det handlar om att den första delen är huvudspelet och den andra delen är en mycket ambitiös förlängning tack vare Stretch Goalsen.

Medlem

Underbart, det här blir det köp av direkt

Medlem

Hmm.. måste hinna spela igenom Broken Sword: The Sleeping Dragon samt Broken Sword: The Angel of Death först.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

1
Skriv svar