Natec Genesis HX77

Robot
Natec Genesis HX77

Ett billigt headset från Nantec som lockar med fjärrkontroll och riktigt 5.1-ljud. Det låter mycket bättre än det låter.

#natec


Avstängd
Natec Genesis HX77

Bra pris för vettiga lurar, så less alla lurar som går upp till 2000 kronor och sedan är dom mer skit än några helt vanliga 99 kronors lurar.
Många anser ju att kvalité sitter i vad sakerna kostar vilket inte stämmer för fem öre.

Medlem

Dock så borde man förvänta sig något mer från lurar som går uppemot 600kr.

Medlem

"Saknar bas"

No shit, det är ett spelheadset för 600 kr.

Medlem
Skrivet av Theo B:

"Saknar bas"

No shit, det är ett spelheadset för 600 kr.

Du kan få rätt mycket bas i en Steelseries Siberia V2 för samma pris.

Medlem
Skrivet av Acriax:
Skrivet av Theo B:

"Saknar bas"

No shit, det är ett spelheadset för 600 kr.

Du kan få rätt mycket bas i en Steelseries Siberia V2 för samma pris.

Har en på mig just nu och det är långt ifrån "rätt mycket" bas.

Medlem

Inte förvånad. Nästan alla så kallade "gaming headset" är direkt dissat av audiophiles. Hade Steelseries Siberia V2 förut och var mycket nöjd sen läste jag att hörlurar från ljud tillverkare (eller vad man säger) leverar mycket bättre ljud upplevlse. Efter har köpt mig ett par Sennheiser lurar kan jag inte mer en bara instämma. Nu känns det som att mina Siberia ljud element är omlindade av plastpåsar och jag bara väntar på att ljudet ska dra iväg men det händer aldrig.

Tycker lite synd om folk som lägger ner stora summor för att få den bästa grafiska upplevelsen och sedan får en fattig ljud upplevelse :/


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Medlem
Skrivet av Theo B:

"Saknar bas"

No shit, det är ett spelheadset för 600 kr.

Ja tacka gud för att man aldrig lyssnar på musik samtidigt som man spelar spel, och explotioner är ju bättre ju mer diskant de blir.
Givet köp isåfall!


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Gaming headsets har alltid varit skabbiga till omotiverat höga priser. Jag slutade upp med allt vad detta hette och köpte shure's lurar och jag kräks lite varje gång nån ger "gaming-headsets" uppmärksamhet överhuvud taget.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:

Bra pris för vettiga lurar, så less alla lurar som går upp till 2000 kronor och sedan är dom mer skit än några helt vanliga 99 kronors lurar.
Många anser ju att kvalité sitter i vad sakerna kostar vilket inte stämmer för fem öre.

Håller med dig, men när det gäller dessa lurar är det mer värt att slänga på en hundralapp och köpa razor kraken


signatur

woop woop

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:

Bra pris för vettiga lurar, så less alla lurar som går upp till 2000 kronor och sedan är dom mer skit än några helt vanliga 99 kronors lurar.
Många anser ju att kvalité sitter i vad sakerna kostar vilket inte stämmer för fem öre.

Kanske inte men något som är sant är att kvalitet kostar. Jag lovar dig att du får otroligt mycket bättre ljud för 2000 kronor är 99 kronor. Gamingheadset är däremot ett sätt att sälja skit till alldeles för höga priser. Bättre med vanliga hörlurar och en DX Mini Clip-on, modmic eller liknande.

Man måste över 1000-lappen för att få riktigt rejäla saker, om man nöjer sig med mindre, finns det många bra budget alternativ (stereo).


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Bra med mer hårdvarurecensioner

"Kräver stort huvud" heh


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

vanliga hörlurar är bäst .. kör med sennheiser hd 380 pro ..och en usbmic när jag måste

Medlem

Ett G35 för 800:- tyckte jag passade riktigt bra till spel och chattande.

Medlem

Fz kommer ni tipsa om bra ps4 lurar sen?

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Man måste över 1000-lappen för att få riktigt rejäla saker, om man nöjer sig med mindre, finns det många bra budget alternativ (stereo).

Mina Sennheiser 595 för 999kr är helt ok.

Skrivet av Ariae:

Gaming headsets har alltid varit skabbiga till omotiverat höga priser. Jag slutade upp med allt vad detta hette och köpte shure's lurar och jag kräks lite varje gång nån ger "gaming-headsets" uppmärksamhet överhuvud taget.

Köpte mig en blue snowball mic och nu behöver jag bara byta lurar när jag känner för det. Har dock stannat kvar vid mina sennheiser ett par år nu och har inga planer på byta innan det blir en snuskigt bra deal på ett par bättre lurar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag håller mig till mina Turtle Beach X12. De jag har kostade 700 spänn, nu kostar de 490:- på Webhallen och de har suveränt ljud och fet bas för de som gillar det. Det bästa headset jag har provat och använt.
Jag har haft två Sennheiser och aldrig mer, de håller inte måttet helt enkelt. Sennheiser lever stort på namnet, de levererar dock inte tillräckligt bra ljud.

Jag skulle dock vilja ha Natec kontrollen, då jag ibland ofrivillgt höjer/sänker ljudet och eller chat volymen med min arm som kommer åt skrollhjulet på kontrollen...


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av Brekan:
Skrivet av olafpawbelt:

Bra pris för vettiga lurar, så less alla lurar som går upp till 2000 kronor och sedan är dom mer skit än några helt vanliga 99 kronors lurar.
Många anser ju att kvalité sitter i vad sakerna kostar vilket inte stämmer för fem öre.

Kanske inte men något som är sant är att kvalitet kostar. Jag lovar dig att du får otroligt mycket bättre ljud för 2000 kronor är 99 kronor. Gamingheadset är däremot ett sätt att sälja skit till alldeles för höga priser. Bättre med vanliga hörlurar och en DX Mini Clip-on, modmic eller liknande.

Instämmer, det är stor skillnad redan mellan headset som kostar 99kr och de som kostar 300kr. Vill man ha ljud som verkligen ger en full ljudupplevelse tycker jag själv att man definitivt inte ska gå under 700kr, sen gäller det ju också att kolla upp tillverkare samt modell så att man kan få lite feedback innan köpet.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Köp aldrig headsets. Du köper i stort sätt halvbra hörlurar och mikrofon samtidigt för ett dyrare pris. Om en av delarna går sönder måste hela headsetet fixas också. Investera istället på ett bra par hörlurar och en bra mic. Dina öron kommer tacka dig.

1
Skriv svar