Gran Turismo 6 – 1197 bilar och 39 banor

Medlem
Skrivet av Blomman1337:
Skrivet av Haha_1:
Skrivet av Dave Lister:

Så vitt jag kan se i listan så finns endast två svenska bilar med, en Volvo S60 och en Volvo C30.. (tyvärr inte en endaste Saab så långt ögat kan nå)

Finns en Volvo 245 med också, men tycker att de hade kunnat slänga in några Saabar också, istället för hundratals Nissan.

Skrivet av Blomman1337:

Du får inte heller alltid gasa så mycket du vill när du vill.

Har du igång traction control el. liknande då? Har spelat GT5 en hel del, och aldrig upplevt det.

Skrivet av Hondulu:
Skrivet av Blomman1337:
Skrivet av Preed:

Dom borde lärt sig att inte lägga 80% av budgeten på bilmodellerare efter 5an? Nåja, vi får se.

Dom borde lägga 80% på att få spelet realistiskt. I gt5 går det inte att motorbromsa eller starta på tomgången. Du får inte heller alltid gasa så mycket du vill när du vill.

Får se om gt6 blir bättre på den fronten än femman.

Ställ in manuell växel och ta bort hjälptunktionerna så får du vad du vill ha i gt5. Att du inte kan gasa så mycket du vill borde bero på att du har någon form av anti-spin inställt.

Upplever det här när jag har tagit bort alla möjliga hjälpmedel som finns i hela spelet och universum, annars skulle jag inte klaga.
Kan hända att jag är lite för känslig, därför jag märker av det. Ser det även på staplarna hur mycket jag gasar och hur mycket spelet tillåter att jag får gasa. (så är det inte alltid, bara i vissa lägen)

Sen det här när man hamnar utanför banan så bestämmer spelet också hur mycket jag får gasa. Självklart med allt avstängt och utanför banan-inställningen på rätt.
Vet att man får sämre grepp och att spelet inte vill att man ska få gasa själv men varför kallas spelet då realistiskt av skaparen?

Skumt, har inte spelat det på väldigt länge men jag körde det med ratt och då tyckte jag det var bra. Jag spelar även iRacing, lfs och simbins spel så jag är van vid realistiska simulatorer och tycker gt klarar sig bra för att vara en konsolracer.
Kör du med handkontroll eller ratt?

Medlem
Skrivet av Hondulu:

Skumt, har inte spelat det på väldigt länge men jag körde det med ratt och då tyckte jag det var bra. Jag spelar även iRacing, lfs och simbins spel så jag är van vid realistiska simulatorer och tycker gt klarar sig bra för att vara en konsolracer.
Kör du med handkontroll eller ratt?

Jag kör också med ratt, men har inte märkt något med vanlig handkontroll heller.
Har iofs inte spelat med handkontroll så mycket, så jag kan ha missat det. Med ratt har jag aldrig upplevt det.


signatur

Så kan man ju också göra, men det är inte rätt.

Medlem
Skrivet av sam_s:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Dave Lister:

Så vitt jag kan se i listan så finns endast två svenska bilar med, en Volvo S60 och en Volvo C30.. (tyvärr inte en endaste Saab så långt ögat kan nå)

Vill du ha Saab? Välkommen till Forza motorsport. Finns dock bara i Forza motorsport 3 har jag för mig. Släpptes flera paket där spelarna fick rösta fram vilka bilar dom ville ha i spelet, en månad blev det bl.a en Saab 99 Turbo.

Saab finns i Forza 4 också!

Mitt största problem med GT är att bilarna låter som dammsugare, får helt värdelös feeling när jag spelar det. Forza for life.

Jag håller med dig.
http://www.youtube.com/watch?v=NSJQ2YaA3fA gt5 vs http://www.youtube.com/watch?v=1wwyX52CHJk. Slutet på den första videon säger allt.

Medlem

Man får verkligen hoppas att 6an blir en "fetare best än 5an" för 5an var allt annat än en fet best.
Större besvikelse var det längesedan man upplevde.
Körkänslan var grym, och det var ungefär allt som var bra med det spelet.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Hondulu:

Skumt, har inte spelat det på väldigt länge men jag körde det med ratt och då tyckte jag det var bra. Jag spelar även iRacing, lfs och simbins spel så jag är van vid realistiska simulatorer och tycker gt klarar sig bra för att vara en konsolracer.
Kör du med handkontroll eller ratt?

Har kört både och men mest frihetskänsla får jag med g27. Det tråkiga då också är att kopplingen nästan bara är på eller av, helt omöjligt att starta på tomgång och släppa upp kopplingen.

Helt klart ett kul spel som jag spenderat flera timmar med, men tråkigt när det inte alltid känns som att det är en själv som gasar och styr.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

12
Skriv svar