Vart man aldrig ska beställa spel....

Inaktiv
Vart man aldrig ska beställa spel....

Beställ aldrig från spelbutiken! Deras leveranstider är ju så onödigt långa...

Ville bara säga det..

Inaktiv

Beställer alltid från spelbutiken när jag ska ha nya spel.
Brukar anlända i brevlådan 2 dagar efter jag beställt.

Inaktiv

Tar ett dygn för webhallen om man beställer innan 16:00....

Inaktiv

Jag trodde att det var spelbutiken vi pratade om.

Medlem

Jag handlar oftast från Spelbutiken.se.

Visst, du får ofta vänta en dag extra än om du beställer på t.ex webhallen, men det är så mycket billigare på spelbutiken för det mesta.

Medlem

Håller med spelbutiken brukar oftast ha de lägsta priserna men lite längre leveranstid vilket inte spelar så stor roll.

Medlem

Webhallen FTW. Bästa servicen, personalen å leveranstiderna jag vet

Inaktiv

Men beställde man det tisdagskväll förra veckan och inte fått det än... Det är inte bra.. Då betalar jag hellre lite extra för att få det tidigare.
Sen kan man inte betala med postförskott på spelbutiken.

Medlem

Skitsnack. 2-3 dagar är snabb leverans. Jag tänker fortsätta beställa från spelbutiken.

Har alltid fått det jag beställt inom 3 dagar.

Inaktiv

Är det snabb leverans om man jämför med en dag? :S
Gör som du vill

Medlem

Ja man ser ju vad folk har gott om fritid när de gnäller om att de får vänta en dag extra när de beställer spel från en sida...

jag har alltid beställt från spelbutiken och kmr fortsätta med de.. Har aldrig varit med om långa leverans tider.
Eller är de kanske att du VonElffors som bor mitt ute i skogen och brevbäraren inte hittar ut dit med spelet, men vad vet jag!

Medlem

När man väl bestämt sig för att köpa spelet vill man ju ha det så fort som möjligt

Själv brukar jag antingen dra iväg till typ Elgiganten och köpa spelen eller så beställer jag från Webhallen.

Tycker inte spelbutiken.se känns jätte seriös. Plus att dom oftast säljer engelska versioner, medans Webhallen skickar ut svenska (nordiska versioner). Vet att det kanske inte spelar sån stor roll men men.

Medlem

jag har handlat från både spelbutiken och webhallen och har då aldrig haft problem med nån av dem.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

KoP
Medlem

Helst vill väl otåliga kids att spelet ska ligga i brevlådan i samma ögonblick som dom trycker på "bekräfta beställning".

Medlem

Jepp så är det. Och då är jag ändå 27 bast hehe.

Medlem

vill man ha spelet fort så går man ner till games tar ca 10m o gå dit men då blir det dyrare i pris , men om man prompt vill ha spelet nu så är det en variant

Annars beställer jag från billigaste stället med max 3dagars leverans.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av KoP:

Helst vill väl otåliga kids att spelet ska ligga i brevlådan i samma ögonblick som dom trycker på "bekräfta beställning".

Det vill väl alla? Vore skumt annars.

Inaktiv

Men liksom, webhallen har ju oftast ett dygns leveranstid. Varför kan inte då andra leverantörer i sverige ha det?

Inaktiv
Skrivet av VonElffors:

Men liksom, webhallen har ju oftast ett dygns leveranstid. Varför kan inte då andra leverantörer i sverige ha det?

För att alla har inte råd med lika mycket personal.

Inaktiv

Jaja, jag beställer aldrig mer därifrån iaf.

Medlem
Skrivet av VonElffors:

Jaja, jag beställer aldrig mer därifrån iaf.

tråkigt, om fler som du köper därifrån kan dom anställa mer personal, och på så sett göra det till ett dygns leverans:P


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Inaktiv

Äh Håller mig till webhallen ^^

Medlem

Beställde nyss battlefield bc2 från spelbutiken. Undrar om man hinner få det till realesen?


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem

Har faktiskt aldrig köpt spel online. Alltid handlat på antingen Onoff eller GameStop. Någon som kan ge mig några fördelar med att handla online?


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Har faktiskt aldrig köpt spel online. Alltid handlat på antingen Onoff eller GameStop. Någon som kan ge mig några fördelar med att handla online?

Om man jämför dom stora webbutikerna med Gamestop så är väl den största fördelen priserna.
Det är sorgligt att Gamestop som är en så stor kedja worldwide tar ut så hutlösa priser för nya och begagnade spel.
Deras beg priser är ofta samma pris som t.e.x Webhallen tar för nya.
OnOff har ibland hyfsade priser, men även dom ligger högre än webbutikerna.
Frakt tillkommer förvisso ofta vid online handel. Men vill man undvika det så är Spelbutiken.se ett bra val.

Fördel nummer två är att man får hem spelen snabb och bekvämt i brevlådan.
Dagsljus är farligt för gamers. Det borde alla veta.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Om någon annan än jag bor i Finland så kan jag rekommendera vpd.fi och köpa från deras Ålands lager, alla spel är moms fria och fraktfria så priset lämnar alltid på 45,40,€ eller lägre.
Leverans tar 2 dagar!

Vet inte om dom levererar till Sverige och om samma moms fria system gäller då men man kan maila dom och fråga!

Länk till Åland lagret, bara att välja plattform och kolla vad dom har!:
http://www.vpd.fi/93/Ahvenanmaa


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem
Skrivet av Elmoth:

Om någon annan än jag bor i Finland så kan jag rekommendera vpd.fi och köpa från deras Ålands lager, alla spel är moms fria och fraktfria så priset lämnar alltid på 45,40,? eller lägre.
Leverans tar 2 dagar!

Vet inte om dom levererar till Sverige och om samma moms fria system gäller då men man kan maila dom och fråga!

Länk till Åland lagret, bara att välja plattform och kolla vad dom har!:
http://www.vpd.fi/93/Ahvenanmaa

Uch ooch Fy! förstår inte finskan:(


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Inaktiv
Skrivet av linkan18:

Uch ooch Fy! förstår inte finskan:(

Inte mycket att förstå. Jag antar att du vet vilken konsol du vill ha spel till? Tryck på den.
Sen är det bara att bläddra. Priserna är i Euro dessutom.

Medlem
Skrivet av Tassel:

Det är sorgligt att Gamestop som är en så stor kedja worldwide tar ut så hutlösa priser för nya och begagnade spel.

Ja precis. Jag kommer ihåg att jag var inne i en av deras butiker någon månad efter att Ps3 slim hade kommit ut (priset hade då sänkts). Framför mig i kön var det två föräldrar som skulle köpa en PS3 till sitt barn och allt var frid och fröjd. Problemet var att Gamestops pris fortfarande satt 4500 kr, så jag knackade lite försiktigt på mannens axel och sa att "om ni vill ha ett tips så kan jag säga att samma konsoll kostar bara 3000 kr på MediMarkt". Snacka om att de blev sura på expediten som försökte lura dem.

Undrar om jag är välkommen där längre ^^

Medlem
Skrivet av Tacomästaren Aiek:

Webhallen FTW. Bästa servicen, personalen å leveranstiderna jag vet

Förhandsbokade BFBC2 där och betalde direkt med kreditkort men när jag fick spelet så följde det med en räkning så jag mailade dem för att kolla så att allt var ok med min betalning, då sa dem att jag hade valt att betala med räkning och ingen med mitt namn hade betalat med kreditkort den dagen. så jag tog då ut ett kontoutdrag som visade att jag hade betalalt för det men det kunde dem inte acceptera så jag fick ringa dem och min bank nästan varje dag 2 veckor för för att dem tillslut skulle hitta min betalning.

Håller mig till CDON efter det.

12
Skriv svar