CoD: Ghosts kopierar scen från Modern Warfare 2

Medlem

Hade hoppats på att det här spelet skulle vara nåt revolutionerande för cod serien men fyfan vad sunkigt spel det verkar vara asså xD om man tittar på alla recensioner totalbiscuits bland annat som är en väldligt bra snubbe, alltid ärliga rescensioner och försöker inte smöra för företag som nu activision. Tack för mig jag avstår

KoP
Medlem

Bryr mig varken om Cod Ghosts eller MW2. Skulle dock tippa på att detta inte har något med lathet att göra utan mera är gjort som en kul grej.

Medlem
Skrivet av KoP:

Bryr mig varken om Cod Ghosts eller MW2. Skulle dock tippa på att detta inte har något med lathet att göra utan mera är gjort som en kul grej.

På vilket sett är det en "kul grej"? Att IW har en hel del självdistans?

Medlem

Kommer nog sälja helt ok ändå, de flesta "gamers" köper ju spel baserat på namn/IP inte innehåll, och de föesta recensioner tycks missa att nämna om spelen är så nyttiga att det påverkar spelupplevelswn och ge betyg därefter... Nej, inget cod och inget bf förrän de gör sig förtjänta av mina pengar, nytänk och innovation, inte rekorddyr dlc och buggar som lever kvar från tidigare spel...

Medlem
Skrivet av MiLeS:
Skrivet av Wortex:
Skrivet av walter_iego:

Det är exakt samma animation

SP-kampanjen är än så länge kul, precis som vanligt, MP-delen känns fruktansvärt slö, förlegad och tråkig. Ljudet på vapnen är under all kritik, och animationerna är exakt samma från tidigare spel.

Nu måste de f-n ta och skärpa sig.

Varför det? Dom skiter väl i vad du tycker. Du och "alla" andra köper ju det ändå.

Skrivet av unoR:
Skrivet av Angust:
Skrivet av nils45:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av MiLeS:

OJ.....Detta var ju riktigt kasst, vilket jävla skämt.
Är ju tydligt att det är exakt samma sen, som om han har ett lager med klipp på explosioner, biljakter osv där han bara väljer och vrakar.

Helt klart inte acceptabelt när folk betalar för att få se någonting de inte har sett förut. I Michael Bays fall skulle jag nog hellre gissa på det konstnärliga än lathet, eller så handlar det om tid och pengar.

om jag inte minns helt fel så är det där klippet från Transformers 3 så pga ett dödsfall skedde under inspelningen kommer inte ihåg exakt men det var någon slags olycka.

Stämmer bra, och pg.a av respekt för den avlidnes familjemedlemmar så valde han att inte använda originella scenen och gjorde den där istället, så det handlar inte om lathet eller tidsbrist.

Hmm om det inte var tidsbrist borde det vara lathet för då hade han väl kunnat göra en annan scen om tid fanns ?
Men Michael Bay är inte känd för att leverera substans. Skagiga kameror och musikvideoliknande klippningar samt ytlighet verkar vara det enda han förstår sig på.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:
Skrivet av MiLeS:
Skrivet av Wortex:
Skrivet av walter_iego:

Det är exakt samma animation

SP-kampanjen är än så länge kul, precis som vanligt, MP-delen känns fruktansvärt slö, förlegad och tråkig. Ljudet på vapnen är under all kritik, och animationerna är exakt samma från tidigare spel.

Nu måste de f-n ta och skärpa sig.

Varför det? Dom skiter väl i vad du tycker. Du och "alla" andra köper ju det ändå.

Skrivet av unoR:
Skrivet av Angust:
Skrivet av nils45:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av MiLeS:

OJ.....Detta var ju riktigt kasst, vilket jävla skämt.
Är ju tydligt att det är exakt samma sen, som om han har ett lager med klipp på explosioner, biljakter osv där han bara väljer och vrakar.

Helt klart inte acceptabelt när folk betalar för att få se någonting de inte har sett förut. I Michael Bays fall skulle jag nog hellre gissa på det konstnärliga än lathet, eller så handlar det om tid och pengar.

om jag inte minns helt fel så är det där klippet från Transformers 3 så pga ett dödsfall skedde under inspelningen kommer inte ihåg exakt men det var någon slags olycka.

Stämmer bra, och pg.a av respekt för den avlidnes familjemedlemmar så valde han att inte använda originella scenen och gjorde den där istället, så det handlar inte om lathet eller tidsbrist.

Hmm om det inte var tidsbrist borde det vara lathet för då hade han väl kunnat göra en annan scen om tid fanns ?
Men Michael Bay är inte känd för att leverera substans. Skagiga kameror och musikvideoliknande klippningar samt ytlighet verkar vara det enda han förstår sig på.

Det handlar varken om tid eller lathet. Att spela in en ny scen kostar enorm dyket pengar, vilket dom inte har budget till.

Medlem

Tycker nog den mest relevanta frågan i Bay-spektaklet ovan är varför den stackarn avled och vad man kunnat göra annorlunda för att undvika det...stuntmän/kvinnor i all ära, även de ska känna sig trygga på jobbet...

Angående det nya CoD så spelade jag klart det idag och intrycket var ett stort "mej" med medföljande oroande tankar om spelets underliggande geopolitiska budskap. Tycker att den onyanserade skildringen av amerikanska soldater i de här spelen börjar få oroväckande proportioner...

Fail!


signatur

I`M GOING CAKELESS!

Medlem

Spoilervarning!!

CoD: Ghosts var verkligen dumt, inte bara dumt utan jävla retarderat!

Jag har inte haft problemet med att spelet sög så mycke kraft ur datorn, men ja hade det med BlOps2 och sett att många andra har det här. Ett spel så grafiskt vidrigt att jag får lust att ritualiskt styckmörda någon för att se om det blir bättre. Stundtals ser man dom upphottade texturerna och tänker "De såg ändå inte så förjävligt ut" tills man vänder sig om och ser några andra texturer och tappar hakan när man inser att dom återanvänt skit sen MW1.

Ärligt talat en dator från 2005 skulle egentligen kunna driva det här spelet finfint, men motorn är så jävla dålig och spelet är så värdelöst optimerat att folk upplever att datorn går tokvarm och får fryslagg. Det är ju helt oacceptabelt för ett spel som ser ut att vara gjort av förståndshandikappade människor som kastat bajs på tangentbord för att skapa spelet.

Och det är inte bara texturerna dom återanvänt, utan även ljudet, jag körde med ett par 7.1 lurar och satans vilket dåligt ljud.
Den plastiga känslan i vapnen förhöjs gånger tusen när man hör det usla ljudet från dom, påminner starkt om sånna där plastvapen man hade som liten grabb när man var typ 5-6 år gammal, knärtigt ljud av någon plastflärp som slog mot ett snurrande hjul för att simulera skotten.

Inte för en sekund känns det som jag har ett par 7.1 lurar på mig, eller att jag har ett 7.1 system som högtalare heller för den delen.
Det känns aldrig som man är på ett dynamiskt slagfält, utan det känns verkligen som inklippta dåliga ljudklipp man hittat på youtube eller något. Ytterligare sämst är det att man besvärat sig att spela in olika fraser igen med nya röster, men man har inte orkat göra något åt dom fjantiga och repetitiva fraserna som "Enemy in the open" och all annan skit dom tourrettesliknande spyr ur sig i tid och otid.

Och storyn, ja det finns inte ord. förutom dom här; BF4 hade väldigt tråkig story även om den tekniskt sett var välgjord, men alltså dom 6 timmar jag plågade mig igenom CoD: Ghosts får jag aldrig igen. Och ja jag hatar verkligen vad CoD blivit, men andra halvan av BlOps2 storyn var faktiskt spännande. Men det här!!!!

Det är jävlat MINDBLOWING dåligt! Det som förut var kryddat till gränsen med hollywoodaction har nu sprängt gränsen likt en gigantisk buttplugg. Så otroligt tråkig story som aldrig får dig att känna som att du själv faktiskt påverkar kriget. Det personliga planet med två bröder och en pappa är skitlöjligt, ännu mer löjligt är det att denna pappa helt plötsligt visar sig vara ledaren för ghosts. Och värst är det när han tar 3-4 kulor i hjärtat/bröstkorgen för att tippa av stolsjäveln och ändå lyckas gubbjäveln vräka ur sig dom mest cheesy o klyschiga ord någon hade kunnat säga, trots att han faktiskt dog för 30 sekunder sen! WHAAAAAT?! Död? ett ord, Ghosts!

Och inte nog med att man har en liten actionsekvens i rymden i början av spelet, mot slutet har man en gigantisk! När rymdfärjan kom körandes som en limo genom vakumet och öppnar takluckan och skickar ut en 10 man stor insatsstyrka, I RYMDEN!!!!!! så möts man av pluton fiender, kan inte poängtera det här nog mycket, I RYMDEN!!!!!! WHAAT?? Spaceghosts is what!!

Samtidigt på jorden springer man fram efter ett flera hundra ton tungt hängandes tåg som svajar fram och tillbaka och bryter alla fysikens lagar.

Man hade lika gärnat kunnat fylla SP-delen med både spöken, zombies och aliens för det finns absolut ingen illusion av realism, även om det är actionfyllt ska det ju någonstans kännas en gnutta trovärdigt även om det är överdrivet, men CoD: Ghosts levererar en mestadels bisarr upplevelse som får en att förstå, att Infinity Ward är dom sämsta spelutvecklarna som finns, t.o.m sämre än Maxis.

Spelet får typ 30/100. SP då, MP skiter jag i för det är samma jävla trams, fult spel från 2007 med ännu sämre ljud än det är fult. Finns långt bättre MP spel än CoD: Whatever!

Medlem
Skrivet av zauii89:

Detta är faktiskt det bästa cod sedan länge, ja, t.om sedan cod4 i min mening.
Det är verkligen synd att det inte har dedikerade servrar eller mod-tools som skulle kunna lyfta spelet inom "riktig" esport.

Trots de negativa aspekterna är det absolut det cod som känns mest "back to shooting" sedan 4an och wAw med helt okej känsla i vapen och okej ljud men framförallt bra träffregistrering och ett vettigt GUI. Att det sedan ser snyggt ut är en bonus. Definitivt det största lyftet för cod sedan cod1 vs cod2.

Efter att ha spelat 15 timmar bf4 och 2 timmar ghosts kan jag bara konstatera att ghosts faktiskt gav mer spelglädje. Bf4 var ett totalt snesteg i allt från banor till känsla och nätkod. Alltför många gånger i bf vet man att man skulle kunnat döda snubben men nätkoden och deras "anti-lag smoothning" förstör totalt allt vad skill heter, speciellt när det kommer till 1on1.

Är absolut inget cod fanboy och mjölkningen år ut och år in är uppenbar men detta var tamefan ett bra mycket bättre köp än bf4 och någon av de ändra cod-titlarna sedan 4an & 5an.

Vi har garanterat inte spelat samma spel, du och jag. Jag tror du tänker på ett tidigare spel i serien.

Medlem
Skrivet av matnojje:
Skrivet av SunShine:
Skrivet av MiLeS:
Skrivet av Wortex:
Skrivet av walter_iego:

Det är exakt samma animation

SP-kampanjen är än så länge kul, precis som vanligt, MP-delen känns fruktansvärt slö, förlegad och tråkig. Ljudet på vapnen är under all kritik, och animationerna är exakt samma från tidigare spel.

Nu måste de f-n ta och skärpa sig.

Varför det? Dom skiter väl i vad du tycker. Du och "alla" andra köper ju det ändå.

Skrivet av unoR:
Skrivet av Angust:
Skrivet av nils45:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av MiLeS:

OJ.....Detta var ju riktigt kasst, vilket jävla skämt.
Är ju tydligt att det är exakt samma sen, som om han har ett lager med klipp på explosioner, biljakter osv där han bara väljer och vrakar.

Helt klart inte acceptabelt när folk betalar för att få se någonting de inte har sett förut. I Michael Bays fall skulle jag nog hellre gissa på det konstnärliga än lathet, eller så handlar det om tid och pengar.

om jag inte minns helt fel så är det där klippet från Transformers 3 så pga ett dödsfall skedde under inspelningen kommer inte ihåg exakt men det var någon slags olycka.

Stämmer bra, och pg.a av respekt för den avlidnes familjemedlemmar så valde han att inte använda originella scenen och gjorde den där istället, så det handlar inte om lathet eller tidsbrist.

Hmm om det inte var tidsbrist borde det vara lathet för då hade han väl kunnat göra en annan scen om tid fanns ?
Men Michael Bay är inte känd för att leverera substans. Skagiga kameror och musikvideoliknande klippningar samt ytlighet verkar vara det enda han förstår sig på.

Det handlar varken om tid eller lathet. Att spela in en ny scen kostar enorm dyket pengar, vilket dom inte har budget till.

Men de har ju gjort en helt egen "highway chase" överlag i Transformers 3 men som iaf är nästintill en kopia på The Island. Så han måste väl ha planerat in att göra den långt innan hon blev skadad, eller har jag missat nått här ?
De scener som han kopierat helt och hållet, plåtbiten som klyver bilen och nu är ersatt med en CGI robot är bara en liten, liten del av scenen så att säga. Resten av den, hela highway chasen är ju inte tagen från the island men är däremot en ren kopia på the island kan jag tycka.
Så de har ju lagt ut en massa penar på att göra den antar jag ?!
Så jag utgick från att det som tagits bort är några få klipp ur själva highway jakten ?!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Vad jag har hört, har de redan tjänat in en bit över 1 miljard kronor redan nu, så det är ännu en framgångsaga för CoD-spelen. Vad vi tycker verkar ha liten betydelse.

Rättelse!

Läste nu att CoD:Ghosts har sålts till distributörer och butiker för 1 miljard, inte att kunder har köpt spelet för 1 miljard. Troligtvis är det inte långt under.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av zauii89:

Detta är faktiskt det bästa cod sedan länge, ja, t.om sedan cod4 i min mening.
Det är verkligen synd att det inte har dedikerade servrar eller mod-tools som skulle kunna lyfta spelet inom "riktig" esport.

Trots de negativa aspekterna är det absolut det cod som känns mest "back to shooting" sedan 4an och wAw med helt okej känsla i vapen och okej ljud men framförallt bra träffregistrering och ett vettigt GUI. Att det sedan ser snyggt ut är en bonus. Definitivt det största lyftet för cod sedan cod1 vs cod2.

Efter att ha spelat 15 timmar bf4 och 2 timmar ghosts kan jag bara konstatera att ghosts faktiskt gav mer spelglädje. Bf4 var ett totalt snesteg i allt från banor till känsla och nätkod. Alltför många gånger i bf vet man att man skulle kunnat döda snubben men nätkoden och deras "anti-lag smoothning" förstör totalt allt vad skill heter, speciellt när det kommer till 1on1.

Är absolut inget cod fanboy och mjölkningen år ut och år in är uppenbar men detta var tamefan ett bra mycket bättre köp än bf4 och någon av de ändra cod-titlarna sedan 4an & 5an.

Vi har garanterat inte spelat samma spel, du och jag. Jag tror du tänker på ett tidigare spel i serien.

Tror jag inte.
Om du syfta på BF4 så står det ganska självklart att det är bra mycket värre i dess nätkod än 3an, vilket inte är så konstigt nu när vi har "leeeeeeeeevolution". Att ghosts överträffar mw2,mw3 och blackops:arna är ju inte direkt en svår grej att göra om du syftade på Cod.

Påstår absolut inte att ghosts är bättre än 1-4 men bf var verkligen ett skämt detta år.
Banorna är i alla fall ett total klusterfuck! Kan ju bli kul att se hur oman,firestorm m.m står sig som kommer i retropaketet. (Räddar ju spelet lite i alla fall)

12
Skriv svar