Gran Turismo 6 – skapa banor med din egna bil

Robot
Gran Turismo 6 – skapa banor med din egna bil
Inaktiv
Gran Turismo 6 – skapa banor med din egna bil

Får hoppas spelet blir bra, tycker körkänslan har varit lite sådär dom 2 senaste spelen,
har större förhoppningar på Drive club .


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Skribent
Skrivet av Gnällman:

Får hoppas spelet blir bra, tycker körkänslan har varit lite sådär dom 2 senaste spelen,
har större förhoppningar på Drive club .

Gran Turismo 5 är ett av de få bilspelen jag gillade, vilket inte säger något. Gillade dock det jag spelade av nya Forza.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Medlem
Skrivet av PsyX:

PS3

wat

Jajamen! Big fail i mitt tycke men jag kommer inte skaffa det då man har ett PS4 vid release av detta spel!

Medlem
Citat:

Något senare kommer det en GPS-applikation till smarta telefoner, som gör att du kan köra en bana med din egna bil. Denna förs sedan med hjälp av magi (modern teknik) över till spelet.

Hur menar man här? Kommer den automatiskt att generera en bana vars sträckor och kurvor stämmer överens med den väg du körde på, eller kommer man kunna köra just den vägen på något i stil med Google Maps?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Holmann:
Skrivet av PsyX:

PS3

wat

Jajamen! Big fail i mitt tycke men jag kommer inte skaffa det då man har ett PS4 vid release av detta spel!

Man kan ju undra hur många exemplar GT6 kommer att sälja.

Skribent
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Holmann:
Skrivet av PsyX:

PS3

wat

Jajamen! Big fail i mitt tycke men jag kommer inte skaffa det då man har ett PS4 vid release av detta spel!

Man kan ju undra hur många exemplar GT6 kommer att sälja.

Antagligen många fler exemplar än om det skulle släppas till Playstation 4.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av PsyX:

PS3

wat

Grejen är väl det att de har en ny fysikmotor klar, de har en bunt nya bilar klara och de har nya banor klara men de har inte en ny spelmotor klar till PS4 samt att en del banor måste uppgraderas. Varför inte släppa det som är klart till PS3?

Skrivet av Puscifer:

Hur menar man här? Kommer den automatiskt att generera en bana vars sträckor och kurvor stämmer överens med den väg du körde på, eller kommer man kunna köra just den vägen på något i stil med Google Maps?

Det blir ditt första alternativ - den färdiga banan kommer ha liknande kurvor och layout men kommer i övrigt inte se ut som där du körde omkring.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Gnällman:

Får hoppas spelet blir bra, tycker körkänslan har varit lite sådär dom 2 senaste spelen,
har större förhoppningar på Drive club .

Gran Turismo 5 är ett av de få bilspelen jag gillade, vilket inte säger något. Gillade dock det jag spelade av nya Forza.

hmm, vet inte om det är oroande eller bra. Om en som enbart gillar GT gillar det senaste Forza så undrar man ju om det innebär att Forza börja tappa i kvalitet...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Holmann:
Skrivet av PsyX:

PS3

wat

Jajamen! Big fail i mitt tycke men jag kommer inte skaffa det då man har ett PS4 vid release av detta spel!

Man kan ju undra hur många exemplar GT6 kommer att sälja.

Antagligen många fler exemplar än om det skulle släppas till Playstation 4.

Jag hade iaf köpt det om det hade kommit till PS4 då det är en del spel som man hade tänkt köpa som en dag 1 release men som blivit försenat så nu kommer man sitta där utan något stortspel i början

Medlem

Gillade banbyggarverktyget i GT5 hyggligt.. Visade potential för framtiden.

Medlem

Tycker att de borde ta efter lego-racers, banbyggandet där var grejer.

Medlem

Jag är mer intresserad av realistiska tävlingar och race i singleplayer delen.

Med träning och kval, stillastående starter, poängjakt o.s.v.
Realistiska ligor och serier med andra ord och inte bara en samling utmaningar med gummibandsmotståndare...

Och om de inte tänker ge en ens i närheten av verklig tolkning av Nascar och WRC så borde de skippa de delarna helt.
För nascar/wrc i GT5 är ju ett patetiskt skämt.

Nä jag har väldigt låga förväntningar med tanke på deras ovilja att förnya sitt koncept, men jag kan ju alltid hoppas på att bli överraskad.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Holmann:
Skrivet av PsyX:

PS3

wat

Jajamen! Big fail i mitt tycke men jag kommer inte skaffa det då man har ett PS4 vid release av detta spel!

Man kan ju undra hur många exemplar GT6 kommer att sälja.

Antagligen många fler exemplar än om det skulle släppas till Playstation 4.

Det finns ju förstås väldigt många Playstation 3-konsoler, men det känns som om de flesta ägare borde vara sugna på att skaffa 4:an, vilket borde göra att intresset för nya spel till 3:an inte är lika högt.
Det är helt enkelt mitt resonemang.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Holmann:
Skrivet av PsyX:

PS3

wat

Jajamen! Big fail i mitt tycke men jag kommer inte skaffa det då man har ett PS4 vid release av detta spel!

Man kan ju undra hur många exemplar GT6 kommer att sälja.

Antagligen många fler exemplar än om det skulle släppas till Playstation 4.

Jo garanterat... dessutom så skulle spelet INTE släppas vid release av PS4 iallafall... om de nu utvecklade det till PS4.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Holmann:
Skrivet av PsyX:

PS3

wat

Jajamen! Big fail i mitt tycke men jag kommer inte skaffa det då man har ett PS4 vid release av detta spel!

Man kan ju undra hur många exemplar GT6 kommer att sälja.

Antagligen många fler exemplar än om det skulle släppas till Playstation 4.

Jo garanterat... dessutom så skulle spelet INTE släppas vid release av PS4 iallafall... om de nu utvecklade det till PS4.

Jag läste nånstans att dom jobbar på en ps4 version men den skulle komma 1år senare eller nå liknade

Medlem
Skrivet av v1lle3:

Det finns ju förstås väldigt många Playstation 3-konsoler, men det känns som om de flesta ägare borde vara sugna på att skaffa 4:an, vilket borde göra att intresset för nya spel till 3:an inte är lika högt.
Det är helt enkelt mitt resonemang.

Rockstar lyckades ju ganska bra med GTA5 som bara släppts till PS3 Och Xbox 360.

Gör man ett väldigt dyrt spel så är det troligen en bra idé att främst sikta mot den "förra" generationen ett tag till.

Medlem

Gps delen låter lovande

Medlem
Skrivet av Holmann:
Skrivet av PsyX:

PS3

wat

Jajamen! Big fail i mitt tycke men jag kommer inte skaffa det då man har ett PS4 vid release av detta spel!

Många bilentusiaster äger ett PS3 redan, och dom är inte så kräsna när det kommer till grafik m.m.. Jag tror många som spelar GT5 aktivt idag kommer byta upp sig tack vare nyheterna. Jag lär nog skaffa 6:an när det har sjunkit i pris. Kommer ändå ha en massa annat att spela nu under vintern.

Medlem

Det där med GPS-funktionen verkar ju sjukt häftigt. Nu är ju frågan om det funkar bara...

Skribent
Skrivet av wibbe44:

Det där med GPS-funktionen verkar ju sjukt häftigt. Nu är ju frågan om det funkar bara...

Det borde det göra. Antar att det finns begränsningar när det kommer till längd dock.


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv

"Jo konstapeln jag håller på att skapa en bana till mitt nya bilspel"

Låter ballt. Tror tyvärr inte jag kommer köpa GT6, gillade inte 5:an. För avancerat för mig, vet knappt var tändstiften sitter på min bil.

Medlem
Skrivet av M_R_X5432:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Holmann:
Skrivet av PsyX:

PS3

wat

Jajamen! Big fail i mitt tycke men jag kommer inte skaffa det då man har ett PS4 vid release av detta spel!

Man kan ju undra hur många exemplar GT6 kommer att sälja.

Antagligen många fler exemplar än om det skulle släppas till Playstation 4.

Jo garanterat... dessutom så skulle spelet INTE släppas vid release av PS4 iallafall... om de nu utvecklade det till PS4.

Jag läste nånstans att dom jobbar på en ps4 version men den skulle komma 1år senare eller nå liknade

Mitt problem med GT5 var laddningstiderna och trögheten.
Sålde min playseat, G27 (Som köptes speciellt för detta spel) samt spelet ganska snabbt.

Detta är inte 2001. De får skärpa sig.

Det förstörde hela spelupplevelsen.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av v1lle3:

Det finns ju förstås väldigt många Playstation 3-konsoler, men det känns som om de flesta ägare borde vara sugna på att skaffa 4:an, vilket borde göra att intresset för nya spel till 3:an inte är lika högt.
Det är helt enkelt mitt resonemang.

Rockstar lyckades ju ganska bra med GTA5 som bara släppts till PS3 Och Xbox 360.

Gör man ett väldigt dyrt spel så är det troligen en bra idé att främst sikta mot den "förra" generationen ett tag till.

Ah, hade helt glömt bort GTA5. Ok, då får jag väl inse att jag tänker konstigt

1
Skriv svar